E-Ticaret Nasıl Yapılır? Adım Adım E-Ticaret Sitesi Kurma Rehberi

Hosting Fiyatları

İnternet üzerinden satış yapmak hem heyecan verici, hem avantajlı, hem de dezavantajlı yanları olan, ticari potansiyel olarak ucu açık bir konudur. Amazon‘un sahibi Jeff Bezos, 1994 yılında tek başında bir garajda başladığı faaliyetine, şimdi bir trilyon dolarlık (USD) şirketler grubuyla devam ediyor.

E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret (Elektronik Ticaret) online ticaret, 90’larda yaygınlaşan internet vasıtasıyla bazı ticari faaliyetlerin internete, elektronik ortama taşınmasına verilen isimdir. İnternet ortamında yapılan her türlü online alışveriş E-Ticaret olarak değerlendirilmelidir.

En çok merak edilen sorular “E-Ticaret Nasıl yapılır?”, “E-Ticaret Sitesi Nasıl Hazırlanır?” “İnternetten satış nasıl yapılır?” şeklinde olmaktadır. Bu yazıda dikkat edilecek çok detaylı aşamaları olan e-ticaret için atılacak adımları anlatıp, konu hakkında aklınıza gelebilecek birçok soruyu cevaplamaya çalışacağız.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Kısaca E-Ticareti özetlersek ;

  • Ticari faaliyette bulunan bir işletme ilk olarak daha önceden oluşturduğu mal, ürün veya hizmet portföyünü, internet ortamında ulaşılabilir hale getirir.
  • Bu portföyü bir web sitesi, sosyal medya hesabı vb. kaynaklardan reklamlar ve bir takım teknik başka ayarlamalar vasıtasıyla müşterilerin görmesini sağlar.
  • Bu müşterilerden gelecek ürün / hizmet siparişini ve ödemeyi alır.
  • Ürün veya Hizmeti müşteriye teslim eder.

İşlem 3 adımda gerçekleşir; tanıtım, sipariş ve ödeme, teslimat.

E-Ticaret Çeşitleri Nelerdir?

Kimden kime yapıldığı ile ilgili bir sınıflama yapılmaktadır.

Bussiness To Bussines (B2B) E-Ticaret Modeli

İşletmeden işletmeye şeklinde açıklanabilecek olan bu E-Ticaret modeli, genelde işletmelere malzeme tedariği sağlayan Toptancıların tanımlandığı sistemdir. İşletmeler, tedarikçilerin kurduğu E-Ticaret sitelerinden, satışını yapacakları ürünleri online olarak alıp kendi stoklarını oluştururlar.

Bussiness To Consumer  (B2C) E-Ticaret Modeli

Bu E-Ticaret modeli en çok bilinen şekilde yani, İşletmeden tüketiciye yapılan satış modelidir. E-Ticaret sitelerinin çoğu bu sınıfta yer alır. Tüketicinin korunması hakkındaki kanun tarafından belirlenen şartlarla ürün, fiyat ve özellik bilgilerinin net olarak açıklandığı satış modelidir.

Consumer To Consumer (C2C) E-Ticaret Modeli

Tüketiciden tüketiciye satış olarak nitelendirilen bu modelde, genelde ikinci el ürün satışı şeklinde gerçekleşiyor. Çok sık kullanılan ve bilinen “Letgo”, “Sahibinden” gibi platformlar yoluyla veya sosyal medya yoluyla gerçekleştirilmektedir.

Consumer To Bussiness (C2B) E-Ticaret Modeli

Adından da anlaşılıcağı üzere tüketiciden işletmeye satış demektir. Hizmet veya kısmi ürün satışları bu şekilde gerçekleşir.

Bussines To Employee (B2E) E-Ticaret Modeli

Bazı işletmeler kendi çalışanlarına özel ürün ve hizmet satışı yapabilmektedir. Sadece çalışanların girebileceği platformlar yoluyla, üretimi yapılan ürünler, özel indirimler ve özel şartlar ile çalışanlara satılabilir.

Dropshipping E-Ticaret Modeli

Dropshipping, stoksuz satış da denilen özel bir satış modelidir. İşletmeler ellerinde hiç ürün bulundurmadan anlaştıkları tedarikçilerin ürünlerini tüketiciye satarlar.

Siparişi tedarikçiye (toptancı) iletir, ürün tedarikçi tarafından tüketiciye ( müşteriye) ulaştırılır. Dropshipping hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz buradan konu hakkındaki içeriğe ulaşabilirsiniz:

Dropshipping Nedir, Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin Rehber

Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?

 Eğer halihazırda bir işletmeniz var ve online satış ( E-Ticaret) yapmak istiyorsanız ilgili bölümleri atlayarak “E-Ticaret Sitesi Nasıl Oluşturulur?” başlığına atlayabilirsiniz. Ya da diğer okuyucularımızla birlikte buradan devam edebilirsiniz.

Bir ticari faaliyete başlamadan önce ürün, pazar, maliyet, müşteri portföyü ve rekabet edilecek diğer işletmeler iyice araştırılıp ondan sonra adım atmakta fayda vardır.

Dediğimiz gibi İşletmeyi kurmadan önce, hangi ürün grubunun satışını veya hangi hizmeti vereceğinizi doğru belirlemek gerekir. Bunun için basit bir araştırma size fikir verecektir.

İnternette birçok benzer E-Ticaret sitesi inanılmaz reklam maliyetleriyle müşterilerine ulaşmaya çalışıyor. Öncelikle bir arama motoruna satmak istediğiniz bir ürünün adını yazın, ilk sırada çıkan sonuçlar genelde reklam linkleridir. Bu sıralamada ne kadar çok reklam varsa o alanda rekabet o kadar yoğun demektir.

Bu rekabete siz de girerseniz, reklam maliyetleriniz artacak ve yoğun rekabet nedeniyle kar marjınız düşecek demektir ya da rekabetin daha az olduğu ürün ve hizmet grubunu seçer yolunuza oradan devam edersiniz. İşte tam burada kritik bir seçim devreye girer “NİŞ” seçimi.

NİŞ Nedir?

Niş pazarlama, bütün bir ticari pazarın ( Market ) içinde belirli bir ürün veya hizmet grubuna odaklanarak, sadece o alanda faaliyet göstermek ve o alana yönelik ürün veya hizmet satmak denilebilir.

 Satışta başarılı olabilmek için ya bir ihtiyacı karşılamalı, ya da ihtiyaç yaratmalısınız. Ürününüz veya hizmetiniz bir ihtiyacı karşılamıyorsa satış yapma şansınız çok düşüktür.

Sensörü yardımıyla sesli uyarı yapan bir görme engelli bastonu niş üründür. Bir ihtiyacı karşılar, ancak bu üründen kaç adet satacaksınız, kaç adet temin edilebiliyor gibi araştırmaları yapmalısınız.

Yine çelik boru üreticisi bir firma, jeotermal altyapı talebinde bulunan işletmelere kendinden ısı ve korozyon izolasyonlu özel borular üreterek bir ihtiyacı çözmüş ve kendine pazar yaratmıştır.

Daha 1990 yılının başına kadar cep telefonu diye bir şeye ihtiyacımız yoktu, şimdi akıllı telefonlar elimizden düşmeyen, her şeyi yapabildiğimiz bir alet konumunda.

Bir icat yapmanız gerekmiyor tabi ancak, bu şekilde ürün veya ürünler grubunu veya pazarı seçerek kendinize hakim olabileceğiniz bir ticarih faaliyet alanı belirleyin.

Müşterileriniz ve Rakipleriniz Hakkında Pazar Araştırması Yapın

E-ticaret işiniz için bir veya daha fazla ürün fikri buldunuzu varsayalım. Şimdi, bu ürünlerdeki rekabeti görme zamanı. Bu süreçte, seçtiğiniz ürünleri gerçekten satıp satamayacağınızı belirleyebilirsiniz.

Örneğin, büyük bir marka sizin seçtiğiniz ürünlerin aynısını satıyorsa, onlarla baş edemeyebilirsiniz. Bu alanda ürünleri olan çok sayıda küçük işletme yoksa, içeri girmek zor olabilir.

Peki seçtiğiniz ürünleri kimin sattığını nasıl öğreneceksiniz?

Öğrenmenin en kolay yolu, anahtar kelimeyi Google’a yazmak ve ilk sayfada kimlerin olduğuna bakmaktır. Ürünle ilgili çeşitli satıcılar varsa, bu iyi bir haberdir. Fakat ürün bir veya iki büyük markanın hakimiyetindeyse, durum sizin için çok iç açıcı olmayabilir. 

Örneğin, “stres çarkı” için bir Google araması yaparsanız; ürünün Hepsiburada, Trendyol, N11 ve Aliexpress gibi önde gelen markaların hakimiyetinde olduğunu ve ilk sayfayı bu markaların doldurduğunu görebilirsiniz.

Değer Teklifinizi (UVP) Yaratın

Sürdürülebilir bir e-ticaret işi kurma konusunda ciddiyseniz, genel olmak yetmez. Satışlarınızı artırmanın anahtarı, tüketicilere orijinal bir şey sunmaktır. Benzersiz değer teklifinizin (UVP) devreye gireceği yer burasıdır.

Benzersiz bir değer önerisi, temel olarak “Neden sizden satın alayım?” sorusuna verdiğiniz yanıttır. Bu sorunun cevabı Walmart’a göre ucuzluk, Amazon’a göre çok çeşitli seçenekler sunmaktır. Ancak fiyatı dibe çekmek veya çevrimiçi mağazanızı çok fazla ürünle doldurmak (çoğu kimsenin satın almayacağı) sürdürülebilir bir çözüm değildir. Bu yüzden değer teklifinizi bulmak için rekabeti analizi yapmanız gerekir. Bu sayede rakiplerinizin ne sunduğunu ve en önemlisi ne sunmadıklarını görebilirsiniz. Bu sayede alıcılar için daha iyi bir ürün yaratabilirsiniz.

Ürününüzü rakiplerinizden daha iyi hale getirmenin üç temel yolu vardır:

Paketler: Sadece bir biberon satmak yerine, onu üçlü bir pakete dönüştürebilir veya bir yıkama fırçası ve taşıma çantası ekleyebilirsiniz.

Kaliteyi artırın: Alıcıların bir ürünle ilgili neyi sevmediğini öğrenmek için Amazon, Google ve sosyal medya sitelerindeki incelemeleri araştırın, ardından daha iyi olması için kendinizinkini geliştirin.

Daha fazla/daha iyi özellikler ekleyin: Bir rakibin sınırlı renk seçeneği mi var? Belki de insanların istediği işlevsellikten yoksundurlar? Ürününüzü daha iyi hale getirmek için neyi ekleyip neyi eklemeyeceğinize bakın.

Ürün ve Hizmetleriniz İçin bir tedarikçi veya üretici bulun

Alibaba gibi üreticilerle çalışıyorsanız, altın yıldıza ve belirli bir üne sahip bir tedarikçi bulduğunuzdan emin olun. Bu şekilde, güvenilmez bir tedarikçiden sipariş vermekten kaçınabilirsiniz. 

Ardından, bir numune sipariş edin ve ürünü test edin. Ürünü onayladıktan sonra toplu sipariş verin.

Alibaba’da üreticilerle çalışmak için ipuçları:

  • Doğrulanmış ve altın tedarikçileri arayın.
  • Olumlu geri bildirim arayın (en az %90).
  • Fiyat aralığınız dahilinde olduğundan emin olmak için minimum sipariş miktarına (MOQ) ve orana bakın.
  • Uygun fiyatlı ancak yüksek kaliteli tedarikçiler bulun.
  • Birçok üretici anadili İngilizce olmadığı için talimatlarınızın net olduğundan emin olun.
  • Tepki hızına dikkat edin. 24 saatten az iyidir, ancak 8 saatten az daha da iyidir.

İlgili İçerik: Ürün Fotoğrafçılığı Nedir? Ürün Çekimi Nasıl Yapılır?

E-ticaret Markanızı oluşturun

Bir marka, bir işletme ismi bulmaktan ve logodan çok daha fazlasıdır. Örneğin, işletme isminizi belirledikten sonra Hosting.com.tr üzerinden markanızın alan adının mevcut olup olmadığına bakmanız gerekir. Bu marka isminizi web sitenizde de kullanabileceğinizi garanti edecektir.

Logoya gelince…

Logo tasarımında uzmanlaşmış kişileri bulmak için Fiverr ya da Bionluk gibi freelancer platformlarını kullanabilirsiniz. Bu sayede yeni logonuzu web sitenize, ürününüze ve ambalaj tasarımınıza yerleştirebilirsiniz.

İlgili İçerik: Marka İsmi Bulma, Akılda Kalıcı Marka Adı Nasıl Bulunur?

İlgili İçerik: Mükemmel Logo Yapmak İçin En İyi 10 Online Ücretsiz Logo Tasarlama Aracı

Vergi Mükellefi Olarak Şirketinizi Kurun

Ürün hizmet grubumuzu belirlediğimize göre bir ticari faaliyet göstermenin en önemli adımı olan vergi mükellefiyeti konusuna gelelim.

Resmi bir işletme açabilmek için, bir muhasebeciyle anlaşmak ve onların danışmanlığında resmi adımları atmanız gerekir.

Türkiye’de her türlü ticari faaliyet TTK (Türk Ticaret Kanunu) hükümlerince düzenlenmiştir. Öncelikle hedeflerinizin boyutuna göre Türk Ticaret Kanunu’nda belirlenen kurallar dahilinde işletmenizi kurmalısınız.

Ticaret kuralları her yerde geçerlidir.
Ticaret kuralları her yerde geçerlidir.

Yatırımınızın boyutu büyük değilse, işletmeyi öncelikle şahıs firması olarak oluşturabilir ve ileride oluşacak potansiyele göre, Limited (LTD) veya Anonim Şirket (A.Ş.) yapısına döndürebilirsiniz. Her birinin sorumluluk ve yükümlülükleri, açılış ve kapanış şartları farklı olacaktır. Muhasebeciniz sizi bu konuda yönlendirecektir.

Domain ve Hosting Seçimini Yapın

Ticari ünvanınızı belirlemeden önce bu adımı atmanız daha iyi olabilir, çünkü ticari ünvanınız veya ürün hizmet grubunuzla alakalı bir Domain (Alan Adı) tescil etmek isteyebilirsiniz.

Alan adı seçimlerinde seçeneklerin çoğu daha önceden tescil edilmiş olma ihtimali vardır, önceden araştırma yapılmalıdır. Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye ulaşmanız adına işletmeler için domain ve hosting seçiminin önemi’ ni anlatan yazımızı okumanızı tavsiye ederim.

Domain( Alan Adı) Nedir? Nasıl Alınır?

Domain (Alan Adı) internet sitelerinin kolayca bulunmasını sağlayan dijital adreslerdir. Normal şartlarda internette bilgisayar, akıllı telefon, modem, tablet gibi cihazların tamamı IP (Internet Protocol) sistemi ile birbirlerine bağlanmaktadır. 

İnsanlar, sadece belirli bir rakamlar dizisi üzerinden birbirlerine ulaşan elektronik cihazlar gibi o rakamları hafızalarında tutamaz, bu sebeple rakam dizileri yerine domain (Alan Adı) denilen sistem üretilmiştir. Kolayca akılda kalacak domainler üzerinden web sitelerine kolayca ulaşabilmekteyiz.

Domain sorgulama ekranından arama yaparak kendinize uygun bir domain belirleyin ve kolay birkaç adımla register (tescil) edin. Sistem sizi yönlendirecektir.

Domain sorgulama ekranı

Hosting Nedir? E-Ticaretteki Yeri Nedir?

Domain internette açacağımız işletmenin dijital adresi ise hosting ( barındırma) o işletmenin bulunduğu binadaki mağaza alanı olarak düşünülebilir.

Hosting hizmeti veren firmalar, belirlediğiniz adreste bir E-Ticaret Sitesi oluşturabilmeniz için sunucularında bulunan bilgisayar hard disklerinde size ait bir alan açarlar.

Çeşitli güvelik destekleriyle 24 saat yayın yapma imkanı veren sunuculardaki bu alanlara web sitemizin verileri kaydedilir ve alan adımızla ( domain) eşleştirilir.

Tarayıcısında sizin belirlediğiniz alan adını yazan kişi, doğrudan hosting firmasında barındırılan web sitesine giderek, ekranda dijital mağazanızı görüntüleyecektir.

Hosting seçimi de yapılacak işe göre ve ölçeğe göre seçilmesi gereken önemli bir şeydir. Çeşitli alt hizmet paketleriyle satılmaktadır. hosting.com.tr tarafından size özel sunulan hosting hizmetlerinden uygun olanı seçerek kolayca işe başlayabilirsiniz.  Daha detaylı seçim kriterleri için ilgili yazımızı okumanızı tavsiye ediyoruz. 

Size özel hosting paketleri

Domain ve hosting seçimi yaptıysanız bir diğer adıma geçebiliriz.

E-Ticaret Sitenizi Oluşturun

Artık domain ve hostinge sahip olduğunuza göre web sitesi oluşturmak için önünüzde başka bir engel yok. Bütçeniz düşükse, yatırım maliyetinizi düşürmek adına hazır site araçları ile web sitenizi kendiniz de oluşturabilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi Nasıl Oluşturulur?

SSL Sertifikası Nedir? Neden Kullanmalıyım?

SSL (Security Socket Layer) denilen sistem, kullanıcı bilgilerinin çalınmasını önleyen özel bir güvenlik sistemidir. E-Ticaret yapılacak, para alışverişi olacak bir sistem kurmak için SSL sertifikasına kesinlikle ihtiyaç vardır.

Normal web sitelerinde de aranmaya başlayan bu sertifika, bazı hosting firmalarının sunduğu paketlerde ücretsiz sunulurken, bazı paketlerde mevcut değildir. Özetle sitenizde, bankacılık ve kredi kartı ile alışveriş yapılabilmesi için SSL sertifikası yüklemelisiniz.

hosting.com.tr ‘de verilen süper başlangıç paketi hariç tüm hosting paketlerinde başlangıç seviyesi E-Ticaret için yeterli güvenlik şartlarını oluşturacak SSL sertifikası ücretsiz olarak sunulur. Daha sonra oluşabilecek potansiyele göre daha karmaşık güvenlik sistemleri yüklenmelidir.

Web Sitesi Oluşturma Araçları

Web sitesi oluşturmak artık çok kolaylaştı, hazır site aracımızı kullanarak dakikalar içinde kendinize web site tasarlayabilirsiniz.

Ayrıca hazır altyapıya sahip geneli açık kaynak kodlu web site oluşturma sistemlerini de kullanabilirsiniz. Hosting hesabınızdan cPanel’e giriş yaparak Opencart sistemini kolayca nasıl kuracağınız buradaki videoda anlatılıyor.  

Opencart kurulumu nasıl yapılır?

Bunlar haricinde açık kaynak kodlu diğer site oluşturma araçları da ;

  • Woocommerce
  • Opencart
  • Shopify
  • Bigcommerce
  • Magento
  • Wix

Woocommerce, Opencart, Bigcommerce, Shopify, Magento gibi alt yapılar ile açık kaynak kodlu yazılımlar sayesinde E-Ticaret sitesi kolaylıkla oluşturulabilmektedir. Ayrıca değişik temalar yardımıyla şeklini istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz.

Bunun haricinde web sitesi oluşturma hizmeti veren bir ajans ile çalışmanız da mümkün.

Ürün Grubunu E-Ticaret Sitesine Yükleyin

E-Ticaret sitesine ürünlerin yerleştirilmesi başlı başına bir iştir. Her ürünün doğru ölçekte profesyonel fotoğrafının oluşturulması, onların web sitesine yüklenmesi fiyatlandırılması ve stok takibi gibi konular zorlu süreçlerdir ve inanılmaz zaman ister.

Kendi ürünlerinizi sergilemek istiyorsanız, her ürün için etkili fotoğraflar çekip, açıklamalarıyla birlikte tek tek yüklemelisiniz. Eğer manken ihtiyacınız varsa mutlaka kullanın. Web sitenizin amatörce görünmesini istemezsiniz.

Ancak bu konu için geliştirilmiş kolaylıklar da yok değil. Eğer bir toptancıdan ürün temin ediyorsanız, XML kullanarak ürün grubu açıklama, foto ve fiyat bilgileri otomatik olarak yüklemeyi sağlayabilirsiniz.  

XML bir marka veya ürün grubunun tüm verilerinin saklandığı özel dosyalardır ve sisteminize yüklediğinizde tedarikçinizdeki tüm veriler sitenize kolayca yüklenir. Tedarikçinizin bu hizmeti verip vermediğini öğrenin.

Ödeme Yöntemi Belirleyin

Satacağınız ürün veya hizmetin karşılığını nasıl alacağınız önemlidir. Yöntemler;

  • Kredi Kartı İle Ödeme
  • Havale EFT Yöntemi ile Ödeme
  • Kapıda Ödeme

şeklinde olabilmektedir.

Satış rakamınız ne kadar yüksekse, havale veya kapıda ödeme seçeneğinden mümkün oldukça uzak durmalısınız.

Satın alma psikolojileri incelendiğinde insanlar kredi kartıyla harcama yaparken nakit alışverişlere nazaran daha yüksek meblağları daha kolay harcayabilmektedir.

 Bir veya birkaç farklı banka ile yapacağınız anlaşmalar yoluyla sisteminize yüklenecek sanal pos ile müşterilerinize farklı kredi kartı seçeneklerini sunabileceksiniz. Ayrıca taksit imkanı da satın alma potansiyelini arttırır.

Hesaba havale yöntemi, insanların bankada harcayabileceği nakit para ihtiyacını da doğuracaktır. Bu sebeple maaşlı çalışan kişileri de müşteri olarak kazanmak için kredi kartı sistemine yönelmek daha mantıklı olacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinde de alışveriş psikolojisi nedeniyle bazı riskler mevcuttur. İnsanlar hali hazırda parasını ödemediği ürünü sonradan vazgeçerek kolayca iptal edebilir. Bu da ilave kargo maliyeti anlamına gelir. Ayrıca kapıda ödeme seçeneği genellikle güven vermeyen şirketlerin kullandığı bir yöntemdir.

Teslimat ve Kargo Yöntemlerini Ayarlayın

Bazı işletmeler kendi oluşturdukları teslimat ağları yoluyla iletmektedir. Küçük bir bölgede faaliyet gösteren bir pizzacı ve yine damacana su şirketleri, ürünlerini kendileri teslim etmektedir. Web sitenizde teslim ve iade koşullarının tam olarak belirtilmesi Tüketici Haklarının Korunması Kanunun’ ca özellikle istenmektedir.

Ancak internetin vermiş olduğu avantajla geniş bir alana hakim olmak ve daha fazla insana ulaşma çabası teslimat sorununu da ortaya çıkarmaktadır. Bir kargo şirketiyle anlaşmak teslimat sorununuzu çözecektir.

Başlarda kargo maliyetleri yüksek olabilir, potansiyeliniz artar ve daha fazla sipariş almaya başlarsanız daha iyi kargo anlaşmaları yapabilirsiniz.

E-Ticaret Sitenizin Tanıtım Faaliyetlerini Başlatın

Bir web sitesini daha görünür ve ulaşılabilir yapan en önemli tanıtım araçları, doğrudan reklam, SEO( Search Engine Optimization) çalışmaları, sosyal medya kullanımıdır.

Web sitenizin tamamını veya kampanyada olan ürün veya hizmetinizi ön plana çıkarmak için bu araçların hepsini veya bazılarını kullanmanızı öneririz. Gelin şimdi E-Ticaret sitemizi nasıl tanıtırız sorusuna yanıt bulmaya çalışalım.

E-Ticaret reklam faaliyetleri

SEO (Search Engine Optimization)

Yazımızın başında ön araştırma için arama motoruna girip satmak istediğiniz ürünleri aratın demiştik. Şimdi o listede başkalarının değil sizin E-Ticaret sitenizin çıkmasını sağlamak gerekiyor.

Arama motoruna sizin de sattığınız ürün veya verdiğiniz hizmetin çıkmasını sağlamak kolay bir iş değildir. Web sitenizde birçok teknik ayarlama ve düzenlemeler yapmanız gerekecektir.

Site haritalarının düzenlenmesi, menü hiyerarşisi, ürünlerin tanıtım yazıları ve hatta isimlendirme şekilleri gibi daha bir çok detay bu çalışmalarla düzenlenmektedir.

SEO yaşayan ve sürekli gelişen bir şeydir. Arama motorları, kullanıcılar tarafından yapılan aramalara en alakalı, en doğru sonuçları iletmek ister. Bu yüzden de sürekli olarak yeni şartlar ve kriterler oluştururlar.

Bu şartları oluşturmak SEO konusunda profesyonel bir hizmet almanızı öneririm. Daha fazla kişi tarafından görünür olmak daha fazla ciro yapmanızı sağlar, daha fazla ciro ise daha fazla kar anlamına gelir.

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Reklam Kullanımı

Google Reklamları:

Reklam metodları da farklılık göstermektedir. Öncelikle Google üzerinden kurduğunuz şirket için Google benim işletmem hesabı oluşturmanızdır. Linkte detaylıca açıklanan işlemlerle Google benim işletmem oluşturarak web sitenizi (Dijital varlık), kullanışlı Google araçlarıyla tanıtabilirsiniz. Bu uygulama ile Google maps (Haritalar)  üzerinde işletme konumunuzu belirlemek isterseniz onu da yapmanız mümkün.

Bunun haricinde sektörünüzde çok aranan ve müşterilere ulaşmanıza değecek kelimelere tıklama başına bir ücret vererek Google reklamı da verebilirsiniz. Google Addwords hesabı oluşturup dijital varlığınıza (E-Ticaret Sitenize) müşterilerin doğrudan ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamları:

Sosyal medya mecraları insanların çok zaman geçirdiği ve ilgi alanlarını açık ettikleri yerlerdir. Müşterilerinizin İlgi alanları, ihtiyaçlarını öğrenebilmek için bize ciddi ipuçları sunar bu sebeple sosyal medya reklamları kullanmak akıllıca olacaktır.

Facebook Bussiness uygulaması ile Facebook ve İnstagram reklamlarını oluşturabilirsiniz. İnstgramda şirketinizin adına bir ticari işletme açarak müşteri toplayabilirsiniz.

En çok kullanılan bu sosyal medya ağlarında belirlediğiniz tarihler arasında belirli bir alanda, şehirde vs belirli yaş ve meslek gruplarına yönelik reklam yapabilirsiniz.

Bunun yanında bu sosyal medya hesapları, işletme özelliği kullanılarak başlı başına bir E-Ticaret sistemine dönüşebilir. Takipçi sayınız çoksa bunu kullanın. Sadece İnstagram üzerinden ürün satışı yapan birçok işletme var.

İnfluencer veya Sosyal Medya Fenomenlerini Kullanmak

Günümüzde sadece Facebook ve İnstagramda reklam yapılmıyor, popüler kullanıcıların gerçekleştirdiği paylaşımların içine ürün tanıtımı yerleştirmek de bir tanıtım yöntemi.

Takipçi sayısı yüksek Youtuber, TikToker’ ları kullanarak ürün veya hizmet tanıtımı yapabilirsiniz. Siz de sosyal medyada takip ettiğiniz kişilerin hikayelerinde paylaşılan ürünlerle çoğu zaman karşılaşırsınız. Benzer bir tanıtım yöntemini kullanmanız mümkündür.

Tüm bu işlerden sonra yapılacak şey müşteri, sipariş, teslim ve stok takibidir. İyi bir ön muhasebe programı satın almanızı öneririm. Her türlü evrak ve hesap kayıtlarına akıllı telefonunuz yoluyla bile ulaşabilirsiniz.

E-Ticaret Pazar Yerlerinde Satış Yapmaya Başlayın

Ülkemizde birçok E-Ticaret platformu var, gittigidiyor, N11, Trendyol gibi bir platformda dijital mağaza açmak da bir diğer seçenek. Buralarda mağaza açmak şehrinizdeki AVM (Aliş Veriş Merkezi) işyeri açmaya benzer.

Hali hazırda ziyaretçisi çok olan bu platformlar size müşteri kazandırma potansiyeli vardır. Ancak bu tarz yerlerde satış yapmak ilave komisyon giderleri ve rekabetçi koşullar nedeniyle düşük kar marjlarını gerektirir, seçim sizin.

E-Ticaret Sitesi Çalıştırmanın Avantajları

  • Sadece web siteniz üzerinden satış gerçekleştirecekseniz, temel işletme giderleri olan kira stopaj, ısınma elektrik gibi masraflardan kurtulacaksınız demektir.
  • Mağaza dekorasyon ve tamir bakım masraflarından kurtulursunuz.
  • Daha düşük maliyetlerle işletme oluşturabilirsiniz.
  • Daha az personelle işleri yürütebilirsiniz. Maaş ve sigorta giderleri daha az olacaktır.
  • Fiziki mağazalardan farklı olarak 7 gün 24 saat, açık ve çalışan bir mağazanız olacaktır.
  • Zaman ve mekandan bağımsız olarak çalışabilirsiniz. Herhangi bir yerden işlerinizi takip etmeniz mümkündür.
  • Müşterilerin pazarlık yapması mümkün değildir, belirlediğiniz rakamdan satış yapılır.
  • Binlerce insana reklamlar sayesinde aynı anda ulaşma imkanınız vardır.
  • Dediğimiz gibi bir rüzgar yakalarsanız ucu açıktır, çok fazla büyüyebilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi Çalıştırmanın Dezavantajları

  • E-Ticaret sisteminde her satış kayıt altındadır. Bu da vergi yükü ve maliyetlerinizi arttırır.
  • E-Ticaret sisteminde iade olayları çok sık olmaktadır. İadelerle uğraşmak canınızı sıkabilir.
  • Fatura takiplerinizi doğru ve hızlı bir şekilde yapmanız gerekir, profesyonel bir mali müşavirle çalışmalısınız, yoksa vergi cezaları çok ağır olabilir.
  • Kargo maliyetleri can sıkıcı olabilir. Müşteri size değil, siz müşteriye gideceksiniz.
  • İnternetten satış bazen komisyon da gerektirir, E-Ticaret platformlarında satış yapacaksanız hem aylık aidat hem de satıştan komisyon vermek zorunda kalırsınız.
  • İnternetten satışta ürün fiyatını iyi belirlemelisiniz, yoksa müşteriler aynı ürünü daha uygun satan birilerine yönelirler. Doğru etiket fiyatları ile ayakta kalabilirsiniz.
  • İnternet canlı bir şeydir durağanlığı sevmez, sürekli kendinizi yenilemelisiniz.
  • KVKK (Kişisel Verileri Koruma Kanunu) gibi durumlar yüzünden ek yükümlülükler getirir. Hukuki süreçlerle muhatap olmamak için azami özen göstermelisiniz.
Domain Sorgulama