Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » Dropshipping Nedir, Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin Rehber
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır? Startup/KOBİ

Dropshipping Nedir, Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin Rehber

Hosting Fiyatları

Eminim birçoğunuz ‘İnternet Üzerinden Para Kazanmanın Yolları’ başlıklı pek çok yazıya denk gelmişsinizdir. Belki bu sebeple Dropshipping’i daha önce duymuş da olabilirsiniz.

Stoksuz satış da denilen bu yöntem özü itibariyle çok çekici geliyor değil mi?

Her şey çok kolay ve çok karlı diye düşünerek heyecanlanmış olabilirsiniz. Girişimci bir ruha sahipseniz böyle bir yönteme hemen girişmek de isteyebilirsiniz.

Ancak burada biraz durup derin nefes alalım. Bu yazıda Dropshipping konusunda, size yol göstereceğini düşündüğümüz bir rehber hazırladık.

Dropshipping Nedir?

Dropshipping (Stoksuz Satış), stoğunuzda olmayan ve başka bir satıcıya veya üreticiye ait bir ürünün, kendi web siteniz veya bir e-ticaret platformunda (Amazon, Shopify, eBay, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11, Trendyol v.b) bulunan sanal mağazanız üzerinden satıldığı bir E-Ticaret ( Online Satış ) metodudur.

Dropshipping Nedir?
Dropshipping Satış Sistemi

Özetle sanal bir mağaza açarak talep gören veya satmayı hedeflediğiniz, stoğunuzda olmayan bir ürüne müşteriyi siz bulur ve belli bir kar marjıyla satarsınız. Satılan ürün, anlaştığınız tedarikçi firma tarafından müşteriye kargo edilir.

Kulağa gayet güzel ve kolay gibi geliyor değil mi? Evet her iş uzaktan, kolay ve kazançlı gibi dururken, işi yapan kişinin o sırada yaşadığı sıkıntılar ve riskler göz ardı edilir.

Stok bulundurma zorunluluğunun olmaması, sermaye gerektirmediği gibi bir algı oluştursa da durum hiç de öyle değil. Elinizde hiçbir sermaye olmadan iş kurabileceğinize dair söylemler sizi üzecek sonuçlar doğurabilir.

Normal mağaza açmaktan pek farklı olmayan bu durumda en büyük avantaj, fiziksel bir mağaza için yapılması gereken tasarım, dekorasyon ve diğer yatırım maliyetlerinden kurtulmuş olmaktır.

Droppshipping Nasıl Çalışır?

  • Vergi Mükellefi olarak bir şirket kurun.
  • Satmak istediğiniz ürün ve ürün grubunu belirleyin.
  • Size uygun bir veya birkaç tedarikçi edinerek anlaşma sağlayın.
  • E-ticaret sitesi ve/veya alışveriş platformlarında mağaza açın.
  • Ürünlerinizi satabilmek için tanıtım ve reklam çalışmaları yapın.
  • Rakiplerinizi iyi inceleyin, doğru bir fiyatlandırma yapın.
  • Size gelen siparişleri tedarikçinize iletin.
  • Ürünün tedarikçi tarafından müşterinize doğru ve sağlıklı ulaştığından emin olun.
  • Satışlarınızı ve tedarikçinin stoklarını sürekli kontrol edin.
  • Müşteri memnuniyetine önem vererek 24 saat işlemleri izleyin.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping’e başlamak fiziki bir mağaza açmaktan çok farklı değil aslında. Bu iş modeli için de öncelikle bir fikir bulup o fikri içeren bir şirket kurarak vergi mükellefi olmanız gerekiyor.

Daha sonra o işletmeyi barındıracak bir mağazaya ihtiyacımız var. Bir e-ticaret sitesi veya ünlü e-ticaret platformlarında mağaza açarak bu ihtiyacı kolayca karşılayabilirsiniz.

Son adımda ise geriye satmak istediğimiz ürün grubunu ait tedarikçiyi seçmek kalıyor.

Bir işe girişmeden önce hedef belirlemek, rakipleri araştırmak ve satış potansiyellerini bilmek büyük önem arz eder.

Hangi kategoride ürün satmak ve kimlerle rekabet etmek istiyoruz bunları iyice düşünmek ve araştırmak başarı şansımızı doğrudan etkileyecektir.

Ürün veya Ürün Grubu Seçimi ve ‘NİŞ’ Kavramı

Dropshipping’in en temel bileşeni üründür. O yüzden satmak istediğimiz ürünün talep görüyor olması çok önemlidir. Bu aşamada devreye NİŞ kavramı giriyor.

Satış stratejinizin temelini oluşturan kategori, fikir veya ürüne NİŞ denir.

Kimse tarafından talep görmeyen bir ürünü satmaya çalışmak doğal olarak doğru bir strateji olmayacaktır.

Ya da herkes tarafından satılan bir ürünü satıyor olmak, rekabet nedeniyle kar marjınızın düşmesine ve/veya arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkabilmek için ciddi reklam maliyetlerine neden olacaktır.

O yüzden ürün seçerken dikkat etmeniz gereken satış potansiyelinizi ve cironuzu doğrudan etki edecek iki etken vardır. Az bulunan ve talep gören bir ürüne sahipseniz kolayca satış yaparsınız. İnsanlar nerede olursanız sizi bulur ve o ürünü alırlar.

Ancak her yerde bulunabilecek bir ürün satacaksanız dikkat çekmeniz gerekir, ya piyasadan ucuza satmalı ya da herkesin kolayca görüp ulaşabileceği bir yerde olmalısınız. Bu da size inanılmaz reklam maliyetlerine neden olabilir.

NİŞ Ürün Seçiminin Önemi

Pazarda dönemsel, mevsimsel ve trende göre bir takım etkilere bağlı olarak, müşteri talebi değişkenlik gösterir.

Milyonlarca ürün ve bir o kadar satıcı varken, fark yaratacak, ilgi görecek ve para kazandıracak ve kolayca satabileceğiniz bir ürün kategorisi seçmek işin en temel kurallarından biridir.

Ne satacağımızı bilmek, malın özelliklerini ve müşteri taleplerini anlamak ve bu durumu içselleştirmek NİŞ seçiminde size avantaj sağlayacaktır.

Bu yüzden bu aşamada hedefleme büyük önem arz eder. Ancak kolay bir şey değildir başarınızın temeli burada yapacağınız seçimlerdir. Uzun araştırmalar yapmak seçimlerinizi pozitif yönde etkileyecektir.

Tedarikçi Seçmenin Önemi

Dropshipping yapıyorsak elimizde veya depomuzda bize ait bir ürün yok demektir. Elimizde ürün yoksa ürünü temin edeceğimiz birisi olmalıdır ve dolayısıyla bize ait olmayan bir ürünü satabilmek için önce ürünün asıl sahibi veya üreticisiyle işbirliği gerekir.  

Ürünü temin ettiğiniz ve fiziki olarak ürünü deposunda bulunduran işletme bizim tedarikçimizdir. O işletmeyle aramızdaki ticari anlaşmalar bizi doğrudan etkiler.

Tedarikçiniz bir veya birden fazla olabilir. İlk zamanlarda yüksek ciro ve hedefler içeren anlaşmalar yapmayın. Bazı şeyler zamanla ortaya çıkacaktır.

Satmak istediğimiz ürün gamına göre istediğimiz kar oranını bize bırakacak tedarikçilerle anlaşmamız gerekiyor.

Pazarda aynı ürünün hangi fiyat aralığında satıldığına dair iyi bir araştırma yapmak size uygun karı verecek tedarikçiyi bulmanıza yardımcı olacaktır.

İyi Bir Tedarikçinin Özellikleri

  • Kolay sipariş imkanı sağlar. Uzun süren ürün seçimlerini kolay bir aplikasyon veya web üzerinden halletmek size kolaylık sağlar.
  • Sipariş tutarında limit koymaması esneklik sağlar. Minimum sipariş tutarı dayatması işlerinizi zora sokabilir.
  • Profesyonel destek sağlar. Size atanacak bir temsilci ile çalışmak bir çok sorunu kolayca ve hızlı bir şekilde aşmanıza yardımcı olur.
  • Teknolojiye yatırım yapar. Online kataloglar, dijital sipariş geçmişi kayıtları ve gerçek zamanlı envanter kayıtlarını görmek size çalışma kolaylığı sağlar.
  • Ürün çeşidi ve süreklilik. Ürün çeşitleri önemlidir ancak süreklilik de bir diğer önemli etkendir.
  • Perakende satış yapmaz. Tedarikçinizin sizinle rekabet etmesi can sıkıcı olacaktır.
  • Aylık ücret talep etmemelidir. Bunun yerine üründen komisyon alması duruma göre daha uygun olabilir.
  • Uygun konuma sahiptir. Tedarikçinin size yakın ve merkezi olması kargo teslim sürelerinde avantaj sağlar.

Tedarikçi Konusunda Yaşanabilecek Sorunlar

  • Teslimat sorunları: Müşteri ürünü doğrudan tedarikçiden teslim alacağı için, teslimatta yaşanacak sorunlar doğrudan size yansıyacaktır. Müşteri istediği doğru ürünü teslim almadığını veya ayıplı mal aldığını iddia ederse sorunu çözmek size düşecektir. 6502 sayılı Tüketicinin Koruma Kanunu tüm maddeleriyle resmi olarak sizi bağlar.
  • Tedarik Sorunları: Tedarikçinizin yeterli sayıda ürüne sahip olması hızlı teslimat avantajı sağlar. Tedarikçinizin ticari kapasitesine dikkat edin. Stok kayıtları her zaman gerçeği yansıtmayabilir.
  • İletişim Sorunları: Sürekli iletişimde olabileceğiniz bir tedarikçi seçin. Bir sorun olduğunda tek telefonla ulaşabileceğiniz bir tedarikçi, problemlerin hızlı çözülmesi adına size avantaj sağlar. Aksi durumda müşteriler tarafından yapılacak olumsuz mağaza değerlendirmeleri nedeniyle bağlı bulunduğunuz sistemin arama sonuçlarında arka sayfalara düşmenize neden olacaktır. Bu da daha az müşteri ile buluşmanız anlamına gelir.
  • Tedarikçinin perakende satış yapması: Böyle bir tedarikçi seçimi yapmanız durumunda, tedarikçiniz sizinle rekabet içinde olacak demektir. Kampanya dönemlerinde ürün fiyatları konusunda sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek olacaktır.

Nasıl E-Ticaret Sitesi Oluştururum?

Vergi mükellefiyetini aldınız ve bir isim belirlediniz. Şimdiki adımımız e-ticaret sitesi kurmak olacak. E-ticaret sitesi kurmak, çok daha fazla irdelenmesi gereken bir konu olsa da size ana hatlarıyla bilgilendirme yapacağız.

Domain Sorgulama ve Hosting Hizmeti

Öncelikle domain sorgulama yapıp kendinize uygun bir domain seçmek ve bu adımdan sonra SSL sertifikalı hostinge bir ihtiyacınız var. Size uygun hosting hizmetini, 24 saat teknik destek sağlayan bir hosting firmasından seçebilir, belirlediğimiz isim ve satmak istenilen ürün grubuna uygun e-ticaret sitesi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

https://www.hosting.com.tr/

Hazır Site Kullanmak

Eskiden böyle bir site yapmak veya yaptırmak hem daha maliyetli hem de daha yorucu süreçler içeriyordu. Ancak günümüz hıza önem veriyor, o yüzden pratik, hazır site platformlarından kendinize uygun birini seçebilirsiniz.

Hazır Site Tasarım Aracı veya biraz daha detaylı çalışma isteyen WordPress işinizi görecektir. Hazır Site Tasarım Aracı platformundaki içeriklerden nasıl site oluşturacağınız dair detaylı bilgi alabilirsiniz.

Web sitenizde profesyonel bir izlenim bırakmak müşterilere güven telkin ederek satışlarınızı olumlu yönde etkiler.

İyi bir düzenleme yapabileceğinizden emin değilseniz, profesyonel birinden yardım alarak logo, isim ve kurumsal kimlik çalışmalarını da içeren bir e-ticaret sitesi yaptırmanız daha iyi bir seçim olacaktır.

Ürünleri Sitenize Yüklemek

Tedarikçinizin ürünlerini görsel, fiyat ve stok bilgileriyle eksiksiz olarak web sitenize aktarmanız bir diğer önemli adım.

Peki bu nasıl oluyor derseniz anlaştığınız tedarikçi, ürün listesi ve özelliklerini içeren bir XML dosyasını size verecektir.

Sisteminize yüklediğiniz bu dosya, stokları olduğu gibi sizin web sitenize aktarılmasını sağlayacaktır. Böylece müşteriler sizin yansıttığınız bu ürün listesinden alışveriş yapabilirler.

Sitenizi ve Mağazanızı Tanıtmak

İnternet üzerinde ve az sonra bahsedeceğimiz platformlarda hedef kitlenizdeki müşterilerle daha fazla buluşabilmek ve dikkat çekmek milyonlarca seçenek arasında fark edilmek, öyle kolay bir iş değildir.

Google Ads, sosyal medyada reklamları ve SEO (Search Engine Optimization) vs çalışmaları olmadan bu işte başarılı olmak pek mümkün görünmüyor. Aşağıda belirtilen adımları gerçekleştirmek başarı şansınızı arttırır.

Google Benim İşletmem Kaydı Oluşturun

Google Benim İşletmem, internet üzerinden işletmenizin yerini, çalışma sürelerini ve müşterilerinizin yorumlarını takip edip yönetebileceğiniz ücretsiz bir seçenek sunuyor.

Dropshipping’te çok ihtiyaç duymayabilirsiniz, ancak gerçek bir işletme olduğunuzu gösteren bu uygulama sayesinde müşterilerinize daha fazla güven vermiş olursunuz. Eğer işletmenizin yerini belirtmek istemiyorsanız bu adımı geçebilirsiniz.

Google Analytics Hesabı Oluşturun

Google Analytics web sitenizin reklam çalışmalarını ve ziyaret verilerini inceleyebileceğiniz ücretsiz bir Google uygulaması. Verilen linkte Google Analytics’e adım adım nasıl kullanıcı oluşturacağınız anlatılıyor.

Buraya kayıt oluşturarak web sitenize yapılan ziyaret verilerini, nereden ziyaret alındığını, ne kadar süre kalındığının tüm verileri izlenebiliyor.

Google ads, arama motorlarında kullanıcıların arama yaptığı sizin işinizi ilgilendiren anahtar kelimelerde, her tıklamada sizin işletmenizin ilk sırada çıkmasını sağlayan bir reklam biçimi. Nasıl yapıldığına dair detayları konuyla ilgili makalemizden öğrenebilirsiniz.

SEO’nun Tanıtımdaki Yeri

SEO ( Search Engine Optimization) arama motoru optimizasyonu, müşteriler tarafından göze çarpmanızı sağlayacak çalışmalarının bütününü teşkil ediyor. Konun detaylarını anlatan makaleyi mutlaka inceleyin.

Sadece Google, Yandex vs değil mağaza açtığınız platformda da müşterilerle daha kolay buluşmanız sağlanır ve ziyaretçi trafiği arttıkça satışlarınızı da arttırmış olacaksınız.

SEO çok kapsamlı ve teknik bir mesele, bu konuda başarı elde etmek istiyorsanız, teknik SEO hizmeti ve SEO eğitimleriyle işletmenize fark yaratacak Ayhan Karaman gibi profesyonelden yardım almanızda yarar var.

Sosyal Medya Reklamlarını Kullanın

Sosyal Medya

Sosyal medya mecraları da bu iş için biçilmiş kaftan. Facebook, İnstagram ve yakın zamanda TikTok, reklamcılık ve tanıtım konusunda ciddi bir yer aldı.

İnsanlar sosyal medyada uzun süreler boyunca zaman geçiriyor. Bu sırada sizin satmak istediğiniz ürünlerle buluşmalarını sağlayın. Sosyal medya pazarlamasının önemiyle ilgili makale size yol gösterici olabilir.

İnfluencer Marketing İle Ulaşamadığınız Hedef Kitleye Ulaşın

Dijital Mecralarda Youtuber, blogger, vlogger, tiktoker diye tanımlanan ve fenomen denen çok sayıda takipçi edinmiş kişilerle yapılacak reklam anlaşmaları da diğer bir seçenek.

Bu kişiler paylaşımlarında sizden veya ürünlerinizden bahsederler ve onların takipçi kitlesine, doğrudan reklam amaçlı ulaşmış olursunuz. Günümüzde birçok marka bu yolu tercih etmekte ve ciddi sonuçlar almaktadır.

Mail Marketing

Toplu olarak reklam maili atmak şeklinde tanımlanabilecek olan bu eylem olumsuz sonuçlar da doğurabilecek riskli bir reklam şekli. Bu alanda hizmet veren işletmeler var.

Bu işlemde yaşanabilecek en önemli sıkıntı hedef kitlenize ait maillere ulaşmaktır. Bu adımı başarıyla gerçekleştirirseniz, etkili ve dikkat çekici reklam içeriğine sahip bir e-mail ile müşterilerinizin sattığınız ürüne ilgisini çekmeniz mümkün.

Çok fazla mail göndermek insanları rahatsız edebilir ve yönetilmesi zor olan bir süreçtir.

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama metodu biraz daha dolaylı bir yöntem. Bu aşamada ilk yapmanız gereken, hedef kitlenizde istek ve merak uyandıracak bir konu başlığı belirlemek.

Bu belirlediğiniz konu ile ilgili ve sizin pazarlamak istediğiniz ürünlere ait anahtar kelimeleri içeren bir yazı oluşturmalısınız. Bu yazı, samimi, bilgilendirici ve harekete geçirici olmalıdır.

Ancak bu yöntemde de reklam konusunu abartmak ve sürekli tekrara girmek müşterilerinizi rahatsız ederek olumsuz etkiye neden olabilir.

Konu hakkında yine profesyonellere başvurmanız etkili sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır.

Ödeme Metodu Seçme

Online satışlarda para alışverişleri için farklı seçenekler mevcut. Kredi kartı ile ödeme, havale veya kapıda ödeme metodlarından birini veya birkaçını seçmeniz gerekiyor.

Banka hesapları ve ticari avantajlar ve size sunacakları hizmetler için bankalar ile görüşme yapın.

  • Kredi kartı için SSL sertifikası ve sanal pos tanımlanması gerek.
  • Havale seçeneğinde sadece hesap bilginizi paylaşmanız yeterli.
  • Kapıda ödeme metodu, satış iptallerinin yoğun yaşandığı ödeme metodudur dikkatli olun.

Kredi kartı ödeme metodunu seçtiyseniz, web sitenizin tüm güvenlik koşullarını sağlaması alışveriş güvenliği açısından önem taşır.

Bunun için SSL (Secure Socket Layer , Güvenli giriş Katmanı ) sertifikası hizmeti içeren bir hosting hizmeti almanız size online ödeme alma imkanı sağlayacaktır.

Zira bankalar sitenizde böyle bir sertifika yoksa sanal pos tanımlamazlar.

SSL sertifikası bir siber güvenlik protokolüdür, web sitenizinde SSL (Secure Socket Layer , Güvenli Giriş Katmanı ) sertifikasyonu yoksa kullanıcı bilgileri kolayca çalınabilir. 

SSL, web sitenizine bilgi girişleri esnasında Güvenli Giriş Katmanı oluşturur ve bu sayede üçüncü kişiler tarafından bilgiler görülmez.

Bu sertifika sayesinde sitenizde hesap açıp kullanıcı adlarını giren müşterilerinizin bilgileri çalınamaz ve herhangi bir dolandırıcılık işlemine maruz kalınmamış olur.

Ödeme yöntemi için hesaba havale veya kapıda ödeme seçeneklerini de kullanabilirsiniz ancak unutmayın insanlar kredi kartlarıyla daha kolay ve daha yüksek tutarlarda harcama yapma eğilimindedir.

Dropshipping Hangi Platformlarda Yapabilirim?

Bir e-ticaret platformunda mağaza açmak, şehrinizdeki bir alışveriş merkezinde mağaza açmaya benzer. Bireysel olarak bir mağaza açabilirsiniz ancak o alışveriş merkezine giren müşteri potansiyelinden yararlanamazsınız.

Eğer bilindik bir markayı temsil etmiyor veya ciddi trafiğe sahip bir web siteniz yoksa (ki bu çok uzun emek ve para isteyen bir şeydir) bu tarz platformlarda bulunmanız sizin yararınıza olacaktır.

Yerli ve yabancı birçok platform var her birinin kendine göre kuralları ve komisyon vb. maliyetleri var. Eğer iyi derece İngilizce bilmiyorsanız yabancı platformlarda satış yapma hevesinden uzak durun.

Oluşabilecek sorunlarda Google Translate İngilizcesiyle çözülmesi pek olası değildir. Dil kaynaklı anlaşmazlıklar mağaza puanını olumsuz etkiler ve platform tarafından mağazanız kapanabilir.

Bu tarz platformlarda ürünü teslim alan müşteri ürünü (haksız gerekçeler hariç) onaylamadıkça platform ürünün tutarını size aktarmayacaktır.  Bu sebeple para kaybı yaşamanız yüksek ihtimaldir.

1. Amazon

Amerika menşeli dünyanın en büyük cirosuna sahip Amazon Türkiyeden aylık 99 TL ve ‘satış hizmet bedeli’ adı altında komisyon ödeyerek mağaza açabilirsiniz.

dropshipping için amazon
Amazon Kayıt Sayfası

2. Shopify

Shopifyda Dropshipping açısından her şey var. Nerdeyse her türlü konuda destek alabileceğiniz bir platform.

dropshipping için shopify
Shopify Türkiye

3. AliExpress

Çin menşeli AliExpress te mağaza açmak biraz daha teferruat ve riskler içeriyor. Yurtdışı satışlar, para alışverişinde ve ürün teslimatı ve ilave gümrük vergileri nedeniyle sorun yaratma potansiyeline sahiptir.

dropshipping için AliExpress
Aliexpress

4. eBay

Yine Amerikan menşeli bu platformda yurtdışı satışları yapılabilmekte. Türkiye’de eBay, Gittigidiyor platformunu üzerinden hizmet veriyor.

dropshipping için eBay
Ebay

5. Gittigidiyor

Gittigidiyor.com çok bilindik online satış platformlarından biri.

dropshipping için gittigidiyor
Gittigidiyor

6. Hepsiburada

Bu linke tıklayarak Hepsiburada’da mağaza açma şartlarını görün.

dropshipping için hepsiburada
Hepsiburada

7. N11

Bu adresten N11.com mağaza kriterlerini öğrenin.

dropshipping için n11
N11

8. Trendyol

Bu linkten doğrudan kayıt ekranına ulaşın.

dropshipping için Trendyol
Trendyol Kayıt Ekranı

Dropshipping Avantaj ve Dezavantajları

Dropshipping Avantajlar

  • İnternet üzerinde mağaza açmak normal mağaza açmaktan daha az maliyetlidir yatırım maliyetiniz daha düşüktür.
  • Fiziki bir mağaza olmadığı için, kira, stopaj, elektirik, doğalgaz vb. temel masraflardan kurtulursunuz.
  • Stok maliyeti tedarikçide olduğu için yine kısmen size sermaye esnekliği sağlar.
  • Stok takibini siz yapmadığınız için zamandan ve paradan tasarruf etmiş olursunuz.
  • Ürün kargolama işi de tedarikçide olduğu için eleman ihtiyacınız azalır.
  • Stok zorunluluğu olmaması depoya harcanacak kira, bakım ve işletme masraflarından kurtulmanızı sağlar.

Dropshipping Dezavantajlar

  • Müşteriye yanlış veya ayıplı ürün giderse tedarikçi değil siz sorumlu olursunuz.
  • 6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu nezdinde tüm sorumluluklar size aittir.
  • Stoklarda meydana gelebilecek tedarikçi kaynaklı hatalar size teslimat süresi açısından sorun yaratabilir.
  • Hiç görmediğiniz üründe kalite sorunları varsa bunu göremezsiniz. Müşteriyle yaşayacağınız sorunlar mağaza trafiğinin sistem tarafından düşürülmesine neden olur bu da müşteri sayısında düşüşe neden olacaktır. Hatta sorunlar çoğalırsa platform mağazanızı kapatabilir.
  • Karınızı iyi hesaplayın yüksek oranda kesilen komisyonlar, vergiler ve görülmeyen masraflar elde edeceğiniz karı düşürüp sizi zarara uğratabilir.
  • 24 Saat çalışan bir sistem olduğu için iş yoğunluğuna göre personel ihtiyacınız artabilir.
  • Malı tedarikçi, faturayı siz müşteriye yollarsınız. Ancak tedarikçi tarafından gelecek faturalarda beyanname süreleri kaçırılırsa vergi cezalarına uğramanız mümkündür.
  • Yine faturayı siz yolladığınız için ilave bir kargo maliyetiniz olacaktır.
  • Para trafiği tamamen kayıt altına alındığı için gelir vergisi yükünüz artacaktır.
  • Kar marjınızı yüksek tutmak benzer ürünlere göre pahalı kalmanıza neden olabilir, yüzlerce mağaza arasından müşteri edinmeniz zorlaşabilir.
  • Kar marjını düşük tutmak vergi, reklam ve diğer giderlerin yükünü karşılamayabilir.
  • Paranızı ancak müşteri ürünü onayladığında teslim alacaksınız. Tedarikçiye parasını ödediğiniz ürünün ücretini tahsil etmeniz zaman alacaktır, böylece sistemde her daim tahsil edilmeyi bekleyen paranız kalacaktır.

Dropshipping Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • Ürün grubu ve konseptinizi iyi seçin, baştan doğru karar vermek başarı şansınızı arttıracaktır.
  • Süreçler açısından kolay bir iş değildir, bu modelde iş yapmak istiyorsanız uzun bir süreyi araştırmalara ayırın.
  • Tedarikçiniz ile yapacağınız anlaşmaların tüm detaylarını irdeleyin. Kar oranları ve komisyon oranlarına tam olarak hakim olun.
  • Para trafiğini doğru ve sağlıklı takip etmenizi sağlayacak banka ve ön muhasebe uygulamalarını kullanın ve iyi bir muhasebeci edinin.
  • Online alışveriş platformlarının komisyon oranlarını ve diğer hizmet ücretlerini iyi öğrenin, yoksa ürünleri zararına satma ihtimaliniz yükselecektir.
  • Yabancı ülkeler aracılığıyla Dropshipping yapacaksanız para alışverişleri ilave masraf ve gümrük vergileri, maliyetinizi arttırır dikkat edin.
  • Dolandırıcılık ve diğer problemlere karşı tedarikçinize ilk etapta düşük maliyetli deneme siparişleri verin.
  • Yurtdışı satışları kargo süreçleri açısından can sıkıcı olabilir konuyu müşterilerinize doğru aktardığınıza emin olun.

Tüm bu anlattıklarımız dışında, Youtube üzerinde konu ile ilgili çeşitli tecrübelerin paylaşıldığı videolar izleyebilir, online eğitim platformlarından ücretli veya ücretsiz eğitim programı alabilirsiniz.

Umuyoruz ki dropshipping hakkında kafanızdaki soru işaretlerini bir nebze de olsa cevaplayabilmişizdir. Sizlerin de eklemek istediği kısımlar varsa bunları yorum olarak belirterek daha fazla kişinin faydalanmasını sağlayabilirsiniz.

Domain Sorgulama