E-ticaret

ETSY’de Nasıl Satış Yapılır?

Hosting Fiyatları

Satıcıların ürünlerini satabilecekleri çok sayıda e-ticaret platformu vardır, ancak el yapımı ürünlerin satışında uzmanlaşmış ve yerleşik bir kitleye sahip en popüler e-ticaret platformu Etsy’dir.

Bu yazıda, işletmeniz için doğru olup olmadığına karar vermenize yardımcı olması için Etsy’de nasıl satış yapılacağını ve Etsy’de satışın avantajlarını ve dezavantajlarını inceleyeceğiz.

Etsy Nedir?

Etsy, Amazon veya eBay gibi çevrimiçi bir pazar yeridir, ancak hemen hemen her şeyi satabileceğiniz bu platformların aksine, Etsy’de yalnızca el yapımı ürünler, eski ürünler (20 yaşından büyük nesneler) veya el işi malzemeleri satabilirsiniz.

Etsy

El yapımı ürünler sizin tarafınızdan yapılması gerekirken; başkaları tarafından yapılmış ürünleri vintage kategorisine ya da zanaat malzemelerine ait olduğu sürece satabilirsiniz. Yani Etsy’de satış yapmak için bir zanaatkar olmanıza gerek yoktur.

Ayrıca el işi malzemelerinin distribütörleri ile işbirliği yaparak bu ürünleri de platformda satabilir veya bit pazarı gibi yerlerde eski kıyafetleri, dekoratif objeleri veya aksesuarları satın alarak Etsy’de satışa sunabilirsiniz. Ancak, el yapımı kategorisinde listelenen her ürün, siz (satıcı) veya işinizin bir parçası olan biri tarafından yapılmalı veya tasarlanmalıdır. Yeniden satışa yalnızca vintage ve zanaat malzemeleri kategorilerinde izin verilir.

Etsy vs Amazon: Etsy Ne Kadar Büyük?

Etsy’de 2020 itibariyle 4,3 milyondan fazla kayıtlı satıcı ve 81,9 aktif alıcı var ve sitenin ortalama günlük trafik rakamları oldukça yüksek. Ahrefs’e göre, Etsy şu anda 67 milyondan fazla aylık ziyaretle ABD’de en çok ticaret yapılan 110. site.

Etsy’nin pazar payı, Amazon gibi devlerle karşılaştırıldığında oldukça küçük, fakat yine de 2020’de platform 1,7 milyar dolar gelir elde etti. Buna karşılık, Amazon 386,1 milyar dolar ve eBay 10.271 milyar dolar gelir elde etti.

Etsy, Amazon ve hatta eBay’in yanında e-ticaret pazar payının yalnızca küçük bir bölümünü temsil ediyor. Ancak, çok farklı bir hedef kitlesi var. Etsy ile alıcıların büyük çoğunluğu özellikle el yapımı ve eski ürünler arar.

Etsy’deki kitlenin özgünlüğü nedeniyle, Etsy mağazanızdan diğer dev platformlara kıyasla çok satış bekleyemezsiniz.

Etsy’de Satış Yapmanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Etsy gibi bir platformda satış yapmak, e-ticaret işinizi başlatmanın veya genişletmenin güzel bir yoludur, ancak sizin için en iyi seçenek bir Etsy mağazası açmak mı? 

Aşağıda Etsy’de satış yapmanın bazı avantaj ve dezavantajlarına göz atarak kararınızı verebilirsiniz.

AvantajlarıDezavantajları

Kurması ve kullanması kolaydır.
Rekabetçi bir pazara ve fiyatlara sahiptir.
Yerleşik bir kitlesi vardır.Google aramalarında sıralamak zordur.
Satıcılar için bir foruma erişim sağlar.Pazar, yalnızca el yapımı ve eski ürünlere ve el işi malzemelere odaklanır.
Etsy’nin algoritmaları yeni listelere yardımcı olur.İşlerinizi taklit edecek çok fazla kişi vardır.
Listeleme ücreti ucuzdur.Kötü bir satıcı desteğine sahiptir.
Google aramalarında görünür.Alışveriş yapanların e-posta’larını toplamasına izin verilmez.
Analiz araçlarına erişim vardır.Doymuş bir pazardır.
Reklam araçlarına erişim vardır.Etsy’de satılan çoğu ürün için imalat, satıcılar için zaman alıcıdır. Aynı anda hem ürünü yapmak hem de markayı yönetmek zordur.
Dijital ürünlerin satışına izin verir (baskılar, dijital planlayıcılar, küçük resim görüntüleri, SVG ve DXF dosyaları).Envanteriniz emeğinizin hızına bağlıdır.
Siparişleri kendiniz göndermeniz gerekir.

Etsy’de Ne Satabilirsiniz?

Bir ürünü Etsy’de listelemek istiyorsanız, el yapımı olmalı, vintage veya el işi ürünü olmalıdır. Bu nedenle, satıcıların özel etiketli ürünleriyle Amazon veya eBay gibi platformlarda yaptığı gibi Etsy’de ithalat ve üretim yapamazsınız. Bununla birlikte, ürününüzü bir üretici aracılığıyla üretebilirsiniz, ancak bu sizin kendi tasarımınız olmalıdır.

El yapımı ürünler satıcı tarafından tasarlanmalı veya yapılmalıdır.

Etsy’de iki tür el yapımı ürün vardır: Satıcı tarafından tasarlanıp yapılanlar ve yalnızca satıcı tarafından tasarlanıp başkası tarafından yapılanlar.

İlk tür için satıcılara “makers” denir. Bu kategori altında, Etsy’de listeleme yapmak için öğeleri kendi ellerinizle (veya araçlarınızla) yapma sürecine dahil olmanız gerekir.

Ayrıca, “Hakkında” bölümüne öğenin yapım ve tasarım sürecinde yer alan her kişiyi dahil etmeniz ve ürünlerinizi listelerken kendi fotoğraflarınızı kullanmanız gerekir.

İkinci tür için satıcılara “designers” denir. Designer’lar özgün bir tasarım, desen veya prototip ortaya çıkarırlar, ancak asıl ürünü yapmazlar.

Örneğin, bir tişörtün grafiklerini tasarlayabilirsiniz, ancak bunu kendiniz üretmeniz gerekmez. Bir tasarımcı olarak, öğenin üretimine yardımcı olmak için yardım istemenize izin verilir.

Vintage ürünler, satıcının bunları listelediği tarihte 20 yaşında veya daha büyük olmalıdır. Eski bir tarza sahip olsalar bile daha yeni ürünleri listeleyemezsiniz. Bu öğelerin el yapımı veya işlevsel olması gerekmez.

El işi malzemeleri, alışveriş yapanların el işi yapmak için kullanabilecekleri öğelerdir. Bunlar, araçları, malzemeleri veya malzemeleri içerir.

Örneğin, dikiş yapan kişilerin el yapımı kumaş yapmak için kullanabileceği araçları satabilirsiniz, ancak bir üretici tarafından üretilen seri üretim eşarpları satamazsınız.

Son olarak, Etsy’de satış yapabilmek için mağazayı açarken aynı anda listelemek için en az bir ürününüz olmalıdır. Elbette diğer e-ticaret platformlarında olduğu gibi alkol, silah, uyuşturucu vb. ürünlerin satışı yasaktır.

İlgili İçerik: İnternette En Çok Satılan Ürünler Nelerdir?

Etsy’de Satıcı Ücretleri

Etsy’ye kaydolmak ücretsizdir, ancak her ürün listelediğinizde ve satış yaptığınızda karşılaşacağınız iki ana Etsy listeleme ücreti vardır.

Listeleme ücreti: Her yeni öğe listelediğinizde, 0,20 doları ücret ödemeniz gerekir. Bu, yalnızca ilk kez listelediğinizde değil, ürün her satıldığında ve ardından tekrar satışa sunulduğunda ücretlendirilir.

Her satış yaptığınızda alınan işlem ücreti: Etsy, satış yaptığınız ürünün liste fiyatından %5 ücretlendirme yapar.

Örneğin, bir ürünü 20$’a satarsanız ve nakliye masrafları 3$ ise, Etsy sizden bu 20$’ın yalnızca %5’ini alır ve bu da 1$ olur. Ürünü satmazsanız Etsy sizden herhangi bir ücret talep etmez.

Ardından, sattığınız ürünün türüne bağlı olarak, nakliye masrafları, vergiler veya reklamlar gibi tahsil edilebilecek başka ücret ve masraflar da vardır.

Etsy’de Satış Yapmalı Mısınız?

Etsy’de yalnızca zanaat malzemeleri, el yapımı veya eski ürünler satıldığını yukarıda belirtmiştik. Bu yüzden daha fazla satış yapmak istiyorsanız, tüm eforunuzu Etsy’e harcamayın. Bunun yerine öncelikle kendi web sitenizi oluşturmayı düşünün.

Seri üretim ürünler satıyorsanız ve ölçeklendirmek istiyorsanız Amazon bu durumda daha uygun olabilir.

Tabii ki, satacak benzersiz bir ürününüz varsa ve yaratıcı bir marka oluşturmak istiyorsanız, kesinlikle bunun için en iyi platform Etsy’dir.

Dikkate alınması gereken bir diğer nokta da Etsy’de kişiselleştirme seçenekleri olmasına rağmen bu platformdaki her çevrimiçi mağazanın tasarımının oldukça sınırlı olmasıdır.

Etsy’de Nasıl Satış Yapılır?

Etsy mağazanızı kurmak oldukça basittir. Başlamak, yalnızca birkaç önemli adımı takip etmekten ibarettir ve yeni satıcıları desteklemek için doğrudan Etsy’nin sağladığı çok sayıda kaynak vardır.

1. Mağazanızı kurun

Etsy.com’a gidin ve Sell on Etsy’e tıklayın, ardından Etsy mağazanızı açın. İlk açılış bilgilerini tamamlamak için ekrandaki komutları takip edin. Fakat öncelikle mağazanızın dilini, ülkesini ve para birimini seçmeniz gerekir.

2. Mağazanızın adını seçin

Ardından, kabul edilebilir bir mağaza adı seçmeniz gerekir. Etsy kuralları, adın herhangi bir boşluk veya özel karakter içermeyen 4-20 karakter uzunluğunda olmasını ister. Mağaza adınız küfür içeremez veya kullanımda olamaz. Başlangıçta istediğiniz ad mevcut değilse, Etsy sizin için işe yarayabilecek diğer adları otomatik olarak oluşturacaktır.

3. Ürünlerinizi listeleyin

Shop Manager’a gidin ve Add a listing seçeneğini bulun. Ürünleri listelemeye başlamak için fotoğraf eklemeniz ve müşterilerin görebileceği küçük resimler seçmeniz gerekir. Daha sonra bir açıklama, envanter ve fiyatlandırmanın yanı sıra nakliye bilgilerini de girmeniz gerekecektir.

Etsy’nin kullanışlı satıcı kılavuzlarında, gereken fotoğrafların türü ve boyutu, açıklamaların aranabilir hale getirilmesiyle ilgili yönergeler ve müşterilerin ürünlerinizi kolayca bulmasını sağlamak için diğer önemli ayrıntılar hakkında birçok bilgi bulabilirsiniz.

4. Ödeme yöntemleri ekleyin

Bu adımda nasıl ödeme alacağınız hakkında bilgi eklemeniz gerekir. ABD’de Etsy Payments’ı kullanarak ödeme alabilirsiniz ve ayrıca bir kimlik doğrulama biçimi olarak bir kredi kartı bağlamanız gerekebilir.

Etsy’de satışla ilgili tüm fatura ve ücret ayrıntılarını da kontrol etmeniz gerektiğini unutmayın.

5. Etsy’de satış yapmaya başlamak için mağazanızı açın

Tüm adımları izledikten sonra, mağazanızı herkes tarafından görünür kılmak için Open your shop’a tıklayabilirsiniz.

Özetle diyebiliriz ki, Etsy, belirli bir hedef kitleye sahip bir e-ticaret platformudur, bu nedenle herkes için uygun değildir. Ürünleriniz açıklamaya uyuyorsa, tek mağazanız olarak veya diğer pazar yerlerine ek olarak, satış yapmak için iyi bir platformdur.

Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi özellikle büyüme hedefindeyseniz, sadece Etsy ile yetinmeyin. Etsy, gelirinizi artırmanıza yardımcı olabilir, ancak sadece Etsy bağlı kalmamalısınız.

Domain Sorgulama