Ürün Fotoğrafçılığı Nedir? Ürün Çekimi Nasıl Yapılır?

Hosting Fiyatları

Özellikle e-ticaret alanında hizmet verenlerin ürünlerini iyi bir şekilde tanıtması gerekiyor. Günümüzde e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan kişiler ürünlerin fotoğraflarına ve açıklamalarına göre ürünleri değerlendiriyor. Bu sebeple ürün fotoğrafları da büyük bir önem kazanmış oluyor. Eğer siz de e-ticaret alanında hizmet veriyorsanız ya da hizmet vermeyi düşünüyorsanız ürün fotoğrafçılığı da sizi de yakından ilgilendiren bir alan oluyor. Bu yazımızda ürün fotoğrafçılığı ile ilgili aradığınız tüm detayları bulabilirsiniz.

Ürün Fotoğrafçılığı Nedir?

Ürün fotoğrafçılığı, son yıllarda ortaya çıkan meslek dallarından biridir. E-ticaret web sitelerinde satışa sunulan ürünlerin veya hizmetlerin sosyal medya platformlarında, e-ticaret web sitelerinde yer alan fotoğraflara ürün fotoğrafı denir. Bu fotoğrafları profesyonel bir biçimde çekmek de ürün fotoğrafçılığı olarak adlandırılır. Ürün fotoğrafçılığı yalnızca fotoğraf çekmek değildir. Çekilen fotoğrafların iyi bir şekilde düzenlenmesi de ürün fotoğrafçılığının önemli bir adımıdır. 

Ürün fotoğrafçılığı için iyi bir fotoğraf makinesine, iyi bir aydınlatma sistemine, arka plan malzemelerine ve fotoğraf düzenleme araçlarına ihtiyaç duyulur. Bu ekipmanlar ile iyi bir şekilde ürün fotoğrafı çekilebilir. 

İlgili İçerik: https://www.hosting.com.tr/blog/e-ticaret-sitesi-kurmak/ 

Ürün Fotoğrafçılığı Neden Önemlidir?

Ürünlerin fotoğrafı profesyonel, anlaşılır ve net olmalıdır. Kullanıcılar fotoğrafı incelerken ürün hakkında iyi bir izlenime sahip olmalıdır. Hiçbirimiz net olmayan, bulanık, kötü açılarla çekilmiş fotoğraflara sahip bir ürünü satın almak istemeyiz. Kötü fotoğraflar potansiyel müşterilerde iyi bir izlenim oluşturmaz. Bu sebeple özellikle kurumsal kimliğe dikkat eden işletmeler, e-ticaret web siteleri profesyonel ürün fotoğrafçılığı ile ilgilenmelidir. Ürünlerin fotoğrafının iyi olması sizi alanınızda rakip firmaların önüne geçirebilir. Bir ürünü fotoğrafı ne kadar iyiyse kullanıcıyı o kadar cezbedecektir. Ürünün fotoğraf kalitesi ile kullanıcıların satın alma eğilimi doğru orantılıdır.

Ürün fotoğrafçılığını iyi bir şekilde yapmanız e-ticaret web sitenizi de ileriye taşıyacaktır. Kalitesi yüksek fotoğraflar SEO çalışmalarınıza katkıda bulunur. Arama motorunda üst sıralarda yer alma olasılığınız artar. Bu da çok daha fazla potansiyel müşteri elde etmenize fayda sağlar. 

İlgili İçerik: SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

İlgili İçerik: E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

İlgili İçerik: SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Ürün fotoğrafları satın almada etkili olduğu kadar iade sürecinde de etkilidir. Ürünü alan müşteri fotoğraftakinden farklı çıkması halinde ürünü doğrudan iade edecektir. İade edilen ürünler de puanınızı bir hayli düşürecektir. Bu sebeple elinizdeki ürünle web sitenizdeki ürün fotoğrafı birbirini ile aynı olmalıdır. 

Ürün Çekimi Nasıl Yapılır?

  • Ürün çekimi yapmak için ilk olarak iyi bir fotoğraf makinesine sahip olmanız gerekiyor. Profesyonel fotoğraf makineleri bu konuda size yardımcı olacaktır. Fotoğraflarınız yüksek bir kaliteye sahip olmalıdır.
  • Daha sonra ise fotoğrafını çekeceğiniz ürünün temiz ve kusursuz olmasına özen gösterin. 
  • Ürününüzü kontrol ettikten sonra iyi bir arka plan seçin ve ürünü bu alana estetik bir biçimde yerleştirin. Arka planınız oldukça sade ve şık olmalıdır. Karmaşık ve gösterişli arka planlar ürünü geri planda bırakacaktır. 
  • Fotoğraf çekimi için tripod kullanmak da işinizi kolaylaştıracaktır. 
  • Bir tane fotoğraf çekip bırakmayın. Birden fazla açıdan birçok kez fotoğraf çekin ve açıların doğru olduğuna emin olun. 
  • Ürününüzde yer alan detayları tek tek fotoğraflayın. Küçük detaylar kullanıcıları cezbedip alışveriş yapmasını sağlayabilir. 
  • Fotoğrafını çektiğiniz ürünün ön planda olmasına özen gösterin. Örnek verecek olursak ürününüz bir kolye ise bu kolyeyi geri planda bırakacak bir kazak tercih etmeyin. Kolyeye dikkat çekecek şekilde açı ayarlayın ve bu kolyeye olan ilgiyi azaltacak objelerden kaçının.
  • Eğer ürününüz minimal ise bir ışık kutusu kullanın. Bu ışık kutusu en doğru açıyı ve ışığı bulmanızı sağlayacaktır.
  • Işık fotoğraflarda büyük önem taşır. Bu sebeple ışığın geldiği noktalara özen gösterin. Bazen ışığın ters geldiği noktalarda ürünler olduğundan farklı biçimde ve renkte görünebilir. Bu da müşterilerinizde soru işaretlerine sebep olacaktır.
  • Eğer ürün fotoğrafı için bir model ile çalışıyorsanız bu modelin marka imajınıza uygun olmasına özen göstermelisiniz.

E-Ticarette Kullanılan Ürün Fotoğrafçılığı Teknikleri

Ürün fotoğrafçılığında birden fazla teknik kullanılmaktadır. Şimdi gelin bu tekniklere bir göz atalım.

  • Hayalet Manken Tekniği
  • Beyaz Arka Plan Tekniği
  • Yaşam Tarzı Fotoğrafçılığı
  • Amazon Fotoğrafçılığı
  • 360 Derece Ürün Fotoğrafçılığı
  • Moda Fotoğrafçılığı

Hayalet Manken Tekniği

Bu yöntem kullanılırken photoshop tekniklerinden yardım alınır. Ürün bir mankenin üzerine giydirilir ve fotoğraflanır. Sonrasında usta bir şekilde photoshop uygulanır ve canlı modelin uzuvları bu yöntemle fotoğraftan çıkarılır. Geriye yalnızca ürünün fotoğrafı kalır ve ürünün tüm detaylarını görmek mümkün olur.

Beyaz Arka Plan Tekniği

En çok kullanılan tekniklerden biridir. Bu teknikte amaç ürünün ön plana çıkmasıdır. Tamamen beyaz bir arka plan seçilir ve ürün bu arka planın ön kısmına konur. Işıklandırma da bu beyaz arka plana uygun şekilde gerçekleştirilir. Böylece ürün dikkat çekici bir biçimde fotoğraflanmış olur.

Yaşam Tarzı Fotoğrafçılığı

Bu tekniği de birçok moda, yaşam, ev dergisinde görmek mümkündür. Mankenler son derece profesyonel bir biçimde doğal hayatlarında bir iş yaparken fotoğraflanmış gibi görünür. Fotoğraflar, gündelik hayattan bir kesit gibidir. Kimi zaman oynayan çocukları, kimi zaman kanepede otururken muhabbet eden eşleri, kimi zaman da yemek yapan insanları görmek mümkündür. Bu pozları doğal bir şekilde çekmek için de usta bir fotoğrafçıya ihtiyaç vardır.

Amazon Ürün Fotoğrafçılığı

En yeni ve popüler fotoğrafçılık türlerinden biridir. Bu teknik ismini Amazon web sitesinden alır çünkü Amazon’da yer alan ürünleri fotoğraflamak için geliştirilmiş özel bir tekniktir. Bunun sebebi ise Amazon sitesinin ürün fotoğraflarına koyduğu şartlardır. Fotoğraflar, .jpeg, .tiff, .gif biçiminde ve 1000×1000 piksellik olmalıdır.

360 Derece Ürün Fotoğrafçılığı

Bu teknikte ise fotoğrafçılar ürünlerin her açıdan fotoğrafını çeker ve bu fotoğrafları 360 derecelik bir görünümde birleştirir. Bu da kullanıcılara ürünün 360 derecelik bir görüş açısında incelenmesi imkanını sunar. Tabla üzerindeki ürün tripod üzerine yerleştirilmiş kamera tarafından her açısı belirgin olacak şekilde fotoğraflanır.

Moda Fotoğrafçılığı

Belki de en çok karşılaştığımız tekniklerden biridir. Billboardlarda, dergilerde, web sitelerinde sıklıkla moda fotoğrafçılığı tekniğini görürüz. Canlı bir modelin giydiği kıyafetlerin fotoğraflanması olarak bilinir. Genellikle iyi bir arka planla çekilir. Çok büyük oranla beyaz arka plan ya da canlı doğa arka planı kullanılır. Canlı modellerin kıyafetleri iyi bir şekilde taşıması da büyük önem taşır. 

Ürün Fotoğrafçılığı Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Ürünlerin fotoğrafını çekerken profesyonel olmaya özen gösterin. Açıları, ışığı, ürün biçimini iyi bir şekilde ayarlayın. Fotoğrafların düzenlenebilir ve kolay aktarılabilir olması için profesyonel ekipmanlar edinin.
  • Ürün fotoğrafçılığında yapılan en büyük hatalardan biri kopya fotoğraf kullanmaktır. Kopya fotoğraflar, müşterilerinizin güvenini sarsar ve sizden alışveriş yapma oranlarını düşürür. Kopya fotoğrafların kalitesi de düşük olur. Bu sebeple başka web sitelerinden ya da web sayfalarından fotoğrafları kopyalayıp web sitenize koymayın.
  • Fotoğraflarınızda gölge olmamasına özen gösterin. Ürünün üzerinde görülen gölgeler hiç hoş bir görüntü ortaya çıkarmayacaktır. Fotoğrafta gölge olması, ürünün çekeceği ilgiyi azaltacaktır.
  • Düşük çözünürlüklü fotoğraflar müşterilerin ürün hakkında olumsuz düşüncelere sahip olmasına sebep olabilir. Bu sebeple fotoğraflarınızın yüksek çözünürlükte olmasına özen gösterin.
  • Fotoğrafın odak noktasının satışını yapacağınız ürün olmasına dikkat edin. Fazla karmaşık arka planlar, ürünün gölgede kalmasına ve dikkat çekmemesine sebep olacaktır.
Domain Sorgulama