Instagram Konum Ekleme, İşletmenizin Konumunu Instagram’a Ekleyin

Instagram Konum Ekleme, İşletmenizin Konumunu Instagram'a Ekleyin
Hosting Fiyatları

İşletmelerin Instagram’a konum eklemsinin iki temel nedeni var: Birincisi, işletmenizin konumunu takipçilerinizle paylaşmanıza olanak tanıyarak insanların sizi keşfetmesini kolaylaştırır. İkincisi, yaratıcı ve benzersiz konum adları kullanarak gönderilerinize biraz kişilik katmanın harika bir yolunu sunar.

İşletmenizin Neden Instagramda Konumu Olmalıdır?

Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi ister bir restoran seçmek, ister bir tatil beldesine seyahat etmek veya yeni ürünler için alışveriş yapmak isteyin, konum insanların yaptığı seçimlerde önemli bir rol oynar. Bu nedenle Instagram’a yeni bir konum eklediğinizde, özellikle de bu konumu ilgi çekici videolar, fotoğraflar, hikayeler ve reels’lerle birlikte etiketlediğinizde anında insanların ilgisini çeker. 

Konum eklemek etkileşimi artırır, hesap takibini artırır, SEO‘yu geliştirir ve kitle arasında güven oluşturur. 

İnsanları sayfanıza çekmenize ve daha da önemlisi sizi takip etmelerine yardımcı olarak büyümenize fayda sağlayabilir. 

Kullanıcılar, Instagram gönderilerinizi ve hikayelerinizi belirli konumlara etiketleyerek markalı çevrimiçi içeriğinizi bulabilir. Ayrıca, işletmenizin fiziksel konumu da daha kolay bulunabilir. 

Özellikle de markalı hizmet açıklamalarıyla aynı sayfalara konum eklemek, arama motoru güvenini artırabilir. 

Konumunuz her gönderinin en üstünde, kullanıcı adınızın veya markanızın hemen altında görüntülenir. Fakat keşfedilmek için konumunuzun doğru şekilde işaretlendiğinden emin olmanız gerekir. 

Gönderilerinize konum ekleme konusunda hala ikna olmadıysanız, gönderinize bir Instagram konumu ekledikten sonra istatistikleri kontrol edebilirsiniz. 

Instagram’a Konum Ekleme Nasıl Yapılır?

Instagram, büyüleyici fotoğraflar ve ilgi çekici videolar paylaşmak için bir platform olmanın yanı sıra gönderilerinizde konum ekleme özelliği de sunar.

Bu özellik ikili bir amaca hizmet eder: takipçilerinize fotoğrafın nerede çekildiğini bildirmek ve Instagram gönderileri konumlara göre gruplandırdığı için etkileşim oranınızı artırmak. Ancak, bazen etiketlemek istediğiniz konum Instagram’ın veri tabanında mevcut olmayabilir. Bu gibi durumlarda, özel bir konum oluşturmanız gerekir.

Instagram artık uygulamanın kendi içinde konum oluşturmanıza izin vermediği için bu süreç biraz karmaşık olsa da, aşağıdaki adımları takip ederek Instagram’a konum ekleyebilirsiniz.

Instagram’da yeni bir konum nasıl oluşturulur?

Instagram’da yalnızca Facebook kullanarak bir konum oluşturabilirsiniz. Facebook üzerinde özel bir coğrafi etiket oluşturduğunuzda, bu etiket her iki sosyal ağdaki tüm kullanıcılar tarafından kullanılabilir hale gelir. 

Facebook’ta özel bir konum oluşturma

FB profil sayfanızdan Instagram için bir konum oluşturulabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterlidir:

  • Ne düşünüyorsunuz?” öğesine dokunun.
  • Açılan pencerede ”Yerini bildir” seçin.
  • Yerini Bildir” kısmında konumunuzu seçin.
  • Yeni bir yer ekle“ye tıklayın.
  • Haritaya dokunun.
  • Doğru yerde olması için kırmızı etiketi harita üzerinde hareket ettirin
  • Kaydet‘e dokunun.
  • Özel Yeri Kaydet” öğesine dokunun.

Instagram’da yeni konumunuzla paylaşım yapma

Artık Instagram’a gidebilir ve yeni oluşturduğunuz konumla bir gönderi paylaşabilirsiniz. 

  • Yeni bir Instagram gönderisi oluşturun.
  • Bir Instagram gönderisi oluşturduğunuzda, son sayfada bir konum etiketlersiniz.
  • Konum Ekle’ye dokunun.
  • Arama kutusuna özel konumunuzun adını yazın.
  • Adı seçin.
  • Konum oluştururken benzersiz bir konum adı yazarsanız, onu Instagram’da hızlı bir şekilde bulursunuz. Doğru etiketi seçtiğinizden emin olmak için gönderi menüsünde veya yayınladıktan sonra kullanıcı adınızın altında etikete dokunun.
  • Açılan Google Haritalar’da etiketin tam konumunu görebilirsiniz. Gönderdikten sonra, konum etiketini bir harita üzerinde de görebilirsiniz.

Özel konum etiketi ile Instagram’da bir hikaye yayınlama

Instagram hikayenize bir konum çıkartması koyabilirsiniz. Kullanılabilir yerlerin listesi, gönderilerde gördüğünüzle aynıdır. Bunların arasında özel adresinizi bulacaksınız.

  • Çıkartmalar simgesine dokunun.
  • Konum çıkartmasını seçin. 
  • Arama kutusuna yerin adını yazın.
  • Oluşturduğunuz özel yeri seçin. 

Özel konumunuzu içeren çıkartma Instagram hikayenizde görünecektir. Değiştirmek için dokunabilirsiniz. 

Konum Ekleme Sırasında Karşılaşılabilecek Problemler ve Çözümleri

Bir konum oluşturduğunuzda, genellikle hemen Facebook ve Instagram’da kullanılabilir hale gelir. Ancak bazı durumlarda biraz zaman alabilir veya listede hiç görünmeyebilir. 

Oluşturulan konumun Instagram’da görünmesini bekleyin

Bazen etiketler o kadar hızlı görünmez. Bazen oluşturulan bir konum, 4 – 5 gün içinde Facebook ve Instagram’da görünür. Yine de sizin durumunuz böyle olmayabilir, bu nedenle özel konumunuz listelerde görünmediyse, aşağıdaki çözümleri deneyebilirsiniz. 

Telefonunuzdaki konumu kapatın

Facebook, gerçek konumunuzdan uzak yerler için yeni konum etiketleri oluşturmayı yasaklayabilir. Bulunduğunuz yerden uzakta bir etiket oluşturmanız gerekiyorsa, telefonunuzdaki konumu kapatın.

Instagram’da size yakın olan konumları görürsünüz. Yakınınızda bir konum göremiyorsanız, telefonunuzdaki konumu açın.

Özel konum etiketinizle bir şeyler yayınlayın

Instagram’ın konumlar listesinde kullanılabilir hale getirmek için özel konumunuzla FB’de gönderi paylaşmanız gerekmez. Ancak oluşturduğunuz coğrafi etiket listelerde görünmüyorsa bu bir çözüm olabilir.

Instagram konumunuz için bir kategori belirleyin

Oluşturduğunuzda veya düzenlediğinizde yeni konumunuza bir kategori ayarlayabilirsiniz, bu etiketin Instagram’da görünmesini sağlayabilir. Ayrıca kullanıcıların sizi bulmasına da yardımcı olacaktır. Örneğin etiket ismine “ABC” diye bir mağaza ismi yazdınız, o zaman kategoride kıyafet sattığınızı belirtseniz iyi olur. Böylece bir kullanıcı kıyafet ararken sizi bulur.

Kategorisi olmayan coğrafi etiketler genellikle reddedilir. Bir kategori belirtmek için önce bir etiket oluşturun ve onunla bir şeyler paylaşın.

  • Oluşturulan konuma dokunun. 
  • Üç nokta menüsünü açın.
  • Düzenlemeleri Öner öğesini seçin.
  • Kategori bölümünde +Kategori ekle öğesine dokunun.
  • Yeni pencerede Kategori ekle öğesine dokunun.
  • Arama kutusuna alanınızla ilgili bir kelime yazın. 
  • Önerilen listeden bir kategori seçin. 
  • Kaydet’e dokunun.

Yukarıdakilerden hiçbiri Facebook’ta Instagram’a özel bir konum eklemenize yardımcı olmazsa ne olur?

Endişelenmeyin, Instagram’da paylaşmak için Facebook’ta özel bir konum oluşturmanıza gerek yoktur. Biyografi sayfasındaki bağlantınıza konum etiketleri ekleyebilirsiniz. Bu yolun birçok avantajı vardır:

  • Herhangi bir konumu paylaşın.
  • İstediğiniz sayıda konum paylaşın.
  • İnteraktif haritalar ekleyin.
  • Harita uygulamalarına tıklanabilir bağlantılar ekleyin.

Özetlemek gerekirse, Instagram gönderilerinize konum eklemek sosyal medya varlığınıza yardımcı olabilir. Konum ekleyerek takipçilerinizi işletmenizi etiketlemeye teşvik etmiş olursunuz. Bu sadece kim olduğunuzu daha fazla göstermenizi sağlar ve sizi müşterilerinize bağlar. Konum ekleyemiyorsanız, Facebook’a göz atın ve konumunuzu oraya ekleyin. Böylece şirketinizin konumunu kullanabilecek ve takipçilerinizin ve sosyal medya etkileşiminizin artmasını izleyebilirsiniz.

Instagram’da Konumun Önemi

Instagram gönderilerinize konum eklemek, işletmenizin Instagram algoritmasındaki sıralamasına yardımcı olabilir. Konumunuzu gönderilerinizde tutarlı bir şekilde yayınlamak, aşağıdaki nedenlerden dolayı önemlidir. 

1. Algoritma 

Instagram’ın yeni algoritması ile insanlar gönderinize ne kadar uzun süre bakar ve etkileşimde bulunursa, o kadar yüksek sıralama kazanırsınız. Bu noktada gönderinizde geçirilen süreyi artırmanın bir yolu da konum eklemektir. 

Bir gönderiye konum eklediğinizde, insanlar konum etiketine tıklamaya ve profilinizde daha fazla fotoğrafınızı keşfetmeye daha meyilli olacaktır. Takipçilerinizle etkileşiminizi artırdığınızda, algoritma gönderilerinizi takipçilerinizin akışında daha üst sıralara çıkaracak ve keşfet sayfasında daha sık yer verecektir.  

Ayrıca Instagram’ın tüm özellikleirni kullanan hesaplar daha üst sıralarda yer alır ve böylece algoritmadan daha fazla yararlanır. Gönderilerinize konum hizmetlerini ekleyerek, takipçilerinizin akışlarında ve hikaye sıralamasında üst sıralarda yer alma şansınızı artırabilirsiniz.

2. Sıralama

Takipçilerinizle sosyal etkileşiminizi artırmak yalnızca markanızı duyurmakla kalmaz, aynı zamanda gönderilerinizin keşfet sayfasında görünme ve insanların zaman akışlarında ilk sırada yer alma olasılığını da artırır. Bir konum eklemek, takipçilerinizin gönderilerinizle daha kolay sohbet başlatmasını sağlar. İnsanlar konumunuzu sevdiklerine dair yorum yapabilir ve bu da daha kolay bir diyalog başlatır.

3. Keşfet Sayfası

Keşfet sayfasında, artık yakınınızdaki konumlardan gelen hikayeleri ve gönderileri kontrol edebileceğinizi fark etmiş olabilirsiniz. Bu, konum etiketleme için büyük önem taşır. Artık etiketlediğiniz konumun yakınında bulunan kişiler, söz konusu hikayeye göz attıklarında gönderinizi otomatik olarak görür. Bu, gönderi görüntülemelerini artırmak için mükemmeldir; bu da sonuç olarak daha fazla iş getirir ve Instagram’daki sıralamanızı artırır.

İpucu: Şehirler, anıtlar, parklar vb. gibi popüler yerleri gönderilerinizde etiketleyin. İnsanlar bu konum etiketlerine ne kadar çok bakarsa, gönderinizi görme olasılıkları da o kadar artar. Bu sadece gönderiniz için daha fazla beğeni getirmekle kalmaz, aynı zamanda kaç kişinin gönderinizle etkileşime girdiğini ve gönderinizi gördüğünü de artıracaktır.

4. Konum Arama

İnsanlar bugünlerde Instagram’ı bir arama motoru olarak kullanmaya başladı. 

Peki bu sizin işletmeniz için ne anlama gelir? 

İnsanlar Instagram konumları üzerinden restoran türlerini veya farklı mağazaları arayabilir. Örneğin, yakınınızda Çin yemeği yiyebileceğiniz bir restoran aramak istiyorsanız, Instagram arama çubuğunda Çin yemeği yazabilirsiniz. Bu sayede yakınınız konum hizmetleri kullanmış yerler çıkar. Özellikle de etiketlenmiş görseller gerçekten iyi görünüyorsa, bu yerlerden birini seçme olasılığınız muhtemelen daha yüksek olur. Bu özellikle restoranlar için çok önemlidir, çünkü insanlar bugünlerde yiyebilecekleri güzel yemekleri görmeyi sever. 

Instagram İşletme Profilinin Oluşturulması

Bir Instagram işletme profilinin oluşturulması yalnızca birkaç dakika sürer ve reklam yayınlamanıza ve gönderilerinizi tanıtmanıza yardımcı olacak özelliklere erişim elde etmenizi sağlar.

Gönderilerinizi gören kişi sayısını analiz etmek ve artırmak için Instagram kişisel profilinizden profesyonel bir hesaba geçmeniz veya Instagram hesabınız yoksa, hesap açmanız gerekir.

1. Bir Instagram Hesabı Oluşturun

Mevcut profilinizi kullanın veya sadece bu amaç için yeni bir hesap oluşturun. Web tarayıcısında da Instagram kullanabilirsiniz, ancak bazı özellikler yalnızca uygulamada mevcut olduğundan Instagram uygulamasını öneririz.

Uygulama iOS ve Android cihazlar için ücretsizdir.

2.  İşletme Hesabına Geçin

Yeni kullanıcıların varsayılan olarak kişisel hesapları vardır. Öncelikle bunun için işletme hesabına geçirmeniz gerekir. İşletme hesabına geçiş kalıcı değildir; kişisel, işletme ve içerik oluşturucu hesapları arasında istediğiniz zaman geçiş yapabilirsiniz.

Instagram profilinizin sağ üst köşesindeki hamburger menüsüne dokunarak Instagram Ayarlarınıza gidin.

3. Hesap ve Değiştir’e dokunun

Aşağı kaydırın ve Profesyoneller için → Hesap türünü değiştir → İşletme hesabına Geçiş Yap seçeneğine tıklayın. Daha sonra, bir içerik oluşturucu hesabı, kişisel hesap veya işletme hesabı seçmeniz istenecektir.

İçerik oluşturucu hesabı, kendi markaları üzerinde çalışan tanınmış kişiler, içerik oluşturucular, sanatçılar ve influencer’lar içindir; Instagram işletme hesapları ise perakendeciler, yerel işletmeler, markalar, kuruluşlar ve hizmet sağlayıcılar içindir.

4. Kategorinizi seçin

Instagram, işinizi en iyi hangi alanın veya mesleğin tanımladığını soracaktır. Nasıl tanımlayacağınızı bilmiyorsanız, en yakın eşleşmeyi bulmak için önerilen seçeneklere göz atın.

Kategoriler, Instagram algoritmasının sayfanızı diğer Instagram kullanıcılarına göstermesine yardımcı olur. İstediğiniz zaman bu alanı değiştirebilirsiniz.

5. İletişim bilgilerinizi ekleyin

Müşterilerin hizmetleriniz hakkında soruları olması veya bir sorunla karşılaşmaları durumunda işletmenize ulaşabilmeleri için sayfanızın iletişim bilgilerini içermesi gerekir.

İletişime açık olmak, müşteri güvenini geliştirir ve uzun vadede sadık müşteriler elde etmenize yardımcı olur.

Bu yüzden web sitesi adresinizi, iş e-posta adresinizi, telefon numaranızı ve çalışma saatlerinizi Instagram’a ekleyin. Daha hızlı iletişim için Instagram’ı WhatsApp Business ile bağlama seçeneği olduğunu da unutmayın.

6. Bir Facebook Sayfası bağlayın

Markanızın görünürlüğünü artırmak ve farklı kitlelere erişmek için Instagram işletme hesabınızı Facebook işletme sayfanıza bağlayın. Bu iki sosyal medya platformu, müşterilerinizle organik gönderi planlaması ve içerik paylaşımı sunarak el ele gider. Fakat Instagram işletme hesabınızın yalnızca bir Facebook Sayfasına bağlanabileceğini unutmayın.

7. Bitirin

Instagram işletme profili kurulumunu tamamladıktan sonra yepyeni hesabınızdaki tüm özellikleri deneyebilirsiniz.

Profesyonel kontrol paneli, hesabınız ve gönderi performansınız hakkında eksiksiz bir genel bakış sağlar. İşletme kategorinizi gizleme ve iletişim bilgileri ekleme gibi diğer hesap yönetimi araçlarını sunar.

Kişisel Hesaptan İşletme Hesabına Geçiş Nasıl Yapılır?

Aşağıdaki adımları takip ederek kişisel hesaptan işletme hesabına geçebilirsiniz:

  • Instagram profilinizin sağ üst köşesindeki hamburger menüsüne dokunarak Instagram Ayarlarınıza gidin.
  • Aşağı kaydırın ve Profesyoneller için → Hesap türünü değiştir → İşletme hesabına Geçiş Yap seçeneğine tıklayın. Daha sonra, bir içerik oluşturucu hesabı, kişisel hesap veya işletme hesabı seçmeniz istenecektir.
  • Kategorinizi seçin.
Domain Sorgulama