Blog » Dijital Pazarlama » E-Ticaret Sitesi Altyapı Seçimi: Performanslı E-ticaret Altyapı Seçme Rehberi
Dijital Pazarlama Startup/KOBİ Teknoloji WordPress

E-Ticaret Sitesi Altyapı Seçimi: Performanslı E-ticaret Altyapı Seçme Rehberi

Hosting Fiyatları

Çevrimiçi işinize başlarken, vereceğiniz en büyük kararlardan biri, ölçeklenebilir, uzun vadeli büyüme sağlayacak bir e-ticaret altyapısı seçmektir. Bu yüzden en iyi e-ticaret altyapısını nasıl seçeceğinize karar vermenize yardımcı olmak için, aklınızda bulundurmanız gereken tüm faktörleri ve önemli noktaları ayrıntılarıyla anlatan bir rehber oluşturduk. 

Öncelikle e-ticaret altyapısı nedir, sorunun cevabı ile başlayalım.

E-ticaret altyapısı, çevrimiçi işletmelerin web sitelerini, pazarlamalarını, satışlarını ve işlemlerini yönetmelerine olanak tanıyan bir yazılım uygulamasıdır.

E-ticaret sitesinin yapısını müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak güçlü bir altyapı sistemi oluşturur. Bir e-ticaret sitesinin altyapısı doğru seçildiğinde, ürün pazarlama işlemlerinizi kolay ve güvenli hale getirebilirsiniz.

Neden Bir E-ticaret Altyapısı Kullanmalısınız?

Neden Bir E-ticaret Altyapısı Kullanmalısınız?

Basitçe söylemek gerekirse, bir e-ticaret altyapınız yoksa, çevrimiçi rekabet etmeniz imkansızdır. Bir e-ticaret altyapısı, ister B2B ister B2C şirketi olun, çevrimiçi bir perakende kuruluşunun bel kemiğidir. Ayrıca, doğru e-ticaret altyapısı, işletmenizin müşterileriniz ve çalışanlarınızla nasıl etkileşim kurduğunu kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.

E-ticaret altyapıları, esasen, işletmelerin hem ön uçta hem de arka uçta karmaşık işlevleri yürütmesini sağlayan yazılım uygulamalarıdır. Buna CRM, envanter yönetimi, mobil ticaret, web tasarımı vb. dahildir.

Özel e-ticaret çözümlerine sahip olmadan önce, işletmeler kendi BT ve geliştirme ekipleri tarafından şirket içinde kendi altyapılarını oluşturmak zorundaydı. Bu zahmetli ve maliyetli bir süreçti. Kendi kendine oluşturulmuş çözümler genellikle ölçeklendirilemez ve işletme tarafından kullanılan diğer yazılım çözümleriyle entegre edilemezdi. Ancak artık, gereksinimlerinize göre ödeme yaparak kullanabileceğiniz “ücretsiz” açık kaynak platformlar var.

E-ticaret Altyapı Bileşenleri Nelerdir?

E-ticaret Altyapı Bileşenleri Nelerdir?

E-ticaret altyapısı; donanım, yazılım, ağ vb. her bir işlevi tanımlar. E-ticaretteki bileşenlerin işlevselliğini bildiğiniz zaman, e-ticaret platformunu daha verimli bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Bu yüzden şimdi adım adım e-ticaret altyapı bileşenlerini inceleyelim:

1. Donanım

Donanım, ağınıza bağlanmanıza ve dış dünyaya erişmenize izin verir. Verileri depolamanıza, verilerinizi kurtarmanıza ve kullanmanıza olanak tanır. Bazı önemli donanım bileşenleri şunlardır:

  • Cihazlar

Bilgisayarlar, hub’lar, yönlendiriciler, veri merkezleri vb.

  • Sunucular

Sunucu, diğer programlar için gerekli işlevselliği sağlar. Bir bilgisayar programı veya bir cihaz olabilir ve farklı amaçlar için kullanılabilir. Bazı yaygın sunucular: Proxy sunucusu, web sunucusu, uygulama sunucusu vb.

2. Yazılım

Yazılım bileşenleri, sistem yönetimi araçları gibi hizmetleri, işinizi ve hizmet sağlayıcılarınızı tahmin etmeye yönelik analitik araçları içerir.

  • Yönetim hizmetleri

Bir e-ticaret işi yürüttüğünüzde, içerik, veritabanı ve kaynaklar gibi çeşitli hizmetleri yönetmeniz gerekir. Kurumsal kaynak planlaması, içerik yönetimi ve veri merkezleri, şirket verimliliğinin kaynaklarını yönetmeye yardımcı olan bazı yazılım hizmetleridir.

  • Analitik

E-ticaret her geçen gün büyüdüğü için daha rekabetçi bir hale geldi. Bu nedenle, kapasitenizi analiz etmek önemlidir. Bu da sisteminizin daha iyi performans göstermesine yardımcı olur. Web analizi ve metin analizi araçları, e-ticaret sitenizideki hareketleri tahmin etmenize yardımcı olacaktır.

  • Middleware

Middleware, servis sağlayıcılar ve servis kullanıcıları arasında bir aracıdır. Bileşenleri; iletişim protokolleri, özel sunucular veya hepsinin bir karışımı için veri erişimi olabilir.

  • API

Bir uygulama programı arayüzü, yazılım uygulamalarını oluşturmak için bir protokol veya araçtır. Bir yazılım bileşeninin birbiriyle nasıl etkileşime girmesi gerektiğini belirtir.

3. Ağ

Ağ, internet üzerinden kullanıcılar, süreçler, uygulamalar, hizmetler ve dış ağlar arasındaki iletişim yolunu ve hizmetleri sağlar.

  • İnternet bağlantısı

Çeşitli cihazlar ve işlemler arasında bağlantı kurar.

  • Güvenlik duvarları

Güvenlik duvarları, ağlarınızı dışarıdaki saldırganlardan korur. Bir güvenlik katmanı ekleyerek hangi tür trafiğe izin verildiğini belirlemenizi sağlar.

  • Güvenlik hizmetleri

Bazı durumlarda güvenlik duvarları, bilgisayar korsanlarına karşı korumada yetersiz kalabilir. Bu yüzden güvenlik hizmetleri vardır.

  • Yük dengeleyici

Web veya uygulama sunucularınızdaki genel yükü dağıtmak için yük dengeleyicileri kullanılır. Ayrıca yapılacak görevin türüne göre talebi dağıtır.

  • DNS

DNS, web siteniz için bir sistemi adlandırır. Alanı adınız için internet protokolü adresini bulur.

E-ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken Kriterler Nelerdir?

E-ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Etmeniz Gereken Kriterler Nelerdir?

E-ticaret iş stratejilerinize uygun doğru altyapıyı seçmek, faaliyetlerinizin verimli bir şekilde çalışmasını ve gelirinizi artırmasını sağlar. Bu yüzden e-ticaret altyapısını seçerken aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

1. Esneklik

Bir e-ticaret ortamının tüm kullanıcılar için yönetilmesi kolay olmalıdır. Tüm değişikliklere hızlı yanıt verme yeteneğine sahip olmalı ve yeni teknolojileri ve özellikleri ölçeklenebilir bir faktör olarak uyarlamalıdır.

2. Kullanılabilirlik 

Kullanılabilirlik, e-ticaret platformları için hizmetleri seçerken önemli bir faktördür. Hizmetlerden herhangi biri başarısız olduğunda, verimli performansın sağlanmasında büyük bir katkı sağlar.

3. Ölçeklenebilirlik

E-ticaret, yeni teknoloji ve hizmetlerin düzenli olarak eklendiği yerlerde hızla büyür, bu nedenle ek hizmetler sırasında çökmeyen bir ortama sahip olması gerekir. Altyapı; teknoloji, insan kaynakları, yüksek trafik vb. açılardan ölçeklenebilir olmalıdır. Ayrıca sistemin performansını yavaşlatmamalıdır.

4. Güvenlik

E-ticaret; bilgisayar korsanları, kötü amaçlı yazılımlar, güvenlik saldırıları vb. çeşitli kaynaklara karşı savunmasızdır. Altyapınız, e-ticaret mağazanızı ağ saldırılarından ve diğer ücretli güvenlik hizmetlerinden korumak için güvenlik duvarlarına izin vermelidir.

5. Etkili planlama ve yönetim

Bir e-ticaret işletmesi sahibi olarak, bir e-ticaret altyapısı planlamanın ve geliştirmenin önemini göz ardı etmek, uzun vadede bir işletme için büyük başarısız sağlar. Bu yüzden firmanızın ihtiyaç ve önceliklerine dayalı bir altyapıya sahip olmanız gerekir. E-ticaret altyapınızı yönetmek zordur, ancak iyi tanımlanmış planlama ve yönetim riski azaltabilir ve çalışma süresini uzatabilir.

6. Bütçe

E-ticaret sitenizi oluşturmak ve barındırmak için birçok altyapı servis sağlayıcısına ödeme yapabilirsiniz. E-ticaret servis hizmerleri rekabetçi paketler sunsa da, gerçekte uygun maliyetli olup olmadıklarına karar vermek için ne elde edeceğinizi anlamanız gerekir.

Daha fazla ödeme yapmak size her zaman en iyi deneyimi sağlamaz. Ancak, en ucuz seçeneği seçmek sizi genellikle başka maliyetlerin içine sokar. Çeşitli sağlayıcılardan farklı farklı hizmetler almak ise, genellikle en pahalı yoldur.

Bir e-ticaret altyapısı seçmeden önce, aşağıdakiler için bütçenize karar verin:

  • Web tasarımı
  • Programlama ve işlevsellik
  • Güvenlik
  • Aylık barındırma
  • Bakım
  • Lisanslama
  • Özel uygulama oluşturma

7. Hedef kitle

Sosyal medya kullanıcılarına reklam vermek, büyük ve ilgili bir izleyici kitlesi yakalamak istiyorsanız bir zorunluluktur. Bu nedenle bir platformun pazarlama özelliklerine bakmak akıllıca olacaktır.

Bazı e-ticaret altyapı sağlayıcıları, Facebook ve Instagram ile yerleşik entegrasyonlar sunar. Böylece kullanıcılara doğrudan haber akışlarında veya ana hesaplarında pazarlama yapabilirsiniz.

8. Sahip olduğunuz ürün sayısı

Belki geniş bir fiziksel ürün yelpazesi veya belki de temel ürün grubunuz için önemli sayıda varyantlar sunuyorsunuz.

Büyük bir kataloğunuz varsa ve birkaç ürün sayfasına ihtiyaç duyuyorsanız veya işinizi büyütmeyi planlıyorsanız, düşük limitlere sahip bir platform seçmek, işinizin avantajını kısıtlar.

9. Destek

İşler ters gittiğinde, altyapı sağlayıcınız sorunu çözmenize yardımcı olmak için size gerekli desteği sağlamalı. Bu yüzden her zaman 24 saat acil durum desteği sağlayan; e-posta, web sohbeti ve telefon dahil olmak üzere farklı kanallardan iletişime geçilebileceğiniz bir hizmet sağlayıcısı arayın.

10. SEO dostu

Kapsamlı SEO özellikleriyle gelen e-ticaret platformları, e-ticaret sitenizin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. SEO dostu bir e-ticaret platformu ararken dikkate alınması gereken önemli faktörler şunlardır:

  • E-ticaret platformunuza blog ekleme
  • Kendi alan adınızı kullanma
  • Müşterilerin yorum bırakmasına izin verme

En İyi E-ticaret Altyapıları Hangileridir?

En İyi E-ticaret Altyapıları Hangileridir?

1. Magento

Magento, geçmişte BT veya geliştirme ekiplerine halihazırda yoğun bir şekilde yatırım yapmış olan markalar tarafından tercih edilen şirket içi, açık kaynaklı bir çözümdür.

2. OpenCart

OpenCart, açık kaynaklı bir çevrimiçi mağaza yönetim programıdır. Platform, satıcıların birden fazla mağaza ve ödeme seçeneği ayarlamasına, çeşitli ürün seçeneklerini ve özelliklerini yönetmesine ve sınırsız ürün eklemesine olanak tanır. Bu seçenek, küçük işletmeler, serbest çalışanlar ve orta ölçekli satıcılar için popülerdir.

3. Wix

Wix en çok kolay web sitesi kurulumu ve sürükle-bırak arayüzü ile bilinir. Wix, çoğunlukla girişimciler ve diğer küçük işletme yaratıcıları tarafından kullanılır. Platform, web sitesi çalışmalarında yaratıcı özgürlük arayan yeni başlayanlar ve uzmanlar için popüler bir çözümdür.

4. Shopify

Shopify, halka açık bir SaaS e-ticaret platformu sağlayıcısıdır. Başlangıç mağazaları ve stok sayısı 100’den az olan markalar arasında popülerdirler. Shopify’ın ayrıca Shopify Plus adlı bir kurumsal çözümü vardır.

5. 3dcart

3dcart, başka bir SaaS e-ticaret platformudur. 3dcart, çok dilli destek ve gelişmiş nakliye çözümleri sağlar, API gerektirmez.

6. WooCommerce

WooCommerce, bir markanın WordPress’teki içeriğine ek olarak bir alışveriş sepeti çözümü sunan açık kaynaklı bir e-ticaret platformudur. Çoğunlukla başlangıç mağazaları, e-ticarete girmek isteyen blog yazarları ve WordPress ortamından en rahat şekilde faydalanan markalar tarafından kullanılır.

7. BigCommerce

BigCommerce, açık bir SaaS platformu sağlayıcısı ve oldukça esnek API’lere dayanan, büyüyen bir e-ticaret altyapı sağlayıcısı olarak kabul edilir.

Platform, yerleşik özellikler ve SEO kontrolü ile küçük işletmeler için başlangıç planları sunar.

Yukarıda sizinle e-ticaret altyapısının ne olduğunu, önemini, bileşenlerini, en iyi e-ticaret altyapılarını ve e-ticaret altyapısı ile ilgili merak edebileceğiniz birçok şeyi paylaştık. Siz hangi e-ticaret altyapısının kullanıyorsunuz, yorum bölümünde bize bir sonraki güncellememizde içeriğimize ekleyelim.

Domain Sorgulama