Ana sayfa » Dijital Pazarlama » SEO Nedir, Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
5 (1 vote)
0 0 vote
Article Rating

Web sitelerinin arama motorlarında üst sıralarda yer alarak arama sonuçlarında kolaylıkla bulunabilmeyi sağlayan performans çalışmalarının tümüne SEO denir.

Açılımı Search Engine Optimization olan SEO kelimesi Arama Motoru Optimizasyonu olarak ifade edilir.

SEO çalışmalarıyla internet üzerinden arama yapan kullanıcılar aradıkları içerikler ile alakalı ve doğru verileri bulabilir. Bu işlem sitenizi arama motorlarındaki sıralama kriterlerine uyumlu hale getirerek sitenizin keşfedilebilir hale gelmesine yardımcı olur. Bu sayede sitenizin performansını arttırarak ilk sayfalarda çıkmasını sağlayarak sayfa trafiğinizi ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.

seo nedir

Unutulmamalıdır ki SEO tek seferlik bir işlem değildir, süreklilik gösterir. Yani sitenizi devamlı olarak optimize etmelisiniz.

STRATEJİ OLMADAN SEO OLMAZ!

Web sitenizin arama motorlarının sonuç sayfalarında üst sıralarda gözükmesi ve sorgular üzerinden sitenize trafik çekebilmek için doğru SEO stratejilerini uygulamanız gerekmektedir.  SEO stratejileri, sitenizdeki içeriklerin organize edilerek, sayfa değerlerini arttıracak planların belirlenmesidir. Aynı zamanda sitenizin hedef kitlenin arama sorgularını karşılayacak anahtar kelime gruplarının analizi yapılmalıdır. SEO stratejilerinizi hayata geçirebilmek yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmaları aşağıda sizinle paylaşacağız.

Hedefinizi Belirlemelisiniz

SEO stratejinizi oluştururken öncelikle hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. SEO çalışmalarında nasıl bir yol izleyebileceğinizi daha iyi kavramak ve stratejilerinizi kurmaya başlamak için şirketinizin vizyonunu, kullanıcılara sunduğu faydaları, şirketinizin güçlü ve zayıf yönlerini anlamanız gerekmektedir.

Konu Başlıklarınız İçin Liste Çıkartmalısınız

Sitenizin öne çıkmasına yardımcı olacak, yaptığınız işi ve ürünlerinizi en iyi şekilde anlatacak konu başlıklarını belirleyerek işe başlamanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Konu başlıklarınızı seçerken aranma hacimlerini ve rekabet oranlarını da göz önünde bulundurmayı unutmayın. Konularınızın listesini çıkarttığınızda kısa anahtar kelime gruplarını oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Gruplarınızı Belirleyin

Kısa anahtar kelime gruplarınızı belirledikten sonra uzun vadede trafik elde edebileceğiniz ve ilgili hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi belirlemeye başlamalısınız. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ilgili kitleleri çekeceği için geri dönüşüm oranları yüksektir.

Farklı Sayfalar Oluşturun

SEO çalışmalarınızın verimini arttırmak için her konu başlığınız için farklı sayfalar oluşturmalısınız. Belirlediğiniz konu başlıklarını detaylı şekilde anlatan bu sayfaları hazırladıktan sonra içerisinde uzun kuyruklu anahtar kelimeleri de kullanmaya özen gösterin. Böylece detaylı içeriklerin yer aldığı sayfalarınız organik trafik çekeceğinden ziyaretçilerinizin ilgisini daha kolay yakalarsınız.

Blog Oluşturun

Blog oluşturmak, organik trafik elde etmenizi sağlayacağından ve yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacağından dolayı oldukça önemlidir.

Organik trafik elde etmenin yanı sıra sosyal platformlar üzerinde de bu içeriklerden etkileşim elde edileceğinden buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur.

Blog çalışmalarınız için bir plan oluşturmanız gerektiğini ve bu plan doğrultusunda belirli zaman aralıkları ile paylaşımlar yaparak güncelliğinizi korumanız gerektiğini unutmamalısınız.

KEYWORD RESEARCH NEDİR? NASIL YAPILIR?

Türkçe’de anahtar kelime anlamına gelen keyword, insanların arama motorlarında aradıklarını bulabilmek için yazdıkları kelimeleri ifade etmektedir. Anahtar kelimeler, sitenizin içeriği hakkında arama motorlarına ve ziyaretçilerinize fikir vereceğinden web sitenizde sunduğunuz ürün ve hizmetler ile ilgili özenle seçilen kelimeler olmalıdır.

keyword research nasıl yapılır

Anahtar kelime belirlemeden önce mevcut sitenizle erişmek istediğiniz hedefleri kesin olarak belirlemelisiniz. Alanınızla ilgili kelime ya da kelime gruplarını hedefleriniz ile doğru orantılı biçimde kararlaştırdıktan sonra belirlenmiş kelime ve kelime gruplarının aranma hacimlerini belirlemelisiniz. En son ise kelimelerin rekabet analizlerini yaparak, kelimelerin karlılık oranlarını değerlendirmelisiniz. Bu 4 aşama sonunda anahtar kelime listenizi oluşturarak bunlar üzerinden çalışmalarına başlayabilirsiniz.

Keyword’u her ne kadar anahtar kelime olarak çevirsek de tek kelimeden oluşmak zorunda değildir. Kelime sınırının 6-8 kelime ile sınırlı olması spam olarak algılanmaya sebep olacağından sağlıklı olmamaktadır. Örnek vermek gerekirse ‘arabalar’ ve ‘tatil’ bir anahtar kelime olduğu gibi ‘5 yıldızlı oteller’ de bir anahtar kelime sayılmaktadır.

Keyword Research yani ‘Anahtar Kelime Araştırması’ ise kullanıcıların benzer bir konuyu ararken arama motorlarına yazdıkları alternatif arama terimlerini bulmak ve araştırmak için kullandıkları bir SEO uygulamasıdır. SEO çalışması yapan kişiler arama motorlarında daha iyi bir sıralama elde edebilmek için kullandıkları anahtar kelimeleri araştırırlar. Kısaca Anahtar Kelime Araştırması arama motorlarında web sitenizi en iyi tanımlayan kelimeye karar verme sürecidir.

ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI NEDEN ÖNEMLİDİR?

Arama motorları oluşturdukları algoritmalar ile en çok aranan kelime ve kelime gruplarını belirler. Söz konusu belirleme sonucu ise ilgili anahtar kelimeleri barındıran, nitelikli içeriklere sahip web sitelerini sıralamada üst sıralara yerleştirir. Organik arama sonuçları da anahtar kelimeler üzerinden belirlenir. SEO çalışmaları da söz konusu alanlarda üst sıralarda yer alabilmek adına yürütülmektedir. Kısaca anahtar kelime araştırması, web sitenizin organik arama sonuçları arasında görünürlüğünü arttırdığından SEO çalışmaları için oldukça önemlidir.

Ancak SEO kurallarına uyarak bu alanda sıkı bir çalışma yürütmelisiniz. Söz konusu süreçte ise anahtar kelime seçimi konusunda önerilen sunan ve arama motorlarında aranma değeri yüksek kelimeleri belirlemekte yardımcı olan araçlardan yararlanabilirsiniz. Gelin şimdi bu araçlardan bahsedelim.

ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMASI İÇİN YARDIMCI ARAÇLAR NELERDİR?

Google AdWords

Google’ın ücretsiz bir hizmeti olarak sunulan Adwords sistemini kullanabilmek için öncelikle düşük bir bütçeyle de olsa reklam kampanyası oluşturulması gerekiyor. Sistem anahtar kelime konusunda pek çok farklı özellik sunsa da temel olarak anahtar kelime tahminleri alabilir, farklı anahtar kelimeleri birleştirerek yeni anahtar kelimenizi oluşturabilirsiniz. Web siteleri için kullanılan anahtar kelimelerin rekabet durumlarını görebilirsiniz.

IMforSBM

Özellikle bölgesel olarak faaliyet gösteren şirketlerin anahtar kelime belirleme sürecinde etkin olarak kullandığı IMforSBM ile faaliyette bulunduğunuz bölge ile ilgili lokasyon odaklı en iyi kelime önerilerini alabilirsiniz.

Keywordin

Kelime ve kelime öbeklerinin aranma hacimlerini ve kelime alternatiflerini bölgesel olarak görmenizi sağlayan Keywordin oldukça kolay bir sisteme sahip olduğundan pek çok kullanıcı tarafından tercih edilmektedir.

Wordtracker Scout

Rakiplerinizin kelime hacim ve yoğunluklarına ilişkin rekabet analizlerini çıkartabileceğiniz bu araç sayesinde sayesinde rakiplerinizin web sitelerini ziyaret ederek anahtar kelime yoğunluklarını kolayca izleyebilmeniz mümkün.

ON-PAGE SEO NEDİR?

Günümüzde sıklıkla karşılaştığımız SEO kavramı, bir web sitesinin arama motorlarının sonuç sayfalarında en üst sıralarda yer alabilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların tümüdür. SEO ile ilgilenen kişilerin çoğu ise on page SEO nedir sorusu ile karşı karşıya gelmiştir. Türkçe’ye Sayfa İçi SEO olarak çevrilen On Page SEO, web sitenizdeki sayfaların her birinin tek tek ve en ince detaylarına kadar optimize edilmesi ve arama motorlarına uyumlu içeriklerle donatılmasıdır. On Page SEO iyi bir kurgu ile büyük bütçeler harcanmadan kısa sürece arama sonuçlarında etkili sonuçlar almanıza imkan sağlar.

Sayfa İçi SEO belirli tekniklerle bir web sitesi sayfasının arama motorlarının kurallarına göre şekillendirilmelidir. Bu sayede internet kullanıcıları o sayfadaki içeriklerle ilgili araştırma yaptıklarında ilgili web sayfasının sonuçları arasında ilk sıralarda yer alır. Bu da web sitesinin görünürlüğünü arttırdığından sayfaya gelen ziyaretçileri ve müşteri dönüşümünün yükselmesine yardımcı olur.

Unutulmamalıdır ki arama motorlarında sıklıkla güncelleme yapıldığından Sayfa İçi SEO çalışmaları sürekliliğini korumalı ve web sitesinin her bir sayfası düzenli olarak güncellenmelidir.

ON-PAGE SEO NASIL YAPILIR?

On-Page SEO arama motorlarının web sitenizi anlamasına ve kullanıcıların sitenizde daha fazla zaman geçirmesine kadar birçok faktörü etkilemektedir. Bunun için ciddi trafik artışı yakalamanızı sağlayan bazı site içi SEO teknikleri bulunmaktadır. Gelin bu teknikleri birlikte inceleyelim;

URL Yapısı SEO Dostu Olmalı

Sayfalarınızın her biri için arama motoru dostu, anlamlı ve okunabilir kelimeler içeren URL’ler oluşturmalısınız. Öncelikli olarak kısa URL’ler daha iyi sıralamalara sahip olduğu için URL yapınızı kısa tutmalısınız. Tek faktör URL yapınızın kısa olması değildir. Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri içeren URL’ler de daha iyi performans göstermektedir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Arama motorlarının içeriğinizin ne olduğunu öğrenmelerine yardımcı olabilmesi için içeriğinizle ilgili anahtar kelimeler eklemeniz oldukça önemlidir. Ancak anahtar kelimenizi aşırı derecede tekrarlamanız sitenizin arama motorlarından men edilmesine neden olabilir. Bu noktada anahtar kelimelerinizi anlamlı cümleler içerisinde kullanıcıların anlayabilecekleri şekilde kullanmak yeterli olacaktır.

Başlık

Sayfa başlıkları sitenizdeki en önemli faktörlerden biridir. Sayfalarınızın her birinde o sayfanın anahtar kelimelerini içeren benzersiz başlıklar olmalıdır. Bunun yanı sıra başlıklarınız H1 etiketiyle kullanılmalıdır. Her ne kadar hazır yazılımlarda H1 etiketi otomatik olarak tanımlansa da bazı özel yazılımlarda H1 etiketinin tanımlanıp tanımlanmadığını sizin kontrol etmeniz gerekmektedir. Unutmamanız gereken bir diğer husus ise sayfanızda sadece 1 adet H1 etiketi olmasına ve H1 etiketi içerisinde yer alan başlıklarda anahtar kelimelerinizin olmasına dikkat etmeniz gerektiğidir.

Site Hızı

Eskiden SEO çalışmaları genellikle anahtar kelime kullanımlarına bağlı olsa da günümüzde kullanıcı deneyimi de arama sonuçlarında çıkan sayfaların sıralarını etkilemektedir. Bu sebeple web sitenizin hızını düşüren ögeleri kaldırmanız ve sitenizin yüklenme hızını arttırmanız gerekmektedir.

Sitenizin yavaş yüklenmesi, arama motorlarına sitenin sorunlu olabileceğini düşündürdüğünden bu yavaş siteleri arama sorgularında daha alt sıralarda göstermektedir. Bu nedenle kullanıcılara yavaş açılan sayfalar yerine, açılma hızı yüksek olan sayfaları önermektedir.

Görsel Optimizasyon

İçeriğinizde resim kullanmak, sitenizi görsel olarak daha çekici hale getirerek, sıkıcı metin parçalarından kurtulmak için güzel bir yoldur. İçeriğinizde yer alan resimler içeriğinizin ne ile alakalı olduğunu göstermektedir. Bu nedenle sitenize ekleyeceğiniz resimleri iyi bir şekilde optimize etmelisiniz.

Sitenize görsel yüklerken, görsel URL’sinde görselin içeriği ile ilgili anahtar kelimeler kullanmayı unutmamalısınız.

Resimlere başlık ile alt açıklama yapmanız resmin botlar tarafından daha iyi bir şekilde tanımlanmasını sağlayacaktır.

Bunun yanı sıra görselinizin dosya boyutunu da küçük tutarsanız, sayfanızın yüklenme hızı olumlu bir şekilde etkilenecektir.

Güncellik

Siteniz uzun süre güncellenmediğinde, arama motorları sitenizin güncel olmadığı varsayımında bulanacağından arama sorgularındaki sıralamalarda sitenizi alt sıralarda gösterecektir. Bu sebeple sitenizi düzenli olarak güncellemeniz, arama motorlarına sitenizin güncel olduğunu gösterir.

Bağlantı Kullanımı

Sitenize iki şekilde bağlantı kurabilirsiniz. Bunlardan ilki dış bağlantıdır. İçeriğiniz ile ilgili web sitelere dış bağlantı vererek içeriğinizin ne ile ilgili olduğunu daha iyi vurgulayabilirsiniz. Ancak unutmamalısınız ki, dış bağlantı kesinlikle otoritesini kanıtlamış olan web sitelere verilmelidir.

İkinci olan site içi bağlantılar ile ise kullanıcıların site üzerinde fazla vakit geçirmesini sağlayabilir, inceledikleri sayfa ile ilgili daha farklı içeriklere yönlendirebilirsiniz. Bu da sayfa üzerinde geçirilen süreyi arttıracağından arama motorları sitenizin kullanıcılara değerli ve ilgili içerikler sunduğunuzu düşünerek sitenizi sonuç sayfalarında üst sıralara taşıyacaktır.

TEKNİK SEO NEDİR?

Arama motorları, site hızı, güvenlik, mobil uyumlu tasarım gibi sayısız faktörü kullanarak arama sonuçlarında nelerin gösterileceğine karar verir.

Teknik SEO ise arama motoru tarayıcılarının işlerini yapmasına ve sitenizin düzgün bir şekilde dizine eklenmesine olanak tanıyan etkinlikler için kullanılan bir terimdir.

Sitelerin URL yapıları, bağlantı yapıları ve robots kodları gibi yazılımsal konular ile heading etiketleri, alt etiketleri ve anahtar kelime yoğunlukları gibi içeriksel ve tasarımsal konuların ele alındığı Teknik SEO’nun ana amacı bir web sitesinin altyapısını optimize etmektir.

SEO çalışmaları açısından en önemli sıralama faktörleri Teknik SEO altında toplanmaktadır. Bu sebeple Teknik açıdan sorunlar olursa, SEO çalışmalarınızın beklenen sonuçları vermemesi olasıdır.

Teknik SEO incelemeleri bir kontrol listesi üzerinden manuel olarak yapılabileceği gibi çeşitli araçlar kullanılarak da gerçekleştirilebilir.

TEKNİK SEO NASIL YAPILIR?

‘Teknik SEO nasıl yapılır?’ sorusunun cevabını sizler için maddeler halinde hazırladık. Bu yönergelere uyarak sitenizin güvenliğinin ve yapısının, arama motorlarının algoritmalarının beklentilerine uygun olmasını ve arama sonuçlarında buna göre yükselmesini sağlayabilirsiniz.

SSL Kullanın

Güvenli Yuva Katmanı olarak adlandırılan SSL, web sunucusu ve tarayıcı arasında şifrelenmiş bir bağlantı oluşturan güvenlik teknolojisidir.  Bir web sitesinin URL adresi ‘http: //’ yerine ‘https: //’ ile başlıyorsa bu sitede SSL vardır.

Sitenizin Mobil Uyumlu Olduğundan Emin Olun

Duyarlı bir web sitesi tasarımı, kendisini otomatik olarak ayarlar, böylece herhangi bir cihazda kolayca gezinilebilir ve okunabilir.

Google’ın içeriği indekslemeye yönelik ‘ilk mobil’ yaklaşımıyla birlikte, duyarlı bir web sitesi her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. Bu nedenle web sitenizin mobil, tablet ya da masaüstü kullanıcıları tarafından mümkün olan en iyi biçimde görüntülendiğinden emin olmalısınız.

Sitenizi Hızlandırın

Sayfa hızı önemli bir sıralama sinyali olarak kabul edilir çünkü arama motorları hızlı yüklenen siteleri tercih eder.

Sitenizi hızlandırabilmeniz için hızlı Hosting kullanmak, hızlı bir DNS sağlayıcısı kullanmak, görüntü dosyalarınızın olabildiğince küçük olduğundan emin olmak, web sayfalarınızı sıkıştırmak, sitenizdeki gereksiz boşluklardan, satır sonlarından veya girintilerden kurtularak sitenizin kodunu küçültmek gibi birçok yolu vardır.

Bir XML Site Haritası Oluşturun

Bir XML site haritası, arama motorlarının web sitenizi tararken anlamasına yardımcı olan bir dosyadır. Arama motorlarına her sayfanın tam olarak nerede olduğunu söyleyen bir yol haritası olmakla beraber her sayfa hakkında yararlı bilgiler içerir.

Web Sitenize Yapılandırılmış Veri İşaretlemesi Ekleyin

Yapısal veri işaretlemesi, arama motorlarının içeriği daha iyi anlamasına yardımcı olmak için web sitenize eklediğiniz koddur. Bu veriler, arama motorlarının sitenizi daha etkili bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olabilir ve daha alakalı sonuçlar sağlar.

İÇERİK OPTİMİZASYONU NEDİR? NASIL YAPILIR?

SEO tekniklerinin doğru bir şekilde uygulanabilmesi için optimizasyonu yapılacak sitenizin belirli bir doygunlukta içeriğe sahip olması gerekir. Gelin SEO sürecinin en önemli adımlarını birlikte inceleyelim.

Giriş Başlığı Oluşturma

Yazınızın konusunun ne olacağı hakkında iyi bir başlık bulmalısınız. Yazmaya başlamadan önce başlığı belirlemek, konuya bağlı kalmanıza ve başlıkta sözünü ettiğiniz şeyleri iletmenize yardımcı olur.

Kitleyi Tanıma

Yazınızı kimin için yazdığınızı belirlemek, içeriğinizi yönlendirme konusunda size yardımcı olur. Kitlenizi detaylı bir biçimde belirlemekte zorlanırsanız Alexa’nın Persona Temple şablonundan yararlanabilirsiniz.

Amacınızı Belirleme

Tüm içerikler pazarlama planı göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Bu yüzden markanızın bilinirliğini oluşturma, e-posta abonelerini oluşturma, SEO’yu arttırma gibi amaçlar tanımlamalısınız.

Birincil Anahtar Kelime Oluşturma

Anahtar kelimeleriniz konuyu tam olarak temsil edecek şekilde olmalıdır. Yardım almanız gerekirse, Alexa’nın Anahtar Kelime Zorluk Aracı’ndan faydalanabilirsiniz. Birincil anahtar kelimenizi yazınızın ilk paragrafında ve sayfa başlığında kullanmanız gerektiğini, bunun arama tarayıcılarına sinyal göndermek için ne kadar önemli olduğunu unutmamalısınız.

Alternatif Anahtar Kelimeler Bulma

Yazınız için birincil anahtar kelimeniz ile bağlantılı üç veya dört ikincil anahtar kelime belirlemelisiniz. Eğer birincil anahtar kelime için çok fazla sonuç çıkarsa, ikinci veya üçüncü anahtar kelimeleri kullanacağınız için bu adım aramalarda sizi daha güçlü kılacaktır.

300 Kelime Sınırı

Konuyu tam olarak anlatabilmek için ihtiyaç duyduğunuz kadar kelime kullanabilirsiniz fakat 300 kelimeden az olmamasına özen göstermelisiniz. Bunun sebebi arama motorlarının sizi eksiksiz bir kaynak olarak görebilmesi için 300’den fazla kelime girilmesini istemesidir.

İçeriğin Çeşitlendirilmesi

Okuyucularınızın paylaşmak istediğiniz mesajı tam olarak algılayabilmesi için örnekler kullanın. Bu durum okuyucunun dikkatinin dağılmasını önleyerek, sitenizde daha çok kalmasını sağlar. Yazınız ile ilgili diğer sayfalara yönlendiren köprüler kurarak diğer sayfalarla da bağlantı kurabileceğinizi unutmayın.

İçeriğinizi çeşitlendirebilmek içim yapabileceğiniz bir diğer şey ise içeriğinizi destekleyici grafik veya görüntüler eklemektir. Bu sayede gönderileriniz daha çok ilgi çekecektir. Ancak çok büyük boyutta resimler, site hızınızı düşüreceğinden okuyucu kaybetmenize neden olabilir. Bu yüzden büyük dosya boyutlarında fotoğraf kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Alt Başlık Kullanımı

Metninizi bölümlere ayırmak için alt başlık kullanın. Heading etiket kullanırsanız, Google ne anlatmak istediğini çok rahat kavrayacağından içeriğiniz gün geçtikçe arama motorlarında üst sıralara çıkacaktır.

Önemli Bilgiler

Gönderilerin daha kolay gözden geçirilmesini sağlamak amacıyla kalın, italik ya da renklendirme seçeneklerini kullanabilirsiniz. Bu sayede algılanma katsayınız artacaktır.

SEO Kontrolü

Yazınızı yayınladıktan sonra Alexa’nın Çevrimiçi SEO Denetleyicisi’ni çalıştırarak SEO optimizasyon adımlarınızı kontrol edin. Böylelikle kaçırdığınız bir adım olup olmadığını görebilirsiniz.

KULLANICI DENEYİMİ (UX) NEDİR?

UX, ‘user experience’ kelimelerinin kısaltılmasıdır. Türkçe karşılığı kullanıcı deneyimi olan UX, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site üzerindeki ziyareti boyunca yaşadığı olumlu ve olumsuz tecrübelerden yola çıkarak kullanıcıların sitenizde geçirdiği süreyi uzatmayı, sitenizin kalitesini arttırmayı ve hedeflere yönlendirmeyi amaçlayan bir süreçtir.

Bu süreç içerisinde buton renkleri, gereksiz kod satırları, site hızı, gibi tasarım ve yazılım alanında onlarca etken bulunur ve bu etkenler ile ilgili sorunlar çözülmeye çalışılır.

Günümüzde tüketicilerin artan talep ve ihtiyaçlarını karşılamanın en iyi yolu, onların değer ve düşüncelerini anlayıp kullanıcılara pürüzsüz bir internet hizmeti sunabilmektir. Bu sayede hem sitenizin hem de kullanıcıların amaçlarına en kısa yoldan en iyi şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi, en kullanışlı ve bilgilendirici içeriğe sahip olan tasarım ile etkileşimi arttıracak her türlü teknolojiyi kullanarak kullanıcı karşısına çıkmaktır.

  • Kullanıcı ihtiyacı olan bilgilere ulaşabildi mi?
  • Kullanıcının ihtiyacı olan yönlendirmeler mevcut mu?
  • Site kullanıcının ihtiyaçlarına uygun hale getirildiğinde kullanıcıyı tekrar girmeye teşvik ediyor mu?

Kullanıcı deneyimi ile bu soruları dikkate alarak sitenizi çok daha kullanışlı hale getirmek, sizin elinizde!

KULLANICI DENEYİMİ (UX) VE SEO İLİŞKİSİ

Kullanıcı deneyiminin sadece siteye gelen ziyaretçileri etkilediği düşünülse de, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri süre, gezdikleri sayfa sayısı gibi faktörler arama motorları tarafından dikkate alındığından, sitenin sıralamasını doğal olarak da SEO çalışmalarını etkilemektedir.

ux ve seo ilişkisi

Özellikle belirtmek gerekirse kullanıcı deneyimi ve SEO arasındaki ilişki tamamıyla organik SEO ile ilgidir. Yani bir web sitesinin tamamıyla başarılı içerik ve iyi tasarımlarla, geliştirilmiş ara yüzlerle kısacası kullanıcı deneyimini arttıran her seçeneği barındırmasıyla arama motorlarında üst sıralamalara çıkması mümkündür.

Peki arama motorları kullanıcı deneyimini nasıl algılar da site aramalarda üst sıralara çıkar?

Kullanıcıları dikkat çekici görsellerle, net ve bilgilendirici içerikler ile sitede tutarak iyi bir hizmet sunmak, kullanıcı deneyimini pozitif yönde etkilemekle birlikte arama motorlarınca da fark edileceğinden organik SEO bazlı yükselişleri de beraberinde getirir. Bu en doğal SEO yöntemidir.

LİNK BUİLDİNG NEDİR?

SEO çalışmalarının en önemlisi olan link building veya Türkçe karşılığı ile link inşası, diğer web sitelerden kendi web sitenize bağlantı alma işlemidir. Sitenizin diğer web siteleri ile bağlanmasını sağlayan bu süreç, sitenize trafik sağlama ve arama motorlarında üst sırada yer almak için yapılır.

Sitenize link almak isterseniz burada dikkat etmeniz gereken en önemli husus link aldığınız site ile sizin sitenizin ilgili olup olmadığıdır. Kaliteli bir şekilde link building almak için link geçen konunun özgün olmasına dikkat etmelisiniz.

LİNK BUİLDİNG NASIL YAPILIR?

Link building, SEO dünyasında backlink veya referans bağlantı diye de adlandırılır. Bu bağlantılar site içi link building ve site dışı link building şeklinde ikiye ayrılır.

SİTE İÇİ LİNK BUİLDİNG NEDİR VE NASIL YAPILIR?

Site içi link building çalışmalarında yazılarınızla ilgili olduğunu düşündüğünüz başka bir yazıya link vermeniz yeterli olacaktır. Böylelikle potansiyel müşterilerin yakalanması ve iki site arasında ziyaretçi paslaşması sağlanmış olur. Özellikle trafik yoğunluğunun arttırılması için site içi link inşası sıklıkla kullanılır. Fakat bu link verirken konuların birbiri ile alakalı olmasına dikkat ederek ziyaretçilerin kafasının karışmasına neden olmamalısınız.

SİTE DIŞI LİNK BUİLDİNG NEDİR VE NASIL YAPILIR?

Site dışı link building çalışmaları tanıtımlar, reklamlar veya backlink vasıtası ile gerçekleştirilir. Bu çalışmalar çerçevesinde yapılması gerekenlerin sayısı da oldukça fazladır. Gelin kaliteli bir link inşası için neler olmalı bir göz atalım.

İçerik

Tüm yöntemler arasında en çok uygulanan sistemlerden biri olan içerik üretmek, sürdürülebilir olan işlemlerden biridir. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler ile kaliteli ve özgün içerikler üreterek, kullanıcıların en çok aradığı konuları kaleme almak en iyi çözümdür. İçerikleri belirli bir plana göre ve belirli sıklıklarla yayınlarsanız hem ziyaretçilerinizi kalıcı hale getirir hem de sitenizin üst sıralarda kalmasını sağlayabilirsiniz.

PR Çalışmaları

Büyük şirketler için en iyi link building çalışmalarından biri olan bu işlem, Halkla İlişkiler departmanı tarafından, önceden oluşturulmuş olan linklerin sitede yayınlanmasıdır. Bazen basın bülteni bazen ise PRWeb gibi sitelerde linkin yayınlanması sitenizi üst sıralarda tutacaktır.

Sosyal Medya

Yapılacak building işlemi için sosyal medyanın aktif bir şekilde kullanılması, etkileşim gücünün yüksek olması değerlidir. Çünkü günümüzde sosyal medya etkeni en çok kazanç getiren öğelerden biridir. Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin gibi sosyal medya araçlarının aktif olarak kullanılması sitenizin tıklanma oranlarını arttırarak, ziyaretçilerin dikkatini çeker.

Forum ve Blog Kullanımları

En önemli etkenlerden biri olan tanıtım, birçok blog sitesinden ya da forumlardan rahatlıkla yapılabilir. Bunun için çok tıklanan blog sitelerine kendi sitenizin reklamını vermek yeterli olacaktır. Link bağlantısı, sitenize ziyaretçi çekmekle kalmayacak, geri dönüş oranlarında da artışa neden olacaktır.

Backlink

Sitelere verilen link sayısı önemlidir ancak daha da önemlisi aldığınız linklerin kalitesidir. Sitenizin kalitesini ve tıklanma oranını arttırmak için siteniz ile ilgili ya da TrustRank’ı yüksek sitelerden link almalısınız. Bunun sebebi o link ile gelecek ziyaretçilerin benzer içerikler için gelmesi ve siteniz ile ilgilenme potansiyelinin yüksek olmasıdır. Backlink alırken dikkat etmeniz gereken 3 husus vardır. Bunlar; bir yazının içerisinde en fazla 2 link kullanmanız, tanıtım yazılarınızın maksimum 400 kelime olması ve yazılarınızın mutlaka anahtar kelime içermesidir.

İDEAL SEO YOL HARİTASI

SEO yol haritası, en verimli arama motoru hizmetidir. Arama motoru optimizasyonu günümüzün en doğal ve nitelikli reklam çalışmasıdır. Her geçen gün artan rekabet şartlarında, marka bilinirliğinin elde edilebilmesinin en verimli yolu SEO çalışmalarından geçmektedir.

SEO yol haritası ile derinlemesine sektörel SEO incelemesi yapılır. Sektörün SEO haritasını ve sizin haritadaki konumunuz net bir şekilde belirlenir. Birçok SEO ve analiz aracı kullanılarak yapılan araştırmalar ile SEO yol haritasında kullanılacak veriler elde edilir. Bu veriler sayesinde rakiplerinizden daha üstün bir başarı elde etmeniz sağlanır.

SEO Yol Haritasının Kapsadığı Hizmetler Nelerdir?

  • Rakiplerin içerik ve ürün artış hızları gibi durumlarının analiz edilmesi,
  • Site içi hataların tespit edilmesi ve hataların nasıl giderileceğine dair öneriler,
  • Sitenizi sıralamalarda üst sıralara taşıyabilmeniz için öneriler,
  • Sitenizin mevcut durumunun analiz edilmesi,
  • Yeni kelime tavsiyeleri,
  • Site içi eksiklerin tespiti ve nasıl giderileceği ile ilgili öneriler,
  • Rakiplerinizin SEO kalitesindeki zamana bağlı değişimleri ve gelecek ile ilgili tahminler,
  • Anahtar kelimelerin aranma yoğunlukları ve rekabet düzeylerinin tespit edilmesi,
  • Link inşasının hangi yöntemlerle yapabileceğinize dair öneriler,
  • Çeşitli SEO araçlarına göre sitenizin durumunun tespit edilmesi,

Tüm bu istatistikler doğrultusunda en ideal SEO yol haritasını oluşturarak rakiplerinizden daha yüksek bir arama sonucu konumlandırmasına sahip olabilirsiniz.

SONUÇ

SEO çalışmaları, web sitenizin görünürlüğünü arttırabilmeniz için oldukça önemli bir uygulamalar bütünüdür. SEO çalışmaları sayesinde sitenizde daha fazla müşteri trafiği elde edebilirsiniz. Bu da satışlarınızda artışa sebep olur.

SEO nedir ve siteniz için önemi nedir artık biliyorsunuz. Ek olarak daha detaylı bilgi edinmek isterseniz, Türkiye’de SEO konusunda otorite olarak kabul edilen Ayhan Karaman’ın SEO hakkındaki bilgilerine, kendi blog sitenizden ulaşabilirsiniz.

Unutmamalısınız ki SEO çalışmaları süreci sürekli devam etmelidir.

Mutlu optimizasyonlar!

Domain Sorgulama
guest
1 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
SEO
SEO
15 Ekim 2020 10:37

Çok faydalı bilgiler detaylı anlatım mükemmel bir makale olmuş çok teşekkür ederim.