Ana sayfa » Dijital Pazarlama » ASO Nedir? Yeni Başlayanlar İçin App Store SEO Rehberi
Dijital Pazarlama

ASO Nedir? Yeni Başlayanlar İçin App Store SEO Rehberi

Hosting Fiyatları
Sending
Puan
0 (0 oy)

Uygulamanızı kitlelere ulaştırmaya çalışan bir uygulama geliştiricisiyseniz, ASO’nun ne kadar zor olabileceğini bilirsiniz. Uygulama mağazasında ve arama motorlarında sıralamada üstlerde çıkmak; özellikle yeni bir uygulama yazdıysanız, gerçekçi olmayan ve ulaşılamaz bir hedef gibi görünebilir. Ancak, hangi uygulama mağazasında sattığınıza bakılmaksızın (Apple App Store, Google Play vb.), bazı temel optimizasyonlar uzun bir yol kat etmenize yardımcı olur. Tıpkı arama motoru optimizasyonuna (SEO) zaman ve emek harcadığınız gibi, app store optimizasyonuna (ASO) da emek harcamanız gerekir.

Bu yazıda, app store aramalarında sıralamanın neden bu kadar önemli olduğundan, sıralamanızı hangi faktörlerin etkileyeceğinden, Apple Store ve Google Play’in farkından ve ASO’yu nasıl yapacağınızdan bahsedeceğiz.

Hadi başlayalım! 

ASO (App Store Optimizasyonu) Nedir?

ASO (App Store Optimizasyonu) Nedir?

ASO veya App Store Optimizasyonu, organik uygulama indirmelerini artırmak amacıyla bir uygulamanın, uygulama mağazalarındaki görünürlüğünü artırma işlemidir. Uygulamalar, çok çeşitli arama terimlerinde üst sıralarda yer aldıklarında, üst sıralarda yüksek bir konumda olduklarında veya mağaza tarafından öne çıkarıldıklarında daha görünür olur.

ASO çoğunlukla iki şeye odaklanır: Anahtar kelime optimizasyonu ve dönüşüm oranı optimizasyonu. Sağlam bir anahtar kelime optimizasyonu stratejisi daha yüksek bir sıralama sağlar. Mükemmel dönüşüm oranı optimizasyonu taktikleri ise, görünürlüğün artmasına katkıda bulunur ve daha fazla uygulama indirmesini sağlar.

ASO Neden Önemlidir?

ASO Neden Önemlidir?

Hem Apple App Store’da hem de Google Play’de 3 milyondan fazla uygulama var. Her gün ortalama 3.000 yeni uygulama daha yayınlanıyor. İnsanların yeni uygulamalar keşfetmeleri için ana yöntemlerinden biri de “App Store Arama”sıdır. Apple’a göre, uygulama indirmelerinin %65’inden fazlası, uygulama mağazasındaki aramalardan gelir ve bu aramaların neredeyse yarısı genel aramalardır.

App Store Sıralamalarınızı Hangi Faktörler Etkiler?

App Store Sıralamalarınızı Hangi Faktörler Etkiler?

ASO’yu kullanmaya başlamak için uygulama mağazası algoritmalarını anlamanız gerekir. Aşağıda, Apple App Store ve Google Play Store’nin algoritması üzerinde etkisi olan ana ASO sıralama faktörlerini listeledik.

1. Meta Veri (Meta Data) Anahtar Kelimeleri

App Store’lerin uygulamanızı belirli bir anahtar kelimeye göre sıralayıp sıralamayacağına karar vermesi için algoritmalar, meta verilerde sağlanan anahtar kelimelere bakar. Kullanıcıların aradıkları anahtar kelime uygulamanızın meta verilerine eklenirse, uygulamanızın sıralaması o arama teriminde üste çıkabilir. Anahtar kelime uygulama başlığınızda veya alt yazınızda bulunuyorsa, uygulama mağazası algoritması uygulamanıza daha yüksek bir sıralama atar. Genel bir kural olarak, uygulama başlığındaki anahtar kelimeler, alt başlıktaki (veya kısa açıklamadaki) anahtar kelimelerden daha fazla ağırlık taşır.

2. App İndirme Hacmi ve Hızı

Günlük uygulama indirme sayısı, Apple App Store ve Google Play’deki en güçlü sıralama föktörlerinden biridir. Çok sayıda günlük indirme, çeşitli terimlerle sıralamalarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

3. Dönüşüm Oranı

Algoritmalar, dönüşüm oranını veya uygulamanızı arama sonuçlarında gördükten sonra indiren kişilerin payını da dikkate alır. Hem Apple App Store hem de Google Play Store, arama sonuçlarında en iyi uygulamaları göstererek kullanıcılara mükemmel bir kullanıcı deneyimi sunar. Uygulamanız belirli bir anahtar kelime için sabit bir dönüşüm oranına sahipse, algoritma mağazaya kullanıcıların uygulamadan memnun olduğunu bildirir.

4. Derecelendirme ve Yorumlar

Hem yorum sayısı hem de yıldız puanınız bir diğer önemli sıralama faktörüdür. Çok sayıda olumlu yorum olması, kullanıcıların uygulamanızı sevme eğiliminde olduğunu algoritmaya işaret eder. Bu nedenle, uygulamanızın algoritma üzerindeki ağırlığını artırmak için kullanıcılarınızı yorum ve derecelendirme bırakmaya teşvik etmek önemlidir.

5. Elde Tutma Oranı

Mağazalar yalnızca uygulama indirme sayısına dayanmaz, aynı zamanda bir uygulamanın elde tutma oranını da dikkate alır. Birçok kullanıcı uygulamanızı indirildikten kısa bir süre sonra kaldırırsa, algoritma, kullanıcıların uygulamadan memnun olmadığını düşünür.

6. Uygulama Performansı

Uygulamanız iyi oluşturulmamışsa, sık sık kilitleniyorsa veya kullanıcıların telefonlarında çok fazla pil tüketiyorsa, algoritmalar (özellikle Google Play Store) uygulamanızı diğer uygulamaların altında sıralayacaktır.

7. Backlink

Google Play Store algoritması, uygulamanızın web sayfasının kaç tane backlink aldığına da bakar. SEO’ya benzer şekilde, daha fazla backlink uygulamanızın yetkisini artırır. Yüksek bir otorite, uygulamanızın yaygın olarak bilindiğini belirtir.

ASO’nun Apple App Store ve Google Play İçin Farkı Nedir?

ASO'nun Apple App Store ve Google Play İçin Farkı Nedir?

Uygulama sayfalarının hem Apple App Store’da hem de Google Play Store’de; uygulama adı, alt yazı, uzun açıklama, ekran görüntüleri, video önizlemesi, derecelendirmeler ve incelemeler gibi benzer öğeleri vardır. Ancak, uygulamanızın Apple App Store veya Google Play için optimize edilmesi için bu öğelerin nasıl kullanılması gerektiğine dair bazı önemli farklılıklar bulunur.

1. Uygulama Adı

Uygulama adı, hem Apple App Store’da hem de Google Play’de güçlü bir sıralama faktörüdür. Ancak uygulama adı, Google Play Arama sonuçlarında görünen tek metin öğesidir, bu nedenle uygulama adı, Google Play Store’da dönüşüm oranı optimizasyonu açısından Apple App Store’dan daha önemli bir rol oynar.

2. Alt Başlık

Alt başlık, App Store ve Google Play (30 karakter – 80 karakter) arasında büyük ölçüde farklılık gösterir, ancak aynı zamanda farklı bir amaca hizmet eder. Apple App Store’da alt başlık, arama sonuçlarında başlığın altında görünür; bu nedenle kullanıcılara uygulamanızın ne hakkında olduğunu açıklamalıdır. Android uygulamaları için kısa açıklama yalnızca uygulama listesinde görünür ve uygulamanızı indirmeye ikna ederken kullanıcının dikkatini çekmeye odaklanmalıdır.

3. Anahtar Kelime

Apple, uygulamanızın hangi anahtar kelimeleri sıralayacağına karar vermek için hala 100 karakterlik bir anahtar kelime alanına güveniyor.

4. Uzun Açıklama

Uzun açıklama Google Play Store’da önemli bir sıralama faktörüdür, ancak uzun açıklamada kullanılan anahtar kelimeler Apple App Store’da sıralanmaz.

5. Ekran Görüntüleri

Ekran görüntüleri yalnızca Apple App Store’daki arama sonuçlarında gösterilir ve kullanıcıları uygulamanızı indirmeye ikna etmek için önemli bir rol oynar. Google Play Store’de ekran görüntüleri yalnızca markalı anahtar kelime eşlemelerindeki arama sonuçlarında görünür.

6. Backlink

Google Play, backlink’leri algoritmalarında dikkate alır. Apple ise bunu yapmaz.

ASO Nasıl Yapılır?

ASO Nasıl Yapılır?

1. Rakiplerinizi Tanıyın

ASO stratejinizde ilk adım olarak, hangi uygulamalarla rekabet ettiğinizi bilmeli ve stratejilerini anlamalısınız. Rakiplerinizi tanımlarken, yalnızca doğrudan rakiplerinizi değil, aynı zamanda uygulama mağazalarında aynı anahtar kelimeler için rekabet eden uygulamaları veya oyunları da göz önünde bulundurmalısınız.

2. Rakiplerinizin ASO Stratejisini Analiz Edin

Anahtar kelime araştırmasına başlamadan önce, bir adım geriye gidin ve rakiplerinizin ASO açısından ne yaptığına bir göz atın. Bu alıştırmadan çok şey öğrenmekle kalmaz, aynı zamanda kendi stratejiniz için gerçekçi kriterler veya KPI’lar da tanımlayabilirsiniz.

3. İlgili Anahtar Kelimeleri Bulun

Uygulamanızın uygulama mağazalarındaki görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak için, kullanıcıların uygulama mağazalarında ürün veya hizmetinizi ararken hangi anahtar kelimeleri kullandığını anlamanız önemlidir.

Anahtar kelime listeleri oluşturmanıza yardımcı olabilecek çeşitli araçlarla bu araştırmaları yapmanız mümkün.

Peki anahtar kelime araştırması yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor: 

  • Sıralı Anahtar Kelimeler: Uygulamanızın hangi anahtar kelimelerde sıralandığını bulun.
  • Fırsat Anahtar Kelimeleri: Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri sıraladığını ve uygulamanızın hangi anahtar kelimeleri kullanmadığını görün.
  • İndirme Anahtar Kelimeleri: Hangi anahtar kelimelerin uygulamanıza veya rakiplerinize en fazla indirmeyi sağladığını öğrenin.
  • Arama Ağı Reklamları: Apple’ın ‘Apple Arama Ağı Reklamları’ için hangi anahtar kelimeleri önerdiğini öğrenin.
  • Otomatik Öneri: Apple ve Google’ın otomatik önerilerini keşfedin.
  • En Popüler Kategori Anahtar Kelimeleri: Kategorinizde en çok hangi anahtar kelimelerin kullanıldığını bulun.
  • En Çok Büyüyen: Son 30 gün içinde hangi anahtar kelimelerin trend olduğunu keşfedin.

4. Meta Verilerinizi Güncelleyin 

Uygulamanızla alakalı anahtar kelimeler içeren ve ürün veya hizmetinizi tanımlayan bir liste oluşturduktan sonra, meta verilerinize hangi anahtar kelimeleri eklemeniz gerektiğine karar vermeniz gerekir.

Anahtar kelimeleri seçerken aşağıdaki ipuçlarını aklınızda bulundurun:

  • Uygulamanızla en alakalı anahtar kelimeleri seçin ve bu kelimeler bir kullanıcı sorgusuna yanıt versin.
  • Orta veya yüksek hacimli anahtar kelimeler seçin.
  • Hem Apple App Store hem de Google Play’deki en fazla ağırlığı içerdiğinden, uygulama başlığına en önemli anahtar kelimelerinizi eklediğinizden emin olun.

5. Görsellerinizi Optimize Edin

Dönüşüm oranı optimizasyonu söz konusu olduğunda, görsel öğelerinizin ne kadar önemli olduğuna değinmiştik. Bu yüzden iyi düşünülmüş ekran görüntüleri tasarlamak için zaman ayırın ve Apple App Store’ye bir önizleme videosu eklediğinizden emin olun.

6. Uygulamanızı Yerelleştirin

Uygulama mağazaları küresel bir kitleye ulaşır, bu yüzden uygulamanızın dünyadaki görünürlüğünü gerçekten artırmak için uygulamanızı yerelleştirmeniz çok önemlidir. Uygulama yerelleştirme, uygulamanızı (meta veriler, anahtar kelime alanı ve ekran görüntüleri de dahil) hedeflemek istediğiniz tüm farklı dillere ve kültürlere uyarlama işlemidir. Yerelleştirme, uygulamanızın meta verilerini ve grafik varlıklarını çevirmenin ötesine geçer. Diğer ülkelerdeki insanlar farklı arama yapabilir, bu da etkili olabilmesi için, kullanıcıların hedef ülkenizde hangi anahtar kelimeleri kullandığını doğru bir şekilde araştırmanız ve meta verilerinizi buna göre optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir. Ek fırsatları tespit etmek için izlemeniz gereken yerel rakipler de olabileceğini unutmayın.

7. Daha Fazla Kullanıcı Yorumu

Derecelendirmeler ve yorumlar önemli bir ASO sıralama faktörüdür ve ASO stratejinizin önemli bir parçası olmalıdır. Bu yüzden arkadaşlarınızdan ve ailenizden uygulamalarınızı incelemelerini isteyin. Ardından, kullanıcılardan uygulamanızı incelemelerini isteyen bir açılır pencere eklemeyi düşünün. Ancak, bir inceleme isterken zamanlamanın gerçekten önemli olduğunu unutmayın. Kullanıcılardan yalnızca birkaç kez kullandıktan sonra veya uygulamanızda bir işlemi veya etkinliği tamamladıktan sonra uygulamanızı incelemelerini isteyin.

8. Sıralamalarınızı ve Görünürlüğünüzü İzleyin

Uygulama sıralamanızı ve görünürlüğünüzü düzenli olarak izlemek çok önemlidir. Uygulama mağazaları algoritmalarını düzenli olarak güncellemekle kalmaz, uygulama mağazalarında sürekli olarak yeni bir rekabet başlatılır. Bu yüzden eğilimleri erken tespit ettiğinizden ve anahtar kelime stratejinizi ayarladığınızdan emin olun.

Yeni bir uygulamayı üst sıralara taşımak kolay değildir, optimizasyon ve tanıtım için sürekli bir şeyler yapmanız gerekir. Umarız, sizin için hazırladığımız ‘App Store SEO Rehberi’ app store optimizasyonu yolculuğunuzu başlatmak için ihtiyacınız olan ipuçlarını ve motivasyonu verir.

Uygulamanızın uygulama mağazalarında sıralanmasını sağlamaya mı çalışıyorsunuz? Sizin de ASO konusunda daha farklı ipuçlarınız varsa, lütfen bunları aşağıda bizimle paylaşın.

Domain Sorgulama