Organik Hit Nedir? Organik Hit Artırma Stratejileri

Organik Hit Nedir? Organik Hit Artırma Stratejileri
Hosting Fiyatları

Herkes web sitesine gelen organik trafiği artırmak ister, ancak internetteki web sitesi sayısı her geçen gün arttıkça, otoritenizi hem okuyuculara hem de arama motorlarına kanıtlama ihtiyacı giderek daha önemli bir hale gelir.

Organik trafiğin nasıl ve nerede artırılacağı her siteye özgü olsa da, müşterileriniz için içerik oluşturma, optimizasyon ve tanıtım süreçlerinde bazı stratejileri uygulamak, size organik hit artırma konusunda yardımcı olabilir.

Organik Hit Nedir?

Organik hit yani organik trafik; Google, Bing, Duck Duck Go vb. arama motorlarından gelen ve ücretli reklamlara tıklamayan web sitesi trafiğini (organik arama ziyaretçilerini) tanımlar. 

Çoğu SEO ve inbound pazarlama çalışması için organik trafik, genellikle huninin üst kısmındaki trafiği ve farkındalığı artırmak için birincil başarı ölçütüdür. Bileşik sonuçları ve yüksek verimliliği nedeniyle, web sitesi sahipleri tarafından en çok tercih edilen trafik kaynağıdır.

Organik Hit Artırma Stratejileri

Organik Hit Artırma Stratejileri

Organik trafiği artırmak için çok yönlü bir SEO stratejisi oluşturmanız gerekir. Bunun için yapılması gerekenler ise aşağıdaki şekildedir:

1. Organik Trafik Stratejinizi ve Detaylı SEO Hedeflerinizi Tanımlayın

SEO kampanyalarınızda uzun vadeli başarı elde etmek ve organik trafiğinizi zaman içinde artırmak için net ve veriye dayalı bir SEO planınızın olması çok önemlidir. Bu plan, hedeflerinizi ve bunlara nasıl ulaşacağınızı ortaya koymalıdır. 

Amacınız genel web sitesi trafiğini artırmaksa ve bu ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek o kadar da önemli değilse, SEO kampanyalarınızda ve anahtar kelime hedeflemenizde oldukça geniş seçimler yapabilirsiniz. Web sitenizin belirli bölümlerine yönelik organik trafiği artırmanız gerekiyorsa, daha spesifik bir SEO stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Bu yüzden SEO çalışmalarınız için bir ana hedef ve iki küçük hedefle başlayabilir, ardından bunları nihai hedefinizi göz önünde bulunduran üç aylık, altı aylık ve on iki aylık kilometre taşlarına bölebilirsiniz. Bu, yaptığınız her eylemi ölçülebilir bir hedefe bağlamanıza ve stratejinizin yolunda gitmesini sağlamanıza yardımcı olacaktır.

2. Web Sitenizin Mevcut Sağlık ve Performansını Değerlendirin

Web sitenizin teknik olarak nasıl performans gösterdiğine dair içeriden bir görünüm elde etmenin en iyi yolu Google Search Console’u etkinleştirmektir. DNS yapılandırmasına küçük bir kod parçacığını kopyalayıp yapıştırarak web sitenizin sahipliğini doğrulamanız gerekse de, bu yapıldıktan sonra web sitenizin teknik yapısı ve sağlığı hakkında benzersiz bilgiler elde edebilirsiniz.

Google Search Console ve mevcut ücretsiz araçları kullanarak raporları çalıştırdıktan sonra potansiyel eylemleri ve düzeltmeleri; kritik/acil eylemler, uyarılar ve öneriler olarak ayırın, böylece öncelikle hangi alanlara odaklanacağınızı bilebilirsiniz.

3. Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Belirleyin

Hedef Kitlenizi Bulma

Sıralamaları ve organik trafiği iyileştirmek için hedef kitlenizi belirlemeniz ve onları nasıl çekeceğinizi anlamanız gerekir.

Google Analytics, web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini, nereden ziyaret ettiklerini ve sitenizden ayrılmadan önce hangi sayfalara göz attıklarını tam olarak belirlemenize olanak tanıdığından, hedef kitlenizin kim olabileceği konusunda harika bilgiler sağlar. 

  • Google Analytics’teki demografik verilere bakın ve ziyaretçiler arasındaki ortak noktaları belirleyin. Ziyaretçileri yaş, konum, cinsiyet ve ilgi alanları gibi faktörlere göre demografik gruplara ayırın.
  • Bu ziyaretçilerin dönüşüm sağlayıp sağlamadığını araştırın. Bir kitleye sahip olmak harika bir şeydir, ancak bu kitle aktif olarak satın almayan, kaydolmayan veya yapmalarını istediğiniz şeyleri yapmayan pasif bir kitleyse, pazarlama çalışmalarınızda ince ayar yapmanız ve daha cazip bir teklif sunmanız ya da farklı bir kitleye hitap etmeniz gerekebilir.
  • Çekmek istediğiniz ziyaretçiler hakkında derinlemesine bilgi toplayın. Artık web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini, bu ziyaretçilerin ne kadar değerli olduğunu ve kimleri çekmek istediğinizi bildiğinize göre, konumları, kullandıkları cihazlar ve ilgi alanları, hobileri ve tercihleri hakkında olabildiğince fazla bilgi toplamaya başlayın.
  • Bu ziyaretçileri personalar halinde segmentlere ayırın. Ziyaretçi personaları, hedef kitlenizi anlamanın ve web sitenizin içeriğiyle kimleri çekmeye çalıştığınızı bilmenin mükemmel bir yoludur. 

Önemli Rakiplerinizi Belirleme

Hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeler için şu anda hangi web sitelerinin en üst sıralarda yer aldığına ilişkin araştırmanızı kullanarak “önemli rakiplerinizin” kimler olduğunu belirlemeye başlayabilirsiniz. Bunlar sıralamanızı iyileştirmek için daha iyi performans göstermeniz gereken web siteleridir.

Bu noktada sosyal medyaya da bir göz atabilir, hangi rakiplerin Facebook’ta takipçi, YouTube’da video görüntülemesi kazandığını ve ilgili forumlarda veya ağlarda kitlelerle aktif olarak etkileşim kurduğunu görebilirsiniz.

Araştırmanızı yaparken rakiplerden gördüğünüz herhangi bir reklamı not edin; PPC, yeniden hedefleme veya banner reklam yöntemlerini kullanarak kendilerini tanıtıyorlar mı? Başka hangi yöntemleri kullanıyorlar? İlgili sektör yayınları, Instagram fenomenleri veya dergilerle ortaklıkları var mı?

Bu önemli arka plan çalışmasını yaparak, her bir rakibin sahip olduğu şeylerin bir resmini oluşturabilirsiniz. Bu sayede onları yakalamak ve geride bırakmak için ne kadar yol kat etmeniz gerektiğini ölçebilirsiniz.

4. Rakiplerinizin SEO ve İçerik Stratejilerini Araştırın

Rakiplerinizi belirleyerek yaptığınız çalışmayı takiben, elde etmek istediğiniz başarı için neler yaptıklarını gerçekten anlamak için SEO ve içerik stratejilerini incelemeye başlayın.

Rakibinizin web sitesini araştırırken kendinize şu soruyu sorun:

  • Bu web sitesini benimkinden daha iyi yapan nedir?

Rakibinizin web sitesi sizinkinden daha ilgi çekici, faydalı veya görsel olarak çekici mi? Web sitesi sizinkinden daha fazla otoriteye mi sahip?

Ücretsiz bir alan adı kontrol aracı kullanarak alan adının yaşına bakın ve web sitesinin daha uzun süredir var olup olmadığını görün (web siteleri doğal olarak zaman içinde otorite biriktirir ve otorite, web sitelerine değer atarken Google için önemlidir).

Daha önceki web sitesi kontrollerinizden elde ettiğiniz bilgilere dayanarak, kendi web sitenizi kontrol etmek için kullandığınız aynı ücretsiz araçları kullanarak rakiplerinizin web sitelerinin performansına da bir göz atın. Geride kaldıkları ve sizden daha ileride oldukları alanları belirleyin. Web sitelerinin bağlantı yapısına, sayfalarındaki içeriğin kalitesine ve temel önermelerinin pazarlanma şekline özellikle dikkat edin. 

İlham Almak İçin Rakiplerinizin Backlinklerini Araştırın

Semrush gibi bir SEO aracı kullanarak, backlink analizi yapabilir ve rakiplerinizin bağlantılarını nereden aldıklarını görebilirsiniz. Geniş bir web sitesi yelpazesine (örneğin kamu, eğitim, sağlık ve yaşam tarzı) yayılmış yüksek otoriteli web sitelerinden önemli miktarda bağlantıya sahiplerse, bu Google için güvenilir bir kaynak olduklarının önemli bir göstergesidir. Bu nedenle arama motoru sonuçlarında daha fazla ilgi çekeceklerdir.

Backlink analizi yapmak, rakibinizin web sitesindeki hangi açılış sayfalarının en başarılı olduğu konusunda da size fikir verir. Bu yüzden bu sayfalara bir göz atabilirsiniz. Satış odaklı mı yoksa kullanışlı araçlar veya kullanıcı kılavuzları mı sunuyor? 

Hedef kitlenizin ve sektörünüzün ne tür içeriğe istekli olduğunu ve aktif olarak tükettiğini anlamak için bu içgörüyü kullanın, ardından bu içgörünün içerik stratejinizi beslemesine ve ilerideki potansiyel içerik kampanyaları ve ortaklıkları için bir başlangıç noktası oluşturmasına izin verin.

Rakiplerinizi bu şekilde yakalamak ve sıralamanızı iyileştirecek güçlü bir backlink profili oluşturmak imkansız değildir, ancak bunun için sizin sürekli çaba göstermeniz gerekir.

5. Site İçi İçerik ve SEO Stratejisi Oluşturun

Artık SEO hedeflerinizi belirlediğinize ve personalarınızı, rakiplerinizi ve rakip stratejilerinizi tanımladığınıza göre, kendi site içi içeriğinizi ve SEO stratejinizi formüle etmeye hazırsınız demektir. Bu noktada mevcut içerik altyapınıza ve SEO hedeflerinize göre hangi içerik önceliklerinin önce geleceğine karar vererek işe başlayın.

Temel olarak bir içerik ve SEO stratejisi, teknik iyileştirmeler ile sayfa içi içerik optimizasyonunun aynı anda ve birlikte yapılmasını içerir. Bu şekilde, bir sayfadaki iyileştirmeler bir bütün olarak görülebilir ve site haritası, iyileştirilmiş sıralamalar ve organik trafik için optimum şansı sağlamak üzere tüm değişiklikler tamamlandıktan sonra Google’a yeniden gönderilebilir.

Bu noktada işletmeniz için özellikle önemli olan konuları belirleyip bu konular içinde sıralamaya girmek istediğiniz anahtar kelimeleri gruplandırın. Dönüşüm sağlaması veya işletmeniz için yüksek değere sahip olması muhtemel olan ve yüksek arama hacimlerine sahip anahtar kelimeleri seçin.

Son olarak, konuları ve anahtar kelimeleri hedef sayfalarla eşleştirin ve işletmeniz için olası değerlerine göre hangi sayfaların öncelikli olduğunu belirleyin. İşiniz bittiğinde, sonuçları iyileştirmek için hangi çalışmaların tamamlanması gerektiğini net bir şekilde görebilmek için bu sayfalardaki mevcut sayfa içi içerik ve teknik SEO kurulumu hakkında notlar alın.

6. Web Sitenizin İçeriğini Artırın ve İyileştirin

Artık uygulamaya geçmeye ve belirlediğiniz planı kullanarak içeriğinizi geliştirmeye hazırsanız, mevcut web sitesi içeriğinizi geliştirerek işe başlayın.

Neden mi?

Bu içerik daha uzun süredir var olduğu için siteye yerleştireceğiniz yeni içerikten doğal olarak daha fazla otoriteye sahip olacaktır.

Stratejinizde belirlenen anahtar ifade ve konularla alakalı hale getirmek için mevcut içeriğinizi yeniden düzenleyebilirsiniz.

Mevcut Web Sitesi İçeriğini İyileştirme

Mevcut içeriği geliştirirken göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar aşağıdaki şekildedir:

  • Meta veriler optimize edilmiş mi? Meta veriler, sayfalarınızın bağlamı ve içeriği hakkında arama motorlarına sağlanan bilgilerdir. Sayfa başlığı ve meta açıklamayı içerir. Bunlar Google’da veya başka bir arama motorunda arama yapan kullanıcılar tarafından görüntülenir.
  • İçerik ilgi çekici ve faydalı mı? İçeriğiniz yararlı değilse ve hedef kitlenizin amacına hizmet etmiyorsa, sıralamada yer almaz. 
  • Sayfada yeterli içerik var mı? Kısa bir açıklama için 300 kelime; temel bir standart sayfa uzunluğu 600 kelime; bir SSS veya yardım kılavuzu için 900 kelime mükemmeldir. 1.800 kelimenin üzerindeki her şey derinlemesine bir kılavuz veya makale olarak kabul edilir ve genellikle standart uzunluktaki bir sayfadan daha fazla yetki ve ağırlık taşır.
  • İçerik yeterince zengin mi? Günümüzde üst sıralarda yer alan içeriklerin çoğu görseller, videolar, infografikler ve etkileşim sağlayan testler, anketler, tıklanabilir araçlar ve yorum bölümleri gibi interaktif unsurlarla zenginleştirilir.
  • İçerik kullanıcılar için optimize edilmiş mi? İçeriğinizin tüm internet özellikli cihazlardaki kullanıcılar için erişilebilir olması ve sayfayı sonsuza kadar kaydırmak zorunda kalmadan hedeflerini tamamlamak için içerikle nasıl etkileşimde bulunacaklarını kolayca anlayabilmeleri çok önemlidir.
  • İçeriğe giden ve içerikten gelen iyi miktarda iç bağlantı var mı? İçeriğinizin, site yapınızdaki yüksek değerli ve ilgili sayfalara sağlıklı miktarda dahili bağlantıya sahip olduğundan emin olun.
  • İçerik ilgili kaynaklara bağlantı veriyor mu? Hedef kullanıcılarınız için alakalı bilgiler sağlayan yüksek değerli web sitelerine bağlantı vermekten çekinmeyin. Fakat başka bir siteyle bağlantı alışverişi yapmaktan kaçının. Bu, arama motorları tarafından hoş karşılanmayabilir. En iyi ihtimalle, onların sitesinden sizin sitenize gelen geri bağlantının gücünü azaltır.
  • Diğer web siteleri içeriğe bağlantı verdi mi? Sayfanızın belirli bir konuda yetkili olarak kabul edilmesi için yüksek kaliteli harici web sitelerinden bağlantılar alması gerekir. Uygulayacağınız içerik pazarlama planı bu konuda size yardımcı olacaktır.
  • İçerik dahili aramada ve web sitesi altbilgisinde görünür mü? Web sitenizdeki önemli bir sayfadan bahsediyorsak, web sitenizdeki arama işlevi (varsa) aracılığıyla erişilebilir olması ve altbilginizden bağlantı verilmesi önemlidir.
  • Mevcut blog içeriğini alakalı hale getirmek için yenileyebilir misiniz? Web sitenizdeki içeriği geliştirmenin harika bir yolu da, yeni fikirlerle değiştirilmiş eski içeriği yeniden tasarlamak ve yeniden yayınlamaktır. 

7. Web Sitesi İçeriğinin Artırılması

Web siteniz için yeni içerik oluştururken, ne kadar alakalı, faydalı ve ilginç olursa olsun, hedef anahtar kelimeleriniz için hemen sıralamaya girmesinin ve büyük miktarlarda organik trafik çekmesinin pek olası olmadığını aklınızda bulundurmanız gerekir. Yeni içeriklerin sıralanması zaman alır; çoğu durumda yeni içeriklerin sıralanmaya başlaması aylar sürebilir, çünkü üst sıralarda yer alan içeriklere, genellikle değerli web siteleri tarafından bağlantı verilir.

Web siteniz için yeni içerik oluştururken, içeriğin mümkün olduğunca arama motoru ve kullanıcı dostu olmasını nasıl sağlayacağınız aşağıda listede açıklanmıştır:

  • Müşterilerinizin sorularını yanıtlayan içerikler oluşturun: Müşterilerin şu anda yanıtlanmayan sorularını belirlemek için dahili arama sonuçlarınızı ve anahtar kelime araştırma araçlarınızı kullanın. Ayrıca e-posta veya sosyal medya aracılığıyla müşterilere ulaşabilir ve onlara şirketiniz hakkında bilmek istedikleri ve sormak istedikleri şeyleri sorabilirsiniz.
  • Nelerin sıralamada yer aldığına bakın ve bunları geliştirin: Rakiplerinizin web sitelerindeki hangi içeriğin hedeflediğiniz anahtar kelimeler için sıralamada yer aldığını öğrendikten sonra, onların sunduklarından en az üç kat daha iyi bir içerik oluşturun. Bu şekilde, ileride elde edeceğiniz sıralamalardaki iyileşmeleri kanıtlamak için elinizden geleni yapmış olursunuz. 
  • Backlink kazandıran içerikler oluşturun: Artık rakiplerinizin web sitelerinde hangi içeriğin sizin kazanmak istediğiniz türde geri bağlantılar kazandığını bildiğinize göre, hangi tür içeriğin bu web siteleri için en cazip olduğunu da biliyorsunuz demektir. Onlara ulaşın, içerik fikrinizi sunun ve bunun yayınlamak isteyecekleri bir şey olup olmadığını öğrenin. 
  • Farklı içerik türleriyle denemeler yapın: Yalnızca metinden oluşan bilgi kılavuzlarının modası artık geçti. Bu yüzden aşağıdaki bazı farklı içerik türlerini deneyimleyebilirsiniz.
  • Teknik inceleme veya e-kitap: Hedef kitlenizin aktif olarak aradığı faydalı ve derinlemesine bilgiler sunarken uzmanlığınızı da gösterin. Birçok yüksek değerli web sitesi, okuyucular için gerçekten yararlıysa, ücretsiz indirilebilir bir e-kitab’a memnuniyetle bağlantı verecektir.
  • Yararlı videolar: Müşterilerinize bir şeyi nasıl yapacaklarını söylemekle yetinmeyin; metin, infografik ve video gibi çeşitli formatlarda “nasıl yapılır” tavsiyelerinizi sunarak onlara nasıl yapacaklarını gösterin.
  • E-posta pazarlama ve sosyal medya kampanyaları: İndeksleme ve sıralama sürecini hızlandırmak için e-posta ve sosyal medya pazarlama trafiğini web sitenizde Google’ın sıralamasını istediğiniz yeni veya yenilenmiş sayfalara yönlendirin. Örneğin bunu e-posta ve sosyal medya abonelerinin sayfayı ziyaret etmesini ve etkileşimde bulunmasını gerektiren bir yarışma veya özel teklif düzenleyerek yapabilirsiniz.

8. Web Sitenizin Kullanılabilirliğini ve Teknik SEO’sunu Geliştirin

Web sitenizin kullanılabilirliği, bir kişi için kullanımının ve gezinmesinin ne kadar kolay olduğuyla ilgilidir. Google ve diğer arama motorları hızlı, erişilebilir ve iyi bir şekilde bir araya getirilmiş web sitelerini ödüllendirirken yüklenmesi yavaş, gezinmesi kafa karıştırıcı veya kullanıcılar için sorunlu olan siteleri büyük ölçüde göz ardı eder. Doğal olarak, harekete geçmeyi mümkün olduğunca kolaylaştıran, kullanılabilirliği yüksek bir web sitesi sunmanız gerekir.

  • Sitenizin tüm ekran boyutları için optimize edildiğinden emin olun.
  • Sayfa yükleme sürelerini azaltın.
  • 404 sayfalarını bulun ve düzeltin.
  • Tüm 301 yönlendirmelerini bulun ve değiştirin.
  • İç bağlantılarınızı geliştirin.
  • Meta verilerinizi geliştirin.
  • İçeriğinize schema veri işaretleme ekleyin.

9. Web Sitenizi Tanıtın

Kaliteli içeriklere, iyi yapılandırılmış teknik SEO’ya sahip ve iyi optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmak, organik trafiği artırma savaşının sadece yarısıdır. 

Trafiğin ve bilinirliğin arttığını görmeyi umuyorsanız, web siteniz için bir tanıtım bütçesine ihtiyacınız olacaktır. Bu bütçe, hedef kitlenize ulaşmanıza ve onları çekmenize yardımcı olmak için Facebook reklamcılığı, PPC reklamları ve yeniden hedefleme gibi çok çeşitli çevrimiçi reklamcılık yaklaşımlarını kapsamalıdır.

İlk adım olarak sosyal medya reklamlarınızı hedef kitleniz için ilgi çekici, görsel açıdan canlı ve cazip hale getirebilirsiniz. Bunun için başlık ve açıklamaların karakter uzunluklarına ilişkin yönergelere ve reklamda metin yerine görsellerin kullanılma yüzdesine ilişkin talimatlara bağlı kalın. Hangi metin ve görsel kombinasyonunun en iyi sonuçları verdiğini görmek için sosyal medya reklamlarını minimum bütçelerle test edin.

PPC’ye gelince…

PPC, her SEO stratejisinde önemli bir araçtır. PPC, arama motorlarında organik olarak sıralanmaya başlamadan önce yeni sayfalara trafik çekmenize olanak tanıyan ücretli bir reklam aracıdır.

Yeni sayfalara ücretli trafik çekmek organik trafik stratejisinin bir parçası gibi görünmeyebilir, ancak yeni sayfalarınızı kimse ziyaret etmezse, Google ve diğer arama motorları sayfanın sıralamaya çalıştığınız konuyla alakalı olduğunu anlamaz ve sayfaya herhangi bir yetki atamaz.

Domain Sorgulama