Dijital Pazarlama SEO

Semrush Nedir? Sağlıklı SEO Analizi ve Verimli Organik Trafik İçin Detaylı Semrush Rehberi

Hosting Fiyatları

SEO denince akla ilk gelen araçlardan birisi olan Semrush, internet sitelerinin SEO optimizasyonunda sağladığı birçok metrik ve veriler ile SEO uzmanlarına ve web sitesi sahiplerine yardımcı olmaktadır. Semrush ile yapılabilecek analiz türlerini ve bu analizlerden çıkartılacak sonuçları bu yazımızın içerisinde işleyeceğiz. Öncelikle Semrush’ın tanımı ile başlayalım.

Semrush Nedir, Ne İşe Yarar?

Semrush, internet sitenizin görünürlüğünü analiz edebileceğiniz, SEO ve pazarlama çerçevesinde site analizleri ve rakip analizleri yapmanıza olanak sunan, ayrıca SEO dışında da sitenizin bulunduğu sektördeki pazarlama iç görülerini tek bir arayüz üzerinden sunan bir uygulamadır. Sahip olduğu birçok araç ile özellikle SEO uzmanları, pazarlama uzmanları, içerik yazarları ve marka uzmanlarına oldukça faydalı bilgiler sunmaktadır. Ücretli ve ücretsiz olarak kullanım seçenekleri olan Semrush’ın, ücretsiz versiyonunda birçok özelliğinin kısıtlı olduğunu belirtmekte fayda var.

Semrush’ın sahip olduğu araçları aşağıda bulabilirsiniz.

  • SEO Araçları
  • Pazarlama Araçları
  • Sosyal Medya Reklamları
  • Anahtar Kelime Araçları
  • Rakip Analizi Araçları
  • Marka Konumlandırma Araçları
  • İçerik Pazarlaması Araçları
  • Pazarlama İçgörü Araçları
  • Kampanya Yönetim Araçları

Semrush Nasıl Kullanılır?

Yazımızın bu kısmına kadar Semrush ile ilgili bilgiler vererek, ne gibi işlemlerin yapılabileceğini açıkladık. Şimdi sırada Semrush uygulamasının nasıl kullanılacağına dair bilgiler var. Oldukça fazla araç sahibine sahip Semrush’ın doğru kullanılması da önem arz etmektedir. Yanlış kullanımlardan doğan yanlış analizler, sizin SEO veya pazarlama stratejilerinizi de doğrudan etkileyecektir. Başlıklar ile adım adım Semrush kullanımını açıklamaya çalışalım.

Semrush İle Web Sitesi Audit Etme

İlk önce Semrush üzerinden bir proje başlatmamız gerekiyor. Daha sonra ise internet sitemizi ‘Audit’ yani Semrush denetiminden geçirmemiz gerekmektedir. Projeyi başlattıktan sonra sol menüde ‘On Page & Tech SEO’ menüsü altında bulunan ‘Site Audit’ kısmından internet sitemizin kontrol edilme sürecini başlatıyoruz.

Sitemizin denetim süreci sitenizde bulunan sayfa sayısına göre değişiklik göstermektedir. Ancak ortalama birkaç saat içerisinde sitenizin denetim süreci tamamlanır. Süreç tamamlandıktan sonra da raporunuz sizin için hazır hale getirilecektir.

Semrush İle Keyword Research Yapma

SEO özelinde belki de en çok kullanmak durumunda kalacağınız araç olan anahtar kelime araştırması, web siteniz ile ilgili anahtar kelimeler hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Semrush’ın sol menüsünde ‘Keyword Research’ menüsünde bulunan ‘Keyword Overview’ alt menüsünden anahtar kelime analizi yapabilirsiniz.

Anahtar kelime analinizi ülke bazlı yapmanıza olanak sunan Semrush, sadece Türkiye değil, birçok farklı ülke için de analiz yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Buna ek olarak ‘Keyword Magic Tool’ ile Semrush size kategorilere ayrılmış anahtar kelime fikirleri, bu anahtar kelimelerin arama hacimlerini, anahtar kelimenin türünü (bilgi veya alışveriş) gibi birçok bilgiyi de vermektedir.

Semrush’ın bir diğer aracı olan backlink analizi, menüde ‘Link Building’ menüsünün altında bulunmaktadır. Farklı bir siteden, sitenize verilen bağlantıları bu araç ile görebilirsiniz. Ek olarak bu araç sadece sizin sitenize verilen bağlantıları değil, rakiplerinizin sahip olduğu bağlantıları da görmenize imkan sunmaktadır.

İnternet sitenizin backlink analizi için raporu çalıştırdığınızda, ana domain ve subdomain’e verilen tüm bağlantıları, bu bağlantıların konumunu, IP adreslerini, türünü ve anchor metinlerinin yer aldığı geniş bir rapora ulaşabilirsiniz.

Verilen bağlantıların türünü de biraz açıklamak isteriz. Bu bağlantılar metinsel, görsel, form veya frame bağlantılar olabilir. Buna ek olarak verilen linklerin follow, no-follow, sponsored gibi link türlerini de görebilirsiniz.

Semrush İle Organik Trafik Analizi

Semrush ile kendi sitenizin veya rakip sitelerinizin organik aramalardan gelen trafiklerini ve bu trafikleri getiren anahtar kelimelerin analizini de yapabilirsiniz.

Organik trafik analizini yaptıktan sonra size sunulan raporda görebileceğiniz raporları liste halinde aşağıda bulabilirsiniz.

  • En iyi anahtar kelimeler
  • En iyi pozisyon değişimleri
  • Anahtar kelime türleri
  • En iyi sayfalar
  • Ana organik rakipler
  • Anahtar kelime pozisyonları
  • Pozisyon değişimleri
  • Rakipler
  • Altdomainler

Bu şekilde detaylı bir raporlamayı size sunan organik trafik analizi aracı ile web siteniz, rakipleriniz ve sektörünüz hakkında detaylı bilgilere sahip olabilirsiniz.

Semrush İle Sektör Analizi

Semrush’ın zengin araçları arasında yer alan rakip analizi ile hem anahtar kelime hem de organik trafik analiz araçlarıyla internet sitenizin sektörüne dair içgörüler elde edebilirsiniz. Günümüzde rakip analizi kadar önemli bir kavram olan sektör analizi, gelecekte web sitenizin sahip olacağı fırsat ve tehditleri anlamanız açısından oldukça önemlidir. Gelecekte karşınıza çıkacak fırsat ve tehditleri bugünden öngörerek, çalışmalarınızı buna göre farklılaştırabilir ve tehdit ve fırsatlara hazırlıklı olabilirsiniz.

Semrush İle Rakip Analizi

Rakip analiz, bir işletmenin en önemli bilgi kaynaklarından birisidir. Eğer rakibinizi iyi analiz ederek, hakkında doğru bilgiler toplayabilirseniz gelecekte oluşabilecek pazar değişimlerini, tehditleri ve fırsatları çok iyi değerlendirebilir ve rakiplerinizin birer adım önlerine geçebilirsiniz. Semrush sahip olduğu farklı rakip analizleri ile şirketinizin doğal rakipleri hakkında detaylı raporlar sunuyor. Anahtar kelime analizi, backlink analizi, anahtar kelime pozisyon takibi, organik trafik analizi gibi birçok analiz aracı ile rakibinizin güçlü ve zayıf olduğu alanları tespit edebilirsiniz.

Semrush ile ‘Link Building’ yani, sektörünüzle ilgili otoritesi yüksek internet sitelerinden backlink alma çalışmaları yapmak oldukça basittir. Backlink alımı yaparken binlerce internet sitesi içerisinden sizin için en idealini seçmek oldukça zor ve karmaşık bir işlemdir. Ancak Semrush’ın ‘Link Building Tool’ aracı ile saniyeler içerisinde backlink çalışmalarınız için yüzlerce web sitesi bulabilirsiniz. Ayrıca bu web sitelerini AS (Authority Score) değerlerini görebilir ve yüksekten düşüğe doğru sıralama yapabilirsiniz.

Ayrıca arama sonuçlarında bulunan ‘Raiting Score’ özelliği her linki 50’den fazla kategoride analiz ederek, 5 üzerinden puanlayarak, backlink kalitesini anlamanıza yardımcı olmaktadır.

Semrush İle Kelime Sıralama Takibi Yapma

Semrush ile dilediğiniz anahtar kelimelerin pozisyon takibini kolay bir şekilde yapabilirsiniz. ‘Keyword Research’ menüsü altında bulunan ‘Position Tracking’ aracı ile öncelikle internet sitenizin adını daha sonra, arama motoru, ülke ve son olarakta takip etmek istediğiniz anahtar kelimeleri girmeniz yeterlidir. Semrush, sitenizin bu anahtar kelimelerde sıralamalarını kayıt etmeye başlayarak, haftalık olarak sizlere bilgilendirme e-postası atmaya başlayacaktır. Bu bilgilendirme e-postaları ile güncel sıralamalarınızı öğrenebilir ve geliştirmeniz gereken anahtar kelimeleri kolaylıkla bulabilirsiniz.

Poziyon takip aracı ile girdiğiniz anahtar kelimelerin görünürlüğünü, ortalama pozisyonlarını, top 3, top 10 ve top 100’e kadar kaç adet anahtar kelimenizin olduğunu ve rakiplerinizin bu anahtar kelimelerdeki görünüm ve pozisyonlarını detaylı olarak görebilirsiniz.

Semrush İle İçerik Analizi

Semrush, internet sitesi veya blog içerikleri için de bir dizi araçlar sunmaktadır. Bu araçlar sayesinde içeriklerinizin analizlerini yapabilir ve geliştirilmesi gereken noktaları kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

Sol menüde ‘Content Marketing’ sekmesi içerisinde bulunan ‘Post Tracking’ ve ‘Content Audit’ araçları ile internet sitenizin ve internet sitenizin rakiplerinin içerik analizini kolaylıkla yapabilirsiniz.

‘Content Audit’ ile internet sitenizin sayfalarını kontrol ettiğinizde sizlere 4 farklı kategoride içerikleri sıralamaktadır. Bu kategoriler aşağıdaki gibidir.

  • Rewrite or Remove (Yeniden Yaz veya Sil): Son 30 günde görüntülenmesi 15’den az olan ve yayın tarihi 24 aydan eski olan içeriklerin toplantığı yerdir. Bu içerikleri silmeniz veya yeniden yazmanız gerekmektedir.
  • Need to Update (Güncellenmeli): 6 aydan daha eski yayın tarihine sahip ve son 30 günde 15 görüntülemeden daha az görüntüleme sayısına sahip içeriklerin kategori edildiği yerdir. Bu kategorideki içeriklerin yeni bilgiler ile güncellenmesi gerekmektedir.
  • Quick Review (Hızlı İnceleme): Hızlı incelemeye sahip,
  • Poor Content (Zayıf İçerik):

Semrush İle Local SEO Çalışmaları Yapma

Semrush’ın ‘Local SEO’ aracı ile arama motorlarının haritalarına kayıtlı işletmenizin optimizasyon çalışmalarınızı yapabilirsiniz ‘Local SEO’ sekmesi altında liste yönetimi, inceleme yönetimi, pozisyon takibi, site inceleme ve on page SEO kontrolü özelliklerini bulabilirsiniz.

İş yerinizin fiziksel adresini girdikten sonra yapılan sorgulamada varlık kalitesi, toplam listeleme adedi, düzeltilecek ilanlar ve 5 üzerinden bir değerlendirme puanı vermektedir. Ek olarak işletme profilinizin olmadığı sosyal mecraların bir listesini size vererek, yeni müşteri potansiyelleri konusunda sizleri uyarmaktadır.

İnceleme yönetimi sayfasında ise işletmenizin bulunduğu çevrede bulunan yerel arama performanslarını görebileceğiniz bir rapor sunulmaktadır. Sizlere sunulan geliştirme önerilerini dikkate alarak yerel işletmeler arasında üst sıralara yerleşebilirsiniz.

Yazımızın bu kısmına kadar sağlıklı SEO analizi ve organik trafik artışı için kullanılması gereken araçları ve bu araçların faydalarını detaylandırdık. Bu araçları uygulayarak, sitenizin SEO optimizasyon puanını yükseltebilirsiniz.

Semrush İle Ücretli Reklam Analizi, Çalışmaları Yapma

Yazımızın bu kısmına kadar Semrush’ın hep SEO kapsamında verdiği analiz, rapor ve öngörüleri anlattık ancak bu demek olmuyor ki Semrush ile sadece SEO çerçevesinde çalışabilirsiniz. Yazımızın en başında da bahsetmiştim, Semrush çeşitli araçlara sahip bir yapı ve ücretli reklamlar da bu araçlardan bazıları.

Evet Semrush ile ücretli reklamların analizlerini de yapabilirsiniz. ‘Advertising’ menüsünde bulunan araçlar ile Google ADS, sosyal medya reklamları, görüntülü reklamlar, reklam anahtar kelimeleri, reklamların anahtar kelimelerde aldığı sıralamalar gibi birçok farklı rapora, kolaylıkla erişebilirsiniz.

Semrush İle Sosyal Medya Çalışmaları Yapma

Bir işletmenin kullanıcılar ile ilk etkilişime girdiği en önemli alanlardan birisi sosyal mecralardır. Her gün milyonlarca kişinin kullandığı sosyal mecralar markanızın fark edilmesi ve bilinirliği için oldukça önemlidir. Semrush, dijital pazarlama ve SEO analizlerinde kullanıcılara sunmuş olduğu raporlama ve analizleri, sosyal medya konularında da sunarak, işletmelerin sosyal mecralarda kusursuz bir profile sahip olmasını amaçlamıştır.

Menüde bulunan ‘Social Media’ menüsü altında kendi işletme sayfalarınızın bağlantısını kurarak, günlük analiz yapma imkanı bulabilir, yeni gönderilerin zamanlamasını yapabilir, sektörünüz ile ilgili yeni gönderi fikirleri alabilir ve rakiplerinizin sosyal medyalar için stratejilerini öğrenebilmek için analizler alabilirsiniz.

Kullanıcıların kendi çabalarıyla günler süren araştırmalardan sonra bulabilecekleri rakiplerinin sosyal medya stratejilerini, Semrush sizlere birkaç dakika içerisinde detaylı olarak sunmaktadır. Siz de Semrush’ın detaylı sosyal medya raporlarıyla kendinize yeni stratejiler çizebilir ve işletmenizin sosyal mecralarda da rakiplerinin bir adım önüne geçmesini sağlayabilirsiniz.

Semrush İle İçerik Pazarlama Kampanyaları Yapma

SEO, sosyal medya ve ücretli reklamların yanı sıra içerik yazma konularında da kullanıcılara yardımcı olan Semrush, ‘Content Marketing’ menüsü altında bulunan konu araştırma, içerik yazma asistanı, marka izleme, gönderi izleme ve içerik analizi gibi araçlar ile kullanıcıların SEO uyumlu içerik yazmasına da yardım etmektedir.

Konu araştırma aracı olan ‘Topic Research’ şuan yalnızca belirli ülkelerde çalışmaktadır. Ancak ilerleyen günlerde, yeni ülkelerde de yayına alınacağından hiç şüphemiz yoktur. Ek olarak içerik yazma asistanı ile yazmış olduğunuz içeriğin 10 üzerinden puanlanmasını ve bu içerik içerisinde yapılması gereken düzenlemelerin olduğu bir rapor alarak, içeriğinizde iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Günün sonunda SEO uyumlu ve faydalı bir içeriği internet sitenizde yayınlayarak, kullanıcıların sitenizi farketmesini ve marka bilinirliğinizin artırmayı amaçlıyorsanız, Semrush’ın içerik pazarlama aracı ihtiyacınız olan tüm konularda yardımcınız olacaktır.

Semrush vs. aHrefs Arasındaki Farklar

Bu yazımızın konusu olan Semrush’ın rakibi olan aHrefs, hemen hemen Semrush ile aynı özellik ve araçlara sahiptir. İki araç, birkaç noktada birbirinden farklılaşmaktadır. Gelin bunlara beraber değinelim.

Semrush ÖzellikleriaHrefs Özellikleri
Website kalite puanı olarak Authority Score kullanır.Website kalite puanı olarak Domain Rating kullanır.
En uygun paket fiyatı aylık 199.95$’dır.En uygun paket fiyatı aylık 99$’dır.
İlk olarak SEO araçları ile piyasaya sürüldü.İlk olarak backlink aracı olarak piyasaya sürüldü.
Ücretsiz üyelik bulunuyor.Ücretsiz üyelik bulunmuyor.
Doğrulama yapmadan proje eklenebiliyor.Projeler doğrulama ile ekleniyor.

İşletmeler SEO ve Dijital Pazarlama Çalışmaları İçin Semrush Aracını Kullanmalı Mı?

Kesinlikle, Semrush internet sitenizin mevcut durumu, rakipleri ve bulunduğu sektör hakkında derinlemesine bilgiler vererek, geniş analizler yapılmasına imkan sağlamaktadır. İşletmelere, hiçbir yerde bulamayacakları veriler sunan Semrush, birçok internet sitesinin gelecek SEO ve dijital pazarlama stratejilerinin temelini oluşturmaktadır. İşletmeler Semrush’tan aldıkları veri ve analizler ile gelecek planlarını yapıyor ve stratejilerini buna göre şekillendiriyorlar.

Semrush Ücretli Planları Neler?

Yazımızın en başında da belirttiğimiz gibi, Semrush ücretli bir uygulamadır. Sağladığı tüm araçlara erişim ve geniş analiz yeteneklerini kullanabilmek için sunmuş olduğu paketlerden en az birine sahip olması gerekmektedir. Semrush’ın paketlerini ve sahip olduğu özellikleri aşağıdaki görselde bulabilirsiniz.

Semrush ücretleri hakkında detaylı bilgi, paket karşılaştırma tablosu ve ek özelliklerin fiyatlarını öğrenmek için Semrush’ın ücretler sayfasına göz atabilirsiniz.


İlgili İçerikler:

Ahrefs Rehberi: Sıralamada Üst Sıralara Çıkmak ve Daha Fazla Trafik Çekmek İçin aHrefs SEO Aracı Nasıl Kullanılır?

SEO Nedir, Nasıl Yapılır? SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

Screaming Frog Nedir? SEO Analizi İçin Kapsamlı Screaming Frog Rehberi

Yoast SEO Nedir, Ayarları Nasıl Yapılır? WordPress’in En iyi 7 SEO Eklentileri

WordPress SEO: WordPress SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır? Yeni Bir Sitenin On Page SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

10 Adımda Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Süresi Bitmiş Domain (Expired Domain) İçin SEO Yapılır Mı? Domain Seçiminin SEO Süreçlerindeki Etkisi

Youtube SEO Nasıl Yapılır? Video İzlenmesini Artırmak İçin Yapılacak Optimizasyonlar

Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansı İyileştirir Mi?

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

Semantik Nedir? Semantik SEO Nasıl Yapılır?

Küçük İşletmeler İçin Trafik ve Satış Artıracak SEO Çalışmaları

Hosting Seçimi SEO Performansını Etkiler Mi?

Domain Sorgulama