Blog » Dijital Pazarlama » SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

Hosting Fiyatları

SEO hakkında çok şey okuduğunuz, fakat web sitenize tam olarak nasıl uygulanacağınızı veya nasıl başlayacağınızı bulmakta hala sorun mu yaşıyorsunuz. Bu yazının sonuna geldiğinizde, arama motoru optimizasyonu ve sürekli değişen SEO ortamında nasıl harika sonuçlar elde edebileceğinizi öğreneceksiniz. 

SEO Nedir?

Arama motoru optimizasyonu (search engine optimization) yani SEO, arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirmek ve daha fazla organik (ücretsiz) trafik elde etmek amacıyla web sitenizi optimize etme sürecidir.

Daha basit ifade etmek gerekirse, Google’ın web sitenizi kaliteli bir kaynak olarak görmesini ve istediğiniz arama sorguları için daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan tüm çalışmalardır.

SEO’nun tarihi, arama motorlarının ilk kez ortaya çıktığı 90’lı yıllara kadar uzanmaktadır. Günümüzde, önemli bir pazarlama stratejisi ve sürekli büyüyen bir endüstridir.

Arama motoru optimizasyonu yalnızca organik arama sonuçlarına odaklanır ve PPC optimizasyonunu içermez. Hem SEO hem de PPC, “Arama Motoru Pazarlaması” nın bir parçasıdır.

SEO Analizi Nedir?

SEO analizi, Google gibi arama motoru sonuç sayfalarında, belirli anahtar kelimelere ait sıralamalarda daha yukarılara çıkarmanızı sağlamak için fırsatları görmenize izin verir. SEO analizi ile web sitenizi denetleyebilir, neleri optimize etmeniz gerektiğini bulabilir, sıralamanızı iyileştirmek için neler yapmanız gerektiğini saptayabilir ve hangi stratejilerin size engel olduğunu bulabilirsiniz.

SEO Analiz Aracı Nedir?

SEO’da ustalaşmak uzun yıllar alsa da, bunu yapmanın en iyi yolu SEO araçlarıdır. SEO araçları; gösterimleri, tıklamaları, hemen çıkma oranını ve daha fazlasını içeren web sitesinin genel sağlığını belirlemeye ve web sitesinin Arama Motoru Sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.

SEO Araçlarını Neden Kullanmalısınız?

SEO araçları çok kullanışlıdır ve pazarlamacıların hayatını kolaylaştırır. SEO araçlarının kullanılmasının nedenleri aşağıdaki şekildedir:

  • Yüksek kaliteli anahtar kelimeleri bulma konusunda markanıza destek olur.
  • Rakipleri ölçmek için raporlama yapmanızı sağlar.
  • Fırsatları yakalamaya yardımcı olur
  • SEO denetimlerinde zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlar.
  • Verilere erişmeye ve analiz etmeye yardımcı olur.
  • Sonuçları görselleştirmeyi kolaylaştırır.

En İyi SEO Araçları

1. Ahrefs

Ahrefs
Ahrefs

Ahrefs, yaygın olarak kullanılan bir SEO Anahtar Kelime aracıdır ve SEO denetim özelliği onu en iyi SEO analiz araçlarından biri yapar. Bu araç, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için web sitenizdeki hangi bölümün daha iyi hale getirilebileceği konusunda öneriler sunar. Aynı zamanda rakipler için bir backlink denetleyicisidir. Ayrıca, web sitesindeki bozuk bağlantıları düzeltmek ve en iyi performans gösteren web sayfalarına genel bir bakış elde etmek için de kullanılabilir.

2. Google Analytics

Google Analytics
Google Analytics

Google Analytics, web siteleri hakkında birçok değerli veri sağlayan en iyi ücretsiz SEO aracıdır. Bu araç yardımıyla şirketler içerik stratejilerini geliştirebilir ve işinize neyin yarayıp neyin yaramadığını belirlemede yardımcı olur.

3. Google Search Console

Google Search Console
Google Search Console

Google Search Console, Google’da web sitesi sıralamasının izlenmesine ve raporlanmasına yardımcı olan ücretsiz bir araçtır. Kullanıcıların, Google’ın web sitenizi nasıl görüntülediğini ve SERP’lerde daha iyi bir konumda sıralanmak için neler yapılabileceğini anlamalarına yardımcı olur.

4. Moz Link Explorer

Moz Link Explorer
Moz Link Explorer

SEO yazılımı, bağlantı analizini tam olarak görmenizi sağlayan ve maksimum etkiye sahip bağlantıları gösteren ücretsiz bir sürüm sağlar. Tek yapmanız gereken bağlantı verilerini almak istediğiniz web sitesinin URL’sini girmek ve bu bağlantıya erişmek için bir MOZ hesabı oluşturmaktır. E-posta’nın onaylanmasından sonra, kullandığınız URL’nin kapsamlı bir analizini alırsınız. Kullanımı çok kolaydır ve daha birçok özellik sunar.

5. SEMRush

SEMRush
SEMRush

SemRush, web sayfasının sıralamasını değerlendirme ve yeni sıralama fırsatlarını belirleme yeteneği nedeniyle uzmanlar tarafından en çok sevilen SEO araçlarındandır. Bu araç, web sitesini rakiplerinkilerle karşılaştırmaya yardımcı olan “Domain Analizi” ile bilinir. Bu SEO aracıyla, web sitesinin performansını nasıl artıracağınıza dair birçok öneriler bulabilirsiniz

SEO Nasıl Yapılır? Önemli İpuçları

1. SEO Denetimi Yapma

Herhangi bir SEO kampanyasını veya stratejisini başlatmadan önce bir SEO denetimi yapmanız gerekir.

Genel site performansınızın sistematik olarak incelenmesi; web sitenizin arama motorlarının en iyi uygulamalarına uymasını, sıralamanızı ve görünürlüğünüzü engelleyen herhangi bir sorun yaşamamanızı sağlamak için önemlidir.

SEO denetimi genellikle genel site performansınızı incelemeyi ve sayfalarınızda herhangi bir hata olup olmadığını kontrol etmeyi içerir. Ardından, bu hataları düzeltmek veya belirli site ölçümlerini iyileştirmek için uygun şekilde taktikler geliştirebilirsiniz.

Bu, gelişmiş bir SEO stratejisi gibi görünmese de, web sitelerinin sıralamasının durgun kalmasına neden olan temel sayfa içi SEO kurallarını içerir:

  • Tüm web sayfalarınızda SEO meta başlık ve açıklamaları var mı?
  • Web sitenizdeki her sayfa, hedef anahtar kelimeleriniz için optimize edilmiş mi?
  • URL yapınız arama motorları için optimize edilmiş mi?
  • Her sayfa ve blog yazısı doğru biçimlendirilmiş mi?
  • Tüm resimlerinizin ALT etiketlerinde anahtar kelimeler var mı?
  • Sayfanızın iç ve dış bağlantıları var mı?
  • Sayfalarınızdan herhangi biri anormal derecede yüksek hemen çıkma oranı gösteriyor mu?
  • Web sitenizin sayfaları mobil uyumlu mu?
  • Web siteniz Core Web Vitals puanını geçiyor mu?

Google Search Console’da site performansınızı hızlı bir şekilde gözden geçirebilirsiniz.

2. Doğru Anahtar Kelimeleri Hedefleme

Doğru anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini seçmek, başarılı SEO’nun en önemli adımlarından biridir.

Sitenize büyük miktarda trafik gelmesi işinize yarayabilir, ancak doğru kitleleri çekmeye öncelik vermeniz gerekir.

  • Anahtar kelime analizi

Anahtar kelime analizi, her içerik optimizasyon stratejisinin en önemli parçasıdır. Hedef pazarınızla bağlantı kurmak için en etkili anahtar kelimeleri seçmek zaman ve araştırma gerektirse de, SemRush gibi araçları kullanarak anahtar kelime araştırması yapmak çok kolaydır.

İçeriğiniz için en alakalı terimleri ve ifadeleri seçmeden önce, çok çeşitli araştırma faaliyetleri yürütmeniz gerekir. Her şeyden önce, bariz çözümle başlayabilirsiniz: Anahtar kelime fikirleri için ekibinizle beyin fırtınası yapın. Sonra, bu ifadeleri ve tüm varyasyonlarını aramak için Google’ı kullanmalısınız.

Genellikle yeni anahtar kelime fikirleri için değerli bir kaynak olduğu için “People Also Ask – Kullanıcılar bunları da sordu” bölümüne göz atmayı ve nişinizdeki en sıcak konuları keşfetmek için Google Trendler’i kullanmayı unutmayın.

İşlem tamamlandıktan sonra, Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi çevrimiçi araçlardan birinde her öğeyi analiz edin. Bunu yaparak, içeriğinizin sıralamasını yükseltmeyi vaat eden veriye dayalı bir sonuç elde edeceksiniz.

Anahtar kelime öbeklerini araştırırken, iyi arama hacmine sahip bazı uzun kuyruklu anahtar kelimeler de fark edebilirsiniz. Özellikle içerik pazarlamasında yeniyseniz veya henüz konuyla ilgili herhangi bir içerik ele almadıysanız, önce bu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemek isteyebilirsiniz.

  • Rakip anahtar kelime araştırması

Rakibinizin anahtar kelime stratejisini analiz etmeden anahtar kelime araştırmanızı tamamlayamazsınız. 

Tek yapmanız gereken, rakibinizin URL’siniMoz gibi bir SEO aracına girmektir. Araç, rakibinizin tüm sıralama anahtar kelimelerini analiz etmenize ve bulmanıza yardımcı olacaktır. Ancak, rakibinizin tüm sıralama anahtar kelimelerine ihtiyacınız yoktur. Bunun yerine, # 1’den # 20’ye kadar olan önemli konum sıralamalarını ortaya çıkarmayı seçebilirsiniz. 

Rakiplerinizin sitesine trafik çeken bu önemli anahtar kelimeleri kullanmak ve potansiyel olarak sıralayabileceğiniz herhangi bir arama ifadesi olup olmadığını görmenizde fayda var.

  • İçerik Stratejisi Oluşturma

Anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonra, içeriklerinizi oluşturmak için ilgili terimleri birlikte planlamanın, organize etmenin ve gruplandırmanın zamanı geldi. Faka içeriğe anahtar kelime doldurmanın, Google’ın arama sonuçlarının ilk sayfasında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabileceği günler geride kaldı. Bugün hedeflenen SEO hedeflerine ulaşmak istiyorsanız, kaliteli içerikler oluşturmanız gerekir.

3. Daha Yüksek Sıralamalar için İçeriğinizi Optimize Etme ve Güncelleme

Web sitenizde kaç gönderi yayınladınız? Halihazırda önceden var olan birçok makaleniz veya blog yayınınız varsa, bu sonraki strateji kesinlikle sizin için önemlidir. Çünkü blog yayınınızı güncellemek ve yeniden optimize etmek, daha yüksek sıralamalar elde etmenin en düşük maliyetli ve etkili yollarından biri olabilir.

Mevcut içerik zaten yetkiye ve yerleşik bir okuyucu kitlesine sahip olacağı için sıfırdan yazmak yerine, mevcut bir gönderiyi güncellenmiş bilgiler ve ekstra içerikle yenileyerek arama sonuçlarındaki performansınızı artırabilirsiniz.

Soru şu ki, hangi içeriğin güncelleneceğini nasıl seçerceksiniz?

Bir içerik güncellemesi için en iyi adaylar, ya çok rağbet gören 1. sıraya yakın veya 2. sayfada üst sıralarda yer alan yüksek trafik potansiyeline sahip adaylardır.

4. Optimize Edilmiş SEO Açılış Sayfaları Oluşturma

Yukarıdaki senaryolar çoğunlukla blog makaleleri için geçerlidir. Ancak, bazen amacınızın bilgi amaçlı ifadeler için ziyaretçileri çekmek değil, ödeme yapan müşterileri çekmek için ticari amaçlı anahtar ifadeler kullanmaktır.

Bu durumda, bir açılış sayfası oluşturmanız gerekir. Açılış sayfaları, öncelikle hedef kitlenizi tek bir işlem yapmak üzere nitelendirmek ve yönlendirmek için oluşturuldukları için çok etkilidir.

Blog gönderileri ve makaleler oluşturmaya benzer şekilde, oluşturma süreci büyük ölçüde aynıdır, ancak açılış sayfalarınız ticari amaçlı anahtar kelimelerle optimize edilmelidir.

Başlığınızın ve açıklamanızın anahtar kelime odaklı olduğundan emin olarak bunları içeriğinizde doğal olarak kullanın. Açılış sayfanızın iyi tasarlandığından, olası satış yaratma ve satışlarınızı iyileştirecek kadar ikna edici olduğundan emin olun.

SEO Analizi

Sonuçları ölçmeden SEO içerik stratejinizin başarısını kanıtlayamazsınız. Optimizasyon hedeflerinin bir kez daha devreye girdiği yer burasıdır. En basit çözüm, beklentileri gerçek sonuçlarla karşılaştırmaktır

Umduğunuz trafik miktarını oluşturdunuz mu? Yeni potansiyel müşteriler veya dönüşümler elde ettiniz mi? Tüm bu soruların cevabı evet ise, doğru yoldasınız. Ancak değilse, SEO içerik stratejisini değiştirmeyi ve yükseltmeyi düşünmelisiniz.

Neyin yanlış gittiğini bulmalısın ve aşağıdaki soruları kendinize sormalısınız:

  • Doğru güçlü kelimeleri kullanıyor muyum?
  • Yanlış anahtar kelimeleri mi hedefliyorum?
  • Yeterince trafik alıyorum, ancak ziyaretçiler web sitemden hızlı bir şekilde ayrılıyor, neden?

Sebep ne olursa olsun, uzun vadeli düşük performansı önlemek için onu keşfetmeli ve hızlı tepki vermelisiniz.

SEO Rakip Analizi

Her şeyden önce, web sitenizin nasıl sıralandığına ve neyin iyileştirilmesi gerektiğine gerçekten odaklanmak istediğinizde, rakiplerinizin SEO’sunu analiz etmenin amacı nedir diye düşünebilirsiniz. Rakiplerimizin yaptıklarını kopyalamak istemeseniz de, yaptıkları SEO’nun bir analizini yapmak, kaçırmış olabileceğimiz alanları görmenizi sağlayabilir ve kendi çabalarınızı daha da geliştirmek için yararlanabileceğiniz fırsatları belirleyebilir.

Rekabetçi bir sektördeyseniz veya sıralamada zorlandığınız ve her şeyi denemiş gibi hissettiğiniz anahtar kelimeler varsa, rakip analizi daha da önemli hale gelir. Bir rakip analizi, nerede yanlış yapıyor olabileceğinize ışık tutar.

Herhangi bir analize başlamadan hemen önce öğrenmeniz gereken en önemli şey, rakiplerinizin kim olduğunu belirlemektir. Bunu yapmanın en basit yolu, anahtar kelimelerinizi Google’a yazmak ve kimin üstünüzde çıktığını görmek olacaktır. Bu tekniği kullanırsanız, tüm anahtar kelimeleriniz için bunu yapmanın biraz zaman alıcı hale gelebilir. Bu nedenle bu yönteme bir alternatif bulmanızı öneririz.

Dünyanın her yerinden binlerce aramadan elde edilen verilere dayanarak, anahtar kelimeleriniz için hangi web sitelerinin sıralandığını belirleyebilecek birçok SEO aracı var. SEO araçları çok nadiren ücretsiz olsa da, size büyük miktarda zaman kazandıracaktır.

  • İçerik

Rekabetçi bir içerik analizi, rakiplerinizin genel içerik stratejisini belirlemenize yardımcı olur. Doğru araçları kullanarak, rakipleriniz için en üst sıralarda yer alan sayfaları ve en çok bağlantı çeken en iyi sayfaları belirleyebilirsiniz.

Buradaki amaç, rakibinizin içeriğini kopyalamak değil; onların içeriğini alıp kendi yorumunuzu katmak ve onu 10 kat daha iyi hale getirmektir. Rakiplerinizi gerçekten geride bırakmak istiyorsanız, içerik söz konusu olduğunda kaliteyi düşünmeniz gerekir. Sadece bir blog yazısı yazmayın, daha fazla araştırma yaparak, alakalı örnekler bularak ve daha iyi görseller ekleyerek yapabileceğiniz en iyi blog yazısını yazın.

  • Bağlantılar

Rekabetçi bir bağlantı analizi, rakiplerinizin kaç tane backlink’e sahip olduğunu ve daha da önemlisi bunları nereden aldıklarını belirlemenize yardımcı olacaktır. Buradaki amaç, rakiplerinizin backlink profilini kopyalamak değildir. Amaç, kalite, alaka düzeyi ve otorite için sahip oldukları bağlantıları değerlendirmektir. Rakiplerinizin edindiği bağlantıları belirlemek, bağlantı almanız için yararlı bir hedef site listesi sağlayabilir.

  • Anahtar kelimeler

Rekabetçi bir anahtar kelime analizi, rakiplerinizin sıraladığı, ancak sizin yapmadığınız anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini belirlemenize yardımcı olur. Rakiplerinizin web sitelerine trafik çeken, fakat sizin henüz düşünmediğiniz anahtar kelimeler ve mevcut anahtar kelimelerinizin varyasyonları olabilir.

Bunu manuel olarak yapmak zahmetli bir iştir, bu nedenle Moz gibi SEO araçlarından birini kullanın.

SEO rakip analizi yapmak zaman alan bir iştir. Tüm sıralama sorunlarınız için hızlı bir çözüm değildir, ancak tutarlı bir şekilde yapılırsa, zaman içinde ödülleri toplamaya başlayabilirsiniz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments