SEO Araçları, SEO Uzmanlarının Kullandığı En İyi 26 SEO Aracı

SEO Araçları, SEO Uzmanlarının Kullandığı En İyi 26 SEO Aracı
Hosting Fiyatları

SEO araçları, doğru kararlar vermek için ihtiyaç duyduğunuz önemli pazarlama verilerini toplamada size zaman kazandıracak mükemmel bir yardımcıdır. Fakat bir SEO aracı seçerken, onu hangi amaçla kullanacağınızı belirlemeniz gerekir. SEO araçları hataları tespit etmede yardımcınız olur, ancak bunları sizin için çözmez, hataları düzeltmek size kalır. 

Günümüzde tüm bu özellikleri bir arada bulunduran çeşitli hepsi bir arada SEO araçları bulunmaktadır. Bunlardan en popüler olanların listesi aşağıdaki şekildedir:

1. Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics, web sitenizin ziyaretçileri hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmenize yardımcı olan bir web analiz aracıdır. Örneğin, sitenize kaç ziyaret geldiğini, hangi kaynaklardan geldiğini, ziyaretçilerinizin demografik özelliklerini ve sitenizde nasıl davrandıklarını öğrenebilirsiniz. 

Google Search Console’da olduğu gibi bu da Google’ın ücretsiz bir aracıdır.

2. Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console, bir markanın veya işletmenin web sitesinin Google arama sonuçlarındaki varlığını izlemesine, sürdürmesine ve sorunlarını gidermesine yardımcı olan ücretsiz bir hizmettir. 

Araç, sitenizin trafiğini ve performansını ölçmenize, sitenizin gösterimlerini ve tıklamalarını analiz ederek içeriğinizi optimize etmenize ve Google Arama’nın web sayfalarınızı nasıl gördüğünü anlamanıza yardımcı olur. Ayrıca, Google Search Console kullanıcıları, Google web sitenizde veya içeriğinizde teknik bir sorun bulduğunda e-posta yoluyla uyarılar alır. 

3. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı olarak da adlandırılır), Google Ads içinde bulunan ücretsiz bir anahtar kelime araştırma aracıdır.

Bu SEO aracının dezavantajları aşağıdakileri içerir:

  • Daha büyük bir harcamanız yoksa, tam anahtar kelime arama hacmini göremezsiniz, yalnızca aralıkları görürsünüz. Örneğin 100 – 1.000 veya 1.000 – 10.000 vb.
  • Yeterli harcamanız varsa, Google Anahtar Kelime Planlayıcı size anahtar kelime arama hacmini gösterir, ancak bunlar sözde kümeler içerir. Küme, benzer anahtar kelimeler için size aynı arama hacmini göstereceği anlamına gelir (örneğin, çamaşır makinesi, çamaşır makineleri, ytube, youtube…) ve bu nedenle belirli bir anahtar kelime için arama hacmini bilemezsiniz. 
Google Trends

Google Trends, zaman içinde anahtar kelime aramalarını bulmanıza yardımcı olan bir SEO aracıdır. Örneğin, bir spor etkinliği gerçekleşiyor ve başka bir anahtar kelimeye kıyasla ne kadar arama trafiğine sahip olduğunu bilmek mi istiyorsunuz? Google Trends tam olarak bunu yapmanıza yardımcı olabilir. 

Aramaları belirli bir ülke veya bölgeye göre filtreleyebilir veya ilgili sorguları görüntüleyebilirsiniz. 

Google Trends’de 2004’ten bu yana geçmiş veriler de mevcuttur. 

Google Trends’in dezavantajı, daha az aranan anahtar kelimeler için herhangi bir veri görememenizdir. Google Trends’te herhangi bir verinin gösterilmesi için belirli bir anahtar kelimenin ayda en az 150 aramaya sahip olması gerekir.

5. Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools

Google açık ara en popüler arama motorudur, ancak web sitenizin diğer arama motorlarında da sıralanabildiğinden emin olmak yine de önemlidir. Bu noktada Bing‘in araçları anahtar kelime araştırması, geri bağlantıları izleme, SEO raporu oluşturma ve daha birçok konuda yardımcı olur.

6. Chrome Developer Tools

Chrome Developer Tools

Doğrudan Google Chrome Geliştirici Araçları‘nda yerleşik olarak bulunan araçları kullanarak sayfaları gerçek zamanlı olarak düzenleyebilir ve karşılaştığınız sorunları teşhis edebilirsiniz.

7. Google Chrome Lighthouse 

Google Chrome Lighthouse

Google’ın açık kaynaklı site hızı yardımcı programıdır. Lighthouse performans, erişilebilirlik, web uygulamaları, SEO ve daha pek çok konuda denetimler sağlar.

8. Google Pagespeed Insight

Google Pagespeed Insight

PageSpeed Insights, sayfalarınızın masaüstü veya mobil cihazlarda ne kadar hızlı yüklendiğini öğrenmenize yardımcı olur. Ayrıca oluşturma, sayfa kullanılabilirliği (Core Web Vitals metrikleri) ile ilgili sorunları teşhis eder ve yükleme hızını artırmak için ipuçları sağlar.

PageSpeed Insights’ta bir seferde yalnızca bir URL’yi analiz edebilirsiniz. 

9. Keywordtool.io

Keywordtool.io

Google Otomatik Tamamlama’yı kullanmak anahtar kelime ve içerik fikirleri bulmak için harika bir yoldur, ancak Keywordtool.io bu süreci daha da kolaylaştıran tamamen ücretsiz bir araçtır. Ücretsiz bir hesapla, içerik stratejiniz için kullanabileceğiniz alakalı anahtar kelimelerin tam bir listesini elde edebilirsiniz.

10. Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs, en çok bilinen ve yaygın olarak kullanılan SEO araçlarından biridir ve anahtar kelimeler ve geri bağlantılar hakkında çok yüksek kaliteli veriler sağlar.

Ahrefs, arama trafiğini artırmaya ve SEO dostu içerik oluşturmaya yardımcı olan 16 benzersiz özelliğe sahiptir. 

Ahref’e özgü bu özellikler arasında bir web sitesinin mevcut ve geçmiş verilerini karşılaştırma, rakiplerinizin en iyi performans gösteren sayfalarını görüntüleme ve dahili bağlantı önerileri alma yer alır. Bu, kullanıcıların yüksek arama hacmine ve düşük zorluk derecesine sahip anahtar kelimelere dayalı içerik fikirleri bulmalarına yardımcı olur.

Ahrefs kullanıcılara farklı özelliklere sahip dört plan sunar:

  • Lite: Lite, daha küçük işletmeler için temel veriler sağlar ve aylık 99 dolardır. Bu plan ile kullanıcılar Keywords Explorer araçları, Site Audit, Competitive Analysis ve daha fazlasını elde eder.
  • Standard: Standart paket aylık 199 $’dır ve SEO pazarlama danışmanları için önerilir. Tüm Lite özelliklerine ek olarak, kullanıcılar daha fazla Site Explorer aracı, uyarılarda bahsi geçenlere erişim ve daha fazlasını elde eder.
  • Advanced: Ahrefs Advanced paketinin aylık ücreti 399 dolardır ve şirket içi pazarlama ekipleri için yeterli araç ve verileri içerir. Gelişmiş kullanıcılar ayrıca Web Explorer araçlarının yanı sıra gelişmiş Site Denetimi özelliklerine de sahip olur.
  • Enterprise: Ahrefs Enterprise paketi, diğer 3 plana ek olarak fatura ile ödeme, erişim yönetimi, denetim günlüğü, API, SSO ve dizin listeleme seçeneklerine sahiptir. Adından da anlaşılacağı gibi, bu paket kurumsal veya ajans kullanımı için uygundur.

11. Semrush

Semrush

Ahrefs gibi Semrush da dünya çapında en yaygın kullanılan SEO araçlarından biridir, ancak son zamanlarda çevrimiçi pazarlamanın diğer sektörlerine de girmiştir.

Böylece, hepsi bir arada araç setinde sadece SEO konusunda değil, PPC veya sosyal medya yönetimi konusunda da size yardımcı olacak çeşitli özellikler bulabilirsiniz.

Procter & Gamble, Samsung, Amazon ve General Electric gibi adını duyduğunuz veya her gün etkileşimde bulunduğunuz markaların birçoğu, pazarlama hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için Semrush’a güvenir. Kullanıcılara 55’ten fazla araç ve rapor sunan bu araç, işletmelerin optimizasyon hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak çok sayıda SEO aracı sunar.

Semrush, SEO kategorisinde anahtar kelime araştırması, sayfa içi SEO, yerel SEO, sıralama takibi, link oluşturma ve rakip SEO analizi için araçlar sunar.

Potansiyel Semrush kullanıcıları üç fiyatlandırma planından birini seçebilir:

  • Pro: Aylık 129,95 $ ücret karşılığında bir Semrush abonesi beş proje üzerinde çalışabilir, 500 anahtar kelimeyi takip edebilir ve rapor başına 10.000 sonuca erişebilir. Bu plan yeni başlayanlar ve küçük ekipler için önerilir.
  • Guru: Guru, Semrush’ın orta ölçekli işletmeler ve ajanslar için tasarlanmış orta düzey bir pakettir. Aylık 249,95 $ ödeme ile 15 projeyi optimize edebilir, 1.500 anahtar kelimeyi takip edebilir ve rapor başına 30.000 sonuç görüntüleyebilirsiniz. 
  • Business: En kapsamlı ve pahalı Semrush planı Business katmanıdır. Aylık 499,95 dolara kadar çıkan bu plan, büyük şirketlerin 40 projeyi optimize etmesine, 5.000 anahtar kelimeyi izlemesine ve rapor başına 50.000 sonuç görmesine olanak tanır.

12. Screaming Frog

Screaming Frog

Screaming Frog SEO Spider, sitenizin teknik SEO denetiminde size yardımcı olacak bir tarayıcıdır. Bu araç daha çok SEO konusunda farkındalığı olan teknik kullanıcılara yöneliktir. Bu platform aracılığıyla, kırık bağlantıları bulmak, sayfa başlıklarını ve meta verileri analiz etmek, yinelenen içeriği keşfetmek ve daha fazlasını yapmak için web sitelerini denetleyebilir veya tarayabilirsiniz. Burada toplanan veriler, içeriğinizi arama motorları için optimize ederken bilinçli kararlar almanıza yardımcı olur.

Temel Screaming Frog SEO Spider planı ücretsizdir. Ancak bir lisans satın alırsanız 500’den fazla URL’yi tarayabilir, ayrıca zamanlama, JavaScript oluşturma, yazım denetimi ve daha fazlası için araçlara erişebilirsiniz.

13. Moz

Moz

MOZ, Ahrefs ve Semrush ile birlikte dünya çapında en çok kullanılan ilk üç SEO aracından biridir. Piyasadaki en eski SEO araçlarındandır.

Hepsi bir arada bir araçtır, bu nedenle arama motoru optimizasyonunun her alanı için farklı özellikler içerir: 

  • SEO denetimi
  • Sıralama takibi
  • Backlink denetleyicisi
  • Anahtar kelime araştırması

14. ChatGPT

ChatGPT

ChatGPT, OpenAI tarafından geliştirilen bir yapay zeka dil modelidir. Kendisine verilen girdiye dayalı olarak insan benzeri metinler üretmek için kullanılır.

SEO araçları bağlamında, ilgi çekici, SEO dostu içerik oluşturmak, dışa aktarılan anahtar kelime verilerini analiz etme konusunda yardım almak, içeriğinizin gözden geçirilmesini istemek ve daha fazlası için SEO için ChatGPT istemlerini kullanabilirsiniz. Yalnızca arama motorlarında iyi sıralarda yer alan değil, aynı zamanda kitlede yankı uyandıran içerik oluşturmaya yardımcı olabilir.

15. Similarweb

Similarweb

Similarweb rakip analizi konusunda size yardımcı olabilecek bir araçtır. Tahmini trafiklerini, bu trafiğin hangi kaynaklardan geldiğini ve diğer birkaç analitik ölçümü alabilirsiniz. 

16. Frase IO

Frase IO

Frase, SEO optimizasyonu odaklı tasarlanmış gelişmiş bir yapay zeka SEO aracıdır. Bu yazılım, hedef kitlenizin sorduğu soruları belirleme ve üretme becerisiyle öne çıkar. Bu, içeriğinizin oluşturulduğu andan itibaren bir değere sahip olmasını sağlar.

Soru araştırma yetenekleri, yapay zeka tarafından oluşturulan özetler ve içerik optimizasyon özellikleri gibi değerli özellikler içerir. Bu özellikler size zaman kazandırırken aynı zamanda detaylı ve SEO odaklı içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Şirket 2016’dan beri piyasadadır ve Frase ekibi, özelliklerini katlanarak genişletmek için yorulmadan çalışmaktadır.

Frase, bireylerden büyük şirketlere kadar herkes için seçenekler sunar.

  • Solo: Solo Frase aboneliğinin aylık ücreti 14,99 dolardır ve bir kullanıcı ile dört makale yazmak ve optimize etmek için platformu kullanma olanağı içerir.
  • Basic: Basic Frase paketi tek kullanıcı için ayda 30 makale yazma ve optimize etme becerisi sunar. Aboneliklerin aylık fiyatı 44,99 dolardır. 
  • Team: Ayda 114,99 $ karşılığındaki bu plan, üç kullanıcı için sınırsız makale yazma ve optimize etme olanağı sağlar.

17. SpyFu

SpyFu

SpyFU, SEO uzmanları arasında yaygın olarak tanınan bir başka SEO aracıdır. Anahtar kelime araştırması, backlink takibi, rakip araştırması, PPC araştırması, sıralama takibi gibi dijital pazarlama araçlarından oluşan bir özellik yelpazesine sahiptir.

Bununla birlikte, özel bir site denetim aracı bulamayacağınızı bilmeniz gerekir. SpyFu, SEO kampanyanızla ilgili içgörüler sağlamak için birden fazla aracı bir araya getirir. Örneğin, SEO Anahtar Kelime Araştırma aracı, ortadan kaldırmanız gereken kötü anahtar kelimelere odaklanırken, rakip araştırması diğer benzer web sitelerindeki potansiyel kusurları tanımlar.

18. Majestic

Majestic

Majestic, Google Search Console ve Moz ile aynı ölçümlere sahip ücretsiz bir araçtır, ancak çoğunlukla alıntı ve güven akışı ölçümleriyle bilinir. Alıntı akışı bağlantı hacmini ifade ederken, güven akışı bağlantı kalitesini ifade eder. Ayrıca dillere girme özelliğine de sahiptir. Özellikle, sektörde az bilinen Trust Flow ve Citation Flow değerlerini ölçen tek araçtır.

19. SEOQuake

SEOQuake

Google Chrome için SEOquake adı verilen bir eklenti, bir web sitesinin SEO öğelerini hızlı ve ücretsiz olarak analiz eder. Bu, veri dosyalarının dışa aktarılmasını, URL’lerin ve alanların gerçek zamanlı olarak karşılaştırılmasını, iç ve dış bağlantıların denetlenmesini ve sayfa içi SEO denetimlerini içerir.

20. KWFinder

KWFinder

Yalnızca anahtar kelime araştırması yapmanız gerekiyorsa, her zaman zengin özelliklere sahip bir SEO aracına ihtiyacınız olmayabilir. Metin yazarlığı ile teknik SEO çalışmaları arasındaki boşluğu dolduran bu araç KWFinder‘dır. Bu araç ile sıralaması çok zor olmayan ancak yine de trafik oluşturucu olabilecek anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. KWFinder’ın diller ve coğrafi alanlar arasında sorunsuz geçiş yapabilme yeteneği, dünyanın her yerindeki hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar.

21. Answer The Public

Answer The Public

İlgili herhangi bir anahtar kelimeyi girdiğinizde Answer the Public, uzun kuyruklu anahtar kelime fırsatlarının yanı sıra sık sorulan soruların geniş bir listesini sağlar. Günde üç ücretsiz arama sunar, fakat bunları kullanmak için kaydolmanız gerekir.

22. HARO

HARO

Help a Reporter, hikayeler için kaynak görevi gören gazetecileri ve uzmanları birbirine bağlayan bir kaynaktır.

23. AlsoAsked

AlsoAsked

Also Asked ile belirli soruları yanıtlayan içerikler yazabilmeniz için insanların belirli anahtar kelimeler hakkında hangi soruları sorduğunu öğrenebilirsiniz, ülkeye göre ve farklı dillerde arama yapabilirsiniz. Ayrıca başlamak için üç ücretsiz arama talebinde bulunabilirsiniz.

24. Botify

Botify

Botify, teknik SEO ve içeriğe odaklanan kurumsal bir SEO platformudur.

Web sitesi verilerini analiz etmek ve arama motorları için nasıl optimize edileceğine dair bilgiler sağlamak için kendi özel teknolojisini kullanır. Botify’ın özellikleri arasında tarama ve indeksleme analizi, anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonu ve daha fazlası bulunur.

Şirket, e-ticaret, yayıncılık, seri ilanlar, seyahat ve tüketici ürünleri gibi sektörlere yönelik yiyecek ve içecek hizmetleri konusunda uzmanlaşmıştır.

Botify platformu üç ana gruba ayrılır:

  • Botify Analytics: SiteCrawler, LogAnalyzer, RealKeywords, EngagementAnalytics
  • Botify Intelligence: ActionBoard, AlertPanel
  • Aktivasyonu Botify: SpeedWorkers, FastIndex

25. ContentKing

ContentKing

Müşterileri arasında Adidas, Netflix, The New York Times, Norton, Vogue ve H&M’nin yer aldığı ContentKing, web sitenizin kodundaki değişiklikleri gerçek zamanlı olarak izleyen bir SEO izleme platformudur. 2015 yılında kurulan ContentKing, yakın zamanda Conductor tarafından satın alınmıştır.

ContentKing web sitelerinden gerçek zamanlı bilgileri alır. Bu, özellikle manuel izlemenin artık mümkün olmadığı kadar büyük web siteleri için kullanışlıdır. ContentKing, hangi sayfalarda ayarlamaların yapıldığına ve çözülmesi gereken SEO darboğazlarının olup olmadığına dair bilgi sağlar. Örnekler arasında başlıkların ayarlanması veya bozuk bağlantıların tespit edilmesi yer alır. ContentKing, sayfa başına SEO optimizasyonu fırsatlarını görüntüler ve ayrıca tüm web sitesinin SEO’suna genel bir bakış sağlar.

26. Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking; herhangi bir konum, cihaz, dil veya arama motoru için arama performansınızı doğru bir şekilde izlemenizi sağlayan güçlü bir sıralama izleyicidir.

Karmaşık veri segmentasyon araçları, performans ölçümleri ve raporlama seçenekleri, tamamen beyaz etiketli web arayüzü, abonelik başına sınırsız kullanıcı hesabı ve daha fazlasıyla birlikte gelir.

 Ayrıca 30 günlük ücretsiz deneme sürümü mevcuttur.


İlgili İçerikler:

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?, SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Screaming Frog Nedir? SEO Analizi İçin Kapsamlı Screaming Frog Rehberi

Yoast SEO Nedir, Ayarları Nasıl Yapılır?

En iyi 7 WordPress SEO Eklentisi

Yeni Bir Sitenin On Page SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu İçerik (Makale) Nasıl Yazılır?

Semrush Nedir? Semrush SEO Aracı Nasıl Kullanılır?, Ahrefs Nedir? Ahrefs SEO Aracı Nasıl Kullanılır?

Domain Sorgulama