SEO Yapay Zeka

SEO Çalışmalarında ChatGPT Kullanımının 16 Yolu

Hosting Fiyatları

Yapay zekanın arama motoru optimizasyonunda kullanımı yeni değil. Ancak ChatGPT gibi ücretsiz yapay zeka araçlarının ortaya çıkışıyla birlikte, birçok kullanıcı geniş ölçekte optimize edilmiş içerik üretebilmek için AI araçlarını kullanmaya başladı.

Sadece içerik değil, AI araçları içerik oluşturmanın ötesinde de faydalar sağladı. Örneğin, içeriklerinizi analiz etmek ya da web siteniz için SEO önerileri almak için de ChatGPT’yi kullanmanız mümkün.

ChatGPT Nedir?

ChatGPT, doğal dili anlamak ve çeşitli soru ve isteklere insan benzeri yanıtlar oluşturmak için tasarlanmış bir yapay zeka sohbet robotudur.

OpenAI’ye göre ChatGPT, doğal dili anlamak ve yanıtlar oluşturmak için dönüştürücü adı verilen derin bir öğrenme algoritması kullanır.

Dönüştürücü, giriş metnini, kullanılan kelime ve deyimlerin anlamını ve bağlamını anlamasına izin verecek şekilde işleyebilen bir tür sinir ağıdır.

Örneğin, ChatGPT’ye herhangi bir soru sorduğunuzda, algoritması giriş metnini belirteç adı verilen daha küçük parçalara ayırır ve ardından metnin anlamını ve bağlamını anlamak ve uygun bir yanıt oluşturmak için bunları analiz eder.

ChatGPT yanıtları, algoritmasının üzerinde eğitildiği çok miktarda metin verisinden öğrendiği kalıplara ve ilişkilere dayalı olarak oluşturulur. Bu şekilde insan benzeri, ilgili ve bilgilendirici yanıtlar üretebilir.

Daha fazla bilgi için: OpenAI ChatGPT Nedir, Nasıl Kullanılır? Yen Yapay Zeka Destekli Chatbot Uygulaması Google’ın Yerini Alabilir mi?

ChatGPT Nasıl Çalışıyor?

ChatGPT aşağıdaki şekilde çalışır:

  • ChatGPT’yi kullanmanın ilk adımı, doğal dilde bir istem veya soru girmektir. Girdiyi anlamak ve çıktıyı oluşturmak için bir bağlam oluşturmak için doğal dil işlemeyi kullanır. Kısa cümlelerden uzun paragraflara kadar çeşitli sorgular girebilirsiniz.
  • ChatGPT girdiyi anladıktan sonra ön işleme ve simgeleştirmeye tabi tutulur. Bu, metni daha küçük, daha yönetilebilir parçalara ayırmayı ve yapay zekanın anlayabileceği sayısal bir formata dönüştürmeyi içerir.
  • Metni simgeleştirdikten sonra ChatGPT, çıktı oluşturmak için makine öğrenimi algoritmalarını kullanır. Bunu, üzerinde eğitildiği girdi ve verilere dayalı olarak cümledeki bir sonraki kelimeyi veya tümceciği tahmin ederek yapar.
  • Çıktı oluşturulduktan sonra ChatGPT, alaka düzeyi, tutarlılık ve gramer doğruluğu gibi çeşitli kriterlere göre filtreler ve sıralar. Ayrıca bu, çıktının en yüksek kalitede olmasını ve kullanım amacına uygun olmasını sağlar.
  • Çıktı filtrelenip sıralandıktan sonra ChatGPT, istenen standartları karşıladığından emin olmak için bunu değerlendirir. Kriterleri karşılamıyorsa, çıktının çıktı kalitesini iyileştirmek için algoritma ve parametrelerini ayarlar.
  • Son olarak, ChatGPT, kısa bir paragraftan tam uzunlukta bir makaleye kadar her şeyi içeren nihai çıktıyı sağlar. Çıktı doğal dilde oluşturulur ve içerik oluşturma, SEO ve müşteri hizmetleri gibi çeşitli uygulamalar için uygundur.

Yapay Zekanın SEO Çalışmalarındaki Rolü

Yapay zekanın SEO çalışmalarındaki rolü, işletmenizin büyümesine yardımcı olmak ve içeriğinizi çevrimiçi kullanıcıların ve arama motorlarının talepleriyle uyumlu hale getirmektir. 

1. Daha iyi anahtar kelime yönetimi

Anahtar kelimelerin içerik oluşturma üzerinde çok etkisi olmasa da, hala SEO’nun önemli bir parçasıdır. Anahtar kelime araştırması sıkıcı ve zahmetli bir iştir, fakat AI araçları, bağlantı metni kullanımını, anahtar kelime varyasyonlarını ve semantik arama terimlerini analiz eden analiz asistanı özelliği sayesinde bunu çok daha kolaylaştırmıştır.

2. İçerik analizi ve içerik düzenleme

Arama motorlarının algoritmalarına getirdiği değişiklikler ne olursa olsun, içeriğiniz yüksek kaliteli ve kullanıcılarla alakalı olduğu sürece güvenlidir. Google algoritması, bir web sitesi sayfasının içeriğini anlamak ve bunu kullanıcının aramasıyla eşleştirmek için doğal dil işlemeyi kullandığından, E-A-T ilkesini uygulamak önerilir. AI’nın içerik analizi ve iyileştirmedeki rolü, dijital pazarlamacılara müşteri ihtiyaçlarını daha derinden anlamalarını sağlamaktır. Makalenizde veya web sayfası metninizde nasıl yazacağınız ve neyi vurgulayacağınız konusunda size fikirler vererek içerik oluşturma sürecini hızlandırabilir. Tahmine dayalı zeka, müşterinin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayarak daha ilgi çekici ve benzersiz bir müşteri yolculuğu ve kullanıcı deneyimi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

3. İçeriğinizin değerini artırın

SEO’da AI kullanımı sayesinde içerik yazarları, müşterilerin ne istediğine ve içeriği ihtiyaçlarına göre nasıl seçeceklerine dair daha büyük bir resme sahip olur. Önerileri takip ederek, hem kullanıcılar hem de arama motorları için değerli olan birinci sınıf içerikler oluşturabilirsiniz.

4. Sesli arama için optimize edin

Sesli arama ile yazılı metin arasındaki fark, kullanıcıların soru sorma şeklidir. Sesli arama, insanların ürün ve hizmetleri nasıl aradıklarını etkilemiştir. Bir e-ticaret web siteniz varsa, sesli aramaya ve uzun kuyruklu anahtar kelimelere daha fazla odaklanmanız gerekir. Bu da yapay zeka araçları ile mümkündür.

5. Organik trafiğinizi ve sıralama büyümenizi analiz edin

SEO’nun en önemli parçası, trafik ve sıralama artışının nasıl çalıştığını anlamaktır. Bunu yapmanın en yaygın yolu, Google Analytics’i kullanmaktır. Biraz zaman alabilir, ancak toplanan verileri yorumlamak, anlamak ve ardından stratejinizi ayarlamak çok önemlidir. Artk, bu verileri daha hızlı yorumlayabilen yapay zeka destekli araçları çevrimiçi olarak bulabilirsiniz.

6. Otomatik SEO iş akışları

SEO birçok adım gerektirir. Teknikten sayfa dışı ve sayfa içi SEO’ya kadar tüm yönleriyle SEO stratejinize dikkat etmeniz gerekir. AI tabanlı SEO araçları, işletmenizin web sitesi ve sıralama analizi gibi belirli görevleri otomatikleştirmesine yardımcı olabilir. Değişikliklere ayak uydurmak isteyen her çevrimiçi işletme için sürekli SEO ile ilgilenmek zorunludur. Bu noktada, otomatikleştirilmiş belirli SEO iş akışları, stratejiniz için size daha doğru bir yön verebilir, zaman ve kaynak tasarrufu sağlar.

7. Sıralama sinyallerini analiz edin

160’tan fazla sıralama sinyaliyle, her şeyi takip etmek ve hangi eylemin web sitenizin sıralamasında en fazla etkiye sahip olduğunu belirlemek zor olabilir. Yapay zeka araçları, harici bağlantılardan, sosyal sinyallere ve sayfa içi optimizasyondan uzman içeriğe kadar, arama sıralamanıza yardımcı olacak en verimli SEO stratejisini oluşturmanıza hangi faktörün yardımcı olabileceğini tahmin ve analiz edebilir.

8. Arama motoru algoritmasını analiz edin

Arama algoritmasındaki sürekli değişiklikler nedeniyle, tüm güncellemeleri takip etmek zorlaşabilir. Bu nedenle, çevrimiçi işletmelerin Google tarafından cezalandırılmamak veya en kötüsü kara listeye alınmamak için düzenli web sitesi denetimlerine ihtiyacı vardır. Bu olursa, işletmeniz gelir ve trafik kaybına uğrar. AI, tüm güncellemeleri izlemenize, analiz etmenize ve takip etmenize yardımcı olabilir.

9. Rakiplerinizin SEO çabalarına bir göz atın

Benzer işletmelere kıyasla pazardaki konumunuzu anlamak için rekabetinizi izlemek ve analiz etmek çok önemlidir. Web sitelerinde ve çevrimiçi varlıklarında ne zaman ve hangi değişiklikleri yaptıklarını bilmek, bu değişikliklerin işiniz üzerinde ne gibi bir etkisi olacağını belirlemenize yardımcı olacaktır.

10. Derinlemesine SEO odağı

Uygulamalarına yapay zekayı dahil etmeye başlayan işletmeler, rekabette bir adım önde olabilir. Google’ın algoritmasıyla daha iyi uyum sağlamak için SEO stratejilerinizi uyarlayabilirsiniz. Bununla birlikte, sorunu daha hızlı tanımlayarak ve düzeltmek için uygun adımları atarak, yapay zeka yardımıyla sıralama dalgalanmasını en aza indirebilirsiniz.

İçerik Üretiminde ve Optimizasyonunda Yapay Zekanın Rolü

Yapay zeka; yüksek kaliteli, alakalı ve ilgi çekici içerik oluşturmaya yardımcı olmak için içerik oluşturma ve optimizasyonda kullanılır. AI algoritmaları, belirli bir kitle için hangi konuların, anahtar kelimelerin ve kelime öbeklerinin en alakalı ve değerli olduğunu belirlemeye yardımcı olmak için arama motoru sonuçları, sosyal medya eğilimleri ve kullanıcı davranış kalıpları gibi büyük miktarda veriyi analiz edebilir.

İçerik oluşturma ve optimizasyonda AI kullanmanın avantajlarından bazıları aşağıdaki şekildedir:

  • En alakalı konuların belirlenmesine yardımcı olmak için kullanıcı davranış kalıplarını, arama motoru sonuçlarını ve sosyal medya trendlerini analiz etmek
  • İçerikte daha fazla yaratıcı özgürlük ve çeşitlilik sağlayarak yeni, orijinal ve ilgi çekici içeriğin oluşturulmasına yardımcı olmak
  • Konum, arama geçmişi ve diğer faktörlere göre kişiselleştirilmiş içerik önerileri sunarak doğru kitleyi hedeflemek
  • Mevcut içeriği analiz etmek ve optimizasyon için önerilerde bulunmak, SERP’lerde içeriğin görünürlüğünü ve sıralamasını iyileştirmek.

SEO Çalışmalarında ChatGPT Kullanımının 16 Yolu

Aşağıdaki listede SEO çalışmalarında ChatGPT kullanmanın en iyi yollarını bulabilirsiniz:

1. Meta Başlık ve Açıklama Metinlerinin Oluşturulması

ChatGPT, web sayfalarınız için meta başlık ve açıklamalar için fikir üretmenize yardımcı olabilir. ChatGPT’ye hedef anahtar kelimelerinizi girebilir ve AI aracının öneriler oluşturmasına izin verebilirsiniz. Her öneriden öğeler seçerek web sayfalarınızı temsil eden ilgi çekici ve SEO dostu meta etiketler oluşturabilirsiniz.

2. İçerik Alt-başlıklarının Yapılandırması

Kaliteli içerik oluşturmak, SEO’nun bir başka kritik bileşenidir. ChatGPT ile seçilen anahtar kelimelere ve belirli bir konuya göre içerik oluşturabilirsiniz. Yapay zeka destekli bu araç, hedef kitleniz için bilgilendirici ve ilgili içerikler oluşturmanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, SEO hedeflerinizle doğruluk ve uyum sağlamak için oluşturulan içeriği dikkatlice incelemeniz ve düzenlemeniz önemlidir.

ChatGPT’nin yardımını kullanarak, belirli anahtar kelimeler girebilir, odaklanılacak bir konu atayabilir ve kullanabileceğiniz içerik üretmesine izin verebilirsiniz.

3. Anahtar Kelime Araştırması

SEO’da anahtar kelime araştırması için ChatGPT kullanmak söz konusu olduğunda, bazı durumlarda belirli istemler kullanmalı ve bağlam vermelisiniz.

ChatGPT’nin Anahtar Kelime Planlayıcı, Ahrefs, SEMrush veya diğer herhangi bir arama hacmi ölçümünden gelen gerçek arama verilerine erişimi yoktur. Ancak yapabileceği şey, size aşağıdaki konularda yardımcı olmaktır:

  • Konu fikri
  • Çekirdek anahtar kelimeler ve uzun kuyruklu varyasyonlar
  • Konu kümeleri

Bu noktada başlamak için, ChatGPT’den nişinizde anahtar kelime listesi oluşturmasını isteyin. 

4. HREFLANG Annotation Yapısının Oluşturulması

Sitenizin birden çok dil sürümü varsa, arama motorlarına her sayfanın hangi dili ve yerel ayarı kullandığını söylemek için hreflang etiketlerini kullanabilirsiniz.

Bu, yinelenen içerik sorunlarının önlenmesine yardımcı olacaktır. Ayrıca arama motorları, içeriğinizin hangi sürümünün hedef kitlenizin belirli bir bölümüyle alakalı olduğunu anlayabilir.

ChatGPT, herkesin, hatta yeni başlayanların bile, hızlı ve stressiz bir şekilde hreflang etiketleri oluşturmasına olanak tanır.

5. Ürün Açıklamalarının Yapılandırması

Yüzlerce ürün içeren bir e-ticaret sitesiniz varsa, ChatGPT paha biçilmez bir yardımcı olabilir. Yalnızca birkaç tıklamayla, müşterilerinizi etkileyecek ilgi çekici ve net ürün açıklamaları oluşturabilirsiniz. Belirli anahtar kelimeler ekleyerek isteminizi ayarlayabilirsiniz.

6. İçerik Stratejisinin Oluşturulması

ChatGPT ile bir içerik planı geliştirebilir, içerikle ilgili yeni fikirler edinebilir ve birçok konuda yeni açılar ortaya çıkarabilirsiniz. Bunun için bir konu bulun ve ardından net bir bağlamla belirli istemler kullanın.

Bu noktada ortaya çıkan taslaktan kaliteli içerik oluşturmak için daha fazla çalışmanız gerekebilir. Bununla birlikte, bir ChatGPT içerik stratejisi eşsiz değildir; muhtemelen aynı stratejiyi rakiplerinize de yansıtacaktır.

Benzer blog gönderileri oluşturmaktan kaçınmak için yığınınızdaki diğer içerik pazarlama araçlarını ve ChatGPT’yi birlikte kullanabilirsiniz.

7. Kullanıcı Niyeti Analizi

ChatGPT, arama amacını anlamak için hızlı bir kısayol sunar. Örneğin, ChatGPT’ye sosyal medya pazarlaması, yapay zeka ve içerik pazarlamasının ardındaki arama amacını sorabilirsiniz. Fakat ChatGPT, arama motoru sonuç sayfalarını (SERP’ler) gerçek zamanlı olarak tarayamaz, yani mevcut arama amacı eğilimlerine erişimi yoktur.

8. Mevcut İçerikleri Güçlendirmek

Diyelim ki sitenizde kötü yazılmış bazı içerikler var ya da içeriğinizin üzerinde çalışırken aceleniz vardı içeriğiniz yeterli olmadı veya metin yazarınız yeterince iyi değildi. Sayısız sebebiniz olabilir.

Fakat bu zayıf içerik, trafiğinizi düşürebilir ve büyük olasılıkla, bu yazıyla karşılaşan okuyuculara hayal kırıklığı yaşatabilir.

Bu noktada ChatGPT bu tür içerikleri canlandırmanıza yardımcı olabilir.

  • Önce ChatGPT’yi bir parça yüksek kaliteli içerikle besleyin.
  • Daha sonra kötü yazılmış bir içerik ekleyin.
  • Son olarak, ChatGPT’den bilgileri aynı tutarken iyi içeriği okumasını ve kötü içeriği yeniden yazmasını isteyin.

9. Semantik Alaka Düzeyine Göre Anahtar Kelimelerin Sınıflandırılması

ChatGPT’yi kullanarak, anahtar kelimeleri semantik alaka düzeylerine göre hızlı bir şekilde gruplandırabilirsiniz.

Bu, listenizde ne tür anahtar kelime olursa olsun size yardımcı olabilir ve sitenizin hangi sayfalarını/bölümlerini kullanmak istediğinize karar verebilirsiniz.

10. Yeni İçerik Konularının Belirlenmesi

ChatGPT, içerik stratejiniz için olası konuların bir listesini de oluşturabilir. Yapay zekaya genel bir tema veya konu sunarak hedef kitlenize uygun sayısız içerik fikri elde edebilirsiniz. Ek olarak ChatGPT, blog veya diğer içerik türleri için içerik ana hatları oluşturmaya yardımcı olabilir, içerik oluşturma sürecini kolaylaştırır ve içeriğinizin iyi organize edilmiş ve tutarlı kalmasını sağlar.

11. Robots.txt Kodlarının Oluşturulması

ChatGPT, robots.txt dosyanızı düzenlemenize yardımcı olabilir. Bu dosya, arama motorlarının web sitenizi nasıl taradığını kontrol eder ve üzerinde manuel olarak çalışmanıza izin verir. ChatGPT, bu görevde size tonlarca zaman kazandırır. Ayrıca, dosyanın sözdizimini öğrenmeniz gerekmez.

12. XML Site Haritası Kodlarının Oluşturulması

Site haritası, bir web sitesinin tüm sayfalarını ve içeriğini yapılandırılmış bir biçimde listeleyen bir koddur. Arama motorlarının bir web sitesinin yapısını ve organizasyonunu anlamasına yardımcı olan bir XML dosyası türüdür. Site haritası kodu, bir web sitesindeki her sayfa hakkında URL’si, en son değiştirildiği tarih ve sitedeki diğer sayfalara göre önceliği gibi bilgiler sağlar.

Site haritası kodu, arama motorlarının bir web sitesini taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır, bu da onların sitedeki içeriği keşfetmelerini ve anlamalarını kolaylaştırır. Arama motorlarına bir site haritası kodu göndermek, bir web sitesindeki tüm sayfaların dizine eklenmesini ve arama sonuçlarına dahil edilmesini sağlamaya yardımcı olabilir.

ChatGPT, bir web sitesindeki tüm sayfaları ve içeriği listeleyen bir XML dosyası üreten site haritası kodları oluşturmak için kullanılabilir.

13. Anahtar Kelimeleri Farklı Dillere Çevirme

İçeriğinizi yabancı kitleler için sıralarken ChatGPT, anahtar kelimelerinizi hedef kitlenizin ana diline çevirmenize yardımcı olabilir.

14. İçeriğinize Göre SSS Yapılandırması

Bir konu listesi ve meta açıklamaları oluşturmak gibi içeriğinizi kullanarak ChatGPT’ye içeriğe dayalı SSS oluşturma talimatı verebilirsiniz.

15. Mail Yazma ve Cevaplama

E-posta içeriğinizi sıfırdan yazmak, yeniden ifade etmek, ayrıca orijinal içeriğin tonunu değiştirmek veya tonunu korumak için ChatGPT’yi kullanabilirsiniz. Hedeflediğiniz belirli bir alıcı karakteriniz varsa, bu açıklamayı ChatGPT girişine ekleyebilir ve kişiselleştirilmiş e-posta’lar oluşturabilirsiniz.

16. Google Search Console ve Google Analytics İçin REGEX Komutlarının Oluşturulması

ChatGPT, verilerdeki kalıpları belirlemek veya Google Console Performance raporlarınız için gelişmiş filtreler oluşturmak için kullanabileceğiniz normal ifadeler de oluşturabilir.


İlgili İçerikler:

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?, Yeni Bir Sitenin On Page SEO Ayarları Nasıl Yapılır?, SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

İşinizi Kolaylaştıracak En İyi 15 Yapay Zeka Aracı ve Web Sitesi

Google BARD: Google Yapay Zeka Güncellemeleri ve Search Ekosistemindeki Yeni AI Özellikleri 

Bing Chat: Web İçin Yardımcı Pilotunuzla Tanışın, Yapay Zeka Destekli Bing ve Microsoft Edge

BERT Algoritması Nedir? Yapay Zekanın Search Ekosistemindeki Hakimiyeti, Örneklerle BERT Algoritması

GPT-4 Nedir? GPT-3 vs. GPT-4 Arasındaki Farklar, GPT-4 Artık Görselleri de İşleyebiliyor

Yapay Zeka vs. İnsan Tarafından Yazılan İçeriklerin Tespiti

Doğal Dil İşleme, NLP (Natural Language Processing) Nedir?

DALL-E 2 Nedir? Yazılan Yazıyı Görsele Çeviren Yapay Zeka Bir Devrin Başlangıcı Mı?

Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansı İyileştirir Mi?

Derin Öğrenme (Deep Learning) Nedir? Makine Öğrenimi ile Arasındaki Farklar

Makine Öğrenimi (Machine Learning) Nedir? Derin Öğrenme ile Arasındaki Farklar

GPT-3 Nedir? Derin Öğrenmede Yapay Zeka Teknolojileri

En İyi 15 ChatGPT Eklentileri

Code Interpreter Nedir? Yazılımcıların İşi Tehlikede mi?

Domain Sorgulama