SEO

Helpful Content Update Nedir? Web Siteleri Yararlı İçerik Algoritma Güncellemesinden Nasıl Etkilendi?

Hosting Fiyatları

Google’ın yararlı içerik sisteminin temelinde, içeriğinizin yararlı olup olmadığını belirleyen bir dizi algoritma yer alır. Bazı web sayfaları, Google’ı kandırarak sayfaları daha düşük kalitede olmalarına rağmen arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almaya çalışır, ancak bu taktikler genellikle cezalarla sonuçlanır.

Google’ın Helpful Content Update (Yararlı İçerik Güncellemesi), SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile doğrudan ilişkilidir. Bu güncelleme, kullanıcıların ihtiyaçlarını ön planda tutarak, gerçek insanlar tarafından, gerçek insanlar için yazılmış içeriği ödüllendirmeyi hedefler. Web sitesi sahipleri ve içerik üreticileri, bu güncellemeyle birlikte, sadece arama motorları için değil, aynı zamanda kullanıcıların gerçekten aradığı bilgileri sağlayan içerikler üretmeye teşvik edilir. Bu, içeriğin kalitesinin artırılmasına ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesine katkıda bulunur. Bu yaklaşım, uzun vadede organik arama sıralamalarını iyileştirmeye yardımcı olur, çünkü Google, kullanıcıların gerçekten yararlı bulduğu ve etkileşimde bulunduğu içeriği tercih eder. Sonuç olarak, Helpful Content Update, web sitesi sahiplerini daha otantik, kullanıcı odaklı ve değerli içerik üretmeye yöneltirken, aynı zamanda SEO stratejilerini de kullanıcı deneyimine dayalı bir yaklaşıma dönüştürmektedir.

Bu cezalardan kaçınmak için özellikle Google’ın Eylül 2023’te yayınladığı helpful content güncellemesinden sonra web sitesi sahipleri, içeriği taklit etme, üçüncü taraflara alan adı yetkisi verme ve alakasız içerik yayınlama gibi belirli eylemlere karşı daha dikkatli olmalıdır.

Helpful Content Update Nedir?

Helpful Content Update (HCU), insanlara değer sağlayan içeriğe öncelik vermeyi amaçlamaktadır. Google, bu yeni yararlı içerik sistemi ile bir siteyi analiz eder ve insanlar için değeri olmayan veya zayıf olan içeriği belirler. Bu düşük değerli içerikten ne kadar çok bulursa, siteyi genel olarak o kadar düşük sıralar. Google’ın bunu ölçmek için kullandığı eşik kamuya açık bir bilgi değildir. Google’ın ifadesiyle “genel olarak nispeten yüksek miktarda yararsız içeriğe sahip olduğu belirlenen sitelerdeki herhangi bir içeriğin aramada iyi performans gösterme olasılığı daha düşüktür.

Bu yüzden olumsuz etkilenen tüm sitelerin, site içeriğini nasıl değerlendireceğine ilişkin yönergelerini izleyerek içeriklerini gözden geçirmeleri gerekmektedir.

E.E.A.T Nedir?

Google’ın kalite değerlendirme yönergelerinde yapılan en önemli güncellemelerden biri expertise (uzmanlık), authoritativeness (otorite) ve güvenilirlik (trustworthiness) anlamına gelen E-A-T kısaltmasına experience (deneyim) için fazladan bir “E” eklenmiş olmasıdır. E-E-A-T olarak bilinen bu güncelleme, çevrimiçi görünürlüklerini iyileştirmek ve web sitelerine gelen organik trafiği artırmak isteyen işletmeler için çok önemlidir.

Okumanızı öneririz: E.E.A.T Nedir? SEO için Önemi, E.E.A.T ve YMYL Kriterleri İle Google’da Sitenizi ve İçeriklerinizi Nasıl Kaliteli Hale Getirebilirsiniz?

Google Quality Rater Guideline Nedir?

Google Search Quality Rater Guidelines, üçüncü taraf arama kalite değerlendiricilerinin Google’ın arama motoru sıralama sisteminin performansını değerlendirmek için izlediği kurallardır. Bu görüşler, Google’ın hangi değişikliklerin arama motorunu daha kullanışlı ve etkili hale getireceğini anlamasına yardımcı olur.

Google Search Quality Rater Guidelines, web sayfalarının kalitesini değerlendirmek için birkaç temel hususun altını çizmektedir.

  • Sayfa Amacı: Değerlendiriciler, içeriğinizin bilgi vermek, ürün satmak, eğlendirmek veya başka bir özel amaca hizmet etmek gibi neyi başarmayı umduğunu belirlemelidir.
  • E-E-A-T: Değerlendiriciler, YMYL (Your Money or Your Life – Paranız ya da Hayatınız) içeriğini gösteren sayfaların kalitesini Deneyim, Uzmanlık, Yetkililik ve Güvenilirlik ya da E-E-A-T temelinde olduğunu görmelidir
  • İçerik Kalitesi ve Uzunluğu: İçerik söz konusu olduğunda nitelik nicelikten üstündür. Her şeyden önce özgün, doğru ve her şeyi kapsayan içerikleriniz olmalıdır, yoksa kalite puanınız düşebilir.
  • Web Sitesi Bilgileri: Sitedeki bilgiler, web sitesinin itibarı ve içerik oluşturucuların konumu da kontrol edilir ve değerlendirilir.
  • Kullanıcı Deneyimi: Bir kalite değerlendiricisinin UX değerlendirmesi, web sitesi tasarımının, kullanıcı dostu olmasını ve kullanıcı güvenliğini kapsar.
  • Needs Met Rating: Bu standart, bir web sayfasının kullanıcı gereksinimlerini arama sorgularına göre ne ölçüde karşıladığını değerlendirir. Hem aramanın arkasındaki amacı hem de içeriğin bu amaca başarılı bir şekilde hitap etme derecesini dikkate alır.

Bu derecelendirmelerin arama motorunun sıralamalarını doğrudan etkilemediğini unutmamanız önemlidir.

Helpful Content Update Nasıl Çalışır?

Helpful Content Update, kaliteli bir web sitesi kullanıcı deneyimi sunan işletmeleri ödüllendiren ve sitenin tamamına uygulanan bir algoritmadır. 

Makine öğrenimi algoritması, bir sınıflandırıcı ile bir web sitesinde yardımcı olmayan içeriği işaretleyerek sitenin genel görünürlüğünü etkileyebilir. 

Yüksek oranda yararsız içeriğe sahip siteler üzerinde, yüksek oranda yararlı içeriğe sahip sitelere kıyasla daha belirgin bir etki söz konusudur. 

Etkilenen sitelerin mevcut içeriklerini yenilemeleri gerektiğinden, toparlanmaları ve görünürlük kazanmaları aylar sürebilir.

Google, kullanıcılara yardımcı olmak için daha yararlı içerikler sunmak ve daha iyi içerikleri ödüllendirmek ister. Bu yüzden yararlı olmayan içerikleri web sitenizden kaldırmanız ve arama motoru görünürlüğünü yeniden elde etmek için sıralama algoritmasının gerekliliklerini uygulamanız gerekir.

Bu ayları bir deneme süreci olarak düşünmeniz ve iyileşme sırasında içeriğinizin kullanıcı dostu olduğundan emin olmanız şarttır.

Google Bir Web Sitesini Kalite Değerlendirme Kriterlerine Göre Nasıl Değerlendirir?

Google, bir web sayfası içeriğini inceler ve E-E-A-T kriterlerini ne kadar iyi karşıladığına bağlı olarak bir derecelendirme atar. Bu kalite derecelendirmesi, sayfanın yazarlarına, ele alınan konulara ve bilgi kaynaklarına veya alıntılarına odaklanarak yapılır.

Kalite değerlendiricisi, içeriği kimin yazdığını net bir şekilde tespit edebilmeli ve bu kişinin konunun uzmanı olup olmadığını belirleyebilmelidir. Ayrıca, kalite değerlendiricileri kaynakların güvenilirliğini ve içeriğin kalite standartlarını karşılayıp karşılamadığını değerlendirecektir.

Helpful Content Update Algoritma Güncellemesi Ne Kadar Sürüyor?

Google Helpful Content Update, 25 Ağustos 2022 tarihinde yayınlandı. Bu sıralama algoritması güncellemesinin tüm dünyada İngilizce aramalar için tam olarak kullanıma sunulması yaklaşık iki hafta sürdü ve gelecekte diğer dillere de yayılması planlanıyor.

Google Arama’da yapılan ve web sitesi sahiplerini ilgilendiren sıralama güncellemeleriyle ilgili en son ayrıntıları içeren Google ranking updates sayfasını ziyaret ederek, kullanıma sunma konusunda güncel kalabilirsiniz.

Bir İçerik Kalite Değerlendirme Kriterlerine Göre Nasıl Üretilir?

İçerik kalite değerlendirme kriterlerine göre içeriklerinizi aşağıda listelenen şekilde üretmeniz gerekmektedir:

1. Hedef kitlenizin ne istediğini belirleyin

Birçok içerik üreticinin bildiği gibi hedef kitlenize değer sunmak ve belirli bir içerik türüne yönelik “ihtiyacı” belirlemek kritik önem taşır.

Örneğin, tasarladığınız bir çevrimiçi dijital pazarlama kursunu satmak, yalnızca “dijital pazarlama nedir?” sorusunu arayan bir kitleye fayda sağlamayabilir. 

Bu yüzden hedef kitlenizin ihtiyaçlarını belirlemeniz ve onlara ihtiyaçlarını karşılayan çözümler sunmanız gerekir. Yalnızca sıralamaya odaklanmak yerine hedef kitlelenizi derinlemesine anlamanız şarttır.

2. Şeffaf içerikler yazın

Alakasız içerik ekleyerek veya anahtar kelime doldurarak okuyucularınızın beklentilerini sabote etmekten kaçının. İçeriğinize anahtar kelimeleri doldurmak, garip içeriklere neden olabilir ve bu da sıralamalarınızı düşürebilir.

Unutulmaması gereken bir diğer önemli nokta da, yalnızca mevcut kitlenizle alakalı içerik sağladığınızdan emin olmaktır. 

3. Katma değerli içerik üretmeye odaklanın

  • Kaliteden, okunabilirlikten ve içerikten ödün vermemek için çok sayıda makale üretmekten kaçının.
  • Yeni izleyicileri davet ederken (ve geri gelmelerini sağlarken) mevcut kitlenizi de besleyin.

4. Eski içeriği güncel tutun

Düşük kaliteye sahip, eski ve güncelliğini yitirmiş içerik, artık kimsenin işine yaramadığı için muhtemelen yararsız içerik olarak sınıflandırılacaktır.

İçeriğin en son ne zaman güncellendiği, ne kadar alakalı ve gerçekçi olduğu konusunda önemli bir rol oynar. İçeriği düzenli olarak güncelleyerek okuyucularınız için mümkün olduğunca faydalı olmasını sağlayabilirsiniz.

Bu özellikle zamana duyarlı konular için önemlidir, ancak her zaman güncel olan içerikler için de geçerlidir. Her zaman güncel olan içerik düzenli olarak yenilenirse, okuyucular içeriğin hala %100 güncel olduğundan emin olur ve bu da içeriğe duydukları güveni artırır.

Güncelleme sonrasında, zaten yüksek kaliteli içerik üretiyorsanız arama trafiğinizin arttığını göreceksiniz.

5. Web sitenizin konusuna bağlı kalın

Web sitenizin ana konusuna bağlı kalın ve bundan çok uzaklaşmayın. Bu, blogunuz için olduğu kadar hizmet/ürün sayfalarınız ve sitenizdeki diğer sayfalar söz konusu olduğunda da önemlidir.

Büyük haber siteleri veya önemli yayınlar gibi çok yüksek otoriteye sahip siteler, yüzlerce alt nişi kapsayan geniş bir nişi yönetebiliyor olsa da çoğu site bunu yapamaz.

İlk kez 100 yıl önce yayınlanan ve 30 yıllık bir alan adına sahip olan Forbes’un finans ve muhasebeden pazarlamaya kadar tüm iş konularında sıralamaya girmesi mümkündür. Ancak herhangi bir kişi tarafından oluşturulan bir yıllık blog bunu yapmaya çalışırsa, başarılı olması pek olası değildir.

Arama motorlarının web sitenizin ne hakkında olduğunu ve hedef kitlenizin kim olduğunu kolayca anlayabilmesini sağlamak için nişinizi seçin ve buna bağlı kalın. Niş ne kadar dar olursa, web siteniz o kadar konuyla ilgili olacak ve bu nişte bir uzman olarak görülmeniz o kadar hızlı olacaktır.

Helpful Content Update İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Helpful Content Update için dikkat edilmesi gerekenler aşağıdaki şekildedir:

1. Temel bilgilere geri dönün

  • Hedef kitle, hangi içeriğin yayınlanacağına karar vermede çok önemli bir rol oynar. Bu yüzden doğru kitle için içerik oluşturuyor olduğunuzdan emin olun. 
  • Bir persona oluşturmak, uygun içerik oluşturmanıza ve web sitenizi en üst seviyeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır.
  • Doldurulmuş anahtar kelimelerden kaçınmak ve daha iyi bilgiler sağlamaya odaklanmak, Google’ın içeriğinizi yetkili olarak tanımlamasına ve web sitenizi yeniden sıralamanıza yardımcı olacaktır.
  • Yapay zekayı idareli kullanın. Son zamanlarda yapay zeka, büyük miktarlarda içeriği hızlı bir şekilde üretmek için giderek daha popüler hale geldi. Fakat içeriğinizi yazmak için AI yazma araçlarını isteyip istemediğinizi yeniden düşünmeniz gerekir.

2. Eşsiz değerinizi denklemin içine koyun

  • Google, kapsamlı bilgiye sahip kişiler tarafından oluşturulan içeriğe öncelik verir ve okuyucularınız da bunu takdir eder.
  • Web sitenizin veya blogunuzun ziyaretçilerinin konu hakkında ne söyleyeceğinizi bilmelerine odaklanın.
  • Aynı konu hakkında internette çok sayıda bilgi mevcuttur. Bu yüzden uzmanlığınız, deneyimleriniz, gerçek dünyadan örnekler ve veriler içeriğinizi yazarken çok önemlidir. 
  • Web sitenizi rakiplerinizden ayıracak bir yol var mı?
  • İçeriğinizin okuyucunuzu tatmin edecek anlamlı bilgiler ve yanıtlar sağladığından emin olun. Bu, planlama ve yeterli zaman gerektirir. SERP’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) sıralanacak anahtar kelimeleri aramadan önce konuya değer katmayı düşünün.
  • Düşük kaliteli, genel ve plansız içerik oluşturmak size nicelik konusunda yardımcı olabilir, ancak kaliteniz zarar görür. Başka bir deyişle, Google bize “Beni memnun etmeye çalışma, kullanıcılarını memnun et” diyor. Bu yüzden başka bir insanın okuması için yazdığınızı asla unutmamalısınız. 

3. Yazmadan önce hedef kitlenizi belirleyin

  • Yararlı İçerik Güncellemesi ile Google, web sitenizde her şeyi yazamayacağınızı vurguluyor. Teknoloji, sağlık, finans ve diğer konular hakkında makaleler yayınlayan web sitelerini sık sık görebilirsiniz. Fakat Google bunlara karşı çıkıyor.
  • Google güncellemesi sayesinde bazı web siteleri artık Google’ın arama sonuçlarına hakim olamayacak. Güncelleme, kaliteli içerik yazan hizmetleri veya web sitelerini etkilemeyecek. Ancak, bir araya getirilmiş ve yeniden düzenlenmiş içerik, sitelerin arama motorlarında üst sıralarda görünmesini zorlaştırabilir.

Yapay Zeka ve Helpful Content Update İlişkisi

Geçmişte, Google’ın helpful content kılavuzunun açılış paragrafında içeriğin “insanlar tarafından insanlar için oluşturulmuş” olması gerektiği belirtiliyordu. Bu ifade artık insan tarafından yazıldığından bahsedilmeden sadece “insanlar için oluşturuldu” şeklinde güncellendi.

Bu değişikliğin, kullanıcılara yardımcı olmaya odaklanan orijinal bilgiler sağladığı sürece, yapay zeka yardımı ile yazılan içeriğin Google tarafından kabul edilebilir olduğunu doğruladığını göstermektedir.

Bu Güncelleme Bir Ceza mı?

En iyi SEO uygulamalarını takip ediyorsanız ve sitenizde yüksek kaliteli içerik oluşturuyorsanız, sinyal sitenize uygulanmayacak ve fazla değişiklik görmeyeceksiniz. Bununla birlikte, Helpful Content Update, aramada düşük kaliteli “SEO İçeriğini” hedef alacak.

Google Discover & Google Haber Gibi Ürünler Bu Güncellemeden Etkilendi mi?

Google Yararlı İçerik Güncellemesi her web sitesini etkileyecek olsa da, ilk testler aşağıdaki kategorilerin SERP’lerde SEO sıralaması amacıyla sadece arama motoru algoritmalarını değil, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için yazılmış daha yüksek kaliteli, insan odaklı içeriği ortaya çıkarmak için en fazla gelişmeyi görmesi gerektiğini ortaya koymuştur:

  • Çevrimiçi Eğitim
  • Sanat ve Eğlence
  • Alışveriş
  • Teknolojiyle İlgili İçerik

İlgili İçerikler:

Google Spam Update Algoritması Nedir? Web Siteleri SpamBrain Algoritmasından Nasıl Etkilendi?

Algoritma Nedir, Nasıl Çalışır, Nasıl Oluşturulur?

BERT Algoritması Nedir? Yapay Zekanın Search Ekosistemindeki Hakimiyeti, Örneklerle BERT Algoritması

Google Algoritması Nedir?

Yapay Zeka (AI) ile En İyi İçerik Nasıl Üretilir? Uygulamalarla En İyi 6 Yapay Zeka Aracı

Yapay Zeka vs. İnsan Tarafından Yazılan İçeriklerin Tespiti

SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

Domain Sorgulama