Stoksuz E-ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?

Stoksuz E-ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?
Hosting Fiyatları

Binlerce girişimci bir perakende işi kurmayı hayal etse de, envanter satın alma ve depolama maliyetleri, çoğu satıcıyı caydıracak kadar yüksek bir giriş engelidir. Bu engeli bir nebze olsun aşmak istiyorsanız, stoksuz e-ticaret hakkında bilgi sahibi olarak minimum maliyetlerle e-ticaret yapmaya başlayabilirsiniz.

  • 2023 yılında küresel dropshipping pazarı 284 milyar doların üzerine çıktı.
  • Dropshipping’in 2030 yılına kadar 1.253,79 milyar dolar gelire ulaşacağı tahmin ediliyor.
  • Google Trends‘e göre, 2022 ve 2023 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri’nde stoksuz satışa olan ilgi %156 oranında arttı.
  • Çevrimiçi perakendecilerin yaklaşık %27’si, müşteri siparişlerini yerine getirmek için ana yaklaşım olarak dropshipping’i benimsemeyi seçti.
  • Dropshipping yapanlar genellikle %15 ile %20 arasında bir kâr marjına sahip.
  • Tüm stoksuz satış sitelerinin yaklaşık %66’sı sitelerinin müşterilerin yorum bırakmasına izin vermesini sağlıyor.

Stoksuz E-ticaret Nedir?

Stoksuz E-ticaret Nedir?

Stoksuz e-ticaret ya da dropshipping, bir e-ticaret perakendecisinin ürün satışlarını yönettiği, ancak yerine getirmeyi yönetmediği, ürünleri talep üzerine depolayan ve gönderen üçüncü taraf bir tedarikçi tarafından ele alınan bir yöntemdir.

Satıcı yalnızca aracı olarak hareket eder ve temel olarak tedarikçi ile son müşteri arasında bağlantı kurar. Envanterle uğraşmaya gerek olmadığından, stoksuz e-ticaret perakendeci için minimum risk taşır.

Minimum ön yatırım gerektirdiğinden, internet bağlantısı olan herkes bir stoksuz e-ticaret işi başlatabilir ve bunu neredeyse her yerden yürütebilir.

Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?

Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?

Stoksuz e-ticaret iş modeli ilginizi çekiyorsa, başlamak için atmanız gereken adımlar aşağıdaki şekildedir:

1. Bir stoksuz e-ticaret tedarikçisi bulun

Başarılı bir stoksuz e-ticaret işi başlatmak için öncelikle nişinizi belirlemeniz gerekir. Niş, uzman olduğunuz pazarın belirli bir alanıdır. Bu yüzden başarılı olmak istiyorsanız, nişiniz bir pazar araştırmasına, müşteri ilgi alanlarının belirlenmesine ve potansiyel kârlılığa dayanmalıdır.

Bu noktada hedef kitlenizde yankı uyandıran tasarımlara sahip veya doğrudan nişinizle ilgili ürünleri nasıl oluşturabileceğinizi düşünün. Bu, kitlenizin satın almaktan heyecan duyacağı ürünler sunduğunuzdan emin olmanızı sağlayacaktır.

2. İşletmenizi adınızı bulun

Nişinizi belirledikten sonra stoksuz e-ticaret işiniz için bir isim bulmanız gerekir. Bu noktada iş fikrinizi yansıtan akılda kalıcı bir isim seçin.

İlgili İçerik: Marka İsmi Bulma, Akılda Kalıcı Marka Adı Nasıl Bulunur?, Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır, Avantajları Nelerdir?

3. Bir tedarikçi bulun

Mükemmel bir stoksuz e-ticaret tedarikçisi bulmak işinizi hızla büyütmenize yardımcı olur. Bu nedenle, ihtiyaçlarınıza en uygun tedarikçiyi bulmak için bakmanız gereken ana kriterler vardır. Bunlar aşağıdaki şekildedir:

  • Hızlı sipariş karşılama süreleri: Siparişin alınmasından sevkiyata hazır hale gelmesine kadar hızlı teslimat yapan tedarikçilere öncelik verin. Unutmayın, hızlı gönderim daha mutlu müşteriler sağlar.
  • Verimli sevkiyat: Hızlı ortalama sevkiyat süreleri ve birden fazla kargo ile ortaklıkları olan tedarikçileri arayın. Dünya çapında birden fazla sipariş karşılama merkezi, müşterilere olan mesafeyi kısaltır ve küresel iş genişlemesini kolaylaştırır.
  • Olumlu müşteri yorumları: Tedarikçinin güvenilirliğini web sitesi, sosyal medya ve Reddit ya da Yelp gibi üçüncü taraf sitelerdeki müşteri yorumları aracılığıyla değerlendirin.
  • Ürün örnekleri: Teslimat hızını, kutudan çıkarma deneyimini ve ürün kalitesini kişisel olarak değerlendirmek için numune sipariş edin. 

4. E-ticaret Mağazanızı kurun

Dropshipping ile ürünlerinizi satmak için bir çevrimiçi mağazaya ihtiyacınız vardır. Seçenekleriniz ise aşağıdaki şekildedir:

E-ticaret pazar yerleri

  • Artıları: Halihazırda yerleşik geniş bir kitle ve düşük maliyetler (listeleme maliyetleri çoğunlukla 1 doların altındadır) sunar.
  • Eksiler: Benzer ürünler satan diğer satıcılarla sürekli rekabet halinde olmak zorunda kalırsınız.

Bir web sitesi kurun

  • Artıları: Son derece özelleştirilebilir, görsel olarak bir pazar yerinden daha iyi görünür, tüm alan size aittir.
  • Eksileri: Yüksek aylık maliyetle gerektirir. Sıfırdan bir kitle toplamanız gerekir.

Karar vermeden önce stoksuz satış tedarikçinizin seçtiğiniz platformu destekleyip desteklemediğini kontrol edin. 

İlgili İçerik: 10 Adımda E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

5. Mağazayı dropshipping tedarikçisine bağlayın

Sipariş karşılama süreçleri yalnızca mağazanız tedarikçinizle entegre edilebiliyorsa otomatikleştirilebilir. Aksi takdirde, siparişleri mağazanızdan tedarikçinize manuel olarak iletmek için çok fazla zaman harcamanız gerekecektir. Haftada 10 sipariş alıyorsanız, bu zamanınızı almaz, ancak 500+ siparişe ulaştığınızda işler değişir.

Mağazanızı tedarikçinize bağlayabilirseniz, siparişleriniz otomatik olarak stoksuz satış tedarikçinize aktarılacaktır. Bu sistem, tedarikçilerin sizin yardımınıza gerek kalmadan siparişleri derhal göndermeye başlamasına ve doğrudan müşterilere sevk etmesine olanak tanır. 

6. Mağazanıza ürün ekleyin ve bir fiyatlandırma stratejisi seçin

Tedarikçinizin kataloğundan ürünleri seçin ve mağazanıza ekleyin. Ürünlerinizi fiyatlandırmanın birden fazla yolu vardır, ancak aşağıdaki denklem başlangıç için en kolay olanıdır:

Ürün maliyetleri + İstenen kâr marjı = Perakende satış fiyatınız

Ürün fiyatı, e-ticaret platformu ücretleri ve tasarım veya muhasebe hizmetleri gibi dış kaynak kullanımı giderleri dahil olmak üzere tüm maliyetleri göz önünde bulundurun. Fiyatlandırma stratejinize gelecekteki olası indirimler için bir marj ekleyin.

7. Ürün fotoğraflarını ve açıklamalarını hazırlayın

Ürün açıklamalarınız ve görselleriniz markanıza bir kişilik kazandırmalıdır. Bu yüzden etkileyici ürün açıklamaları oluşturmak için argo ve mizah da dahil olmak üzere hedef kitlenizde yankı uyandıran, nişe özgü bir dile odaklanın. 

Ürün özellikleri, boyutları ve kalitesi hakkında kapsamlı ve şeffaf olun ve keşfedilebilirliği artırmak için SEO anahtar kelimelerini ekleyin.

Etkili ürün fotoğrafları için:

  • Nakış ve fermuar gibi ayrıntıları ön plana çıkarmak için yakın çekimler yapın.
  • Kişilik ve ilişkilendirilebilirlik katmak için fotoğraflara insanları dahil edin.
  • Müşterilerin kullanımlarını görselleştirmelerine yardımcı olmak için ürünleri amaçlanan ortamlarında fotoğraflayın.
  • Gerçek ürün çekimleri için kaynaklar sınırlıysa maketler kullanın. Tedarikçiler genellikle mockup oluşturucular sağlar veya boş ürün şablonları için stok görsel sitelerini kullanabilirsiniz.

8. İşletmenizi pazarlayın

Pazarlama, müşteri çekmenin ve satışları artırmanın anahtarıdır. Bu yüzden sosyal medya, SEO, e-posta pazarlaması ve ücretli reklamcılık yoluyla çevrimiçi ortamda güçlü bir marka varlığı oluşturmaya odaklanın. 

Pazarlama stratejilerinizi, ürünlerinizin ve mağazanızın benzersiz yönlerini vurgulayarak belirli kitlenizi hedefleyecek şekilde uyarlayın. İlgi çekici içerik ve promosyonların görünürlüğü artırabileceğini ve müşteri sadakatini teşvik edebileceğini unutmayın. Etkili pazarlama, mağazanıza gelen trafiği artırır ve rekabetçi e-ticaret ortamında marka varlığınızı oluşturur.

İlgili İçerik: 10 Adımda Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Stoksuz E-ticaret Yapmanın Avantajları ve Dezavantajları

Stoksuz e-ticaret yapmanın avantajları, düşük başlangıç maliyetlerinin ötesine geçer; verimlilik, esneklik ve müşteri memnuniyetine odaklanan bir çevrimiçi perakende işi yürütmeye yönelik bütünsel bir yaklaşımı kapsar. Bir e-ticaret işi kurmayı düşünenler için stoksuz e-ticaret, potansiyeli olan cazip bir sipariş karşılama yöntemi olarak öne plana çıkar.

UnsurDropshipping ModeliGeleneksel Perakende Modeli
Başlangıç MaliyetleriDüşük mali yükümlülük gerektirir.Envanter, mağaza ve depolamaya yüksek yatırım gerektirir.
Konumdan BağımsızlıkTamamen çevrimiçi ve konumdan bağımsız çalışır.Fiziksel mevcudiyet gereklidir.
Platform EntegrasyonuÇeşitli e-ticaret platformları ile kolayca entegre olur.Bağımsız satış platformu ve bakımı size aittir.
Envanter YönetimiEnvanter yönetimine gerek yoktur, her şey tedarikçiler tarafından halledilir.Envanterin taşınmasını ve yönetilmesini gerektirir.
Ürün SeçenekleriFarklı tedarikçilerden geniş çeşitlilik ve geniş kitlelere erişim sağlanabilir.Stoklanan envantere göre sınırlı seçim yapabilirsiniz.
Risk YönetimiAzaltılmış risk, tarihi geçmiş ürünlerden kaynaklanan kayıpların önlenmesini sağlar.Satılmamış veya tarihi geçmiş envanterden kaynaklanan potansiyel kayıplar size aittir.
ÖlçeklenebilirlikDeğişen talebi karşılamak için yüksek oranda ölçeklenebilir ve esnektir. Fiziksel envanter kısıtlamaları nedeniyle sınırlı ölçeklenebilirlik sunar.

Stoksuz E-ticaret Yapmanın Dezavantajları

Aşağıdaki tabloda stoksuz e-ticaret’te karşılaşabileceğiniz bazı potansiyel dezavantajları bulabilirsiniz:

DezavantajlarDropshipping ModeliGeleneksel Perakende Modeli
Kâr MarjlarıSatış başına daha düşük kar marjları sunar.Satış başına potansiyel olarak daha yüksek kar marjı sunar.
Tedarikçi BağımlılığıÜrün kalitesi ve zamanında sevkiyat için tedarikçilere bağımlı olursunuz.Ürün kalitesi ve sevkiyatı üzerinde doğrudan kontrol sağlar.
Nakliye ve Ambalaj KontrolüGönderim ve paketleme üzerinde kontrol eksikliği vardır.Paketleme ve sevkiyat üzerinde tam kontrol sizdedir.
RekabetDoymuş bir pazar nedeniyle yoğun rekabet vardır.Müşteri tabanının yerel bir alanla sınırlı olması nedeniyle yoğun rekabet vardır.

Stoksuz E-Ticaret Tedarikçileri

Stoksuz e-ticaret tedarikçisi veya toptancısı bulmak nispeten basit bir işlemdir. Hızlı bir Google araması, perakendecilere envanter ve nakliye hizmetleri sunan bu tür stoksuz satış şirketlerini hemen bulmanızı sağlar. Rekabet sert ve her geçen çeyrekte daha da yoğunlaşıyor olsa da; Alibaba, Doba ve Salehoo gibi şirketler, sektöre hala hakim olmaya devam etmektedir.

Yerli Stoksuz E-ticaret Tedarikçileri

Aşağıdaki tabloda yerli stoksuz e-ticaret tedarikçilerine ait bir liste bulabilirsiniz:

SektörYerli Stoksuz E-ticaret Tedarikçileri
Elektronik ve Bilgisayar Ürünleritechnomodel, Arena, mertelektronik, Datagate, bigpoint, Armada.com.tr
Ev Tekstili Ürünleriinpakglobal, tekstilbayi, yollarmisin, ceyyiz.com
Giyim Ürünlerifileli.com, Moda Merve, İç Giysim, YokYok, Sihirli Ayakkabılar
Sağlık ve Kozmetik ÜrünleriParfumvekozmetik.com, Eczadeposu.net, erbilden, modatools

Yabancı Stoksuz E-ticaret Tedarikçileri

Aşağıdaki listede en popüler yabancı stoksuz e-ticaret tedarikçilerini bulabilirsiniz:

1. AliExpress

AliExpress

Çinli e-ticaret devi Alibaba’nın sahibi olduğu AliExpress, Çin merkezli toptancılara ve stoksuz satış yapan tedarikçilere erişim sağlama konusunda uzmanlaşmış uluslararası bir platformdur. AliExpress satıcıları, Kuzey ve Güney Amerika, APAC ve AB dahil olmak üzere 220’den fazla ülkeye ürün gönderebilir.

AliExpress’teki satıcılar tüketici elektroniği, oyuncak, moda, mücevher, mobilya ve kendin yap gibi kategorilerde 100 milyondan fazla ürün satmaktadır. Küçük hacimli alımları desteklemesi sayesinde AliExpress, dünyanın dört bir yanından dropshipping yapanların tercih ettiği bir platformdur.

Birçok özel uygulama, büyük e-ticaret platformlarına AliExpress entegrasyonu sağlar. DSers, Shopify kullanan perakendecilerin kullanabildiği stoksuz satış aracıdır. AliExpress tarafından geliştirilen bu uygulama Shopify, Wix ve diğer benzer platformlarda çalışır. 

AliExpress Dropshipping Ücretleri

Rakiplerinin çoğunun aksine AliExpress stoksuz satış ücreti talep etmez. Platforma erişim için herhangi bir ön maliyet söz konusu değildir, bu da onu alandaki yeni oyuncular için mükemmel bir seçenek haline getirir. 

2. Alibaba

Alibaba

Alibaba Online Marketplace, dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biridir. Genellikle toptan ve büyük miktarlarda ürün sağlayabilen tedarikçileri bulmak için kullanılır. Bu nedenle, daha mütevazı sipariş boyutlarına sahip küçük stoksuz satış mağazaları için en iyi seçenek değildir.

Bununla birlikte, daha geniş bir kullanıcı tabanına ve daha büyük günlük sipariş listelerine sahip yerleşik çevrimiçi perakendeciler platformu kendi yararlarına kullanabilir. Alibaba, özellikle daha fazla özelleştirilmiş etiket ve ürün markası gibi özellikler isteyen perakendeciler için kullanışlıdır.

Alibaba Dropshipping Ücretleri

Alibaba, sitede vitrini olan satıcılardan abonelik ücretlerinin yanı sıra her işlem için bir komisyon almaktadır. Perakendecilerden ürünlerini listelemeleri için ücret alınmaz, ancak ek satış özellikleri ve yükseltmeler ücret karşılığında kullanılabilir.

3. Doba

Doba

Doba, AliExpress ile kıyaslandığında çok daha küçük bir pazar yeridir. Satıcıları listelemek yerine seçkin birkaç tedarikçiyle (2023 itibariyle yaklaşık 165) doğrudan entegre olmaktadır. Doba, birden fazla depodan sipariş verme seçeneği ile daha merkezi bir sistem sürdürmektedir.

Perakendeciler, tedarikçilerin ve toptancıların tam dizinine erişebilirken aynı zamanda ürünleri doğrudan Doba pazarından satın alabilmektedir. Platform 2 milyondan fazla ürün ve küresel nakliye seçeneği sunmaktadır.

Doba, yalnızca birkaç önemli tedarikçinin bulunduğu (ve Doba’da mevcut olduğu) nişlerde faaliyet gösteren perakendeciler için daha uygundur.

Doba Dropshipping Ücretleri

Doba, farklı büyüklükteki işletmeler için birkaç farklı fiyatlandırma yapısı sunar. Yeni başlayanlar için fiyatlandırma aylık 24,99 $’dan başlar, bir iş planı için 49,99 $’a ve işletmeler için 299,99 $’a yükselmektedir.

4. SaleHoo

SaleHoo

SaleHoo, perakendecilere tedarikçileri daha kolay bulabilmeleri için ayrıntılı dizinler sağlamaya odaklanmış bir toptan tedarikçi dizinidir. Perakendeciler aramalarını filtreleyebilir ve trend ürünleri bulmak ve kar marjlarını otomatik olarak hesaplamak için Salehoo pazar araştırma laboratuvarlarını kullanabilir.

SaleHoo, 8.000’den fazla önceden incelenmiş tedarikçi ve 2,5 milyon üründen oluşan bir ürün yelpazesi içermektedir. Öncelikle ABD, İngiltere ve Avustralya pazarlarındaki stoksuz satış yapanlara hizmet vermektedir. 

SaleHoo, Shopify ve AliExpress arasında bir aracı olarak hareket eder. Ücretli abonelik hizmeti, AliExpress satıcıları hakkında sınırlı bilgiye sahip yeni başlayanlara yöneliktir. İnceleme süreci, dropshipper’ların güvenilir tedarikçilere erişmesini sağlar.

Salehoo Dropshipping Ücretleri

Bir yıllık erişim için tek seferlik 67$ veya ömür boyu üyelik için 127$ ücret ödenir. SaleHoo 60 günlük para iade garantisi sunar, böylece perakendeciler uygun olup olmadığını görmek için deneyebilir.

Stoksuz E-Ticarete Başlamadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Stoksuz e-ticaret’e başlamadan önce bilmeniz gereken en önemli detayları aşağıdaki listede bulabilirsiniz:

  • Nişinize Odaklanın: Niş bir mağaza açmak rekabet alanınızı daraltır. Çünkü ürününüzle ilgilenen ve potansiyel olarak ilgilenebilecek belirli bir kitleyi bulmak ve hedeflemek çok daha kolay hale gelir. Satılacak ürün yelpazesini daraltmak, net ve ayrıntılı bir pazarlama planı çizmenize yardımcı olur. Ayrıca, tüm nişlerden ürünler içeren genel bir mağaza söz konusu olduğunda, web sitenizi SEO dostu hale getirmek neredeyse imkansız hale gelebilir. Bir niş seçmek, gerekli anahtar kelimeleri kolayca seçmenizi sağlayacaktır. Nişinizi seçtikten sonra, niş tabanlı online mağazanızı Shopify, Wix veya Weebly gibi uygun bir e-ticaret platformunda kurabilirsiniz.
  • Ürün Kalitesine Odaklanın: Çoğu zaman, yeni stoksuz göndericiler risklerini en aza indirmek için daha ucuz fiyatlara sahip tedarikçileri tercih eder. Fakat stoksuz e-ticaret işine başlarken ucuza gitmek en kötü fikirdir. Bu, büyük olasılıkla tonlarca kötü müşteri yorumu ve daha düşük fiyata aldığınız vasat altı ürünlerle ilgili şikayetlerle sonuçlanacaktır. Alibaba ve AliExpress üzerinden ürün tedarik etmek, ürünün kalitesinden ödün vermediğiniz sürece iyidir. Bu yüzden hizmetlerini, ambalajlarını ve ürünün genel kalitesini görmek için seçilen tedarikçilerle bir test siparişi vererek kaliteyi görebilir ve kontrol edilebilirsiniz. Bu şekilde, gelecekteki müşterilerinizin tam olarak ne alacağını deneyimleyebilirsiniz. Kendinizi güvence altına almak için satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce her zaman yorumları, incelemeleri ve derecelendirmeleri gözden geçirmelisiniz.
  • Birden Fazla Tedarikçiniz Olsun: İyi bir tedarikçi seçmek stoksuz satış işinizin temelini oluşturur, ancak tek bir iyi tedarikçiniz varsa kolayca hata yapabilirsiniz. Sizi destekleyecek birden fazla tedarikçiniz yoksa, yerine getirilmemiş bir sipariş yığınıyla ve gecikme nedeniyle hayal kırıklığına uğramış müşterilerden gelen çok sayıda ters yorumla karşı karşıya kalırsınız. Bu da sizi hesabınızın kapatılması riskiyle karşı karşıya bırakabilir. Bu noktada sattığınız her ürün için üç ila beş güvenilir tedarikçi bularak ve onlarla güçlü ilişkiler kurarak bu tür felaketlerden kaçınabilirsiniz.
  • Yapılmaması Gerekenleri Bilin: Dropshipping, eğer doğru yaparsanız, iş yapmanın en keyifli ve kazançlı yollarından biridir. Sizi kargo, depolama ve envanteri düzenli olarak kontrol etme gibi karmaşık süreçlerden kurtarır ve bir iş yürütmeyi daha istikrarlı hale getirir. Bu kolaylığa rağmen, yanlış ürün seçimi, memnuniyetsiz müşterilerin öfke ve kızgınlığını davet edeceğinden, başlangıçta sizi bunaltabilir. 
  • Belirli Ürünleri Dropshipping Yapmayın: İşler ters giderse müşterilerin hayal kırıklığıyla başa çıkmak zor olacağından, yanlış ürün seçimleri sizi büyük bir zarara uğratabilir. Bu yüzden telif hakkı olan, ağır, kırılgan ve teknik olarak karmaşık ürünlerden kaçının, çünkü dropshipping’in olağanüstü kalitede ürünler sunacağından emin olamazsınız.
Domain Sorgulama