Yurt Dışına Ürün Satma, İnternetten Yurt Dışına Satış Yapmak

Yurt Dışına Ürün Satma, İnternetten Yurt Dışına Satış Yapmak
Hosting Fiyatları

Büyüyen e-ticaret pazarından faydalanmak istiyorsanız, en iyi çevrimiçi e-ticaret platformlarından birine kaydolmak harika bir ilk adım olacaktır.

Peki bu platformlar neden bu kadar popülerdir?

Alışveriş yolculuklarının %63’ü online olarak başlar, bu da online siteleri ürünlerinizi satmak için giderek daha kazançlı bir seçenek haline getirir.

Ayrıca, Statista’ya göre, e-ticaret perakende satışları 2021’de tüm satışların %14,2’sini oluşturdu ve bu rakamın 2025’in sonunda yaklaşık %21’e yükselmesi beklenmektedir.

Bu istatistikler, e-ticaretin tüketicilerin alışveriş yapma şeklini değiştirdiğini ve dropshipping gibi yeni iş fırsatlarının önünü açtığını kanıtlamaktadır.

İhracat Nedir?

İhracat, bir işletmenin bir ülkede ürettiği mal ve hizmetleri daha sonra başka bir ülkedeki alıcılara satma sürecidir.

Ürün veya hizmet ihracatı herhangi bir şey olabilir. Bu ticaret kargo, e-posta, uçakta özel bagajda iletilerek yapılabilir. 

Daha fazla bilgi için: İhracat Nedir, Nasıl Yapılır? E-İhracat vs. İhracat Arasındaki Farklar

E-ihracat Nedir?

E-ihracat, yabancı ülkelerdeki müşterilere çevrimiçi olarak ürün veya hizmet satma sürecidir. Farklı ülkeler veya bölgeler arasında internet üzerinden ürün veya hizmet alışverişi olan sınır ötesi e-ticaretin bir şeklidir. E-ticaret ihracatı, işletmelerin pazar erişimlerini genişletmelerine, maliyetleri azaltmalarına ve rekabet güçlerini artırmalarına yardımcı olabilir.

Daha fazla bilgi için: E-ihracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?

Yıllara Göre Yurt Dışına Ürün Satış İstatistikleri

Uluslararası e-ticaret son yıllarda hızla büyümektedir. İnternete erişim ve internetin benimsenmesi ve bugün dünya çapında yaklaşık beş milyar internet kullanıcısıyla, çevrimiçi alışveriş yapan insan sayısı artmaya devam etmektedir. Statista’ya göre, toplam e-ticaret satışları 4,9 trilyon ABD dolarıdır ve 2025 yılına kadar küresel satışlarda e-ticaretin payı %24,5 olacaktır.

Yurt Dışına Ürün Satmanın Avantajları ve Dezavantajları

Yurt dışına ürün satmanın avantajları aşağıdaki şekildedir:

  • İşletmelerin, özellikle e-ticaretin hızla büyüdüğü gelişmekte olan pazarlarda, geniş ve çeşitli bir müşteri tabanına erişmesini sağlar.
  • İşletmelerin farklı müşteri tercihlerine ve ihtiyaçlarına uyacak şekilde özelleştirilmiş geniş bir ürün veya hizmet yelpazesi sunmasına olanak tanır.
  • Giriş engellerini ve fiziksel altyapı, lojistik ve mevzuata uygunluk gibi geleneksel çevrimdışı ticaretle ilişkili riskleri azaltır.

Yurt dışına ürün satmanın dezavantajları aşağıdaki şekildedir:

  • Ülkeler arasında farklılık gösterebilecek vergilendirme, gizlilik, fikri mülkiyet ve tüketicinin korunması gibi yasal ve düzenleyici konular.
  • İşletme ve müşterilerin itibarına ve güvenine zarar verebilecek dolandırıcılık, siber saldırılar ve veri ihlalleri riskini artırır.
  • Yüksek kaliteli ürünler, hizmetler ve müşteri desteği sunmanın yanı sıra değişen müşteri tercihlerine ve pazar trendlerine uyum sağlama konusunda işletmeler üzerindeki rekabet ve baskıyı yoğunlaştırır.

Yurt Dışına Ürün Satışı Nasıl Yapılır?

Online satış yapmak için en iyi platformlar, her satıcının ürün kategorilerine, hedeflerine ve ihtiyaçlarına göre farklılık gösterecektir.

Çevrimiçi pazar yerleri, e-ticarete yeni başlayanlar için başlangıç için iyi bir yerdir, çünkü bir iş kurmak için gereken ön masrafları (pazarlama, web tasarımı ve kurulumu, SEO), riskleri ve zamanı azaltmanıza olanak tanır.

Zaten tanınmış bir markanız varsa ve kazancınızı bir pazar yeri ile bölüşmek istemiyorsanız veya özel bir çözüm istiyorsanız, kendi e-ticaret mağazanızı kurmak en iyi seçenek olabilir.

Pazar yerleriE-ticaret
TrafikOrganik olarak trafik çekin.Mağaza sahibi ziyaretçi çekmek için pazarlama yapmalıdır.
KurulumKurulumu hızlıdır.Tüm siteyi kendiniz kurarsınız; başlangıçta zaman alıcı olabilir.
MaliyetlerÜcretli komisyonlar (genellikle %5-15 arasında); bazıları üyelik için ücret alır. Kurulum sırasında düşük maliyet veya hiç maliyet yoktur.Komisyon yoktur; satıcı siteyi çevrimiçi hosting/bakım masraflarını öder.

Daha fazla bilgi için: E-Ticaret Nasıl Yapılır? Adım Adım E-Ticaret Sitesi Kurma Rehberi, Shopify Nedir? E-Ticaret Web Sitenizi Nasıl Oluşturursunuz?

Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Kullanılabilecek Pazar Yerleri ve Platformlar

Yurt dışına ürün satmak için kullanabileceğiniz popüler platformlar ve pazar yerleri aşağıdaki şekildedir:

1. Amazon

Amazon en zorlu çevrimiçi pazar yerlerinden biri olsa da, işletmelere muazzam fırsatlar sunar. Bu nedenle bir milyondan fazla küçük ve orta ölçekli şirket platformda satış yapmaktadır, satış ve marka bilinirliği oluşturmak için bu platformu kullanır.

Amazon’da yer bulmak, yeni ürünlere sahip üreticiler ve şahıs şirketleri için zor olabilir.

Amazon rekabetçi komisyonlar ve aklınıza gelebilecek hemen her şeyi sunar. Çevrimiçi bir iş kurmak için bir kuruş ödemeden sonsuz çeşitlilikte ürün bulmak için daha iyi bir yer yoktur.

Avantajlar

  • Yerleşik ve güvenilir bir çevrimiçi pazar yeridir: Amazon’da aktif olarak alışveriş yapan 250 milyondan fazla kişi vardır. Herhangi bir küçük işletmenin herhangi bir günde bu büyüklükte bir müşteri tabanına erişmesinin bir yolu yoktur.
  • Anında güvenilirlik: Tüketiciler yeni birinden ürün satın alma konusunda Amazon’a daha fazla güven duyar.
  • Amazon’un satış ortaklığı programından yararlanın: Bu, satış ortaklarının satıcı ürünlerini tavsiye etmesine olanak tanır, bu da bir satış ortaklığı programının tüm avantajlarını hiçbir iş yapmadan elde edeceğiniz anlamına gelir.
  • Düşük pazarlama maliyetleri: Amazon zaten her gün milyonlarca müşteriyi web sitesine çeker ve siz de onlara erişebilirsiniz. Nişinize ve pazarın ne kadar kalabalık olduğuna bağlı olarak, önemli bir pazarlama çabası olmadan ilk günden itibaren satış yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Düşük ön maliyetler: Bir satıcı hesabı oluşturmak çok az zaman alır.
  • FBA: Fulfillment by Amazon, satış yapmayı çok kolay hale getirir. Her şeyi tek bir yere gönderirsiniz ve gerisini Amazon sizin yerinize her şeyi halleder. Bu, müşteriye özel lojistik veya envanter konusunda endişelenmeden uyurken para kazanabileceğiniz anlamına gelir.

Dezavantajlar

  • Yüksek rekabet: Amazon’da dünya çapında çok fazla işletme satış yapmaktadır, yani bu platformda rekabet çok şiddetlidir.
  • Yönlendirme, gönderim ve abonelik ücretleri ödemek: Amazon, kendileri aracılığıyla satılan her ürün için perakendecilerden yüklü komisyonlar alır. Başlamadan önce bu komisyonlar hakkında bilgi edinmenizde fayda vardır.

Daha fazla bilgi için: Amazon’da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken Her Şey

2. Etsy 

Dünya çapında 40 milyondan fazla müşterinin kullandığı platform, farklı satıcıların ürünlerini sergilemesine ve satmasına olanak tanır.

Dolayısıyla, çevrimiçi satmak istediğiniz benzersiz ürünleriniz ( antikaları, sanat koleksiyonlarını ve el yapımı ürünleri) varsa, Etsy en iyi seçeneğinizdir. Ayrıca yerleşik analitik, potansiyel müşterilere erişim, satış araçları ve kullanımı kolay bir arayüze sahiptir.

Etsy’nin avantajlarından hemen yararlanamazsınız çünkü listelerinizin arama sonuçlarının ilk sayfalarında görünmesi zaman alabilir.

Uzmanlar, Etsy mağazanızı kurduktan sonra, trafik çekmek için bağlantınızı farklı sosyal medya kanallarında paylaşmanızı önerir.

Avantajlar

  • İstediğiniz kadar satış yapın: Etsy’de satış sınırı yoktur.
  • Çevrimiçi bir mağaza kurmak ve maliyetleri düşük tutmak kolaydır: Etsy mağazanızı satışa hazır ürünlerle çalışır hale getirmek tam anlamıyla 15 dakika sürer.
  • Etsy yeni mağazalara satışı teşvik eder: Etsy’deki algoritmaların çoğu yeni mağazalara trafik çekmek için tasarlanmıştır.
  • Etsy’nin yerleşik bir kitlesi vardır: Etsy zaten farklı ürünler arayan müşterilere sahiptir, bu nedenle platformlarında satış yapmak çok daha kolaydır.
  • Harika bir test alanıdır: Etsy, bir web sitesine daha fazla kaynak yatırmadan önce suları test ederken çevrimiçi satışa başlamak için harika bir yol sunar.

Dezavantajları

  • Etsy pazarı doymuş durumdadır: Yıllar içinde çok rekabetçi hale gelmiştir.
  • Kopya ürün fazladır: Etsy zanaatkarlar arasında çok popülerdir, bu da herkesin ürünlerinizi kopyalamasını kolaylaştırır.
  • Düzeni değiştirmek mümkün değildir: Kullanıcılarınızın alışveriş deneyimini geliştirmek için Shopify gibi platformlarda düzeni, yazı tiplerini ve renkleri değiştirebilirsiniz. Ancak Etsy’de bu mümkün değildir.

Daha fazla bilgi için: ETSY’de Nasıl Satış Yapılır?

3. eBay

Amazon’dan önce eBay dünya çapında en popüler çevrimiçi pazar yeriydi. Eğer online ürün satmak istiyorsanız hala en iyi platformlardan biridir. Ayda 200 adede kadar ürünü ücretsiz olarak listeleyebilirsiniz ve satış yaptığınızda yalnızca %10 oranında ücretlendirilirsiniz.

Nasıl çalıştığına gelince, bir satıcı, resimler ve bir açıklamanın yanı sıra bir fiyat ve teslimat seçenekleri de dahil olmak üzere bir ürün yayınlar. Alıcılar teklif verebilir veya ”Şimdi Satın Al” butonuna basabilir.

Müşteriler, bir anlaşma yapıldığında ve satıcı ürünü gönderdiğinde birçok farklı ödeme yöntemi kullanarak ödeme yapar.

Sıradan satıcıların gelişmiş özelliklere ihtiyacı yoktur. Ancak ilanlarınızın öne çıkmasını istiyorsanız, ”tanıtılan ilanlar” gibi özelliklere abone olmayı düşünün.

Avantajlar

  • eBay kullanımı kolay bir platformdur: İlk listelerinizi 30 dakikadan kısa bir sürede hazırlayabilir ve çalıştırabilirsiniz.
  • Her şeyi satabilirsiniz: Yasa dışı olmadığı sürece, bu pazar yerinde bir liste oluşturabilirsiniz.
  • Mükemmel satıcı koruması: eBay, ödeme aldığınızdan emin olmaya öncelik verir ve yarım yamalak para iade garantisi vakalarına meydan okur.
  • Ücretsiz organik trafik: eBay, kullanıcıları (alıcılar) arasında büyük bir popülerliğe ve güvene sahiptir.
  • eBay sabit fiyatlar sunar: Bu nedenle eBay’deki satışlarınızın karlılığını önceden değerlendirebilir ve gelecek stratejilerini planlayabilirsiniz.
  • Ücretsiz listeleme: Her ay 150’ye kadar ürünü ücretsiz olarak listeleyebilirsiniz.

Dezavantajlar

  • Sert rekabet: Birçok ürün benzer özelliklere sahip olduğundan, satıcılar genellikle rekabetçi fiyatlandırma stratejileri uygular.
  • Satıcı ücretleri: Ücretler, eBay’e genişleyen e-ticaret satıcılarının önündeki başlıca engellerden biridir. Kâr marjınız son derece düşükse belirli ürünler size fayda sağlamayabilir.
  • Ucuz müşteriler: eBay, iyi bir anlaşma için platforma gelen alıcıları kendine çeker. Bu ve çok sayıda satıcı nedeniyle, girişimciler makul fiyatlar listelemeye hazır olmalıdır.
  • Markalaşma sınırlamaları: eBay’in hızlı ve kolay kurulumunun bir dezavantajı, özelleştirme için yer olmamasıdır. eBay’de satış yapmaya ilk başladığınızda markanızı oluşturmak zor olabilir.

E-ihracat Sitesi Kurarak Yurt Dışına Satış Yapma

Wix ve Shopify gibi web sitesi oluşturucular e-ticaret mağazanızı kolayca oluşturmanıza yardımcı olur. Mağazanızı oluşturmak için kodlama ve diğer teknik yönleri öğrenmeniz bile gerekmez. Birkaç adımı takip ederek basitçe bir tane web sitesi oluşturmanız mümkündür. 

Bu tür web siteleri, size uygun araçları ve desteği sağladıkları için uluslararası satış yapmak için harikadır. Bu platformlar, ürünlerinizi uluslararası bir pazarda başarıyla satmanıza yardımcı olacaktır. 

Ayrıca, web sitenizi çalıştırmanın maliyeti söz konusu olduğunda bir öngörülebilirlik düzeyi sunarlar. Hosting, alan adı maliyetleri vb. gibi halletmeniz gereken çeşitli ücretler vardır. Bu nedenle, çevrimiçi satışın ne kadara mal olacağına dair doğru bir tahmine sahip olmak idealdir.

Bu platformlardan bazıları, satıcıların küresel pazarlara girmesine yardımcı olmaya adanmış araçlar bile sunuyor. 

Örneğin Shopify Markets, dönüşümleri artırmak, büyüme ve başarı sağlamak için deneyimlerini özelleştirerek dünyanın her yerinden yeni tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacak araçlar sunar.

Daha fazla bilgi için: 10 Adımda E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

Yurt Dışına Ürün Satışı İçin Gerekli Belgeler

Aşağıda e-ihracat yapabilmek için gerekli olan belge ve faturaları aşağıdaki listede bulabilirsiniz:

  • Ticari Faturalar/Proforma/Invoice Fatura
  • Gümrük Beyannamesi
  • Navlun Faturası
  • Sigorta Belgesi
  • Konsolosluk Belgesi
  • Paket ve Ağırlık Listesi
  • Çeki Listesi
  • Konşimento
  • Eşya Ordinosu
  • Tır Karnesi
  • Üretici Ülke Sertifikası
  • Sağlık Sertifikası
  • Standardizasyon Kontrol Belgesi

Yurt Dışında En Çok Satan Ürünler

Tam olarak “dünyanın bir numaralı 1 numaralı ürünü” belirlemek, kaynağa ve ele alınan zaman dilimine bağlı olarak değişebileceğinden zordur. Bununla birlikte, tüm zamanların en çok satan ürünlerinden bazıları olarak sıklıkla belirtilen birkaç ortak ürün vardır.

  • Kitap için Ekipmanlar (kitaplıklar, kitap ayraçları, kitap rafları)
  • Ev ve araba paspasları
  • Mobil elektronik aksesuarları (kılıflar, ekran koruyucular, kulaklıklar, temizlik bezleri ve seyahat çantaları)
  • Çevre dostu ürünler (mutfak gereçleri ve temizlik malzemelerinden giysilere ve hatta diş fırçalarına kadar)
  • Saç şekillendirme aletleri
  • Çocuk oyuncakları
  • Doğal kozmetik ve güzellik ürünleri
  • Ev dekorasyon ürünleri
  • Akıllı telefon tutucuları ve tripodlar
  • Ev ofis ekipmanları
  • Minimalist cüzdanlar
  • Masa oyunları
  • Mutfak aletleri
  • Evcil hayvan malzemeleri ve ekipmanları
  • Cilt bakım ürünleri
  • Sağlıklı yaşam ürünleri
  • Eğitim materyalleri
  • Spor ekipmanları ve dış mekan ürünleri

Yurt Dışına Ürün Satmak İsteyenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Eğer yurt dışına satış yapmak isteyen bir işletmeyseniz, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekir:

1. Maliyetler

Bir e-ticaret işletmesi olarak uluslararası satış yaptığınızda, menşe ülkenizde kalırsınız. Bu, tedarik zincirinizi optimize etmeyi atlayabileceğiniz anlamına gelmez. Yine de envanter taşımaya ve siparişleri yerine getirmeye odaklanmanız gerekecektir. Ancak uluslararası sipariş karşılama maliyetleri artabilir. 

Birçok e-ticaret işletmesi, uluslararası e-ticaret stratejilerini desteklemek amacıyla uluslararası sipariş karşılama konusunda yardımcı olması için bir sipariş karşılama ortağıyla çalışmayı tercih etmektedir.

2. Kanunlar, ücretler ve vergiler

Çeşitli ülkeler, diğer ülkelerden ithal edilebilecek ürün türleri konusunda kısıtlamalara sahiptir. Bu, üründe bulunan istenmeyen bir bileşen olabileceği gibi yasadışı kabul edilen bir malzeme de olabileceği anlamına gelir. Ayrıca, ürününüzü yasal olarak başka bir ülkeye gönderebiliyor olsanız bile, bu ucuz olacağı anlamına gelmez. 

Bu nedenle, küresel olarak genişlemek istediğinizde ülkedeki yasaları, vergileri ve ihracat harçlarını iyice araştırmanız gerekir. Bu, ürünlerinizi yasal olarak satabileceğiniz yerleri ve bunu yapmanın size ne kadara mal olacağını belirlemenize yardımcı olacaktır. 

Unutmayın, uluslararası e-ticaret siparişleri yeni ülkeye ulaştığında gümrükten geçer ve paketler, sevkiyatın gerçekleştirilmesi için farklı bir taşıyıcıya teslim edilecektir. Örneğin, ABD’den Almanya’ya USPS ile gönderim yapıyorsanız, bu gönderim Deutsche Post gibi bir Alman yerel kargo şirketine aktarılacaktır. Bu durum sipariş takibinde sorunlara ve teslimatta gecikmelere neden olabilir. 

Eğer müşteri ek vergilerden haberdar değilse, paketini almayabilir, asla talep etmeyebilir ve gümrükte bekletilen paketlerden siz sorumlu olursunuz. 

Bu nedenle, müşteriyi yalnızca memnun etmekle kalmamak için uyguladığınız tüm farklı yaklaşımlar konusunda müşteriye karşı şeffaf olduğunuzdan emin olun. Ayrıca, bir işletme olarak bağlı olduğunuz ve sipariş karşılamanın belirli yönlerini etkileyebilecek farklı konular ve düzenlemeler hakkında da bilgi verin. 

Bu, güvenilirlik oluşturmanıza yardımcı olacak ve teslimat ücretlerinde artış veya teslimatta gecikme gibi nakliye sürecinde ortaya çıkabilecek herhangi bir değişiklik olması durumunda müşteriyi bilgilendirecektir.

3. Pazarlama stratejiniz

Reklam ve pazarlama çalışmaları da ülkeden ülkeye değişir. Hatta bazı pazarlama kanallarını tamamen yabancı bulabilirsiniz. Eğer stratejilerinizi yerel olmayan kanallara uyacak şekilde değiştirmezseniz, bu durum stratejilerinizin etkinliğini etkiler.

Örneğin, kendi ülkenizde Facebook ve Instagram reklamları işletmenizin katlanarak büyümesine yardımcı olabilir. Ancak geleneksel TV reklamlarının tercih edildiği diğer ülkelerde bu kadar etkili olmayabilir. 

Sadece Google veya Amazon’a bağlı kalmak da size yardımcı olmayabilir. Farklı bir pazarlama stratejisi düşünmeniz gerekir.

Bunun için farklı e-ticaret işletmelerine bakmanız ve farklı ülkelerde nasıl reklam verdiklerini araştırmanız önerilir. 

4. Uluslararası fiyatlandırma

Ürün fiyatlandırması da göz önünde bulundurmanız gereken önemli bir faktördür. Uluslararası bir pazara açılırken, ortalama müşterinin ne kadar harcama yapmaya istekli olduğunu anlamanız gerekir. Örneğin, Tayland pazarında ABD merkezli bir işletme olarak ürün satıyorsanız, yerel olmayan ülkedeki müşterilerin kişi başına düşen geliri daha düşük olduğu için fiyatlarınızı düşürmeniz gerekecektir. 

Daha önce de ifade ettiğimiz gibi, uluslararası nakliye pahalıdır. Dolayısıyla, nakliye maliyeti zamanından daha fazla olan ucuz bir ürün satabilirsiniz. Bu da daha yüksek sepet terk oranlarına ve hemen çıkma oranlarına yol açar.

Bu nedenle, ürün maliyetinizi, yani bir ürünü oluşturmak, taşımak ve teslim etmek için gereken toplam para miktarını göz önünde bulundurun. Ayrıca  vergiler ve nakliye masrafları da hesaba katılır.

5. Para birimi

Para birimi, herhangi bir uluslararası iş genişlemesinde önemli bir konudur. Öncelikle, ticaret oranları bazı durumlarda dalgalanır. Maliyetlerinizi dünya çapındaki dönüşüm ölçeğine sabitleyemediğiniz için bu, küresel iş genişlemesiyle ilişkili riskleri artırır.

6. Marka bilinirliği

Küresel iş genişlemesi, marka tanınırlığınızın neredeyse sıfır olduğu ülkelere girmek anlamına gelebilir. Bu, markalarınızın tanınmasını sağlamak ve satın almaya yardımcı olacak olumlu izlenimler üretmek için tanıtıma büyük pay ayırmanız anlamına gelir.

Farklı durumlarda, markanız girmek istediğiniz ülkede işe yaramayabilir. Örneğin, Ford NOVA İspanyolca’da yasak anlamına gelir ve bu da araç anlaşmaları için iyi görünmez.

Domain Sorgulama