Amazon’da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken Her Şey

Amazonda Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken Her Şey
Hosting Fiyatları

Amazon, dünya çapında milyonlarca insan tarafından kullanılan çevrimiçi bir pazar yeridir. Giyimden elektroniğe ve temizlik malzemelerinden bebek ürünlerine kadar Amazon’da hemen hemen her şeyi satın alabilir veya satabilirsiniz. 2022 yılı istatistiklerine göre Amazon’un, dünya çapında tam 9.5 milyon satıcısı bulunuyor. Amazon, günde yaklaşık 1.6 milyon paket gönderiyor. Bu da saatte 66 binden fazla siparişe karşılık geliyor. Yine son istatistiklere göre Amazon’un dünya çapında 310 milyon müşterisi bulunuyor. Dünyadaki tüketicilerin %66’sı ürün aramalarında ilk olarak Amazon’u tercih ediyor. Bunun yanı sıra her geçen gün 3.700 yeni satıcı Amazon’a katılıyor.

Amazon’da satış yapmak kolaydır. Başlamak için tek ihtiyacınız olan şey küçük bir yatırımdır.

Siz de Amazon’da satış yapmak istiyorsanız, bu yazımızda yeni başlayanlar için Amazon’da nasıl satış yapılacağını anlatacağız.

Amazonda Satış Yapmak İçin Gerekli Belgeler

  • Güncel ve kullanılan bir kredi kartı
  • Şirket telefon numarası
  • Sicil numarası
  • Vergi numarası
  • Şirket adresi
  • İşletme türü ile ilgili bilgi
  • Birinci şahsın kimlik bilgileri
  • Birinci şahsın telefon bilgileri
  • Birinci şahsın doğum tarihi ve yeri
  • Gelirin yatırılacağı hesaba ait bilgiler

Amazon’da Satış Nasıl Yapılır?

Amazon’da satışa başlamak için altı aşamalı bir süreç vardır.

  • Seller Central üzerinden bir satış hesabı açın.
  • Amazon’da satış yapmak için gereken bilgi ve belgeleri paylaşın.
  • Satacağınız ürünleri envanterde listeleyin.
  • Satış yapmaya başlayın.
  • Siparişi müşteriye gönderin.
  • Ödemenizi alın.

Elbette bu adımların her biri birçok alt adım içir. Ancak özünde Amazon’da satış yapmaya başlamak gerçekten çok basittir. Bir öğrenme eğrisi olsa da, süreci anladıktan sonra dünyanın en büyük çevrimiçi pazar yerlerinden birinde satış yapmak kolay ve eğlenceli hale gelebilir. 

Amazon’da Satmak İçin Ürün Seçimi

Başarılı bir Amazon satıcısı için karlı bir ürün bulmak çok önemlidir. Küçük bir perakende işletmeniz varsa, büyük olasılıkla zaten bir veya birkaç ürününüz vardır. Fakat sıfırdan başlıyorsanız, satmak için bir şeyler seçmeniz gerekir. Bir ürün seçmek için aşağıdaki bazı ipuçlarından faydalanabilirsiniz:

Neyin iyi sattığı hakkında bir fikir edinmek için Amazon’daki reklamlara bakabilirsiniz. İlgilendiğiniz bir kategoriyi yazın ve diğer satıcıların reklamlar aracılığıyla hangi ürünleri tanıttığını görün. Bu satıcılar muhtemelen iyi satılan ürünleri tanıtır. Bu ürün kategorilerinde daha iyi kalite veya daha düşük fiyat sunabilir misiniz veya belki de nişiniz henüz pazarda satışa sunulmamış bir şeydir. Yeni bir ürün kategorisinde ilk Amazon satıcısı olabilirsiniz.

Popüler ürünleri bulmanın başka bir yolu da MerchantWord‘ün anahtar kelime araştırmacısı gibi bir araç kullanmaktır. Bu, çevrimiçi olarak sıkça aranan öğeleri bulmanıza yardımcı olacaktır.

MerchantWord'ün

Datahawk, Sellics, ASINspector ve CamelCamelCamel gibi diğer araçlar, anahtar kelimeleri kolayca araştırmanıza, yatırım getirisini hesaplamanıza, çekici nişleri ortaya çıkarmanıza ve SEO’nuzu artırmanıza yardımcı olur.

Eğer yeni başlıyorsanız, aynı ürün sektöründeki öğeleri satmak en iyi uygulamadır. Örneğin, yastık satıyorsanız, Amazon mağazanızda yastık kılıfları, çarşaflar ve diğer yatak odası ürünlerini de satabilirsiniz. Bir müşteri yastıklarınızı beğenirse, iyi yastık kılıfları satacağınıza da güvenecektir. 

Listeleri tamamen alakasız olan bir satıcının sadık müşteriler kazanma olasılığı daha düşüktür. Yastık, tava ve lamba satmak, muhtemelen kazanan bir ürün karışımı olmayacaktır.

Amazon’da Satış Yapmak İçin Tedarikçi Bulmak

Halihazırda bir ürün yelpazesine sahip olan küçük işletmelerin bu adım için endişelenmesine gerek yoktur, ancak bu adım yeni başlayanlar için bu çok önemlidir. İyi bir tedarikçi bulmak, başarılı bir Amazon işinin temel direğidir.

Alibaba

Örneğin, Alibaba, denizaşırı bir toptancı bulmak için harika bir kaynaktır. Uluslararası bir toptancıdan satın almak, müşterilerinize aktarmanız için size bir fiyat avantajı sağlayabilir. Bu da satışları artırmanıza yardımcı olur.

Fakat her zaman “Trade Assurance – Ticaret Güvencesi” olan, “Gold Supplier – Altın Tedarikçi” ve “Assessed Supplier – Değerlendirilen Tedarikçi” olan tedarikçilerden satın alın. Sonuçlarda tedarikçileri filtrelemek için Alibaba’da arama yaptığınızda bu kutuları işaretleyebilirsiniz.

Alibaba çok büyük bir pazar, ancak toptancı bulmak için tek yer değildir. Satmak istediğiniz ürünlerin toptancılarını aramak için Google’ı kullanarak yerli ve yabancı tedarikçilerin listelerini bulabilirsiniz.

Amazon’da Ürün Satışından Elde Edeceğiniz Geliri Hesaplama

Envantere yatırım yapmadan önce her zaman Amazon Revenue Calculator –  Amazon Gelir Hesaplayıcı’da satmak istediğiniz ürünün satın alma fiyatını kontrol edin. Bu, Amazon’un ücretlerini değerlendirdikten sonra ne kadar kar edebileceğinizi gösterecektir.

Maliyetleri düşürmek için bir tedarikçiyle görüşmeniz gerekebilir. Ecomcrew, Alibaba tedarikçileriyle sözleşme yapmak ve pazarlık yapmak için harika bir rehbere sahiptir.

Amazon Satıcı Hesabı Oluşturma

Amazon satıcı hesabı oluşturmanın üç yolu vardır.

  • sell.amazon.com adresini ziyaret edin ve “Selling on Amazon” bağlantısını veya “Sell on Amazon” kutusunu tıklayın.
  • amazon.com ana sayfasının üst kısmındaki “Sell” düğmesine tıklayın

Kayıt işlemi bir saatten kısa sürede tamamlanabilir. Başlamadan önce elinizin altında olması gereken bilgiler vardır:

  • Yasal işletme adı, adresi ve iletişim bilgileri
  • Amazon işletmenizin e-posta adresi (işleme başlamadan önce ayarlanmalıdır)
  • Geçerli bir fatura adresine sahip uluslararası ücrete tabi kredi kartı
  • Kayıt işlemi sırasında size ulaşabileceğiniz bir telefon numarası
  • Sosyal Güvenlik numaranız veya şirketinizin “Vergi Kimlik Numarası” gibi vergi bilgileri

Kaydolduktan sonra, doğru ayarları etkinleştirerek başlamanız gerekir. Seller Central ana sayfasının sağ üst köşesindeki “Settings” i tıklayın. Bu bir açılır liste oluşturacaktır. Oturum açma ayarlarınız ve yapılandırmak isteyeceğiniz diğer birçok ayar buradadır.

  • Account Information: Tüm iletişim bilgilerinizin doğru olduğunu doğrulayın. Yasal adınızı kullanmamayı seçerseniz, buraya bir görünen ad da girebilirsiniz. Ayrıca iade bilgilerinizi tekrar kontrol edebilirsiniz. Bu, Amazon’a iadeleri nasıl ele almak istediğinizi söylediğiniz yerdir.
  • Notification Preferences: Hangi e-postaları almak istediğinizi ve hangilerini almayacağınızı seçin. Bunlar, listenizdeki raporları, önerileri ve haberleri veya değişiklikleri içerecektir. “Listing Notifications” ve “Report Notifications”nin açık olduğundan emin olun. Amazon’dan gelen bu iletişimler kritik bilgiler içerir.
  • Shipping Settings: Profesyonel satıcı olarak, kargoyu kendiniz karşılıyorsanız, kendi nakliye ücretlerinizi seçebilirsiniz. Bir üçüncü taraf e-ticaret sipariş karşılama şirketiyle çalışıyorsanız, onların fiyatlandırma yapısı ve gönderim süreleri gönderim ayarlarınızı belirleyecektir. Siparişleriniz ne kadar hızlı ve ucuza teslim edilebilirse, müşterilerin ürününüzü seçme olasılığının o kadar yüksek olduğunu unutmayın.
  • Tax Settings: Bu ayarda vergi kimlik bilgilerinizi sağlamanız gerekecektir. Satış vergisi gereksinimleri eyalete göre değişir. İşletmenizin ne zaman satış vergisi toplaması gerekip gerekmediği konusunda muhasebecinizle konuşun. TaxJar, bunu belirlemenize yardımcı olacak harika bir araçtır.
  • Personal Information: “About Seller” bilgilerinizi buradan doldurabilirsiniz. Bu, müşterilere Amazon işinizin neyle ilgili olduğu konusunda bir fikir verir. Bu alanda şirketinizin ne sattığına dair bir genel bakış sağlayın. Marka kişiliğinizin parlamasına izin verin, ancak kısa tutun. İlham almak için diğer kişilerin “About Seller” bölümlerine bakabilirsiniz. Ayrıca şirket logonuzu buraya yükleyebilirsiniz.

Amazon’da Ürünülerinizi Listeleme

Profilinizi oluşturmayı bitirdikten sonra Amazon, ürün detay sayfalarınızı oluşturmaya başlamanızı isteyecektir. Amazon mağazaları, ürün sayfalarınızı oluşturmanıza ve yönetmenize olanak tanır.

İlk ürün detay sayfanızı oluşturmaya hazır olduğunuzda, Seller Central’ın envanter sekmesini ziyaret edin. “Add an Item”yi tıklayın. Ardından yeni bir ayrıntı sayfası oluşturun veya ürünle ilgili önceden girilmiş bilgiler için Amazon’un kataloğunda arama yapın.

Amazon’da satış yapmaya başlamadan önce, kısıtlı kategorilerden birinde yer alan bir ürünü satmadığınızdan emin olun. Birkaç ürün kategorisi özel onay gerektirir. Amazon’un web sitesinde kısıtlı kategorilerin bir listesini görüntüleyebilirsiniz. Yeni başlıyorsanız, bunlardan kaçınmak en iyisidir.

Henüz sistemde olmayan benzersiz ürünler için “Create a New Product” aracını kullanmanız gerekecektir. Bu sayfa, öğenin zaten Amazon’un kataloğunda bulunmasından daha fazla bilgi gerektirir. Ekstra adımlar, alıcılar için eksiksiz bir ürün listeleme sağlar. Üreticiyi, ürün adını ve UPC kodunu doldurmanız gerekir.Sistem ayrıca bir FNSKU oluşturacak ve bunu girmeniz gerekecek. FNSKU numarası, Amazon’un dahili UPC kodudur. FNSKU, satışlarınız için ödeme almanızı sağlar. Kendi SKU numaranız varsa, onu da girebilirsiniz. Amazon ayrıca her Amazon ürününe otomatik olarak bir ASIN atar (kitaplar hariç).

İlk başladığınızda ürünleri tek tek listelemeniz önerilir. Bu, alıcılarınıza her bir öğenin arkasındaki bilgiler hakkında daha iyi bir fikir verecektir. Satacak çok sayıda benzer ürününüz varsa, bu tür ürünler için Amazon şablonunu izlemeniz gerekir. 

Amazon’da Ürün Satmak

Listeleriniz Amazon’da yayınlandıktan sonra, ürün listelemelerinizi optimize etmeye ve özellikleri denemeye başlayabilirsiniz.

Satın alma kutusu, müşterilerin satın almak üzere ürünleri sepetlerine ekleyebilecekleri Amazon ürün detay sayfasının sağ tarafında bulunan beyaz kutudur.

Aynı ürünü satabilecek satıcı sayısında bir sınırlama olmadığından, ürünleri alışveriş yapanların önüne çıkarmak için çok fazla rekabet vardır. Yalnızca mükemmel satıcı metriklerine sahip işletmelerin burada satış yapma şansı yakalar. Amazon’un algoritmalarını anlamak, satın alma kutusunu kazanma şansınızı artıracaktır.

Bu ödüllü sayfa yerleşimine hak kazanmak için profesyonel bir satıcı hesabınızın olması gerekir. Bu alan, bireysel satıcı planındaki kişiler uygun değildir. Ayrıca, kullanılmış ürünler yerine yeni ürünler satmanız ve envanterinizin satışa hazır olması gerekir.

Amazon, düşük fiyatları ve satıcı ölçümlerini tartarak hangi satıcının ürününün en önemli konuma geleceğini seçer. Pazar yeri algoritması, müşterilere en iyi teklifi vermeye çalışır. Harika performans ölçümleriniz varsa, ürününüzü daha yüksek fiyatlandırmayı göze alabilirsiniz. Orta seviye metrikleriniz varsa, daha rekabetçi bir fiyat teklif etmeniz gerekir. Elbette marka sahipleri, markalı bir Amazon ürünüyle rekabet ederken her zaman dezavantajlıdır.

Uygunluktan sonra, algoritma dört ana özelliğe bakar:

  • AmazonFBA’yı kullanma: Amazon, kendi yerine getirme seçeneklerini tercih eder.
  • Seller-Fulfilled Prime: Amazon Seller-Fulfilled Prime sipariş karşılama programı, en iyi performans gösteren satıcılara, kendi seçtikleri lojistik şirketini kullanırken Amazon Prime’ın avantajlarından yararlanma fırsatı sunar. Uygulamak için çok güçlü metrikleriniz olmalıdır.
  • İrsaliye Fiyatı: İrsaliye fiyatı, nakliye dahil ürünü satın almanın toplam maliyetidir. Fiyat ne kadar rekabetçi olursa, satın alma kutusuna düşme olasılığı o kadar yüksek olur.
  • Gönderim Süresi: Satıcının ürünü teslim alması için geçen süre önemlidir. Amazon kısa teslimat sürelerini tercih eder.

Ürününüz ayrıca satın alma kutusunun altındaki “Other Sellers – Diğer Satıcılar” bölümüne de gelebilir. Bu listeler tüm satın alma kutusu kriterlerini karşılamalıdır. Bu sayfa konumu o kadar belirgin olmasa da, tüketiciye karşı görünürlüğünüzü artıracaktır.

Amazon’da Reklam Vermek

Daha fazla görünürlük kazanmak ve işinizi büyütmek istiyorsanız, girişlerinizin reklamını yapmak için ödeme yapabilirsiniz. Amazon, satıcıların belirli anahtar kelimeler için ödeme yapmasına izin verir, böylece bir müşteri bu anahtar kelimeleri aradığında ürün listelerinde görünürsünüz.

Amazon reklamları, arama sonuçlarının en üstünde görünebilir. Ayrıca ürün sayfasının kendisinde satın alma kutusunun altında veya sayfanın altında görünebilirler.

Ortalama Amazon reklam maliyeti (ACOS), tıklama başına 0,81 dolar civarındadır. Bu, Google AdWords’ü kullanmaktan daha uygun bir maliyettir. Amazon reklamları, işletmeniz için karlı bir yatırım olabilir.

Self servis reklamlar veya premium reklamlar arasında seçim yapabilirsiniz. İkisinin de avantajları ve dezavantajları var. 

Amazon Associates, affiliate ile küçük bir komisyon karşılığında ürünlere bağlantılar oluşturulmasına izin vererek ürünlerinizin reklamını yapmanıza olanak tanır. Katılmak ücretsizdir ve kullanımı kolaydır. Bu, başka türlü ulaşamayacağınız kitlelere erişmenizi sağlar.

Amazon’da Ürün Kargolama

Ne kadar pratik olmak istediğinize ve sahip olduğunuz bütçeye bağlı olarak, kargo için birkaç seçeneğiniz vardır.

1. Fulfillment by Amazon (FBA)

Amazon FBA, Amazon satıcıları arasında popüler bir seçimdir. Fakat FBA’i kullanmanın birçok avantajı vardır:

  • Amazon FBA ürünleri, Amazon Prime gönderimi için uygundur. 
  • Amazon iadelerinizi halleder. Amazon’un ülke ve dünyanın her yerinde onlarca deposu olduğu için ürünleriniz müşterilerinize hızlı bir şekilde teslim edilir. 
  • Ayrıca, ücretsiz gönderim milyonlarca Prime müşterisi için çok caziptir, bu nedenle FBA satışlarınızı artırabilir.

2. Kendi Kargonuzu Kendiniz Yapın

Kendi sipariş karşılama işleminizi gerçekleştirdiğinizde, envanterin korunmasından ve ürünlerinizin paketlenmesinden, etiketlenmesinden ve müşterilerinize gönderilmesinden siz sorumlu olursunuz. Nakliye ücretleri, alıcının seçtiği ürün kategorisine ve nakliye hizmetine göre belirlenir.

Amazon teslimat ücretini tahsil eder. Amazon ödeme hizmeti daha sonra maliyeti size geri öder. Gerçek nakliye maliyetiniz, ürün listelemenizdeki fiyattan fazla çıkarsa aradaki farkı ödemek zorunda kalırsınız.

3. Üçüncü Taraf Yerine Getirme

Gönderim seçenekleri için işletmenizin ihtiyaçlarını karşılayan bir depo ve kargo iş ortağı seçmeniz önemlidir. Bir kargo ve depo ile anlaşırken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurun:

  • Fiyatlandırma Yapısı: Ne tür eşyalarınız olduğunu ve bunları göndermek için ne gerekeceğini düşünün. Ücretler genellikle boyut ve ağırlığa göre ayarlanır.
  • Uluslararası Seçenekler: Uluslararası gönderi yapmak istiyorsanız, sipariş karşılama şirketinizin bu seçeneği sunduğundan emin olun.
  • Ücretler: Envanterinizi depolamak, öğelerinizi toplamak ve paketlemek için maliyetlerin ne olduğunu öğrenin.
  • Depo Konumları: Müşterilerinizin bulunduğu yere göre depoların konumunu düşünün.
  • İadeler: İyi bir şirket sizin için iadeleri kolayca yönetebilmelidir.
  • Müşteri Hizmetleri: Bazı sipariş karşılama şirketleri yerleşik müşteri hizmetleri sağlarken bazıları sağlamaz. Bu sizin için önemliyse, içerdiğinden emin olmak isteyeceksiniz.
  • Müşteri Desteği: Bir sorun olduğunda size yardım etmeye hazır bir kişi olduğundan emin olun.

Entegrasyon: Şrketinin yazılımının kullandığınız sistemlerle entegre olması önemlidir. Bu, e-ticaret satış platformunuzu, Amazon gibi pazar yerlerini ve ERP veya muhasebe programınızı içerir.

Domain Sorgulama