Ana sayfa » Dijital Pazarlama » Google Algoritması Nedir?
Dijital Pazarlama

Google Algoritması Nedir?

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating

Google algoritması, web sitenizin ve diğer web sitelerinin botlar yolu ile indekslenmesini sağlayan matematiksel bir programdır. Google algoritması’nın web siteleri için oldukça büyük önemi ve etkisi bulunmaktadır.  Google arama algoritmaları, arama dizilerinde yer alan yüzlerce milyondan fazla web sitesini sıralar. Bu sıralama dizileri, sizin aradığınız bilgilere göre analiz eden bir algoritmik sistemden oluşur.

Google Arama Algoritması Nasıl Çalışır?

Google algoritması aramanıza en yakın ve alakalı içeriklerin karşınıza çıkması için, tasarlanmıştır. Size en yakın aramayı bulabilmek için arama algoritmaları, sorgunuzdaki kelimeler, anahtar kelimeler, sayfaların alaka düzeyi gibi faktörler dikkate alınır. Ayrıca, daha önce ziyaret ettiğiniz sayfalar hakkında da bilgi alır ve aramalarınız bu sayfalara uygun olarak da değerlendirir. İnternet sitenizin üst sıralarda bulunmasını istiyorsanız, Google’ın sunduğu bazı kurallar bütününe dikkat etmeniz gerekmektedir.

Geçmişten Bugüne Google’ın Algoritma Listesi

Google en doğru SEO uyumunu yakalamak ve web sitenizin üst sıralarda  çıkmasını sağlamak için zaman içerisinde çeşitli güncellemeler yaparak kendini iyileştirmiştir. Bu zamana kadar yapılan güncellemeleri ise aşağıda şekilde sıralayabiliriz:

  • Panda
  • Penguen
  • Hummingbird
  • Pigeon
  • Mobile
  • RankBrain
  • Possum
  • Fred
  1. PANDA: Şubat 2011’de Google’ın Panda adını verdiği algoritma güncellemesi ile Google sıralamalarında tüm dengeler değişti ve Google’da yer alan gereksiz anahtar kelimeler kaldırıldı. Google, aramalarda çıkan düşük anahtar kelimeli web sitelerden arındırıldı.
  2. PENGUEN: İlk başlarda web sitelerinde verilen bağlantılardan dolayı Google sıralamalarında yükselen web site sahipleri, bu durumu kötüye kullanıp backlink vermeye başlamışlardı. Bu noktada bu durumu kurtaran bir diğer Google algoritması güncellemesi Penguen oldu. Algoritmayı kandırmaya çalışan web siteleri ceza aldı. Penguen güncellemesi sayesinde kalitesiz backlink’ler engellenmeye başlandı.
  3. HUMMINGBIRD: 2013’te karşımıza çıkan bu Google güncellemesi, içeriğin odak anahtar kelimesi çerçevesinde incelenmesini sağladı. Yani birden çok anahtar kelimeyi devamlı kullanmak yerine, sadece öne çıkarılmak istenen odak anahtar kelimeler dikkate alınmaya başladı. Anahtar kelimeler direkt olarak içerik de bulunmasa da, benzer kavramlar ile doğru içeriklerin üst sıralara çıkması sağlandı.
  4. PIGEON: Bu güncelleme ile birlikte, yerel SEO kavramı hayatımıza girdi. Kullanıcıların kendilerine yakın olan işletmeleri ararken, aramalarında kolaylık sağlayan haritalar ve yerel sonuçlar devreye girdi.
  5. MOBILE: 2015 yılında, mobil cihazların yükselişiyle birlikte Google mobil kullanıcılara özel bir güncelleme getirdi. Bu sayede mobil uyumlu web sitelerine, Google sıralamalarında üstlerde yer verildi.
  6. RANK BRAIN: Kullanıcıların sorgu alışlanlıklarını ve ihtiyaçlarını daha detaylı anlamaya yönelik geliştirilen bir güncellemedir. Böylece içeriklerin daha kaliteli olması amaçlanmıştır.
  7. POSSUM: 2016 yılında karşımıza çıkan önemli güncellemelerden biridir. Yerel aramalarda düşüş yaşayan siteler için özel olarak geliştirilmiştir. Bu sayede yerel sonuçlar genişletilmiştir ve istenmeyen gönderilerin engellenmesi sağlanmıştır.
  8. FRED: Hacker’ların para kazanma taktiklerini engelleyen bir güncellemedir. 2017’de karşımıza çıkan bu güncelleme ile birlikte, fazla reklam ve alakasız reklam içeren web siteleri engellenmeye başlamış ve alt sıralara düşmesi sağlanmıştır.

Web sitenizin Google aramalarında daha üst sıralara çıkmasını sağlayan ve kullanıcı deneyemini her seferinde iyileştirmeyi amaçlayan bu güncellemeler, sürekli olarak yenilenmeye devam etmektedir.

Domain Sorgulama