Google Analytics 4 ve Google Ads Entegrasyonu

Google Analytics 4 ve Google Ads Entegrasyonu
Hosting Fiyatları

Google Analytics 4 (GA4), verilerinizi izlemeniz ve analiz etmeniz için yeni yollar sunar. Bu yeniliklerden biri de GA4’ü Google Ads ile entegre etme olanağıdır. Google Ads hesabınızı GA özelliğine bağlayarak, reklamlarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğine dair daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca bu, kullanıcıların web sitenizde hangi eylemleri gerçekleştirdiğini anlamanıza da yardımcı olacaktır. 

Bu iki hizmeti birbirine bağladığınızda, web siteniz hakkında ayrıntılı bilgi ve istatistiklere erişebilirsiniz. Google Ads ve GA4 tarafından toplanan veriler, müşterilerinizin yolculuklarını nasıl geçirdiklerini anlamada son derece yararlı olabilir.

Genellikle analistler ve çevrimiçi işletme sahipleri yalnızca müşterilerin satın alma işlemi yapıp yapmadığına odaklanır. Fakat bundan daha fazlası vardır.

Örneğin, GA4 size müşterilerin çevrimiçi mağazanızda nasıl gezindiklerinin ve sizden satın almalarını engelleyen şeylerin tüm hikayesini anlatabilir. Önemli anları belirleyerek, reklamlarınızı daha kullanıcı dostu hale getirebilir ve yatırım getirisini artıracak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca, Google Ads’i GA4’e bağladığınızda, ilişkilendirme modellerini kolayca karşılaştırabilirsiniz. Bu, yeni kullanıcılarla uğraşırken ekstra önemlidir.

Basitçe söylemek gerekirse, birçok kullanıcı Google Ads kontrol panelinden bunalmış hisseder. Çünkü bu araçta çok fazla grafik ve tablo vardır. Bunları müşterilerinizle veya ekibinizdeki yeni iş arkadaşlarınızla birlikte gözden geçirmek gerçekten zor olabilir. Neyse ki, Google Ads ve GA4’ün birlikte çalışması sayesinde, ihtiyacınız olan bilgileri basit ve anlaşılır bir şekilde almak için yalnızca iki tıklamaya ihtiyacınız vardır.

Google Analytics 4 ile Google Ads Arasında Nasıl Bağlantı Kurulur?

Gerekli izinlere sahip olduğunuzu varsayalım, araçları birbirine bağlamak için aşağıdaki adımlar uygulayabilirsiniz:

1. Google Analytics 4 özelliğini açın.

2. Yönetici -> Ürün bağlantıları -> Google Ads Bağlantıları’na gidin.

3. “Link” butonuna tıklayın.

4. Google Ads hesabınızı seçin.

5. “Kişiselleştirilmiş Reklamcılık”, “Otomatik Etiketleme” ve “Google Ads içinden analiz özelliklerine erişime izin ver” seçeneklerini etkinleştirin.

6. Tüm ayarları gözden geçirin ve “Gönder” butonuna tıklayın.

Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra Google Ads ve Google Analytics 4 başarılı bir şekilde bağlanır.

Bir sonraki adım Google Ads verilerinizi Google Analytics 4’te bulmak ve ilk analizinizi yapmaktır.

Google Analytics 4’te Google Ads Verileri Nasıl Bulunur?

Google Ads’teki hemen her veride olduğu gibi Google Analytics 4’te Google Ads verilerine erişmenin iki yolu vardır.

İlk olarak, bu verileri Google Analytics 4’teki varsayılan Kullanıcı Edinimi ve Trafik Edinimi raporlarında bulabilirsiniz. GA4 -> Raporlar’ı açın -> Kullanıcı Edinimi veya Trafik Edinimi raporunu seçin.

Varsayılan kanal gruplamasını görmenin yanı sıra, aşağıdaki gibi metrikleri de seçebilirsiniz:

  • Kaynak
  • Ortam/kaynak
  • Kaynak platform
  • Kampanya
  • Google Ads reklam ağı türü
  • Google Ads reklam grubu adı
  • Google Ads reklam içeriği
  • Google Ads manuel terim

Reklam grubu adını ve reklam ağı türünü birlikte görmek için ikinci boyutu da seçebilirsiniz.

Ancak, gösterimleri, tıklamaları ve reklam maliyetleri verilerini görmek istiyorsanız, bunu yapmanın tek bir yolu vardır: GA4 Explore.

Burada tüm Google Ads boyutlarına ve GA4’te bulunan tüm Google Ads ölçümlerine erişebilirsiniz, bunlardan bazıları aşağıdakileri içerir:

  • Google Ads gösterimleri
  • Google Ads tıklamaları
  • Google Reklamları maliyeti
  • Google Reklam kampanyası
  • Google Ads reklam ağı türü
  • Google Ads reklam grubu adı
  • Google Ads reklam içeriği
  • Google Ads anahtar kelime metni 
  • Google Ads müşteri kimliği
  • Google Ads hesap adı

Google Analytics 4 ve Google Ads Raporları Arasındaki Tutarsızlıklar

İki aracı birbirine bağlasanız da GA4 ve Google Ads raporları biraz farklı veriler gösterebilir. İki araçta da veriler doğrudur, fark başka şeylerde yatmaktadır. 

  • Farklı ilişkilendirme modeli. Google Analytics 4 ve Google Ads farklı ilişkilendirme modelleri kullanabilir. Bu nedenle, iki araçtaki veriler farklıdır.
  • Farklı metrikler. Google Analytics 4, Google Ads’in birincil ölçümleri tıklamalar ve gösterimler iken web sitenizin trafiğini izleyen olay tabanlı bir ölçüm çözümüdür. Bu nedenle, GA4’teki “Toplam kullanıcılar” ile Google Ads’teki “Tıklamalar “ı karşılaştıramazsınız. Aradaki fark doğaldır, ancak önemli olmamalıdır. 
  • Reklam Engelleyiciler. Birçok uzantı Google Analytics 4’ü engellerken, Google Ads hala çalışabilir ve tıklamalarınızı ve gösterimlerinizi ve bazen daha da yüksek sayıda dönüşümü gösterebilir.
  • GA4 Örnekleme. Google Analytics 4 verilerinizi örnekleyebilir ve böyle bir durumda iki veri kümesini karşılaştıramazsınız.
  • Yanlış UTM Etiketleme. Otomatik etiketlemeyi etkinleştirirseniz veriler daha doğru olacaktır.
  • GA4 ve Google Ads’de saat dilimi. İki araç aynı saat dilimine sahip olmalıdır. Aksi takdirde veriler farklı olur. 
  • Açılış sayfası sorunu. Bazen açılış sayfanız, Google Analytics 4 kodu yüklenmeden önce UTM parametrelerini yeniden yükleyebilir ve kaldırabilir, bu da GA4 verilerinizi çarpıtabilir.

Google Ads ve GA4 entegrasyonunun yalnızca bir sınırlaması olduğunu da belirtmek gerekir. Buna ulaşabileceğinizden emin değilim, ancak önceden bilmek iyidir. Yani, GA4 özelliği başına en fazla 400 bağlantı oluşturabilirsiniz.

Sonuç olarak Google Ads platformunda kampanyalar yürütüyor ve birincil analiz çözümünüz olarak Google Analytics 4’ü kullanıyorsanız, bunları birbirine bağlayarak önemli ölçüde fayda sağlayabilirsiniz. Bunlardan en belirgin olanları, ücretli reklam gösterimlerinden web sitenizdeki dönüşüme kadar tüm kullanıcı yolculuğunu görebilmeniz ve dikkat çekici kitleler oluşturabilmenizdir.  

Google Ads verilerini birbirine bağladıktan sonra GA4’te bulmak için Kullanıcı/Trafik Edinme raporlarını veya GA4 Explore’u kullanabilirsiniz. Bu, reklam maliyeti verileri de dahil olmak üzere daha fazla boyut ve metriği yönetmenize olanak tanır. 

Ancak, bu iki aracı birbirine bağlamak, aralarında veri tutarlılığı sağlamaz. GA4 ve Google Ads raporlama mekanizmaları farklıdır.

Domain Sorgulama