Ana sayfa » Dijital Pazarlama » Dijital Pazarlamada Sosyal Medyanın Rolü Nedir?
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamada Sosyal Medyanın Rolü Nedir?

Dijital pazarlama stratejilerinde sosyal medyaya neden ağırlık verilmeli sorusuna, bu yazımızda istatistikler ışığında cevap bulabilirsiniz.
Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)

Dünya genelinde insanları birbirlerine bağlayarak iletişim kurmalarını sağlayan sosyal medya, aynı zamanda markaların globale açılmasını sağlayan en etkin pazarlama aracı olarak da kullanılıyor. Sosyal medyanın dijital pazarlamadaki önemine geçmeden önce dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması kavramlarını ele almak gerekir.

sosyal medya

Dijital Pazarlama Nedir?

Geleneksel pazarlamaya kıyasla interaktif bir ortamda karşılıklı etkileşim imkânı sunan dijital pazarlama; dijital ürün ve servisler aracılığıyla internet kullanıcılarına yönelik yapılan pazarlama faaliyetleridir. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), SEM (Arama Motoru Pazarlaması), içerik pazarlaması, e-mail pazarlama, mobil pazarlama, görüntülü reklam pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması vb. yöntemler dijital pazarlama kapsamında yer alır.

dijital pazarlamada internetin potansiyeli

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması; markaların ürün, servis ve hizmetlerine yönelik tanıtım, pazarlama ve satış faaliyetlerini, sosyal medya platformları ve websiteleri aracılığıyla gerçekleştirdikleri çalışmalardır. 2018 yılı itibariyle dünya genelinde internet kullanıcı sayısı 4.2 milyarı geçerken, sosyal medya kullanıcı sayısı ise yaklaşık olarak 3.2 milyar kişiye ulaştı. Ortalama bir internet kullanıcısı günde en az 2 saatini sosyal medya platformlarında geçiriyor. Türkiye’de ise bu rakam 7 saate kadar çıkabiliyor. Hâl böyle olunca markalar da pazarlama faaliyetlerini sosyal medya platformları üzerine yoğunlaştırıyorlar.

sosyal medya pazarlaması nedir

Markanın Dijitaldeki Sesi: Sosyal Medya

Astrofizikçilere göre evrenin %96’sı gözlemleyebildiğimiz alanın dışında kalıyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, markalar da internet evreninde %96 oranında görünmezler. Markalar hakkında konuşan sosyal medya kullanıcılarının %96’sı markaların kendi hesaplarını takip etmiyor, sosyal medyadaki trend konuların %96’sı markaları içermiyor ve markaların %96’sı hesaplarının etiketlendiği sorulara çok geç cevap veriyorlar. (Ayrıntılı sosyal medya istatistikleri için tıklayınız.) Dijital evrende marka varlığını bilinir ve kalıcı hâle getirmek, hedef kitle ile güven ortamı oluşturarak tüketici sadakatini sağlamlaştırmak için dijital pazarlama faaliyetlerini sosyal medya üzerine yoğunlaştırmak gerekir. Sosyal medyanın gücünü farkeden dünyaca ünlü markalar, internetin bilirkişileri olarak kabul edilen influencerlar ile işbirlikleri yaparak inanılmaz başarılara imza atıyorlar. (Bkz: Tek Bir Influencer İle 500 Milyon Dolarlık Marka Haline Nasıl Gelinir?) Sosyal medyada duyusal markalandırma tekniklerini kullanarak içeriklerini sunan markalar,
WOMM (Word of Mouth Marketing – Ağızdan Ağıza Pazarlama) etkisi ile viral reklam çalışmaları gerçekleştirirken hem organik büyüme sağlıyorlar hem de oldukça geniş kitlelere seslerini duyurabiliyorlar. 

sosyal medya

İstatistiklerle Markalar İçin Sosyal Medya

Sosyal medyanın markaların dijital pazarlama faaliyetlerinde daha fazla yer almasının en büyük sebebi daha net ölçülebilir olması. Verilerle ilerleyerek dijital pazarlama stratejilerini sosyal medya üzerinden kurgulayan markalar, rakiplerine kıyasla daha büyük başarılara imza atıyorlar. 2018 yılı itibariyle sosyal medya pazarlamasına dair son istatistikler de bunu kanıtlar nitelikte.

  • B2C işletmelerin %77’sinin müşterileri Facebook’tan geliyor.
  • LinkedIn işletmelere %43 oranında müşteri kazandırırken, Twitter %37 oranında müşteri sağlıyor.
  • Seyahat – gezi markalarının %50’si rezervasyonlarını direkt olarak sosyal medya üzerinden alıyorlar.
  • Sosyal medya ile markalar, görünürlüklerini %91 oranında arttırabiliyorlar.
  • Marka ile sosyal medya üzerinden iletişime geçerek, verimli müşteri servis hizmeti alan tüketicilerin %71’i deneyimlerini çevreleriyle paylaşmaya daha meyilliler.
  • Tüketicilerin %33’ü markalarla iletişime geçmek için telefondan ziyade sosyal medya kanallarını tercih ediyorlar.
  • Website ziyaretçilerinin sadece %2’si ilk ziyaretlerinde sepete gidiyorlar. Facebook retargeting reklamları ile ise, internet kullanıcıların %98’sinin satın alma davranışlarını gerçekleştirdiği görülüyor.
sosyal medyanın 36 kuralı

Markalar İçin Sosyal Medyanın Avantajları

Dijital pazarlama faaliyetlerinde sosyal medyanın gücünden faydalanan markalar, rakiplerine karşı üstünlük elde etmelerinin yanı sıra tüketicilere de kolaylık sunarlar. Tüketicilerin markalara daha hızlı ulaşabilmeleri, ihtiyaçlarına yönelik ürünleri daha kolay bulabilmeleri ve sorunlarına anında cevap alabilmeleri markaya dair algılarını olumlu yönde güçlendirir. Peki markalar dijital pazarlama faaliyetlerinde sosyal medyadan nasıl faydalanabilirler?

  • Markanızın sesini daha geniş kitlelere duyurarak marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
  • Geleneksel yöntemlere kıyasla sosyal medya pazarlaması daha düşük maliyetlere sahiptir. Aynı zamanda dijital araçlarla planlamalar yapmanızı sağlayarak zamandan da tasarruf yapmanızı sağlar.
  • Hedef kitlenizle iki yönlü bir iletişim kurmanızı sağlayarak etkileşiminizi güçlendirir.
  • Sosyal medyadaki varlığınız, hedef kitleniz açısından markanızı ulaşılabilir kılarak tüketici sadakatini güçlendirir.
  • Sosyal medyada tüketicilere samimi bir dille cevap veren markalar, daha sağlıklı müşteri ilişkileri kurarlar.
  • Sosyal medyada aktif olarak yer alan markalar, tüketicilerinin ilgi alanları ve ihtiyaçlarına dair ilk elden fikir edinerek pazar farkındalığı avantajı yakalarlar.
  • Website içeriklerini sosyal medya kanalları aracılığıyla paylaşan markalar, site trafiğini arttırırken kullanıcılara yorum yapma imkânı da sunarak karşılıklı iletişimi güçlendirirler.
  • Website içeriklerinin düzenli olarak güncellenmesi ve son algoritmalara göre optimize edilmesi yeterli değildir. Sosyal medya paylaşımları, SEO çalışmasına katkıda bulunarak arama motorlarında görünürlüğü artırır. 
  • Tüketicilerin istedikleri anda işletmelere ulaşabilmesi, markayla samimi bir ilişki kurmalarını sağlayarak marka değerini güçlendirir.
  • Dijital pazarlama stratejilerinizde sosyal medyayı etkin kullanarak markanızı ulaşılabilir kılın. Oluşturduğunuz marka personası ile hedef kitlenizin zihninde yer edinirken, aynı zamanda bir değer sunun ve onların hayatını kolaylaştırmayı hedefleyin.
Domain Sorgulama