Blogunuzda ürün satmak ya da web sitesi trafiği akışı oluşturmak mı istiyorsunuz?
Bu sorulardan birine evet yanıtı verdiyseniz, hemen bir e-posta listesi oluşturmaya başlamalısınız.
Neden mi?
Çünkü ürünlerinizi bir e-posta listesi aracılığıyla tanıtmak, en etkili çevrimiçi pazarlama stratejilerinden biridir.
Popüler inanışın aksine, e-posta hala insanların diğer insanlara ulaşmak ve en sevdikleri web siteleri hakkında bilgi sahibi olmak için kullandıkları ana iletişim yöntemlerinden biridir.
Peki, ürünlerinizi ve blog yayınlarınızı tanıtmak için e-posta’dan nasıl yararlanırsınız? Cevap oldukça basit: İyi bir e-posta pazarlama aracı kullanarak…
Bu yüzden bugün bu yazıda, bir e-posta listesi oluşturmak için kullanabileceğiniz en iyi e-posta pazarlama araçlarından bazılarına değineceğiz.
Haydi başlayalım!
E-posta Pazarlama Aracı Nedir?
E-posta pazarlama aracı, web sitesi ziyaretçilerinizin (aboneler) e-posta’larını toplamanıza ve tanıtımlar için e-posta kampanyaları göndermek üzere abone listeleri oluşturmanıza olanak tanıyan bir platformdur.
E-posta pazarlama hizmetlerinin bir bedeli vardır. Ancak bunun karşılığında, e-posta katılım formlarını web sitenize kolayca entegre edebilir, aboneleri yönetebilir, e-posta kampanyaları gönderebilir, otomatik e-posta’lar oluşturabilir, e-posta tıklamalarını izleyebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Hatta bir uzman veya deneyimli bir pazarlamacının yardımı olmadan tüm bu görevleri ve daha fazlasını kendiniz yapabilirsiniz.
Bir E-posta Pazarlama Hizmetiyle Neler Yapabilirsiniz?
Ürün lansmanı, satış ortağı ürünleri satma, kitlenizle bağlantı kurma, anket yapma, anket yürütme ve hatta abonelerinizle deneme yapma gibi birçok şey için bir e-posta pazarlama aracı kullanabilirsiniz.
Bir e-posta pazarlama hizmeti ile yapabileceğiniz en önemli şeylerden bazıları aşağıdaki şekildedir:
- Bir E-posta Listesi Oluşturmak
- Web Sitesi Ziyaretçilerinizin E-posta’larını Toplamak
- E-posta Tasarlamak
- Haber Bülteni Yaratmak
- Otomatik Yanıtlayıcılar Oluşturmak
- Daha İyi E-posta Kampanyaları Oluşturmak için A / B Testi Yapmak
İyi Bir E-posta Pazarlama Aracında Bulunması Gereken Özellikler

İşletmeniz için en iyi e-posta aracını seçmek biraz zaman alabilir. Bu yüzden size yardımcı olması için bir e-posta pazarlama aracında aramanız gereken en önemli özellikleri aşağıda listeledik.
1. Kullanım Kolaylığı
Çoğu şeyde olduğu gibi, seçtiğiniz e-posta pazarlama yazılımının da kullanımı kolay olmalı ve form oluşturucunuzla sorunsuz bir şekilde bütünleşmelidir.
2. E-posta Otomasyonu
E-posta servis sağlayıcınız (ESP), otomatik yanıtlayıcı kullanarak, e-posta kampanyalarının otomatik gönderilmesini sağlamalıdır.
3. Raporlama
Gönderdiğiniz kampanyaların çalıştığından emin olmak için kampanyalarınızın başarısını takip edebilmeniz gerekir. Bu yüzden seçtiğiniz e-posta pazarlama aracı gelişmiş raporlama özelliklerine sahip olmalıdır.
4. Fiyat
İşletmenizin büyümesine yardımcı olmak için kullandığınız her şeyin bütçenize uygun olması gerekir. E-posta pazarlama aracınızın da öyle…
Şimdi, iyi bir e-posta pazarlama aracında hangi özellikleri arayacağınızı bildiğinize göre, işletmeniz için hangi e-posta pazarlama araçlarını kullanabilirsiniz adım adım bunu inceleyelim.
En İyi 10 E-Posta Pazarlama Aracı
Farklı özelliklere sahip onlarca e-posta pazarlama aracı var. Fakat biz sizin için en popülerlerini aşağıdaki listede anlatmaya çalıştık.
1. Mailchimp

Mailchimp, dünya çapında en popüler e-posta pazarlama platformlarından biridir ve bu popülaritesinin arkasında oldukça iyi nedenleri vardır.
Birçok premium pazarlama özelliğini ücretsiz olarak sunan Mailchimp, daha fazla potansiyel müşteri oluşturabilen ve kullanıcıları müşterilere dönüştürebilen çekici açılış sayfaları oluşturmanıza olanak tanır. Ayrıca bu aracı popüler WordPress ve e-ticaret web sitelerine entegre etmek de kolaydır.
2. Sendinblue

Sendinblue, işlevsellikten ödün vermeden inanılmaz bir değer sunan popüler bir e-posta pazarlama aracıdır.
Sürükle-bırak e-posta oluşturucu, zengin özelliklere sahip pazarlama otomasyonu, spam testi ve A / B testi gibi birçok özelliğe sahiptir.
Sendinblue diğer e-posta pazarlama araçlarına göre birkaç şekilde öne çıkar. İlk olarak, işlemsel e-posta sunar. Sadece bununla da kalmaz, Sendinblue hizmetlerini abone sayısına göre değil, gönderdiğiniz e-posta sayısına göre fiyatlandırır. Bu nedenle, zaman zaman e-posta gönderiyorsanız, Sendinblue sizin için fazlasıyla karlı olacaktır.
Sendinblue, fiyatlandırmayla ilgili son derece etkileyici bir özellik seti sunar ve platformun kullanımını keyifli hale getiren etkileyici bir kullanıcı arayüzüne sahiptir.
3. ActiveCampaign

ActiveCampaign, işlevsellik ve fiyat dengesi açısından en popüler pazarlama platformlarından biridir.
Temel e-posta işlevselliği söz konusu olduğunda, ihtiyacınız olan tüm özellikleri sağlar. Örneğin; çeşitli e-posta şablonları arasından seçim yapabilir veya sürükle-bırak düzenleyicisiyle kendi şablonunuzu tasarlayabilirsiniz.
Bu araç sayesinde e-posta listenizi bölümlere ayırmak, A / B testi yapmak ve dinamik içerik gibi gelişmiş işlevlere erişebilmek kolaydır. Bu özellikler daha fazla açılış, tıklama ve dönüşüm elde etmenize yardımcı olabilir.
İşlev, fiyat ve performansı dengeleyen ActiveCampaign, çok yönlü bir e-posta pazarlama hizmetidir.
4. ConvertKit

ConvertKit, blog yazarlarına ve içerik oluşturuculara odaklanan bir e-posta pazarlama hizmetidir. Herkesi memnun etmeye çalışan hizmetlerin aksine, ConvertKit blog yazarları gibi belirli bir kitlenin ihtiyaçlarını karşılar.
Kullanımı son derece basit olan aracın basitliği göz önüne alındığında, bazı sınırlamaları vardır. Örneğin, abonelerinize filtre uygulamak diğer platformlar kadar kolay değildir, spam puanlaması ve görsel bir e-posta oluşturucusu yoktur. Fakat e-posta pazarlamasında yeniyseniz ve basit bir kullanımın peşindeyseniz, ConvertKit’i deneyebilirsiniz.
5. Drip

Kendini bir e-ticaret CRM’si olarak konumlandıran ve bu işi inanılmaz derecede iyi yapan Drip, en iyi e-posta pazarlama hizmetlerinden biridir.
Basit e-posta’lar gönderip, markalı e-posta’lar için görsel e-posta oluşturucusunu kullanabileceğiniz aracın çok sayıda raporlama işlevselliği vardır. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa, gerçekten işinize yarayacak e-ticarete özgü raporları Drip’te bulabilirsiniz.
Bir e-ticaret siteniz yoksa bile, Drip test etmeye değer bir platformdur.
6. GetResponse

GetResponse, e-posta pazarlama yazılım platformları arasında kıdemli hizmetlerden biridir.
Temel e-posta pazarlama ürünleri her zaman güçlü olan araç; görsel pazarlama otomasyonu, açılış sayfaları, CRM ve diğer yeni özelliklerin eklenmesi ile hepsi bir arada bir platform haline gelmiştir.
Segmentasyon ve yerinde izleme gibi bazı temel otomasyon işlevlerini, daha yüksek planlara geçinceye kadar kullanmanıza izin vermez.
7. Mailerlite

Mailerlite, zengin özelliklere sahip ücretsiz planı nedeniyle son yıllarda çok popüler olan bir e-posta pazarlama aracıdır.
Basit bir arayüze, etkili abone yönetimine, sürükle ve bırak e-posta oluşturucuya ve tam özellikli görsel otomasyon oluşturucuya sahiptir.
Abonelerinizi segmentlere ayırmanıza, birkaç tıklama ile etkin olmayan aboneleri kaldırmanıza ve abone etkinliğini görüntülemenize izin verir. Bu şekilde kampanya e-posta’larınızı bölebilir veya RSS yoluyla e-posta gönderebilirsiniz.
Mailerlite, e-posta göndermenize izin vermeden önce tüm yeni müşterileri onaylar.
8. Sendlane

Sendlane, bu listedeki e-posta pazarlama araçlarıyla karşılaştırıldığında, e-posta pazarlama alanında oldukça yenidir. Bununla birlikte, zengin bir özellik setine sahiptir.
Sendlane ile tüm temel kampanyaları ve bültenleri oluşturabilir, çeşitli e-posta şablonları arasından seçim yapabilir, sürükle ve bırak oluşturucuyla kendi şablonunuzu oluşturabilirsiniz.
Bu listedeki diğer platformlar gibi, bazı özelliklerin daha yüksek ücretli planlarda olduğunu göreceksiniz. Fakat ne olursa olsun, Sendlane’nin sunacağı çok fazla şey olduğunu aklınızdan çıkarmamanız gerekir.
9. AWeber

AWeber, temel odak noktası olan e-posta pazarlamaya sadık kalan birkaç platformdan biridir. Basit (ancak çok basit olmayan) e-postalar göndermek için sağlam bir çözüm istiyorsanız, AWeber sizin için iyi bir seçim olacaktır.
E-posta’larınızın harika görünmesini sağlamak için harika bir sürükle ve bırak e-posta oluşturucu ve 700’den fazla şablondan oluşan geniş bir portföye sahiptir.
AWeber ile e-posta abonelerinize filtre uygulayabilir ve bu sayede güçlü raporlara erişebilirsiniz. AWeber otomasyon sunar, ancak görsel oluşturucusu yoktur.
10. SendX

SendX, piyasadaki en yeni e-posta pazarlama hizmetlerinden biridir. Birçok yerleşik marka ile rekabet etmesine rağmen, bazı rakiplerinden çok daha uygun fiyatlı, zengin özelliklere sahip bir platformdur.
Arayüzü basit ve kolaydır. Sürükle ve bırak e-posta oluşturucuya ve makul sayıda bir şablona sahiptir.
Yukarıdaki listeden daha önce denediğiniz bir e-posta pazarlama aracı var mı ya da listedekilerden farklı bir e-posta pazarlama aracı mı kullanıyorsunuz? Farklı bir e-posta pazarlama aracı kullanıyorsanız, yorum bölümünde bize yazın, bir sonraki güncellememizde listeye ekleyelim. Bu listeyi veya içeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.