Bu yazımızda Outlook 2016 uygulamasına ProMail® e-posta adresinin IMAP protokolüyle kurulumunu inceleyeceğiz.

Outlook yapılandırması sırasında sizden istenecek olan bilgiler şu şekildedir:

  • Kullanıcı Bilgileri (Ad Soyad Şirket E-posta adresi vb)
  • Sunucu bilgileri (E-posta sunucu adresleriniz)
  • Hesap Bilgileri (E-posta hesap adınız ve şifreniz)
  • Diğer ayarlar (SMTP ve Bağlantı Port numaraları, TLS ayarları)

Bu bilgilere Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasından ulaşabilirsiniz.

ProMail e-posta adresinizi Outlook 2016 programı üzerinden IMAP protokolü ile yönetmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz: 

ProMail® Outlook 2016 IMAP Kurulum Adımları

  • Öncelikle Outlook programını açılır; eğer ilk defa E-posta yapılandırması olacaksa program sizi otomatik kurulum ile yönlendirecektir. İleri butonuna basarak devam edin.
  • Bir E-posta hesabını bağlamak için Outlook’u kurmak istiyor musunuz? sorusuna Evet seçeneğini işaretleyerek İleri butonuna basılır. 
  • Daha önceden bir kurulum yaptığınız Outlook programına yeni bir E-posta hesabı eklemek istiyorsanız, Outlook programı üzerinden Dosyalar > Hesap Ayarları > Yeni adımlarını takip ederek yeni hesap kurulumuna gelinir.
  • Elle kurulum veya ek sunucu türleri seçeneğini işaretleyerek İleri butonuna basılır.
  • Yeni Ekranda POP veya IMAP seçeneği işaretlenir ve İleri butonuna basılır.
  • Kullanıcı bilgileri bölümünde; E-postanızda görünmesini istediğiniz Ad ve Soyad bilgileri ile E-posta adresinizi girilir.
  • Sunucu bilgileri bölümünde; Hesap türünü IMAP olarak işaretlenir ve;
    • Gelen Posta Sunucusu adresi  Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasındaki gibi yazılır.
    • Giden Posta Sunucusu adresi Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasındaki gibi yazılır
  • Oturum açma bilgileri bölümünde; 
    • Kullanıcı Adı bölümüne; E-posta adresi @ işareti ile birlikte yazılır
    • Parola bölümüne; E-posta hesabınızın şifresi girilir.
  • Diğer ayarlar butonuna basılır.
    • Genel > Posta Hesabı kısmına gelerek hesap için bir isim verilir.
    • Giden sunucu sekmesinde önce Giden posta sunucum SMTP kimlik doğrulaması gerektiriyor seçeneği sonrasında ise Gelen posta sunucum ile aynı adı kullan seçeneği işaretlenir.
  • Gelişmiş sekmesine gelerek port yapılandırmaları tamamlanır. Ardından Tamam‘a tıklanır.
    • Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan: SSL
    • Gelen sunucusu (IMAP): 993
    • Aşağıdaki şifreli bağlantı türünü kullan: SSL
    • Giden sunucusu (SMTP): 465
  • Son olarak Hesap doğrulama işlemine geçelim. Hesap doğrulama için İleri butonuna basılır.
  • Hesap ayarlarını sına sekmesine gelerek ekran üzerinden Gelen ve Giden sunucularının doğru çalıştığından emin olunuz. Hesap oturum açma ve E-posta sınama işlemleri başarıyla tamamlandıysa Tamam diyerek işlem tamamlanır.

Son butonuna basarak kurulum işlemi tamamlanmış olur. Artık programı kullanmaya başlayabilir ve E-posta alışverişi yapabilirsiniz.

Outlook 2016 IMAP kurulumu yaparken sorun mu yaşıyorsunuz?

Hesap Ayarlarını Sına ekranında hata verirse aşağıdaki maddeler sırayla kontrol edilir. Kontroller tamamlandıktan sonra yeniden hesap ayarları sınaması yapılır ve hatalar ortadan kalktığında IMAP kurulumunu tamamlayabilirsiniz.

  1. Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Webmail adımları takip edilerek webmail sayfası açılır.
  2. Kurulum yaptığınız e-posta adresi ile giriş yapılır.
  3. Giriş yaparken “kullanıcı adı veya parolası yanlış” mesajı alınırsa şifre kontrolü yapılır. Bunun için Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Mail Hesaplarım sayfası açılır. Kurulum yaptığınız e-posta adresini kontrol edebilirsiniz. Doğru yazdığınızı teyit ettikten sonra Düzenle alanından şifre yenilenir.
  4. Webmail’e giriş yapıldıktan sonra Yeni butonuna tıklayarak herhangi bir e-posta adresine e-posta gönderilir. E-posta iletilirse yanıtla diyerek cevap yazılır. Yanıtlanan e-postanın posta kutusuna düştüğü Webmail üzerinden kontrol edilir. E-posta gönderme ve alma başarılı ise Outlook 2016 ayarlarında Parola alanı güncellenir ve tekrar Hesap Ayarlarını Sına işlemi yapılır. 
  5. E-posta alışverişi başarılı değilse DNS’ler eksik girilmiş veya DNS’ler globale tam olarak yansımamış olabilir. DNS kontrolü için Müşteri Paneli > Hostinglerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Promail DNS Bilgileri sayfası kontrol edilir. MX ve SPF kaydında çarpı işareti varsa DNS’ler oturmamış demektir. Kayıtların girildiğine eminseniz bir süre bekleyerek e-posta alışverişini kontrol edebilirsiniz. DNS’ler oturunca e-posta gönderme ve alma başarılı bir şekilde gerçekleşecektir ve kuruluma kaldığınız yerden devam edebilirsiniz

Tüm kontrollerinize rağmen hata almaya devam ediyorsanız hosting.com.tr destek ekibinden dilediğiniz zaman destek alabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir