Ana sayfa » Domain & Hosting » Hosting Destek Hizmeti Alırken Bilmeniz Gerekenler
Domain & Hosting

Hosting Destek Hizmeti Alırken Bilmeniz Gerekenler

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating
Hosting Destek Hizmeti Alırken Bilmeniz Gerekenler

Bir hosting servis sağlayıcısı seçerken, hosting destek hizmeti genellikle gözden kaçan faktörlerdendir. Ancak hostinginizle ilgili herhangi bir teknik sorun yaşadığınızda bu faktörün farkına varırsınız. Fakat illa sorun yaşamanıza gerek yok. Tüm bunları yaşamadan, hosting sağlayıcınızın en iyisi olması için elenizden geleni yapmalısınız.

Evet, iyi bir hosting sağlayıcı bulmak çok önemlidir. Fakat iyi bir hosting sağlayıcısı buldunuz diye, destek ekibini asla kullanmayacağınızı düşünmeyin. Öyle düşünüyorsanız bile şimdi bu fikri yoksayın ve hosting sağlayıcınızı basit bir sorunda bile her an arayabilecekmişsiniz gibi düşünün.

Neden mi?

Çünkü teknoloji her zamankinden daha hızlı değişiyor ve siber tehditler gün geçtikçe artıyor. En iyi hosting planına sahip olsanız bile, teknik desteğe ihtiyaç duymama olasılığınız neredeyse yok.

Web Hostingde Destek Hizmetinin Önemi

Web Hostingde Destek Hizmetinin Önemi

Her web hosting sağlayıcısı müşterilerine farklı destekler sunar. Fakat beklenmedik bir hata yaşandığında, bu desteklerin hepsi işe yaramaz. Web sitenizle ilgili hosting’den kaynaklanan bir başarısızlık yaşadığınızı düşünün. Böyle bir durumda ne yaparsınız? Monitörünüzün önünde oturup her şeyin tekrar çalışmasını mı beklersiniz? Tabii ki hayır. Böyle bir problemle karşılaştığında herkes aynı şeyi yapar: Müşteri desteğine başvurur. Çünkü müşterilerin kendi başına çözemeyeceği birçok hata oluşabilir ve bu konuda yapabilecekleri hiçbir şey yoktur. Web sayfaları yavaş yükleniyorsa, ziyaretçiler sayfadan çıkabilir ve bir daha asla web sitelerini ziyaret etmeyebilirler. Bu ciddi bir sorundur ve web sunucusunun yavaş olduğunu gösterir.

Eğer bir hosting sağlayıcısıysanız, sorunun basitliği ne olursa olsun, müşterilerinize bir çözüm bulma konusunda yardımcı olun ya da onlara hızlı ve kolay bir çözüm sunun. Böyle bir çözümün size çok fazla maliyeti olmaz, ancak güvenilir bir hosting sağlayıcısı olma fırsatını elde edersiniz. Gerçek değerinizi gösterirseniz, müşterilerinizin sadık kalacağına güvenebilirsiniz. Sadece güvenilirliğiniz ve nezaketiniz müşterilerinizin sizinle kalmasını sağlayabilirsiniz. Uzun vadede önemli olan budur. Müşterileri elde tutmak, yenilerini elde etmekten kesinlikle daha ucuz bir yoldur.

Web Hosting Sağlayıcıları Ne Tür Teknik Destekler Sunar?

Eğer bir hosting sağlayıcısıysanız, teknik destek söz konusu olduğunda, müşterilerinizin sorunlarını çözmek için yavaş ve hantal çözümler sunamazsınız.

Hosting planınızda destek varsa (her zaman olmaz), aşağıdaki yöntemlerden birini veya daha fazlası size sunulabilir:

  • Bilgi Tabanı Erişimi
  • Canlı sohbet
  • E-posta desteği
  • Telefon Desteği

İyi Bir Web Hosting Destek Hizmetinde Bulunması Gereken Özellikler

İyi Bir Web Hosting Destek Hizmetinde Bulunması Gereken Özellikler

Tüm hizmet sektöründe olduğu gibi hosting sektöründe de iyi hizmet almak isteyenlerin gözden geçireceği bazı kriterler vardır. Şimdi adım adım o kriterleri inceleyelim.

1. 7/24 ve 365 Gün 

Siz tüm gün çalışmıyorsunuz, fakat web sitenizin (veya müşterilerinizin web sitelerinin) 24 saat boyunca çalışması gerekiyor. Bu yüzden, bu 24 saatlik zaman dilimi içerisinde, hostinginizle ilgili teknik sorunlar yaşamanız normaldir.

Peki teknik bir sorun yaşadığımda bunu nasıl çözebilirim?

Öncelikle tüm gün destek sunan bir web hosting destek hizmetine ihtiyacınız vardır. Örneğin, bir ağ kesintisi olduğunda, sorunu en kısa sürede çözmek için çalışacak bir ekibin olmasını istersiniz. Bu şekilde sorun daha kısa sürede çözülür ve hem müşterileriniz hem de siz mutlu olursunuz.

2. Çok Kanallı Kullanılabilirlik

Web siteniz veya müşterilerinizin web siteleriyle ilgili bir sorunla karşılaştığınızda, sorununuzu çözebilmek için yanıtları birçok farklı kanaldan alabilmelisiniz. Bu yüzden web hosting destek hizmetine rahat olduğunuz bir yöntemle erişebilmeniz gerekir.

Aramak, e-posta göndermek, canlı sohbet ya da bilgi bankasından tüm hazır cevaplara ulaşmak vb. iyi bir hosting firmasının müşterilerine sunması gereken seçimlerden bazılarıdır. 

3. Garantili Yanıt Süreleri

24 saatlik bir destek ekibi firmanızın imajı açısından çok değerlidir, ancak ekipten birine ulaşmanız ne kadar zaman alır? Hosting sağlayıcınızdaki büyük bir ağ sorunu müşterilerinizin önemli bir bölümünü etkiliyorsa, hepsinin aynı anda 24 saat destek kullanmak isteyebileceğini düşünün. Bu, 24 saat destek almadığınız zamankinden daha kötü bir durumla sonuçlanabilir.

Bu yüzden potansiyel hosting sağlayıcınızın destek hizmetlerini incelerken, garantili yanıt sürelerini sorun. Bir sorun ortaya çıktığında, yardımcı olabilecek biriyle konuşabilmek için ne kadar bekleyeceksiniz? Beş dakika? Yirmi dakika? Garantili yanıt süreleri sizi bu durumdan kurtarır.

4. Aktif Olarak Sorun Çözen Uzman Ekipler

Ele alınması gereken birden fazla sorununuz varsa, her bir sorun için bireysel destek gerektiren bir ekip değil, sorunlarınızı tek seferde çözecek bir uzmanla görüşmek istersiniz. Bir tamirciye gittiğinizi düşünün. Aracınızın lastiğini değiştirmek için başka, yağ değişimi için başka bir ustanın problemi ele alacağını söyleseler, bu tamirciye bir daha gider misiniz? Muhtemelen gitmezsiniz. Aynı şey bir hosting sağlayıcısı için de geçerlidir.

Bir müşteri olarak size mümkün olan en iyi hizmeti sunmak isteyen bir hosting sağlayıcısı, web hosting destek hizmetleri sunmak için uzman ekipler istihdam etmelidir. Uzman ekipler aramanıza hızlı ve akıllı bir şekilde cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda karşılaşabileceğiniz her türlü sorunla başa çıkmanızı sağlar. Konuşmanın bir sonraki adımı için bir senaryoya güvenmezler; sorunla ilgili açıklamanızı aktif olarak dinler, size uygun ve etkili çözümler sunarlar.

Hosting Firmalarından Alınan Desteğin Kapsamı Nedir?

Hosting Firmalarından Alınan Desteğin Kapsamı Nedir?

Web hosting hizmetiniz kaliteli bir müşteri desteği sunmuyorsa, o zaman stresli ve sinir bozucu bir deneyim yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, seçiminizi yapmadan önce herhangi bir olası hosting sağlayıcısının destek kapsamından emin olmanız gerekir.

Destek kapsamında neler bulunmalı diye sorarsanız, şimdi adım adım bu konuyu inceleyelim.

1. Yeni Araçlar Kurma

Günümüzde çoğu web hosting şirketi web sitenizin işlevselliğini kolaylaştırmak için birçok araç ve yazılım sistemi sunar. En popüler yazılım entegrasyonları arasında WordPress, Joomla ve Magento gibi İçerik Yönetim Sistemleri bulunur. Bazen bu sistemleri yüklemek sadece bir tıklama ile yapılmaz. Bu nedenle, yolunuzu kaybederseniz veya takılırsanız, hosting sağlayıcınızın müşteri destek ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.

2. Site Hata ve Arızaları

Her web sitesi öngörülemeyen hata ve arızalara kurban gidebilir. Tüm site sahiplerinin ekiplerinde teknik uzmanlar yoktur. Ayrıca, sunucu altyapısı hosting sağlayıcısından hosting sağlayıcısına değişir. Barındırma veya sunucu yönetimi konusunda önceden deneyiminiz olsa bile, taşındığınız hosting farklı özelliklere sahip olabilir.

Bu noktada müşteri destek temsilcileri devreye girer ve web sitenizi herhangi bir teknik sorundan kurtarabilir. Barındırma şirketindeki teknik ekip genellikle bu tür durumları birkaç dakika içinde çözmek için eğitilir. Yani sorununuzu devralmalarına izin verirseniz, daha hızlı bir çıkış yolu bulabilirsiniz.

3. Web Hosting Yükseltmeleri

Bazen web sitemiz beklentimizi aşar ve tahmin ettiğimizden çok daha hızlı büyür. Bu gibi durumlarda, ekstra trafik ve iş yükünü yönetmek için ayrılan miktardan daha fazla kaynak talep eder. Bu kaynakları yükseltmek için müşteri destek ekibinden yardım isteyebilirsiniz. Hangi paketlerin gerekli miktarda kaynak sağlayabileceğini ve her birinin maliyetini size bildireceklerdir. Ayrıca, web sitenizin herhangi bir veri kaybından muzdarip olmaması için plan yükseltmeleri konusunda size rehberlik edeceklerdir.

Hosting.com.tr Destek Ekibinin Özellikleri ve Çalışma Saatleri Nelerdir?

Web sitenizle ilgili bir sorun olduğunda, sorunu çözmek için hosting sağlayıcınızın teknik ekibinden her zaman destek alabiliyor olmanız gerekir. Mesele sadece web sitesinin çevrimdışı olması değildir, farklı sorunlarda işinizi etkileyebilir. 

  • E-posta bağlantısı
  • Yavaş yükleme süreleri
  • Komut dosyalarındaki hatalar ve sayfa yüklenme hızları

Hiçbir hosting sağlayıcı %100 kesintisiz çalışma ve hatasız hosting garantisi veremez. Fakat bir sorun ortaya çıktığında, müşteri desteğine ulaşabilmeniz gerekir. 

Hosting ve domain sektörünün önemli şirketlerinden biri olan hosting.com.tr web sitenizde ortaya çıkabilecek herhangi bir teknik sorunda,  probleminize özel çözümler sunar.

Çözüm Odaklı Destek

hosting.com.tr ‘Destek Merkezi’nden destek taleplerinizi ilgili departmanı seçerek her zaman iletebilir ve destek talebinde bulunmadan önce sorunlarınızın çözümü için ‘Bilgi Merkezi’ne göz atabilirsiniz. Çözümü Bilgi Merkezi’nde bulamadıysanız, 444 8 556 numaralı ‘Müşteri Hizmetleri’nden, Canlı Destek’ten ya da 7/24 sizin için çalışan ‘Destek Merkezi’nden yazılı olarak sorununuzu bildirebilirsiniz. Böylece ihtiyacınız olduğu anda güçlü bir ekipten destek almanın tadını çıkarabilirsiniz.

Domain Sorgulama