Bu yazımızda MacOS bilgisayardaki eM-Client Mail istemcisine ProMail® e-posta adresinin IMAP protokolüyle kurulumunu inceleyeceğiz.

Daha önce eM Client uygulamasını bilgisayarınıza kurmadıysanız buradan indirip kurabilirsiniz.

eM-Client For MacOS IMAP kurulumu

  1. EM Client uygulaması açılır. Sol üstteki menüden Hesap Ekle seçeneği tıklanır.
  1. Posta > Diğer seçeneği seçilir.
  1. Kimlik sayfasında Email address alanına kurmak istediğiniz e-posta adresi yazılır. İleri butonu ile devam edilir.
  1. Gelen sunucu bilgileri doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurulur ve İleri butonu le devam edilir.
    • Incoming Server alanında IMAP seçilir.
    • Gelen sunucu satırına Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet  > E-posta Yapılandırması sayfasındaki sunucu adı yazılır.
    • Kullanıcı adı e-posta adresi olarak yazılır, Parola alnına e-posta adresinin şifresi yazılır.
  1. Giden sunucu bilgisi Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet  > E-posta Yapılandırması sayfasındaki bilgileri ile kontrol edilir ve İleri butonu ile devam edilir.
  1. Yapılandırma Denemesi sayfasında girilen bilgiler doğru ise yeşil tik işaretiyle Ok yazısı görüldüyse İleri butonuyla devam edilir.
  1. eM Client ile e-posta gönderildiğinde karşı tarafta görünmesi istenen isim Adınız satırına yazılır ve Hesap Adı isteğe bağlı belirlenir.
  1. E-posta belirlemede ek bir şifreleme katmanı oluşturmak için bu sayfada ayarlama yapabilirsiniz. Zorunlu değildir. Continue without encryption seçeneği ile devam edilebilir.
  1. Almost there! yazısı ile kurulum tamamlanmış olur. Son butonu ile pencereyi kapatabilirsiniz.

eM-Client IMAP kurulumunda hata alınırsa

Yapılandırma Denemesi sayfasında kırmızı çarpı işareti görünüyorsa aşağıdaki maddeler sırayla kontrol edilir.

  1. Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Webmail adımları takip edilerek webmail sayfası açılır.
  2. Kurulum yaptığınız e-posta adresi ile giriş yapılır.
  3. Giriş yaparken “kullanıcı adı veya parolası yanlış” mesajı alınırsa e-posta adresi ve şifre kontrolü yapılır. Bunun için Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Mail Hesaplarım sayfası açılır. Kurulum yaptığınız e-posta adresini kontrol edebilirsiniz. Doğru yazdığınızı teyit ettikten sonra Düzenle alanından şifre yenilenir.
  4. Webmail’e giriş yapıldıktan sonra e-posta alışverişi kontrol edilir. Bunun için Webmail’de Yeni butonuna tıklayarak herhangi bir e-posta adresine e-posta gönderilir. E-posta iletilirse yanıtla diyerek cevap yazılır. Yanıtlanan e-postanın posta kutusuna düştüğü Webmail üzerinden kontrol edilir. E-posta gönderme ve alma başarılı ise eM-Client üzerinde Geri diyerek gelen ve giden sunucu alanlardaki şifre alanı güncellenir ve diğer adıma geçilir.
  5. E-posta alışverişi başarılı değilse DNS’ler eksik girilmiş veya DNS’ler globale tam olarak yansımamış olabilir. DNS kontrolü için Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Kurumsal E-posta Hosting > Yönet > Promail DNS Bilgileri sayfası kontrol edilir. MX ve SPF kaydında çarpı işareti varsa DNS’ler oturmamış demektir. Kayıtların girildiğine eminseniz bir süre bekleyerek e-posta alışverişini kontrol edebilirsiniz. DNS’ler oturunca e-posta gönderme ve alma başarılı bir şekilde gerçekleşecektir ve kuruluma kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

eM-Client e-posta port bilgilerinin kontrolü

IMAP (SSL) kurulumundaki gerekli portların kontrolü için üst bardaki eM Client menüsünden Hesaplar… sayfasına geçiş yapılır.

IMAP sekmesi açılır.

  • Port alanında 993 yazılır.
  • Güvenlik yöntemi alanında Mutlaka SSL/TLS kullan seçilir.

SMTP sekmesi açılır.

  • Port alanına 465 yazılır.
  • Güvenlik yöntemi alanında Mutlaka SSL/TLS kullan seçilir.

Sistem Kontrolü sekmesinde Sistemi Kontrol Et butonu ile ayarlarda sorun olup olmadığı kontrol edilir. IMAP ve SMTP alanında yeşil tik işareti varsa ayarlar doğru girilmiştir. Kırmız çarpı işareti görülürse yukarıda bahsedilen 5 maddelik liste sırayla kontrol edilir.

Not: SMTP kurulumunda Port kısmında alternatif olarak 587 de kullanılmaktadır. Eğer Sistem Kontrolü aşamasında SMTP bölümünde kırmızı çarpı işareti görülürse SMTP sekmesindeki Port bölümüne 587 yazılarak kontrol edilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir