Ana sayfa » Startup/KOBİ » Logonuzu İyi Şekilde Kullanmanın 40’tan Fazla Yolu
Nedir, Nasıl Yapılır? Startup/KOBİ

Logonuzu İyi Şekilde Kullanmanın 40’tan Fazla Yolu

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
5 1 vote
Article Rating

Bazı iş insanları, marka tanıtımının yalnızca pazarda geniş bir paya sahip büyük firmaları ilgilendiren bir konu olduğunu düşünerek yanılgıya kapılırlar. Onlara göre ilk olarak işinizi rayına oturttuktan sonra görsel kimliğiniz hakkında düşünmeye başlamanız gerekmektedir.

Bazı girişimciler, yalnızca diğer herkes bir marka kimliği geliştirdiği için bir marka kimliği yaratır. Çok fazla düşünmeden bir tasarımcı görevlendirir, logo paketlerini alır ve işi görevi tamamlanmış kabul ederler. Fakat, işletmelerini ileri taşıyacak şekilde marka kimliklerini nasıl kullanacaklarına dair hiçbir fikirleri yoktur.

Logonuzu Tanıtmak Neden Önemlidir?

logonuzu tanıtmak neden önemlidir
Kaynak: Dribbble

Çoğu zaman, iş insanları logolarını çok sınırlı uygulamada kullanılır. Amblemlerini web sitelerine, kartvizitlere ve dış mekan reklamlarına yerleştirme eğilimindedirler. Bununla birlikte, kurumsal tarzınıza ait görselleri kullanmanın daha birçok yolu vardır. Marka kimliğinizin gücünden faydalanarak çok geniş kitlelere ulaşabilir ve şirketinizi onlara tanıtabilirsiniz. Bu içerikte, bu konu üzerine tartışacağız.

Vurgulamak istediğimiz konular temelde şunlar:

  1. İşletmenizin eşsiz, güzel ve algılaması kolay bir logoya ihtiyacı vardır.
  2. Logonuzu doğru şekilde kullanmayı öğrenmelisiniz.

Büyük dünya markalarına bir göz atalım. Örneğin, LEGO ustalar, eğlence parkları, filmler, çizgi filmler ve çok daha fazlasından oluşan koca bir imparatorluk kurdu. Her bir LEGO ürünü, şirketin görsel kimliğinin unsurlarını içermektedir. Ayrıca oyuncak devi, gerçek hayattan ustalarının prototiplerini filmlerinde karakter ve mekan olarak da kullanır.

Bir başka çarpıcı örnek de Coca-Cola firmasıdır. Meşhur içecek markası ikonik logosunu şişeler, kamyonlar, buzdolapları, sponsorluk malzemeleri vb. gibi çeşitli yüzeyler üzerinde kullanır.

Teknoloji devi Apple ise, ısırılmış elmayı marka felsefesinin bir parçası haline getirmiştir. Yalnızca logosuna bakarak Apple’ı tanımayacak birini bulmak oldukça zor!

Marka kimliğinizi ortaya koymak, şirketinizin tanınırlığını ve müşterilerinizin sadakatini artırmanın ve işletmenizin etrafında olumlu bir imaj yaratmanın kesin bir yoludur. Ayrıca, logonuzla etkileşime girerek, kullanıcılarınız markanızla güçlü bir duygusal bağ oluşturacaktır. Müşterileriniz yavaş yavaş markanızı güvenebilecekleri bir dost olarak görmeye başlayacaklardır.

Biraz da logonuzu farklı ortamlara yerleştirerek potansiyelini nasıl en üst düzeye çıkarabileceğinizden bahsedelim.

Marka Bilinirliğinizi Nasıl Arttırabilirsiniz?

marka bilinirliğinizi nasıl arttırabilirsiniz
Kaynak: Dribbble

Marka, bir şirketin adı, ticari markası veya logosundan ibaret bir olgu değildir. Sade bir dille konuşmak gerekirse marka, takipçilerinizin şirketinizi veya ürünlerinizi görsel, işitsel, slogan, kurumsal renkler, yazı tipleri vb. araçlar aracılığıyla nasıl algılandığıdır. Ayrıca marka, müşteri bağlılığı, ürün ve hizmetlerinizin kalitesi, sosyal sorumluluk, PR ve daha birçok önemli bileşenden oluşmaktadır.

Peki markanız neden ilk olarak logonuzla ilişkilendirilir? Çünkü bir logo, şirketinizi tanıtmak üzere kullanabileceğiniz çok yönlü bir araçtır. Küçük, ilgi çekici ve kullanımı kolaydır. Bu nedenle şirketler şık bir logo tasarlama ve tanıtım hizmetleri için yüksek bütçeler ayırmaktadır.

İşletmeler, kurumsal amblemlerinin performansını ölçmek için şirketler ROI (yatırımların geri dönüşü) adı verilen bir ölçüm kullanır. Bu gösterge, gelirin yapılan yatırıma oranını gösterir.

Örneğin 2008 yılında PepsiCo yeni logosuna 1 milyon dolar yatırdı. Takip eden yıl şirketin finansal performansı 5.142 milyar dolardan 5.956 milyar dolara sıçradı. Net gelir 804 milyon dolarlık bir artış gösterdi ve bu artış için yeni logolarına da bir teşekkür borçlu oldukları çok açıktır.

“Şirketiniz İçin ROI Nasıl Maksimize Edilir?” Sorusuna bir cevabımız var! Logonuzu, hedef kitleniz ve markanız arasındaki tüm temas noktalarında kullanmanız gerekmektedir.

“Temas noktası”, Rus pazarlamacı Igor Mann tarafından bulunmuş bir terimdir. Temas noktası, potansiyel müşterilerin markanızla kesiştiği her tür çevrimiçin ve çevrim dışı konum ve durumu ifade eder.

Örneğin, bir müşteri bir mağazaya doğru gelir ve giderken:

  • ürününüzün reklamını yapan bir afişle,
  • ürün örneklerinizle,
  • ürünlerinize ait markalı ambalajlarla karşılaşıp etkileşime girebilir.

Bunlar, yararlanabileceğiniz temas noktalarına üç örnektir. Bu noktaların her birinde logonuzu kullanarak, markanızı potansiyel kitlenize tanıtabilir veya şirketinizi her daim hatırlatabilirsiniz. Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin gelecekte rakiplerinizin ürünleri ile sizinki arasında kalmaları durumunda, seçimi sizden yana yapmalarını sağlayacak bir dürtü oluşturmuş olacaksınız.

Herhangi bir işletme için doğru sayılabilecek sabit temas noktası sayısı yoktur. Kaç temas noktası kullandığınız, işletmenizin büyüklüğüne, pazarlama stratejinize, bütçenize ve diğer faktörlere bağlıdır. Önemli olan, her temas noktasının basit ve güçlü bir logo sergilemektir.

Hangi Temas Noktalarından Fayda Sağlayabilirim?

Halihazırda bir kurumsal logonuz varsa, vakit kaybetmeden işe koyulmalısınız. Ambleminizi hemen web sitenize, sosyal medya sayfalarınıza, kurumsal hediyelerinize, paketlerin üzerine, posterlere, tabelalara, duvarlara, PC duvar kağıtlarına ve diğer yüzeylere yerleştirin. Seçenekler sınırsız! Profesyonel pazarlamacılar, hedef kitleniz ve logonuz arasında toplam 40’tan fazla potansiyel temas noktasını derledi.

2020 yılında Logaster logo yapıcı tüm bu temas noktalarına ait kapsamlı bir listeyle çıkageldi. Ambleminizden maksimum fayda sağlamak için ne tür uygulamalar yapabileceğinize bir göz atalım.

Web

internette temas noktaları

Logonuzu kurumsal sitenize zaten eklemiş olduğunuza bahse gireriz. İyi bir başlangıç! Fakat kesinlikle yeterli değil. Markanızı geliştirmek için kullanabileceğiniz diğer online ortamlara bir göz atın:

  • site ikonu,
  • sosyal medya,
  • messenger simgeleri,
  • YouTube logo,
  • resimler, fotoğraflar, videolar vb. üzerine filigran,
  • e-posta imzası,
  • e-posta tasarımı,
  • mobil uygulama simgesi,
  • reklam afişi,
  • masaüstü duvar kağıtları, ekran koruyucular.

Açık Hava Reklamcılığı

açık havada temas noktaları

Ambleminizi reklam yüzeylerine yerleştirerek marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. İyi bir üne sahipseniz, markalı reklamlar müşterilerinizin ve ortaklarınızın gözünde imajınızı daha da sağlamlaştırmanıza yardımcı olacaktır. İşte size logonuzu ve kurumsal desenlerinizi kullanarak özelleştirilebileceğiniz reklam ürünlerinin bir listesi:

  • tabelalar, bina cepheleri,
  • reklam panoları, şehir ışıkları ve diğer dış mekan reklamları,
  • basılı materyaller (duvar ve masa takvimleri, el ilanları, posterler, bloknotlar, broşürler, kitaplar, dergiler, dergiler, klasörler vb.),
  • giyim ve aksesuarlar (tişörtler, yelekler, beyzbol şapkaları, şapkalar, çantalar, şemsiyeler, akıllı telefon kılıfları),
  • araç etiketleri,
  • tek ve çok kullanımlık alışveriş poşetleri,
  • yön, adres ve yol işaretleri (yerel kanunlarca izin veriliyorsa),
  • hacimli harfler,
  • posterler.

Ürünler

ürünler ile temas noktaları

Ürünlerinizin bizzat kendisi, markanız ile hedef kitleniz arasındaki en önemli temas noktalarından biridir. Ürününüze, rakipleriniz arasında ayırt edilme ve daha güvenilir görünmesini sağlama gücünü veren şey bir logodur. Ayrıca logo, müşterilerin şirketinizi tanımasına yardımcı olur ve ürünlerinizin kopyalanmasını önler. İşte size kurumsal görselinizi nerelere yerleştirebileceğiniz ile ilgili birkaç fikir:

  • ürünler,
  • paketler,
  • kutular,
  • yapışkan bantlar,
  • etiketler,
  • çantalar,
  • ürün açıklamaları.

Kağıtlar ve Belgeler

işletme belgeleri ile temas noktaları

Logonuzu ticari yazışmalarınıza eklemeyi unutmayın. Markalı belgeler ve kağıtlar, şirketinize daha sağlam ve profesyonel bir görünüm kazandıran güçlü temas noktaları haline gelebilir:

  • formlar,
  • kataloglar,
  • fiyat listeleri,
  • faturalar, banka ekstreleri,
  • anlaşmalar, kontratlar,
  • raporlar,
  • iş mektupları,
  • kaşeler, mektuplar.

İç ve Dış Tasarım

işletme iç ve dış tasarımı ile temas noktaları

Ofisiniz, markalı nesneler ve yüzeylerle geliştirmeniz gereken ilk yerlerden biridir. Taşınmazınızın yanı sıra ofisinizin dış görünümünü de geliştirebilirsiniz. Ambleminizi şu noktalarda sergilemeyi göz önünde bulundurun:

  • tabelalar,
  • pencere çıkartmaları,
  • zemin çıkartmaları,
  • kapı işaretleri,
  • duvar panelleri ve çıkartmaları,
  • ofis ve resepsiyon masaları,
  • masa işaretleri.

Kurumsal Hediyeler

kurumsal hediyelikler ile temas noktaları

Markalı hediyelik eşyalar, müşterilerinize ve ortaklarınıza saygınızı iletmenin harika bir yoludur. Hediyelerinizin sadece güzel değil aynı zamanda pratik olduğundan da emin olun. Hediyenizi her kullandığında kişi, size ve markanıza minnettar hissedecektir. Üzerlerinde logonuzun harika görüneceği yüzeylere bazı örnekler:

  • kalemler,
  • USB bellekler,
  • not defterleri,
  • fincanlar ve kupalar,
  • masa takvimleri,
  • saatler,
  • tebrik kartları.

Üniforma

üniforma ve özel amaçlı kıyafetler ile temas noktaları

Logonuzu, çalışanlarınızın üniformaları üzerine yerleştirme fırsatını kaçırmayın. Ancak markalı kıyafetleri iyi bir hizmetle desteklemeniz gerektiğini unutmayın. Aksi takdirde çabalarınız tam tersi bir etki yaratabilir ve marka kimliğiniz olumsuz çağrışımlar uyandırabilir. Logonuzu yerleştirebileceğiniz bazı giyim ürünlerine şu örnekler verilebilir:

  • tişörtler,
  • çalışan üniformaları (tulum, pantolon, ceket vb.),
  • rozetler,
  • şapka,
  • yelek.

Dijital Reklamcılık ve Taşıyıcılar

Dijital reklamcılık, yeni müşteriler çekmek ve mevcut müşterilerle bağınızı kuvvetlendirmek için kullanabileceğiniz güçlü bir araçtır. Ambleminizi şuralarda sergilemeyi bir düşünün:

  • ilgili ve hedefli reklamlar,
  • bannerlar,
  • YouTube reklamları,
  • widgetlar,
  • USB bellek, disk ve diğer dijital taşıyıcılar.

Sonuç

Bu içerik, markanız ve müşterilerinizin yollarının kesişebileceği neredeyse tüm temas noktalarının tam kapsamlı bir listesini içermektedir. İşinize, şirket stratejinize, ürünlerinize, bütçenize vb. uygun seçenekleri seçin. Kullanacağınız temas noktalarını belirledikten sonra bunları logonuz, kurumsal deseniniz, renkleriniz, yazı tipleriniz ve diğer öğelerle zenginleştirin. Marka kimliği unsurlarının etkili bir pazarlama kampanyası için herkese uygun tek bir çözüm olmadığını unutmayın. Başarılı tanıtım, kapsamlı bir pazar araştırmasının, performans ölçümünün ve stratejik düşüncenin bir sonucudur.

Yazar hakkında: Dmytro Leiba, Logaster’ın SEO uzmanı. Boş zamanlarında içerik üretmekten ve bilgilerini başkalarıyla paylaşmaktan hoşlanır.

Domain Sorgulama