Youtube SEO Nasıl Yapılır? Video İzlenmesini Artırmak İçin Yapılacak Optimizasyonlar

Youtube SEO Nasıl Yapılır? Video İzlenmesini Artırmak İçin Yapılacak Optimizasyonlar
Hosting Fiyatları

YouTube SEO, YouTube kanalınızın ve videolarınızın belirli öğelerini optimize etme ve değiştirme işlemidir. Bu, videolarınıza etiket eklemeyi, video başlıklarını optimize etmeyi ve daha fazlasını içerir. 

YouTube SEO, her YouTube video oluşturucusunun video sıralamalarını ve genel kanal büyümesini iyileştirme stratejisinin bir parçasını oluşturmalıdır.

Sadece bu da değil, YouTube’da video içeriği yayınlayan daha fazla marka ve işletmeyle, bir kanalı büyütmek ve daha fazla görüntüleme almak daha da zorlaşır. İşletmeler ve markalar, etkili bir YouTube SEO stratejisi uygulayarak YouTube’daki diğer içerik oluşturuculara göre üstünlük sağlayabilir.

YouTube SEO Nedir?

YouTube SEO, YouTube arama sonuçları sayfasındaki sıralamaları iyileştirmek veya artırmak için bir YouTube kanalının ve videolarının farklı öğelerini değiştirme ve optimize etme işlemidir.

Özetle, YouTube SEO, bir YouTube kanalının aşağıdaki öğelerinden bazılarını optimize etmeyi amaçlar:

  • Video başlığı
  • Video açıklaması
  • Video meta verileri
  • Kanal açıklaması

YouTube SEO Markalar ve İçerik Oluşturucular için Neden Önemlidir?

YouTube’un dünyanın en büyük 2. arama motorudur. Eskiden sadece video yüklemek için bir platformdu, fakat zamanla gelişmiş bir arama motoru ve pazarlama platformuna dönüştü.

Aşağıda YouTube hakkında bazı istatistikleri incelerseniz, YouTube’un neden önemli bir platform olduğunu anlayabilirsiniz:

  • YouTube’da her ay 3 milyardan fazla arama işleniyor.
  • Platform, Bing, Yahoo, Ask ve AOL’nin toplamından daha büyük.
  • YouTube’a her dakika toplam 100 saatlik video içeriği yüklenir. Bu da platformda çok fazla video içeriği olduğu ve kalabalığın arasından sıyrılmanın daha da zorlaştığı anlamına geliyor.

YouTube’un Google’daki normal SEO’ya çok benzer bir arama motoru olduğunu düşünürsek, YouTube algoritmasının içeriğinizi alakalı arama sorguları için göstermesini istiyorsanız, belirli en iyi uygulamaları izlemeniz gerekir.

YouTube, videoları bir dizi faktöre göre sıralayan karmaşık bir algoritmaya sahiptir. YouTube SEO, videonuzu sıralayan öğeleri optimize etmeyi amaçlar.

Markalar ve içerik oluşturucular, içerik ve videolarının YouTube’daki alakalı aramalarda üst sıralarda yer almasını istiyorlarsa, YouTube SEO’nun en iyi uygulamalarını takip etmeleri gerekir.

YouTube için bir SEO stratejisi, platformdaki sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda Google Arama’da rekabet etmenize de yardımcı olur.

YouTube video sıralamalarınızı iyileştirerek, videolarınızın Google arama sonuçlarında görünme olasılığını da artırabilirsiniz.

10 Adımda Youtube SEO Nasıl Yapılır?

Artık YouTube SEO stratejisinin önemini bildiğinize göre, daha fazla görüntüleme, tıklama ve daha yüksek sıralama elde etmek için YouTube kanalınızı ve videolarınızı nasıl optimize edebileceğinize detaylı olarak değinelim.

1. YouTube Videoları İçin Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Herhangi bir YouTube SEO stratejisinin ilk aşaması, anahtar kelime araştırması ile başlar. Anahtar kelimeler, YouTube’un arama ekosisteminin önemli bir parçasıdır.

Anahtar kelime araştırması, bir YouTube SEO stratejisinin temelini oluşturur.

İlgili İçerik: Anahtar Kelime Araştırması Nedir, Nasıl Yapılır?

SEO için düzenli anahtar kelime araştırmasında olduğu gibi, video anahtar kelime araştırması da yüksek arama hacmine sahip en iyi anahtar kelimeleri bulmayı amaçlar.

İnsanların ilgilendiği ve YouTube’da aradığı konulara dayalı videolar oluşturmak için YouTube için anahtar kelime araştırmasını aşağıdaki şekilde yapabilirsiniz.
Konunuzla ilgili popüler anahtar kelimeleri bulmak için TubeRanker‘ın ücretsiz YouTube anahtar kelime aracını kullanabilirsiniz.

YouTube için anahtar kelime araştırması yapmanın bir başka yolu da platformdaki arama çubuğundaki YouTube Arama Önerilerini kullanmaktır.

Bu arama önerileri mükemmel sonuca ulaşmanızı sağlayabilir, çünkü insanların videoları bulmak için YouTube’a yazdıkları terimlerden oluşur.

Anahtar kelime fikirleri bulmak için alanınızdaki rakip kanallara da göz atabilirsiniz. Örneğin, yemek pişirme konusunda bir YouTube kanalınız olduğunu düşünelim.

Rakip bir kanala gidin ve “En Popüler”e göre sıralayın. Bu, kanallarındaki en popüler videoyu size gösterecektir. Ardından, kullandıkları anahtar kelimeleri en iyi performans gösteren videolarında görebilirsiniz.

Bu anahtar kelime fikirleriyle, hangi videoları oluşturacağınızı ve video başlığında, açıklamasında vb. hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı planlamaya başlayabilirsiniz.

Youtube SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Yapabileceğiniz Araçlar:

  1. aHrefs
  2. Keywordtool.io
  3. TubeRanker
  4. Google Keyword Planner
  5. Semrush
  6. VidIQ
  7. Youtube Arama Önerileri

2. YouTube Video Sıralamalarını Takip Edin

İçerik oluşturucuların ve markaların, video sıralamalarının zaman içindeki performansını izlemesi gerekir.

Video sıralamanızın nasıl değiştiğini bilmek, YouTube SEO çalışmalarınızın etkili olup olmadığını ortaya çıkaracaktır.

Muhtemelen video sıralamalarınızı manuel olarak takip edebilirsiniz, ancak bu çok zaman alan ve zahmetli bir süreç olacaktır.

Bunun yerine, video sıralamalarınızı ölçmenize ve izlemenize yardımcı olması için bir YouTube sıralama izleme aracından yararlanabilirsiniz.

3. Videonun Başında Hedef Anahtar Kelimeyi Mutlaka Geçirin

Videolarınıza uygulamanız gereken bir sonraki YouTube SEO ipucu, videonuzun başında hedef anahtar kelimenizden sözlü olarak bahsetmektir.

YouTube videolarınızı otomatik olarak kopyaladığı için, videonuzun başında sözlü olarak bahsederseniz hedef anahtar kelimenizi alır.

Bu, YouTube içerik oluşturucularına, video içeriklerinin ne hakkında olduğunu YouTube’a anlatmak için hedef anahtar kelimelerini videolarına eklemeleri için başka bir yol sağlar.

YouTube, içeriğinizin ne hakkında olduğunu öğrendiğinde, videolarınızı platformdaki alakalı aramalarla eşleştirebilir.

4. YouTube Video Başlığı Optimize Edin

Video başlığı, YouTube’un içeriği dizine eklemek ve sıralamak için kullandığı için video sıralamasını iyileştirmede en önemli unsurlardan biridir.

Sadece bu kadar da değil, kullanıcıların arama sonuçlarına göz atarken gördükleri ilk şey genellikle video başlığıdır. Bu nedenle kısa, açıklayıcı ve tıklanmalarını sağlayacak kadar benzersiz bir video başlığı oluşturmak önemlidir.

Anahtar kelime araştırmanızı önceden yaptığınız için, YouTube videonuz için anahtar kelime optimize edilmiş bir başlık oluşturmak bu aşamada oldukça kolay olacaktır.

Unutmayın, video başlıklarınız, önceden anahtar kelime araştırmasını yaparken bulduğunuz hedef anahtar kelimeleri içermeli ve birincil anahtar kelimeler, başlığın bir varyasyonu ile YouTube video başlığına mümkün olduğunca yakın eklenmelidir.

Örneğin, hedef anahtar kelimemiz “web sitesi kurma” ise, bu ideal bir video başlığı olacaktır. Hedef anahtar kelime, başlığın başında, veya sonunda bir anahtar kelime varyasyonu ile kullanılabilir.

5. Videolara YouTube Etiketleri Ekleyin

YouTube etiketleri, kullanıcıların görmediği gizli meta etiketlerdir; bu etiketler, YouTube’a videonuzun ne hakkında olduğunu söyler, böylece YouTube videonuzu dizine ekleyebilir ve uygun şekilde sıralayabilir.

Etiketler ve Hashtag’ler arasındaki temel fark, Etiketlerin görünür olmaması, Hashtag’lerin ise görünür ve tıklanabilir olmasıdır.

Peki YouTube etiketlerini YouTube SEO stratejinizde nasıl kullanabilirsiniz?

Aşağıda video sıralamalarını iyileştirmeye yardımcı olacak YouTube etiketleri ile ilgili birkaç ipucu bulabilirsiniz:

  • İlk YouTube etiketiniz her zaman birincil anahtar kelimenizin tam eşleşmesi olmalıdır. (Örn. web sitesi kurma)
  • Farklı anahtar kelime varyasyonlarına sahip birden çok etiket ekleyin. (Örn. internet sitesi kurma vb.)
  • Birincil anahtar kelimenizin uzun kuyruk varyasyonlarını içeren etiketler ekleyin. (Örn. 5 dakikada web sitesi kurma)

YouTube etiketleri oluşturmak için bir başka strateji ise rakiplerinizin en iyi performans gösteren videolarına hangi etiketleri eklediğine bakmaktır.

YouTube etiketleri kullanıcılar tarafından görülmediğinden, bunları bir YouTube etiket çıkarma aracı kullanmadan görüntülemek zordur.

Herhangi bir videonun gizli YouTube etiketlerini bulmak için TubeRanker’dan YouTube etiket çıkarma aracını kullanabilirsiniz.

6. YouTube Video Açıklamalarını Optimize Edin

YouTube video açıklaması, YouTube SEO’nun bir başka çok önemli yönüdür.

Video açıklama alanı, video oluşturucuya YouTube’a videonun ne hakkında olduğunu söylemesi için başka bir fırsat verir. Bu alan, algoritmanın videoyu en alakalı arama sorgusuyla eşleştirebilmesi ve videonun bağlamını anlamak için YouTube tarafından kullanılır.

Video açıklaması sadece YouTube algoritması için değil aynı zamanda platformun kullanıcıları içinde önemlidir. İçerik oluşturucular, görüntüleyenlere videonun ayrıntılı bir özetini vermek için video açıklamasını mutlaka kullanmalıdır.

Video açıklama optimizasyonu için en önemli ipucu, hedef anahtar kelimenizi açıklamanızın başlangıcına mümkün olduğunca yakın bir yere eklemektir.

YouTube, arama sonuçları sayfasına video açıklamasının bir özetine ekler, bu nedenle içerik oluşturucular, ideal olan ilk 25 kelime içinde, video açıklamasının başlangıcına mümkün olduğunca yakın hedef anahtar kelimelerini eklemeyi hedeflemelidir.

Video açıklamasını optimize etmek için başka bir ipucu, metnin tamamına hedef anahtar kelimenizi ve varyasyonlarını eklemektir. Ancak, spam gibi görünebileceğinden ve YouTube tarafından işaretlenebileceğinden, açıklamayı birincil anahtar kelimenizle “aşırı yüklememeye” dikkat edin.

YouTube açıklamaları en fazla 5.000 karakter uzunluğunda olabilir, ancak bu, tüm bu alanı kullanmanız gerektiği anlamına gelmez.

Son olarak videonuzun ana konusuyla ilgili hashtag’leri de video açıklamalarınızın altına eklemeyi unutmayın.

7. Dosya Adına Hedef Anahtar Kelimeyi Ekleyin

Uygulamanız gereken bir sonraki YouTube SEO ipucu, video dosya adını birincil anahtar kelimenizi içerecek şekilde değiştirmektir.

YouTube’a rastgele sayılar ve harfler içeren orijinal dosya adıyla (örneğin VID_32a) bir video yüklemek yerine, dosyayı, web sitesi nasıl kurulur gibi hedef anahtar kelimenizi içeren açıklayıcı bir metin parçasıyla yeniden adlandırmalısınız.

8. YouTube Oynatma Listeleri Oluşturun

Benzer veya ilgili videolardan oluşan bir YouTube oynatma listesi oluşturarak görüntüleyenleri daha fazla içeriğinizi tüketmeleri için yönlendirebilirsiniz.

Oynatma listesi oluşturmak, YouTube içerik oluşturucularının daha fazla izlenme süresi kazanmasına yardımcı olabilir.

Youtube oynatma listeleri arama motorları tarafından indexlenebilir. Konulara göre oluşturacağınız oynatma listeleri arama sonuçlarında listelenerek daha fazla organik trafik edinebilir ve videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlayabilirsiniz.

9. Hedef Kitle Etkileşimini Artırın

Kitle katılımı, muhtemelen en etkili YouTube sıralama sinyallerinden biridir.

Beğeniler, yorumlar, paylaşımlar, kaydetme ve “abone olma” gibi şeyler, kitle etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Bu nedenle, videolar oluştururken kitlenizden harekete geçmesini istemeyi unutmayın. Örneğin, “Düşüncelerinizi aşağıya yorum yaparak bize bildirin veya Yeni videolar yüklediğimizde haberdar olmak için Abone Ol düğmesine ve zil simgesine basmayı unutmayın” gibi hatırlatmalar yapabilirsiniz.

10. YouTube Videolarını Web Sitenize Gömün

İzlenmeleri ve video sıralamalarını artırmanın yollarından biri de, videolarınızı kendi web sitenizin yanı sıra sosyal medyada da tanıtmaktır.

Bir WordPress web siteniz varsa, herhangi bir WordPress YouTube eklentisi kullanarak YouTube videolarınızı web sitenize kolayca ekleyebilirsiniz.

Özetle diyebiliriz ki bir içerik oluşturucu olarak, video sıralamalarınız ve görüntülemeleriniz üzerinde hangi optimizasyonların en önemli etkiye sahip olduğunu sürekli olarak test etmeniz gerekir. Ne yapacağınız konusunda şüpheye düşerseniz, neyin işe yaradığını daha iyi anlamak için alanınızdaki en iyi performans gösteren videolara ve kanallara bir göz atın.

İlgili İçerik: YouTube’da İzlenme Süresini Artırma Yöntemleri

İlgili İçerik: İşletmeniz için Başarılı Youtube Kanalı Nasıl Açılır?

İlgili İçerik: Youtube Üzerinden Nasıl Para Kazanılır?

İlgili İçerik: SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

İlgili İçerik: Küçük İşletmeler İçin Trafik ve Satış Artıracak SEO Çalışmaları

İlgili İçerik: SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Domain Sorgulama