Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

YouTube Reklam Verme ve YouTube Reklamları İle Abone Sayısı Arttırma

Hosting Fiyatları

Uzun yıllardan bu yana hayatımızda yer alan, belki de gün içerisinde en çok tıkladığımız sosyal medya platformu olan YouTube, artık birçok insan için de bir gelir kapısı haline geldi. Reklamcılığın en iyi şekilde yapıldığı platformlardan biri olan YouTube ile birçok kişi farklı içerikler ile gelir elde ediyor. Bunda YouTube reklamlarının da büyük payı olduğu biliniyor. Biz de bu yazımızda sizler için YouTube platformunda reklam verme ve bu reklamlar ile abone sayısı arttırma ile ilgili merak edilen tüm detayları araştırdık.

YouTube Reklam Verme ve YouTube Reklamları İle Abone Sayısı Arttırma

YouTube Reklam Verme 

YouTube’a nasıl reklam vereceğinizi bilmiyorsanız, gelin hemen adım adım inceleyelim.

  • İlk olarak YouTube hesabınıza giriş yapmanız gerekiyor. Giriş yapmanız için gereken bilgileri girdikten sonra https://www.youtube.com/intl/tr/ads/ linkine tıklayın. Bu adreste karşınıza çıkacak olan başla butonuna tıklayın. Burada YouTube reklam verme sayfasına yönlendirmeniz gerçekleşecek.
  • Bir sonraki adımda ise reklam vereceğiniz kanalın ya da kendi kanalınızın URL adresini kopyalamanız gerekiyor. Kopyaladığınız adresi başla butonuna tıkladıktan sonra karşınıza gelecek olan ekrandaki boşluğa yapıştırın.
  • Burada da karşınıza yeni bir ekran gelecek. Bu ekranda ise reklamınızın için gerekli olan görseli ve metni seçmeniz gerekiyor. Bu en çok vaktinizi alacak adım olacaktır. Çünkü reklamınızın çok tıklanması için iyi gözükmesi gerekir. Bunun için bir uzmandan da yardım alabilirsiniz. Görseli ve metni seçtikten sonra devam tuşuna basın. Devam tuşuna bastıktan hemen sonra reklama tıklayan izleyicilerin yönlendirileceği alanı seçmeniz gerekecek. İzleyicilerin web sayfanıza ya da YouTube kanalınıza yönlendirilmesini siz belirleyeceksiniz.
  • Bir sonraki adımda ise bütçenizi belirlemeniz gerekiyor. Burada reklam için günlük maliyetinizi belirlemeniz istenecektir. Daha sonra ise hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirleyerek reklamlarınızı doğru kişilere izletme şansını elde edersiniz. Bu sebeple hedef kitlenizi doğru bir şekilde tespit etmenizi öneririz. 
  • Son adımda yapmanız gereken ise faturalandırma olacaktır. Bunu Adwords hesabınızı seçerek kolay bir biçimde yapabilirsiniz. Ödemeniz gerçekleştiği an reklamınız direkt olarak yayınlanmayacaktır. Reklamın yayınlanması için ilk olarak editörler tarafından onaylanması gerekir. Onaydan hemen sonra reklamlarınızın yayınlanmaya başladığını görebilirsiniz. 

YouTube Reklam Çeşitleri

YouTube için 4 farklı reklam seçeneği bulunuyor. Bu reklam seçeneklerini sizler için araştırdık.

  • TrueView Ads
  • Non-skippable Instream Ads
  • Bumper Instream Ads
  • Masthead Reklamlar

TrueView Ads

Reklamı görüntüleyen izleyicinin istediği zaman reklamı atladığı türdür. Reklamınız izlenmediği sürece herhangi bir ödeme yapmanız gerekmez. Ödeme yapmanız için reklamın en az 30 saniye izlenmesi gerekir. Şirketler tarafından en çok tercih edilen reklam türüdür.

Non-skippable Instream Ads

Bu reklamlar genel olarak videonun başında ya da ortasında yer alır. İzleyiciler bu reklamı atlayamaz ve izlemek zorunda kalır. Bu reklam için her izlemede ücret ödemeniz gerekir.

Bumper Instream Ads

Videoların başında yer alan ve süresi 6 saniye olan reklamlardır. Her izleme için ücretlendirme yapılır.

Masthead Reklamlar

Rezervasyon usulü ile çalışan bu reklam çeşidi, Google satış temsilciliği aracılığıyla gerçekleştirilir. Günlük bir fiyat ya da 1000 izlenme başına fiyat vererek reklamlarınızı verebilirsiniz.

YouTube Reklamları ile Kullanıcı Sayısı Arttırma

Bugün birçok kişinin en büyük hayallerinden biri de YouTube sayesinde para kazanmak oluyor. YouTube platformunda para kazanmak için ise hatırı sayılır bi abone ve izlenme sayısına sahip olmak gerekiyor. Biz de sizler için YouTube’da abone sayınızı nasıl arttıracağınızı araştırdık.

  • YouTube Sayfanızın Reklamını İyi Yapın
  • Abone Ol Butonunu Kullanın
  • İzleyicileriniz İle İletişim Halinde Olun
  • Video Sürelerinizi Uzun Tutun
  • Video Kalitenizi Yükseltin
  • Eski Videolarınızı Öne Çıkartın

YouTube Sayfanızın Reklamını İyi Yapın

YouTube platformunda abone sayınızın yükselmesi için iyi bir reklama ihtiyacınız olacaktır. Bunun için uzmanlardan ya da platformda ünlü olan kişilerden yardım alabilirsiniz. Eğer böyle biri yoksa da kendi sosyal medya hesaplarınızdan ve çevrenizden yardım alarak YouTube hesabınızı duyurmaya başlayın. Reklamınızı iyi ve dikkat çekici bir şekilde yapmaya özen gösterin.

Abone Ol Butonunu Kullanın

YouTuber olanların en çok kullandığı cümlelerden biri ‘Abone Ol butonuna tıklayın.’ oluyor. Siz de muhakkak abone ol butonunu kanalınıza ekleyin ve videonuzu izleyen kişilerin abone olmasını sağlayın. İzleyicileriniz, her yeni videoda bildirim ile karşılaşıp kanalınızı daha yakından takip etmeye başlayacaktır. 

İzleyicileriniz İle İletişim Halinde Olun

İletişim her zaman çok büyük önem taşır. Videonuzu izleyen ve yorum yapan kişilere muhakkak cevap verin. Bu cevaplar, izleyen kişinin ciddiye alındığını hissetmesini sebep olacaktır. Tek bir cevap bile seyirciyi kanala çekmeyi başarabilir. Cevaplarınızın uygun olmasına da özen gösterin.

Videolarınızın Süresini Uzun Tutun

YouTube aramalarında üst sıralarda yer almanız için videolarınızın belirli bir uzunlukta olması gerekiyor. Kısa videolar ile üst sıralarda yer almanız neredeyse imkansız hale gelir. Bu sebeple kanala yüklenen videoların en az 10 dakika olmasına dikkat edin. Kısa videolar yerine 10 dakikadan uzun videoları tercih edin.

Video Kalitenizi Yükseltin

Hiç kimse kalitesiz, düşük seyir keyfi veren bir videoyu izlemek istemez. Bu sebeple hem içerikleriniz hem de görüntü kaliteniz yüksek olmalıdır. Seslerin temiz olduğunu da özen gösterin. Gürültülü ve anlaşılmayan videolar hemen kapatılır ve bu sebeple arama butonunda alt sıralarda çıkar. Bu yüzden hem görüntü hem ses hem de içerik kalitenize oldukça önem vermenizi öneririz. 

Eski Videolarınızı Öne Çıkartın

Eğer iyi bir YouTube kanalı takipçisiyseniz YouTuber’ların videoların sonuna eski videolarını koyduklarını muhakkak görmüşsünüzdür. Çünkü öne çıkarılan videolar seyircide bir merak uyandırır ve yüksek bir ihtimalle o videoya tıklanır. Böylece videoları izler, kanala abone olma şansı da bir o kadar artar. Bu küçük detay bile birçok abone kazanmanızı sağlayacaktır. 

Domain Sorgulama