Blog » Dijital Pazarlama » İşletmeniz için Başarılı Youtube Kanalı Nasıl Açılır?
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır? Startup/KOBİ

İşletmeniz için Başarılı Youtube Kanalı Nasıl Açılır?

Hosting Fiyatları

İşletmeniz için bir YouTube kanalı açmak oldukça hızlı ve kolaydır. Üstelik, ücretsizdir!

Tabii YouTube kanalınızla mevcut müşterilerinizle etkileşim kurmak ve işinize yeni potansiyel müşteriler çekmek istiyorsanız, bunu doğru şekilde yapmanız gerekir.

Bugün bu yazıda, işletmeniz için nasıl bir YouTube kanalı açacağınızı ve optimize edeceğinizi göstereceğiz.

Başlamadan önce, neden YouTube’de olmanız gerektiğini gözden geçirelim.

İşletmeniz İçin Neden YouTube for Business’i Kullanmalısınız?

İşletmeniz İçin Neden YouTube for Business'i Kullanmalısınız?

YouTube, yetişkinlerin kullandığı en popüler çevrimiçi platformdur. Daha da şaşırtıcı yanı, dünyanın dört bir yanındaki insanlar her gün bir milyar saatin üzerinde YouTube içeriği izler.

Bu kadar çok insan YouTube videolarını izlediğinden, bu, YouTube’de işletmenizi daha ön plana çıkaracağınız anlamına gelir. Müşterilerinizle ve hedef kitlenizle bağlantı kurmak için YouTube videolarını kullanmanın birçok yolu vardır.

Eğitici videolar, ürün veya hizmetinizin değerini göstermenin ve müşterilerinize en iyi sonuçları nasıl alacaklarını öğretmenin harika bir yoludur.

Ayrıca, YouTube iş kanalınızda vlog’lar da yayınlayabilirsiniz. Vlog’lar (video blogları), izleyicilere günlük yaşamınıza göz atma imkanı veren genellikle kısa videolardır.

Girişimci ve çok satan bir yazar olan Gary Vaynerchuck, YouTube kanalında düzenli olarak kullanıcılara iş toplantıları ve daha fazlasıyla ilgili perde arkası fikir veren vlog’lar yayınlıyor.

Vlog’lar biraz daha kişisel olduğundan tüketicilerin markanızla daha iyi bağlantı kurmasına yardımcı olabilir.

Eğitici videoların ve vlog’ların yanı sıra, işletmenizi tanıtmak için oluşturabileceğiniz diğer YouTube video türleri aşağıdaki şekildedir:

  • Röportajlar
  • Web seminerleri
  • Canlı Soru-Cevap
  • Ofis turları
  • Ürün demoları
  • Görüşler ve incelemeler

İlginç ve heyecan verici video içeriğine sahip bir işletme YouTube kanalı, mevcut müşterilerinizin ilgisini çekmenize ve çevrimiçi olarak yeni müşteriler edinmenize yardımcı olacaktır.

Artık YouTube’u iş için neden kullanmanız gerektiğini bildiğinize göre, profesyonel bir YouTube kanalının nasıl oluşturulacağına bakalım.

İşletmeniz için bir Google Hesabı Oluşturun

YouTube’nin sahibi Google olduğu için, bir YouTube hesabı oluşturmak için bir Google hesabına ihtiyacınız var. Bu nedenle, YouTube’ye kaydolmadan önce, işletmeniz için özel bir Google hesabı oluşturmalısınız.

İşletmeniz için zaten bir Google hesabınız varsa, bu adımı atlayabilirsiniz.

İşletmenizin YouTube hesabını oluşturmak için mevcut kişisel Google hesabınızı kullanmak cazip gelebilir, ancak kişisel hesabınızı ve iş hesabınızı ayrı tutmanız daha iyidir. Bu şekilde, başkaları kişisel e-posta’larınıza erişmeden YouTube hesabınızı yönetmenize yardımcı olabilir.

İşletmeniz için özel bir Google hesabı oluşturduysanız, şimdi işletmeniz için bir YouTube hesabı oluşturmanın zamanı geldi.

Bir YouTube Hesabı Oluşturun

Google hesabınızda oturum açtığınızda, YouTube hesabınızı oluşturmak için YouTube’ye gidin.

YouTube’un sağ üst köşesinde, profil avatarınıza tıklayın ve açılır menüden Kanal Oluştur’a tıklayın.

Ardından YouTube size Google hesabınızdaki adı ve fotoğrafı kullanma veya özel bir ad kullanma seçeneği sunar.

Marka adınızı ve işletme logonuzu kullanabilmek için özel bir ad kullanma seçeneğini seçin.

Seç’i tıkladıktan sonra, YouTube kanal adınızı seçebileceğiniz bir ekran göreceksiniz.

İşletmeniz için bir YouTube kanalı oluşturduğunuzdan, YouTube kanal adınız olarak işletmenizin adını kullanmalısınız. Örneğin, şirketimizin adı hosting.com.tr ise, YouTube kanalınızın adı da hosting.com.tr olmalıdır.

Bu, markanızın çevrimiçi ortamda tutarlı olmasına yardımcı olacak ve müşterilerinizin YouTube kanalınızı bulmasını kolaylaştıracaktır.

Sağlanan alana kanal adınızı girin ve sonraki adıma geçmek için Oluştur’u tıklayın.

İşletme YouTube Kanalları İçin Pazarlama İpuçları

İşletme YouTube Kanalları İçin Pazarlama İpuçları

Artık YouTube hesabınızı oluşturduğunuza göre, başarılı bir YouTube kanalı için ne yapmanız gerektiği konusuna gelebiliriz. 

İşte harika bir başlangıç yapmanızı sağlayacak 5 ipucu!

1. YouTube Kanalınızı Özelleştirin

YouTube kanal adınızı seçtikten sonra, sonraki sayfada, tarzınızı yansıtması için YouTube kanalınızı özelleştirmeye başlayabilirsiniz.

Bir profil resmi yükleyerek işe başlayın.

Rastgele bir fotoğraf seçmek yerine, müşterilerinizin anında tanıyacağı profesyonel görünümlü bir YouTube kanalı oluşturmak için işletme logonuzu yükleyin.

Ardından, bir YouTube kanalı açıklaması yazın.

Kanal açıklamanız, insanları işletmenizle tanıştırabileceğiniz yerdir. Bu nedenle, iyi bir ilk izlenim bırakmak ve insanları videolarınıza göz atmaya teşvik etmek için işletmeniz ve yaptıklarınız hakkında birkaç cümle yazın. Kullanıcıların sizi YouTube’de keşfetmesine yardımcı olmak için açıklamanıza alakalı anahtar kelimeler eklemeyi unutmayın.

Örneğin, bir spor hocası YouTube kanalı açıklamalarına; “kişisel antrenör”, “fitness ipuçları” ve “vücut geliştirme” gibi anahtar kelimeler ekler.

Kanal açıklamanızı yazmayı bitirdikten sonra, web sitenize, Facebook ve Instagram gibi diğer sosyal medya hesaplarınıza bağlantılar eklediğinizden emin olun.

Bu, web sitenize trafik çekmenize ve diğer sosyal medya hesaplarınızı büyütmenize yardımcı olacaktır.

2. Kanal Fotoğrafı Ekleyin

Kanal fotoğrafı, Facebook ve Twitter’daki kapak fotoğraflarına benzer şekilde YouTube profilinizin üst kısmında görüntülenen büyük dikdörtgen fotoğraftır. Kanal fotoğrafı eklemek, işletmenizin YouTube kanalını kullanıcılara görsel olarak daha çekici hale getirecektir.

Ücretsiz görsel içerik oluşturma araçlarını kullanarak kendi kanal fotoğrafınızı kolayca oluşturabilirsiniz. Örneğin, Canva ile çok kısa sürede çarpıcı bir görsel oluşturmak için YouTube ile ilgili şablonları kullanabilirsiniz.

Fotoğrafı kanalınıza yüklemek için Kanal resmi ekle düğmesini tıklamanız ve bilgisayarınızdan resmi seçmeniz yeterlidir.

Artık YouTube kanalınız kullanıma hazır olduğuna göre, video oluşturmaya başlayabilirsiniz.

3. Hedef Kitleniz için YouTube Videoları Oluşturun

Kişisel bir YouTube kanalı oluşturduğunuzda, istediğiniz her tür videoyu kanalınıza koyabilirsiniz. Fakat, işletmeniz için başarılı bir YouTube kanalı oluşturmak istiyorsanız, müşterilerinizin ve hedef kitlenizin görmek istediği türde YouTube videoları hazırlamanız gerekir.

İçeriğinizi işletme kişiliğinize göre uyarladığınızda, izleyicilerin dikkatini çekebilir ve onları müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, hedef kitleniz için oluşturabileceğiniz bir dizi farklı video türü vardır. İşletmeler için en popüler YouTube videosu türlerinden biri eğitim videolarıdır.

İzleyicilere ürününüzü nasıl kullanacaklarını öğreten ve onlara ürününüzü kullanarak ne gibi faydalar sağlayacaklarını gösteren videolar, tüketicileri dönüşüm hunisinin ilerisine doğru yönlendirmeye yardımcı olacaktır.

Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri gerekmiyorsa, markanızın hikayesini anlatmaya veya izleyicileri şirketinizin perde arkasına çekmeye yardımcı olan videolar oluşturabilirsiniz.

Seçeceğiniz video türü ne olursa olsun, videolarınızı YouTube’ye yüklemeye başladıktan sonra tutarlı olmanız önemlidir. Bir gün bir video yayınlar ve ardından aylarca yayınlamazsanız, kullanıcılar kanalınıza olan ilgisini kaybeder. Ancak tutarlı bir yükleme programınız varsa, insanlar her gönderi yayınladığınızda YouTube kanalınızı izler.

4. Videolarınızı Aramalar İçin Optimize Edin

YouTube bir arama motorudur, yani videolarınızı YouTube SEO için optimize etmeniz gerekir.

Videolarınızı arama için optimize etmek, YouTube’de daha kolay keşfedilmenize yardımcı olur. Bu da videolarınız için daha fazla görüntüleme anlamına gelir. Ve ne kadar çok görüntüleme alırsanız, o kadar fazla potansiyel müşteri ve daha fazla gelir elde edebilirsiniz.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, kanal açıklamanıza alakalı anahtar kelimeler eklemek, hedef kitlenizin sizi YouTube’de bulmasına yardımcı olacaktır. Ancak sıralamanızı daha fazla yükseltmek için video başlığınıza ve video açıklamalarınıza alakalı anahtar kelimeler de eklemeniz gerekir.

Alakalı anahtar kelimeleri bulmanın en kolay yolu, YouTube’nin otomatik önerisini kullanmaktır.

YouTube arama çubuğuna videonuzun konusunu yazmanız yeterlidir. Ortaya çıkan öneriler size iyi anahtar kelime fikirleri verecektir.

Videonuz için doğru anahtar kelimeyi bulduktan sonra, bunu video başlığınıza ve video açıklamanızın tamamına doğal bir şekilde ekleyin.

Ayrıca videolarınızda aşağıdakileri de optimize edebilirsiniz:

  • Videolarınıza etiket ekleme
  • Videolarınızı kategorize etme
  • Özel bir küçük resim oluşturma
  • Bitiş ekranları ve kartlar

5. YouTube Kanalınızı Tanıtın ve Daha Fazla Abone Kazanın

Harika görünen bir YouTube kanalı oluşturdunuz, ilk videonuzu (veya daha fazlasını) yüklediniz ve arama için videolarınızı optimize ettiniz.

Şimdi ne olacak?

YouTube’de çok fazla görüntüleme almak istiyorsanız, öylece oturup bekleyemezsiniz.

YouTube kanalınızı tanıtmalısınız. Kanalınızı ne kadar çok tanıtırsanız, o kadar çok görüntüleme ve abone alırsınız.

YouTube kanalınızı tanıtmanın en kolay ve ücretsiz yolu, diğer sosyal medyada kanallarınızda bilgi yayınlamaktır. Sosyal medya takipçileriniz zaten işinizle ilgilendiğinden, YouTube videolarınızı da izlemek isteyeceklerdir. Bu nedenle, her yeni YouTube videosu yüklediğinizde, bunu işletmenizin tüm sosyal medya hesaplarında tanıtmak için yayınlar oluşturun.

Bunun dışında tanıtım yapmak için YouTube’ye reklam da verebilirsiniz.

Yukarıdaki tüm bu ipuçlarını yaptıktan sonra videolarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini öğrenmek için YouTube analizlerinizi izlemeyi unutmayın.

Domain Sorgulama