Trendyol’da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Trendyol'da Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Hosting Fiyatları

Trendyol.com’da ürünlerinizi pazaryerinde satmak veya yemek opsiyonunu kullanarak sabit bir gelir elde edebilir veya ek iş olarak bu platformu kullanabilirsiniz. 

Fakat Trendyol’da ürün satarak para kazanmaya başlamadan önce mağazanızı kurmanız gerekir.

Trendyol’da mağaza kurma işlemi oldukça basittir.

Trendyol Pazaryeri Nedir?

Trendyol, 2010 yılında Demet Mutlu tarafından kurulmuş bir şirkettir ve bugün birçok kişiye hizmet vermektedir. Merkezi İstanbul’da bulunur. Trendyol Pazaryeri, 2010 ve 2011 yılları arasında Kleiner Perkins ve Tiger Global’den yatırım almıştır. Bu yatırımlar, 2014 yılında ERBD, 2018 yılında Alibaba Group ile devam etmiştir. Trendyol Pazaryeri bugün, değeri 10 milyarı aşan büyük şirketler arasında adından söz ettirmektedir.

Trendyol Mağaza Nedir?

Trendyol Mağaza, Trendyol’da ürün satışı yapmak isteyen kişilerin şahıs, limited ya da anonim şirket türlerinden herhangi biri ile ürün sattığı mağazaların ismidir. Kişiler ya da mağazalar, Trendyol’da ürün satmak için kendilerine mağaza kurabilirler.

Kimler Trendyol’da Satış Yapabilir?

  • Trendyol’da satış yapmak için Türk Ticaret Kanunu’na uygun olması sebebiyle şahıs, limited ya da anonim şirket türlerinden birine sahip olmak gerekir.
  • Vergi borcu ödemek ile yükümlü olacak tüzel ya da gerçek kişi olmanız da gerekmektedir.
  • Trendyol’da satış yapmak için bu şartları sağlıyorsanız, mağaza açarak satışlarınızı yapabilirsiniz. Yani ilk olarak bir mağaza açmanız gerekir.
  • Trendyol’da satıcı olmanız için satacağınız ürünlerin yeterli stoğuna sahip olmanız gerektiğini de unutmayın.

Trendyol’da Mağaza Nasıl Açılır?

  • Trendyol’da mağaza açmak için öncelikle linke tıklamanız gerekiyor.
  • Burada sizden bazı bilgiler isteniyor. Bu bilgileri eksiksiz bir şekilde girin ve sonrasında şifrenizi belirleyin.
  • Daha sonra yönlendirileceğiniz Trendyol Satıcı Paneli Sayfasına sizden istenen gerekli bilgileri girin. Burada MERSİS numarasını, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresinizi ve IBAN numaranızı girmeniz gerekiyor. Daha sonra cep telefonunuza bir şifre gelecek. Bu şifreyi doğru bir şekilde sayfaya girin.
  • Bir önceki adımda bilgileri eksiksiz bir biçimde girdikten sonra çalışmak istediğiniz kargoyu, fatura adresinizi, sevkiyat depo adresinizi ve finans, müşteri hizmetleri sorumlularınızı girin. Kaydet ve devam et tuşuna tıklayın.
  • Satıcı sözleşmesini indirin ve her bir sayfayı tek tek imzalayın.
  • İmzaladığınız sözleşmeyi imza sirküleriniz ile birlikte Trendyol’a kargolamanız gerekmektedir.
  • Tam bu aşamaların ardından Trendyol’dan gerekli onayı aldıktan hemen sonra satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Trendyol’da Mağaza Açmak İçin Gerekli Bilgiler ve Belgeler

Bu adımda Trendyol sizden aşağıdaki bilgileri girmenizi isteyecektir.

  • Ad- Soyad
  • Cep Telefonu
  • E-posta Adresi
  • Satılacak Ürün Kategorisi
  • Şirket Türü
  • Vergi ya da TC Kimlik Numarası 
  • İl/İlçe
  • Varsa Referans Kodu

Yukarıdaki bilgileri formda gerekli şekilde doldurduktan sonra başvurunuz incelemeye alınır. Eğer inceleme olumlu sonuçlanırsa, sizden aşağıdaki belgeler istenir. 

  • Vergi Levhası
  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • İmza Sirküleri
  • Faaliyet Belgesi

Yukarıda listelediğimiz belgeleri de tamamladığınızda, Trendyol’da artık satıcı olarak ürünlerinizi listeleyebilirsiniz.

Trendyol Mağaza Yönetimi Nasıl Yapılır?

Trendyol’da mağaza açtıktan sonra mağazanın yönetimini yapmak da büyük önem taşır. Trendyol’un bir özelliği olan Mağaza Yönetimi, müşterilerin ürünleri toplu bir şekilde görmesini sağlar. Eğer mağaza yönetimi yapılmazsa müşteriler, ürünleri yalnızca arattıkları takdirde görebilir. Şimdi gelin adım adım Trendyol’da mağaza yönetiminin nasıl yapılacağını inceleyelim.

  • İlk olarak partner.trendyol.com adresine giriş yapmanız gerekir.
  • Sonrasında satıcı panelinin hemen üst köşesinde bulunan ‘Mağaza Yönetimi’ seçeneğine tıklayın.
  • Burada mağazanın ismini ve logosunu belirleyin.
  • Ve son adım olarak ana sayfanızda hani ürünü öne çıkarmak istiyorsanız o ürünü belirleyin.

Trendyol’da Ne Satabilirim? En Çok Satılan Ürünler

Trendyol’da telefon kılıfından telefona, krakerden bilgisayara aklınıza gelebilecek hemen her şeyi satabilirsiniz. Giyim, kozmetik, bijuteri, mobilya gibi birçok eşyayı kolaylıkla satıp gelir elde edebilirsiniz. Şimdi gelin son yıllarda en çok satılan ürünlere bir göz atalım.

Trendyol’da En Çok Satılan Ürünler

  • Kadın Giyim
  • Spor Ayakkabı
  • Saat ve Aksesuar
  • Süpermarket Ürünleri
  • Çocuk Giyim
  • Kozmetik Ürünleri
  • Küçük Ev Eşyaları
  • Mobilya
  • Bluetooth Kulaklık
  • Telefon
  • Bilgisayar
  • Kedi ve Köpek Maması

Trendyol Komisyon Oranları

KategoriKomisyon Oranları
Çocuk%8-%23
Aksesuar%11-%25
Elektronik%6-%25
Ev & Yaşam%5-%25
Giyim%17-%20
Kozmetik & Kişisel Bakım%5-%17
Spor Ürünleri%8-%10
Süper Market%12-%15

Trendyol’da Satışlar Nasıl Artırılır? 

Trendyol’a her geçen gün daha fazla satıcı giriyor. Bu yüzden artan rekabette pastadan istediğiniz payı alma şansınız da her geçen gün azalıyor.

Peki, rekabet her geçen gün daha da kızışırken, Trendyol’daki satışlarınızı nasıl artırabilir ve işinizi bir sonraki seviyeye nasıl taşıyabilirsiniz?

Evet rekabet artıyor dedik, fakat rekabet artmasına rağmen Trendyol pazarındaki satıcılara sunulan satışların payı da giderek artıyor. 

Daha da iyisi, birçok satıcı hala işlerini olabildiğince verimli bir şekilde yürütmüyor. Hala kötü yazılmış ürün içerikleri, düşük kaliteli fotoğraflar, etkili promosyon yapmayan ve sizin için fırsat sunan tonlarca satıcı var.

Bu yüzden Trendyol pazarında satışları artırmak, düşündüğünüzden daha kolay.

Örneğin, ürün listelemelerinizi geliştirerek daha fazla müşteri edinebilir ve yavaş yavaş deneyimsiz satıcıları sollamaya başlayabilirsiniz.

1. Listenizi Satış İçin Optimize Edin

Satışları artırmak için yapabileceğiniz en hızlı ve en kolay şey, listeleme metninizdeki temel hataları kontrol etmektir:

  • Yazım hataları
  • Dilbilgisi hataları
  • Anlamsız cümleler

Yukarıda listedeki her şeyi yaptıktan sonra listenizin okunmasının kolay olduğundan emin olmanız gerekir. Bu adımdan sonra alışveriş yapacaklara, ürününüzün avantajlarını ve neden satın almaları gerektiğini hızlı bir şekilde anlatabilirsiniz.

Listeleme yaparken unutmamanız gereken en önemli şey, anahtar kelimelerdir. Çoğu kişi, listeleme optimizasyonunun tamamen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu düşünür, ancak mağazanız, görüntüleyenleri alıcılara dönüştürmek için optimize edilmemişse, arama sonuçlarında nerede göründüğünüz önemli değildir.

Birçok kişinin gözden kaçırdığı bir diğer kısım ise mobil optimizasyondur. Mobil kullanıcıları düşünmüyorsanız, ek satışları kaçırıyor olabilirsiniz.

Mağazanısı oluştururken, yalnızca masaüstünde değil, mobilde nasıl görüneceğinizi de düşünün. Trendyol mobil uygulamasında ekranın üst kısmında görünen tek şey başlığınız ve fotoğraflarınızdır. Bu, ikincil fotoğraflarınızda ürününüzün değerini, özelliklerini, faydalarını ve kullanım durumlarını göstermeyi çok önemli hale getirir.

2. Daha Fazla Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Anahtar kelimeler söz konusu olduğunda birçok satıcı fırsatları kaçırır. Bu yüzden araştırdığınız ve sıralamaya girdiğiniz yüzlerce anahtar kelimeye sahip olsanız bile daha fazlasını bulabilirsiniz.

Örneğin, “Uzun kuyruklu” anahtar kelimeler, çok fazla arama hacmine sahip olmamalarına rağmen, yüksek trafik çektikleri için son derece değerlidir. Bu yüzden sıralanmadığınız potansiyel fırsatları bulduğunuzda, bunları listenize bir yerde dahil etmeye çalışın. Böylelikle Trendyol’da daha fazla müşteri çekebilir ve sonuç olarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

3. Daha İyi Ürün Görselleri

Görseller, gösterimleri satışa dönüştürmede ve arama sonuçlarından tıklamaları çekmede büyük rol oynar.

Görsel içeriği yazılı içerikten çok daha kolay tükettiğimiz için müşterilerin dikkatini çekmek ve ürününüze vurulmalarını sağlamak görselleriniz, müşterilerin isteklerini karşılamalıdır.

Düşük kaliteli görseller ürününüzü kötü yansıtacağı için ürününüzü ve neler yapabileceğini tam olarak göstermeyen görseller, alışveriş yapanların kafasında şüphe yaratır. Bu yüzden müşteriye, ürününüzü satın alma konusunda kendinden emin bir karar vermeleri için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri vermeniz gerekir.

4. Fiyatlandırmanızı Doğru Yapın

Trendyol’da ne kadar rekabet olduğu göz önüne alındığında, müşterilerin satın alma kararlarında fiyatlandırma büyük bir rol oynar.

Bunu bir Trendyol kullanıcısının bakış açısından düşünün. Hepimiz mümkün olan en iyi fiyatı almak isteriz değil mi? Bu yüzden bir müşteri, ürününüzü diğer ürünle kıyaslıyorsa, fiyat kolayca belirleyici bir faktör olabilir.

Bu, özellikle aynı listede birden fazla satıcıya karşı satış yapıyorsanız geçerlidir. Birden çok aynı ürün söz konusu olduğunda, müşteri %99 oranında daha düşük fiyatlı ürünü seçer. Daha iyi bir satıcı geri bildirim profiline sahip olsanız bile çoğu zaman insanlar sizi seçmez.

Bu durumda, fiyatlandırmanızı ayarlamak ve rekabette öne geçmek için otomatik bir yeniden fiyatlandırma aracın yatırım yapabilirsiniz.

Bu sayede rekabetçi bir şekilde fiyatlandırman yapabilir, benzer ürünlerin fiyat noktasının çok üstünde veya altında olmamasını sağlayabilirsiniz.

5. PPC Kampanyalarını Çalıştırın ve Optimize Edin

PPC, ürününüzü organik sonuçların üzerine çıkarmak için sizden para alarak genel Trendyol satışlarınızı artırmanın kanıtlanmış ve etkili bir yoludur. Daha fazla görünürlük, daha fazla tıklama ve daha fazla satış elde etmenizi sağlar.

Pek çok satıcı PPC kullanır, ancak bundan olabildiğince etkili şekilde yararlanmaz. Çünkü sonuçların iyileştirilmesi için PPC kampanyalarınızı sürekli izlenmesi ve optimize edilmesi gerekir. Optimizasyonlar, bütçenizin daha fazlasını daha karlı arama terimlerine ayırmayı içerir.

PPC’ye yatırım yapmak, günümüzün Trendyol manzarasında neredeyse bir zorunluluktur. Henüz PPC kullanmıyorsanız, bu satışlarınızı artırmak için büyük bir fırsattır.

6. Trednyol Dışı Promosyonlar (Harici Trafik)

Harici promosyonlar ile yeni bir kitleye ulaşma ve Trendyol’daki rakiplerinizin önüne geçme potansiyeline sahip olabilirsiniz.

Yukarıda, Trendyol’da alışveriş yapan kişilerden elde ettiğiniz satışları en üst düzeye çıkaran Trendyol PPC promosyonlardan bahsetmiştik. Dış trafik promosyonları ise bunun tam tersidir. Bu promosyon yöntemi, Trendyol’da satın almak için bir şey aramadıklarında, potansiyel müşterilerin karşısına çıkmanızı içerir. Bu, çok daha geniş bir ağ oluşturmanıza ve markanızın görünürlüğünü artırmanıza olanak tanır.

Facebook Reklamları, Google Reklamları ve diğer sosyal platformlar gibi kanallar size reklam verebileceğiniz çok büyük bir kitle sağlar. Bu kanallarla ulaşabileceğiniz kelimenin tam anlamıyla milyonlarca potansiyel müşteri vardır.

Satışlarda önemli bir artış sağlamak için Trendyol dışı reklam platformlarında promosyonlar (özel bir promosyon kodu sunmak gibi) çalıştırabilirsiniz. Daha da iyisi, çoğu Trendyol satıcısı harici trafik ile ilgili hiçbir şey yapmadığı için bu da rekabette öne geçmek için büyük bir fırsat olduğu anlamına gelir.

Bu promosyonlardan elde ettiğiniz ekstra satışlar, Trendyol’daki promosyonlardan bile daha fazla organik sıralamaları artırmanın kanıtlanmış bir yoludur.

7. Daha Fazla İnceleme Alın

Ürün incelemeleri, çevrimiçi satışın hayati bir parçasıdır. Geçmiş müşteri beğenilerini alarak satış yapmak için gerekli olan sosyal kanıtı sağlar.

Pek çok müşteri, nihai olarak satın alıp almamaya karar vermeden önce ürün incelemelerini okur. İnceleme puanı ve toplam inceleme sayısı arama sonuçları ekranında göründüğünden, bir müşterinin mağazanızı tıklayıp tıklamamasında büyük rol oynar.

500 yoruma ve ortalama 4,5 puana sahip bir ürün, alışveriş yapanlar için harika bir izlenim bırakır. 20 yoruma ve ortalama 3,0 puana sahip bir ürün ise, insanları düşündürür. Her satış muhtemelen daha yüksek puana ve daha fazla yoruma sahip olana gider. Bu yüzden daha fazla ürün yorumu almanız gerekir. 

Daha fazla ürün yorumu almak kolay değildir. Yorum satın alarak veya teşvikler sunarak ürün incelemesi almaya çalışırsanız, hesabınızın yasaklanması veya askıya alınması neredeyse kesindir.

Ancak daha fazla insanı yorum yazmaya teşvik etmek için yapabileceğiniz birçok küçük şey vardır. 

Örneğin, bir e-posta listesi oluşturursanız, bu size hedef kitlenizle uzun vadeli ilişkiler kurma şansı verir. Bu da zaman içinde incelemeleriniz üzerinde olumlu bir etki yaratır.

Trendyol’da Satış Yapmanın Avantajları

  • Trendyol sayesinde coğrafi sınırlara bağlı kalmadan satış yapabilirsiniz. Böylece oldukça büyük kitlelere hitap etme şansınız da oldukça artar.
  • Satışlarınız 7 gün 24 saat devam eder. Her dakika müşteri ile ilgilenmek durumunda kalmazsınız.
  • Müşteri kitlenizi oluşturmanız için ek bir çaba göstermeniz gerekmez.
  • Fiziki mağaza için gerekli olacak birçok masraftan da kurtulmuş olursunuz.
  • Marka bilinirliğiniz artış gösterir ve birçok kişi tarafından tanınan bir marka olma şansını elde edersiniz.
  • Sanal mağazanız, fiziki birçok olaydan etkilenmez ve böylece her zaman satışlarınıza devam edersiniz.
  • Satış yapmak için kalabalık bir ekibe ihtiyaç duymazsınız.

Trendyol’da Satış Yapmanın Dezavantajları

  • Yaptığınız her satış için Trendyol’a belirli bir miktarda komisyon ödemesi yapmanız zorunludur.
  • Trendyol bugün Türkiye’nin en büyük pazaryerleri arasında yer alıyor. Bu sebeple çok fazla rekabet ortamı oluşuyor. Bu sebeple de ürününüzü ön plana çıkarmak için çok çaba sarf etmeniz gerekebilir.

Neden Trendyol’dan Satış Yapmalıyım?

Yukarıda Trendyol’un avantajlarını ve dezavantajlarını ele aldık. Gördüğünüz gibi avantajları dezavantajlarının çokça üzerinde. Trendyol ile milyonlarca kişi ulaşarak birçok yeni müşteri elde edebilirsiniz. Trendyol, güvenli bir pazaryeri olduğu için siz de güven kazanan bir mağaza haline gelirsiniz ve bu da satışlarınıza olumlu yönde yansır.

Trendyol’da Satış Yapmak İçin Sıkça Sorulan Sorular

Trendyol’da Dropshipping Yapılır Mı?

Trendyol pazaryerinde dropshipping yapmak mümkündür.

Trendyol’da Satış Yapmak Ücretli Mi?

Trendyol’da mağaza açmak ya da satış yapmak için herhangi bir ücret ödemenize gerek yoktur. Tamamen ücretsiz bir şekilde mağaza açabilir ve ürünlerinizi satabilirsiniz.

Trendyol’da Mağaza Açmanın Bedeli Nedir?

Trendyol’da mağaza açmak için ücret ödemezsiniz. Yalnızca şirket kurulumu ve evraklar için gerekli yerlere ödeme yaparsınız.

Trendyol’da İkinci El Ürünler Satılır Mı?

Trendyol’da ikinci el ürün satışı yapılmaz. Fakat Trendyol’un yan ürünü olan dolap.com üzerinden satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Trendyol Mağaza Başvurum Ne Zaman Onaylanır?

Trendyol mağaza başvurunuz, 1 ile 7 iş günü arasında onaylanır.

Trendyol Mağaza Açmak Ne Kadar Zaman Alır?

Trendyol’da mağaza açmak dakikalar içinde gerçekleşir.

Trendyol’da Kargo Gönderim İşlemleri Nasıl Yapılır?

Trendyol’da kargo gönderim işlemleri için mağaza açarken bir kargo şirketi ile anlaşmanız gerekir. Bu kargo şirketi ile anlaştıktan sonra gerekli bilgileri sisteme girmelisiniz.

Trendyol’un Anlaşmalı Olduğu Kargo Şirketleri Hangileridir?

Yurtiçi, MNG, Aras, Horoz Lojistik, PTT, UPS, Sürat Kargo, Sendeo, Ceva, Borusan Lojistik ve Trendyol Express olarak bilinir.

Trendyol Mağazası İçin E-Ticaret Altyapısı Gerekli Midir?

Trendyol mağazası için bir e-ticaret altyapısı gerekmemektedir.

Trendyol’da Kendi Kargo Firmam ile Anlaşma Sağlayabilir Miyim?

Trendyol’da anlaşmalı kargolar ile çalışma zorunluluğu yoktur. Bu sebeple dilediğiniz kargo şirketi ile anlaşma sağlayabilirsiniz.

Kendi E-ticaret Sitenizi Kurun ve Satış Yapmaya Başlayın

E-ticaret,gün geçtikçe hızlı bir şekilde yükseliş sağlıyor. Hemen herkes e-ticaret üzerinden alışveriş yapıyor. Trendyol da bunun en güzel örneklerinden biri. Ticaret Bakanlığı’nın yayınladığı verilere göre 2022 yılında e-ticaret hacmi yüzde 116 artış gösterdi. Siz de e-ticaret web sitesi kurmak ve bu alanda adınızı duyurmak istiyorsanız hosting.com.tr ile teknik bilgiye ihtiyacınız olmadan dakikalar içinde web sitesine sahip olursunuz. Bunun için yapmanız gereken tek şey, web sitenizin türünü seçmek ve hazır içeriklerin de yardımıyla içeriklerinizi tamamlamak. Hosting.com.tr ile dakikalar içinde e-ticaret web sitenizi kurabilirsiniz.

Domain Sorgulama