TikTok Nedir? İşletmeler için TikTok Pazarlama Nasıl Yapılır?

TikTok Nedir? İşletmeler için TikTok Pazarlama Nasıl Yapılır?
Hosting Fiyatları

TikTok trendleri kültürü şekillendirmeye ve genç nesillerin dikkatini çekmeye devam ediyor. Son araştırmalar, kullanıcıların TikTok videolarını izleyerek günde ortalama 52 dakika harcadıklarını tahmin ediyor. İstatistiklerden de anlayacağınız gibi Tiktok’ta fırsatlar açık olsa da, işletmeler genellikle TikTok’taki yerlerini nasıl bulacakları konusunda çok fazla bilgi sahibi değil.

TikTok Nedir?

TikTok, kullanıcıları kısa videolar yüklemeye teşvik eden yaratıcı bir sosyal platformdur. Videoların çoğu, genellikle 15 saniye kadar uzunluktadır, ancak 60 saniyelik videolar oluşturma ve paylaşma seçeneği de mevcuttur. TikTok’u diğer uygulamalardan ayıran ve daha popüler yapan şey, videolarınıza çok çeşitli müzik parçaları, bir dizi filtre ve efekt uygulayabilme yeteneğidir.

Tıpkı Instagram Reels ve Snapchat gibi TikTok’un video formatı da dikeydir. Bu şekilde, gönderiler cihazınızın ekranının çoğunu kaplar. Bu da ilgi çekici ve sürükleyici bir kullanıcı deneyimi yaratır.

TikTok For Business Kurulumu

TikTok’un tüm analitik ve pazarlama özelliklerini etkinleştirmek için bir TikTok işletme hesabı oluşturmanız gerekir.

Peki nasıl?

TikTok for Business’ı kullanmaya başlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • TikTok uygulamasını indirin ve yükleyin.
  • Bir hesap için kaydolun.
  • En alttaki Profil’i ve ardından üstteki menü simgesini tıklayın.
  • Ayarlar ve Gizlilik’i seçin, Hesabı Yönetin ve İşletme Hesabına Geçin.
  • İleri’ye dokunun ve işletmeniz için bir kategori seçin.

Bu işlemi tamamladıktan sonra Profil sayfanızdaki menü butonu, Business Suite‘e erişmenizi sağlayacaktır. Business Suite, markaların aşağıdaki yapmasını sağlar:

  • İçeriği tanıtma
  • Video performansını izleme
  • Doğrudan mesajlara otomatik yanıtlar oluşturma
  • Diğer işletme hesaplarından trend olan içeriği keşfetme

TikTok’ta Reklam Vermek

TikTok'ta Reklam Vermek

Bir TikTok işletme hesabına kaydolduktan sonra, en iyi performans gösteren içeriklerinizi tanıtmak için bir TikTok reklam hesabı oluşturun. 

Öncelikle aşağıdaki 4 adımı izleyerek TikTok Reklam Yöneticisine kaydolun:

  • ads.tiktok.com‘a gidin.
  • TikTok hesabınızla giriş yapın.
  • TikTok for Business’a erişimi onaylayın.
  • İşletmenizi kaydedin ve fatura ayrıntılarını girin.

Artık TikTok’ta ücretli reklamlar yayınlamaya hazırsınız, ancak, harici bir web sitesinden TikTok’ta ürün satmayı planlıyorsanız, tamamlamanız gereken son bir adım daha vardır.

Dönüşüm kampanyası hedefini kullanmak ve reklam performansını izlemek için TikTok pikselini yüklemeniz gerekir. TikTok, iki piksel türü ve iki yükleme yöntemi seçeneği ile bu işlemi oldukça basitleştirir. Çoğu e-ticaret platformu için piksel kodunu manuel olarak yükleyebilir veya bir ortak entegrasyonu kullanabilirsiniz.

TikTok En İyi Uygulamaları

Diğer sosyal medya platformlarında çalışan reklamlar genellikle TikTok’ta performans göstermez. Çünkü TikTok’un öneri sistemi, kullanıcıların yanıt verdiği hızlı tempolu, kişisel ve ilgi çekici içerik stiline odaklanır. Bu nedenle, TikTok hesabınızın daha geniş TikTok özet akışıyla uyumlu olması çok önemlidir.

Ayrıca aşağıdaki ipuçlarını da izleyerek TikTok hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz:

  • Markalı içeriği keşfetmek için zaman ayırın.
  • İlham almak için rakipleri ve TikTok influencer’larını takip edin.
  • Keşfetmeye yardımcı olmak için hashtag’leri kullanın, ancak ekranı kaplamadıklarından emin olun.
  • Her TikTok videosuna altyazı ekleyin.

İşletmeler için 6 TikTok Pazarlama Stratejisi

TikTok’ta nasıl satış yapılacağını anlamak, platformun derinlemesine analiz etmenizi gerektirir. TikTok profilinizi geliştirip TikTok kanalına özel içerik oluşturduğunuzda, hangi videoların kullanıcılarda yankı bulduğunu görmeye başlayabilirsiniz.

Bu öğrenme eğrisini kısaltmak ve bir TikTok yaratıcısı gibi düşünmek için işletmenizi büyütmenize yarayacak aşağıdaki 6 ipucundan da yararlanabilirsiniz:

1. TikTok Shopping’e Bağlanın

TikTok Shopping, markaların videolarında ürünleri etiketlemesine ve profillerinin Shopping sekmesinde özel bir e-ticaret vitrini oluşturmasına olanak tanır. TikTok’ta bu şekilde satış yapmak için bir TikTok for Business hesabı oluşturmanız ve ardından iki entegrasyon yolundan birini seçmeniz gerekir.

TikTok Shopping Direct Integration, ürün keşfinden ödeme ve hatta iadelere kadar tüm müşteri yolculuğuna güç sağlar. Bu eksiksiz çözüm, bir Seller Central hesabı gerektirir, ancak affiliate programlarına ve yerel ödemeye olanak tanır. Direct Integration ile içerik oluşturuculara komisyon bazında ödeme yapılabilir ve alıcılar platformdan hiç ayrılmadan ödeme yapabilir.

TikTok Shopping Partner Integration, satıcıların ürünleri mevcut bir e-ticaret platformundan doğrudan TikTok hesaplarıyla senkronize etmelerini sağlar. Bu durumda kullanıcılar, kontrol etmek için Shopify, Square veya BigCommerce gibi bir ortak platforma yönlendirilmeden önce TikTok’taki ürünleri keşfedebilir.

2. Trendleri Uygulayın

En hızlı büyüyen trendleri yükselmeden önce yakalamak için TikTok özet akışınızda, Keşfet sayfanızda ve #trendalert’te arama yapın. Trend olan hashtag’leri, sesleri ve daha fazlasını keşfederken, işletmenizin tüm bu alanda nasıl yer alabileceğini düşünün.

Trend yakalama, eğer iyi yaparsanız, TikTok’ta viral olmanın en kolay yollarından biridir. Bu noktada mizahı nasıl kullanabileceğinizi, çalışanlarınızı nasıl dahil edebileceğinizi ve her trendle marka konumunuzu nasıl güçlendirebileceğinizi detaylı bir şekilde düşünün.

3. Ürünlerinizi Düet Özelliği İle Sergileyin

Düet özelliği, diğer TikTok kullanıcılarıyla işbirliği yapmanıza olanak tanır. Örneğin, ürününüzün çözdüğü bir sorunla ilgili içerik için keşif sayfanızda arama yapmayı deneyin. Videolara körü körüne tepki verin ve önerilen çözümünüzü paylaşın veya bir uzman olarak güvenilirliğinizi artırmak için tavsiye ve ek bağlam sunun.

Düetler ayrıca yan yana ürün tanıtımlarına da olanak tanır. Rakip bir ürünün dezavantajlarını vurgulayan bir TikTok videosu hayal edin ve daha başarılı olan kendi ürününüzü sergilerken bu videoyla düet yapın. Unutmayın, bu tür görsel karşılaştırma, ürünleri TikTok’ta satmanın güçlü bir yoludur.

Bir Düet oluşturmak için kullanmak istediğiniz videoyu bulun ve Paylaş düğmesine dokunun. Ekranın altındaki Düet simgesine tıklayın ve videonun size ait kısmını videoya alın. Altyazıları her zamanki gibi düzenleyin ve ekleyin, ardından videonuzu paylaşmak için Gönder butonuna basın.

4. Kitlenizi Stitch ile Etkileyin

Duet özelliği gibi Stitch de diğer kullanıcılarla bağlantı kurmanın bir yoludur. Aynı anda oynatılan iki video yerine Stitch, önce hedef videoyu ve ardından yanıtınızı oynatır. Bu dinamik model, müşteri geri bildirimlerine yanıt vermenize veya popüler videoları yeniden düzenlemenize olanak tanır.

Bir Stitch, olumlu bir incelemenin erişimini ve etkisini artırabilir. Bu sayede ürününüzü incelediği için bir TikTok kullanıcısına teşekkür ederek veya ödüllendirerek, başkalarını çevrimiçi mağazanızla deneyimlerini paylaşmaya teşvik edebilirsiniz.

Öte yandan, hızlı bir Stitch, hedef kitlenizi içeriğinizle etkileşim kurmaya yönlendirmenin popüler bir yoludur. Herhangi bir kampanyanızla ilgili bir soru sorup kullanıcılardan bir Stitch ile yanıt vermelerini isteyebilirsiniz. Fakat gönder butonuna basmadan önce hesabınızın herkese açık olduğundan ve videoda Stitch’in etkin olduğundan emin olmanız gerekir.

Bir Stitch oluşturmak için bir Düet ile aynı işlemi takip edin. Birleştirmek istediğiniz videoyu bulun, Paylaş butonuna ve ardından Stitch simgesine dokunun. Stitch simgesi yoksa veya griyse, orijinal kullanıcı Stitch’i devre dışı bırakmıştır.

5. Markalı Bir Hashtag Kampanyası Yaratın

Markalı hashtag’ler, TikTok kullanıcılarını bir trende katılmaya teşvik eder. Bu organik olarak yapılabilse de, viral olma olasılığını artırmak için reklam kampanyalarından da yararlanmanız gerekir. Videoyu bir reklam kampanyasıyla tanıtarak veya Keşfet sayfasındaki reklam yerleşimine sponsorluk yaparak hashtag görünürlüğünü güçlendirebilirsiniz.

6. Influencer’larla İşbirliği Yapın

İçerik oluşturucular, ürün incelemeleri aracılığıyla markaların ürünlerini yeni kitlelere tanıtmaya yardımcı olabilir. Ancak TikTok kullanıcıları alışveriş yapmak için uygulamada değildir, bu nedenle bir infleuncer’dan doğrudan ürün satmasını istemeyin. Bunun yerine, influencer’ları farkındalık yaratmanın bir yolu olarak kullanın.

Örneğin, Charli D’Amelio ve Addison Rae gibi en iyi TikTok infleuncer’larının erişimi çekici görünse de, küçük işletmeler genellikle mikro influencer’ların daha uygun maliyetli olduğunu ve daha iyi bir yatırım getirisi sağladığını düşünür.

Özetle diyebiliriz ki, işletmelerin TikTok’ta nasıl satış yapılacağını öğrenmesi için önce TikTok’un kültürünü anlaması gerekir. Ürünleri aktif olarak satmak yerine ilişkilendirilebilir ve trend olan bir TikTok içeriği daha iyi bir performansı gösterir ve kullanıcıların markayla kişisel bir bağlantı kurmasına yardımcı olur. Zamanla topluluğa yapılan bu yatırım, kullanıcıların müşterilere dönüşmesini sağlayacaktır.

İlgili İçerik: Influencer Ne Demek? Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?

Domain Sorgulama