Ana sayfa » Teknoloji » Sıra Bulucu: Google’da Web Sitem Kaçıncı Sırada?
Dijital Pazarlama Teknoloji

Sıra Bulucu: Google’da Web Sitem Kaçıncı Sırada?

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
1 (3 votes)
3 1 vote
Article Rating
Sıra Bulucu: Google'da Web Sitem Kaçıncı Sırada?

Web sitenizin Google’de kaçıncı sırada olduğunu bulmak ve rakipleriniz arasındaki yerinizi öğrenmeniz oldukça kolaydır. Sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri Google’ın arama çubuğuna yazarak standart bir Google araması yapabilirsiniz. Ancak, manuel yapısı nedeniyle bu yöntem çok da kullanışlı değildir. Google arama sonuçları statik olmadığı için bu yöntem size yalnızca web sitenizin konumu hakkında genel bir fikir verebilir.

Daha verimli ve otomatik bir süreçte daha kapsamlı ve doğru bir resim sağlayabilen çeşitli sıra bulma araçları vardır. Bu araçların bir listesini size vermeden önce genel bir bilgilendirme ile yazımıza başlayabiliriz.

Sıra Bulucu Nedir?

Sıra bulucular, web sitelerinin SERP’de (Arama Motoru Sonuç Sayfası) sıraladığı anahtar kelimelerin konumlarını belirler, anahtar kelimelerin organik konumlarını gerçek zamanlı olarak analiz etmeye ve izlemeye yardımcı olur.

Bu anahtar kelimeler aşağıdakileri içerir: 

  • Web sitesinizde kullanılan anahtar kelimeler
  • Optimizasyon yapmanız gerekmeyen diğer birçok terim
  • Rakibinizin kullandığı anahtar kelimeler

Sıralama izlemek, anahtar kelimelerin zaman içindeki organik konumlarını izlemek ve analiz etmekle ilgilidir. Mevcut sıralamaları ve geçmiş verileri temel alır, böylece ilerlemeyi ve organik trafik üzerindeki etkiyi analiz edebilirsiniz.

Google Sıralamanızı Neden Takip Etmeniz Gerekir?

Google Sıralamanızı Neden Takip Etmeniz Gerekir?

Sıralamanızı takip etmeniz, SEO iş akışının önemli bir parçasıdır. Size web sitenizin internet üzerindeki konumu hakkında bilgi sağlar. Ayrıca SEO’daki önemli KPI’lardan biridir.

Anahtar kelimelerin konumunu ve sıralamanızı bilmek, mevcut pazar eğilimleri hakkında bilgi sahibi olmanıza yardımcı olabilir, hedef kitlenize nasıl rahatça ulaşabileceğinizi ve hangi pazarlama stratejilerini kullanmanız gerektiğini gösterebilir.

Nişinizle ilgili anahtar kelimeleri öğrenmek ise, sitenizin sıralamasının iyileşmesi için size yardımcı olabilir. Doğru aramayı yapabiliyorsanız, web sitenizi en iyi şekilde optimize etmenize yardımcı olabilecek en trend anahtar kelimelerle karşılaşabilirsiniz. Bu tür anahtar kelimelerle karşılaşmak oldukça verimlidir, ancak bunları elde etmek oldukça zordur.

Bu nedenle, en mükemmel yollardan biri, yüksek sıralamada bulunan farklı anahtar kelimeler hakkında bilgi edinmek ve daha sonra bunları içeriklerinizde kullanmaktır.

Peki, bunu nasıl yapabilirim?

Sayfaların içeriğinde doğru anahtar kelimelerin seçilebilmesi ve kullanılabilmesi için farklı anahtar kelime stratejilerinden yararlanıp doğru sıra bulma araçlarını kullanarak bunu yapmanız mümkündür.

Google’da Web Sitem Kaçıncı Sırada Nasıl Öğrenebilirim?

Google'da Web Sitem Kaçıncı Sırada Nasıl Öğrenebilirim?

Genel olarak, web sitenizin kaçıncı sırada olduğunu görmeniz için 2 seçenek vardır:

  • Google Search Console
  • Sıra Bulma Araçları

Google Search Console, web sitesinin organik arama sonuçlarında sıralandığı konumların ilerlemesi de dahil olmak üzere birçok değerli veriyi görmenizi sağlar.

Öte yandan, sıra bulma araçları da bu amaçla tasarlanmıştır. Bu nedenle kullanıcı arayüzleri ve özellikleri Google Search Console’den çok daha fazla bilgi verir.

Sıra bulma araçlarının sahip olması gereken bazı temel özellikler:

  • Doğru anahtar kelime konumları
  • Tarihsel veri
  • Sıralamalardaki değişikliklerin organik trafiği nasıl etkilediğini değerlendiren toplu metrikler
  • Günlük güncellenen veriler
  • Arama hacimleri
  • Potansiyel organik trafik

En İyi 5 Sıra Bulma Aracı

Anahtar kelime sıralama izlemesinden en iyi şekilde yararlanmak için her anahtar kelime için Google’de bir numara olmayı beklemek önceliğiniz olmamalıdır. Bunun yerine anahtar kelime konumlarının ilerlemesini ve bunların organik trafik üzerindeki etkisini izlemek daha önemlidir. Bazen 3-5 anahtar kelimede üst sıralarda yer almanız, ortada yer alan 3-5 anahtar kelimeden daha az organik trafik getirebilir. Benzer şekilde, en önemli anahtar kelimedeki küçük bir düşüş, önemli konumlardaki diğer 10 anahtar kelimedeki artışa oranla daha kritik olabilir. Bunu anlamak için bu değişiklikleri dikkate alan metriklerle çalışmanız gerekir. Farklı metrikleri izlemeniz için ise yapmanız gereken sıra bulma araçlarından faydalanmaktır.

İşte o sıralama araçlarından bazıları:

1. Dyno Mapper

Dyno Mapper

Dyno Mapper sadece bir anahtar kelime sıralama aracı değil, aynı zamanda site haritası görüntüleyicisi olarak da çalışır. Google Analytics’le entegre olur ve size anahtar kelime bilgileriniz ve rakipleriniz hakkında en önemli bilgileri sunar. 

Dyno Mapper sıralamanızı üç şekilde analiz etmenizi sağlar:

  • Günlük İzleme
  • Konuma Göre Sırala
  • Cihaza Göre Sırala

Dyno Mapper’ı aşağıdakileri izlemek için kullanabilirsiniz.

  • Google, Yahoo ve Bing
  • Cihaz ve Konum
  • Hacim ve TBM

Alabileceğiniz farklı rapor türleri: 

  • Haftalık Bildirimler
  • Sınırsız PDF veya CSV Dışa Aktarma
  • Sıralama Grafiği

2. SEO Profiler

SEO Profiler

SEO Profiler, en iyi performans gösteren anahtar kelime sıralama araçlarından biridir. Google Analytics üzerinde çalışır ve yalnızca anahtar kelime sıralaması veya anahtar kelime izleme çalışmalarından daha fazlasını sunar. Rakipleri takip eder ve üst sıralarda yer alan anahtar kelimeler hakkında fikir verir.

SEO Profiler bazı temel özelliklerini aşağıda görebilirsiniz:

  • Tüm arama sonucu türlerini kontrolü
  • İlerleme takibi ve sonuçları
  • Görünürlük puanı, anahtar kelime grupları, etiketler vb. analizi
  • En iyi performans gösteren anahtar kelimelerin anında sonuçları

3. Semrush

Semrush

Semrush, birçok SEO hedefi için kullanılan çok amaçlı bir araçtır ve en güçlü özelliklerinden biri, anahtar kelimelerin sıralamasını kontrol etmektir.

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve nişinizle ilgili anahtar kelimelerin küresel, ulusal, yerel veya bölgesel arama motoru konumlarını izlemek ve rakiplerinizi bulmanız için Semrush’ı kullanabilirsiniz.

Semrush’ın bazı temel özelliklerini aşağıda görebilirsiniz:

  • Her türlü anahtar kelime için konumlarınızı izler.
  • Yerel rakipleri en kolay ve verimli şekilde keşfeder.
  • Binlerce arama terimini rahatça yönetmenizi sağlayacak etiketleri içeren anahtar kelimeleri gruplandırır.
  • İstatistikleri almak için cihazı seçmenize yardımcı olacak farklı cihazları hedefler.

4. SEO Book

SEO Book

SEO Book tam olarak bir araç değildir, ancak bir araç olarak çalışır. Seo Book’u web sitenize bir widget şeklinde eklemeniz yeterlidir. Bu, yeni başlayanlar için anahtar kelime sıralaması bulmak ve siteyi diğer rakiplerle karşılaştırmak için mükemmel bir seçenek olabilir.

SEO Book, anahtar kelime araştırma ve rekabet analizi için verimli bir şekilde kullanabileceğiniz en iyi SEO ve Google araçlarından bazılarını sunar.

SEO Book’un bazı temel özelliklerini aşağıda görebilirsiniz:

  • Web sitenize bir widget gibi eklenir.
  • Diğer anahtar kelime izleme araçlarıyla da entegre olur.

5. WooRank

WooRank

WooRank son derece teknik özellikleri ile tanınan bir araçtır. Size sadece siteniz hakkında bilgi sunmaz, aynı zamanda sitenizi rakiplerin web siteleriyle de karşılaştırır. Ayrıca web sitenizin sıralaması hakkında bir kontrole sahip olur ve daha sonra size olası öneriler sunar. Anahtar kelimeleri otomatik olarak toplar ve sitenin iyi sıralanabilmesi için önerilerde bulunur.

WooRank en iyi anahtar kelime sıralama araçlarından biri olarak kabul edilir, SEO stratejinizin başarısını izlemenizi sağlar.

WooRank’ın bazı temel özelliklerini aşağıda görebilirsiniz:

  • Anahtar kelime izleme hedefleme
  • Anahtar kelimeleri arama hacmi ve sıralaya göre sıralama
  • Zaman içindeki sıralama değişikliklerini izleme
  • En iyi anahtar kelime rakiplerini görüntüleme

Yukarıda belirtilen araçların yanı sıra; Authority Labs, MOZ Rank Tracker, RankScanner, Microsite Master vb. birçok popüler anahtar kelime sıralama aracı daha vardır. Bu güçlü araçları kullanarak Google’de web sitenizin kaçıncı sırada olduğunu öğrenebilirsiniz.

Web Sitenizin Google Arama Sonuçlarındaki Sırasını İyileştirmek İçin Ne Yapmalısınız?

Web siteniz Google’de istediğiniz sıralarda değilse, öncelikle net bir anahtar kelime stratejisi belirlemeli ve doğru anahtar kelimeleri doğru yerlere koyarak işe başlamalısınız. Daha sonra sitenizdeki hataları düzeltmeli, şüpheli bağlantılardan kurtulmalı, hemen çıkma oranlarını azaltmalı, içeriğinize derinlik katmalı ve site haritasını mükemmel hale getirmek için elinizden gelen her şeyi yapmalısınız.

Yapmanız gerekenleri listeleyecek olursak:

1. Site Haritasını Google Webmaster Tools’a Gönderin

Hala Google Webmaster Tools’u kullanmaya başlamadıysanız, şimdi bir profil oluşturun ve site haritasına bağlantı eklediğinizden emin olun. Bu harita, Google’ye yayınladığınız sayfalar hakkında bilgi verecektir.

2. Sosyal Profilleri Güncel Tutun

Ana sayfanın bağlantısını LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram ve tanıtım amaçlı kullandığınız diğer sosyal medya platformları da dahil olmak üzere tüm profillere ekleyin.

3. Otoriter Sitelerden Backlink Alın

Alanınızda en otoriter sitelere konuk blogger olmaya ve güzel makaleler yazmaya çalışın. Yüksek kaliteli site dışı içerik oluşturmak, sitenizin itibarını ve sıralamasını iyileştirmek için en önemli unsurlardan biridir.

4. Spam İçerikli Sitelerden Manuel Bağlantı Kaldırma İsteğinde Bulunma

Web sitenize yönlendiren bağlantıları keşfetmek için Moz veya benzeri bir SEO aracı kullanın. Web siteniz için tonlarca doğal olmayan bağlantı sağlandığını fark ederseniz, bu web sitelerinin sahipleriyle iletişime geçin ve bağlantıları kaldırılmasını isteyin. Backlink hizmeti için bir SEO şirketiyle çalışıyorsanız, onlara iletişime geçin ve bağlantıların kaldırılmasını isteyin.

5. Web Sitesi İçeriklerinizi Güncelleyin

Web sitenizde yayınladığınız içeriğin güvenilir, kaliteli, işe yarar, alakalı, ayrıntılı ve olabildiğince çok veriye dayalı olması gerekir. Ayrıca mevcut içeriklerinizi yeni bilgilerle güncellemek de, web sitenizin genel kalitesini artıracak ve artan kalite daha iyi bir sıralama sağlayacaktır.

Web sitenizin performans ve güvenliğinde sorun yoksa, sadece az trafik ile ilgili sorunlar yaşıyorsanız, bu durumdan seçtiğiniz anahtar kelimeler sorumlu olabilir. Bu yüzden sizin için yukarıda listelediğimiz bir sıra bulma aracıyla, seçtiğiniz anahtar kelimelerinizin kalitesini hızlı bir şekilde değerlendirebilir ve bulduğunuz sorunları gidermek için harekete geçebilirsiniz.

Google’de web sitenizi üst sıralara çıkarmak için hangi araçlardan faydalandığınızı yorum bölümünde bize yazın, bir sonraki güncellememizde listeye ekleyelim. Bu listeyi veya içeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.

Domain Sorgulama
guest
2 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Erkan
Erkan
20 Eylül 2020 13:43

Faydalı bilgi için teşekkürler

Osman Can Olgun
Yönetici
Osman Can Olgun
8 Ekim 2020 09:35
Reply to  Erkan

Merhabalar Erkan Bey, İçeriğimizi beğenmenize çok sevindik. Bu tarz içerikleri blog sayfamızda yayımlamaya devam edeceğiz. Sayfamızı sık sık ziyaret etmenizi rica ederiz.