Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » Renk Kodları, Web Uygulaması Tasarımında En Çok Kullanılan Renkler
Nedir, Nasıl Yapılır?

Renk Kodları, Web Uygulaması Tasarımında En Çok Kullanılan Renkler

Hosting Fiyatları

Ne tür bir kodlama projesi üstleniyor olursanız olun, muhtemelen bir noktada renklerle çalışmaya başlayacaksınız. Web sayfalarını tasarlamak için birçok insanın yaptığı gibi HTML kullanarak kodlamayı öğrenirseniz, bu özellikle size kolaylık sağlayacaktır.

Renklerde Hex Kodu Ne Anlama Gelir?

Hex kodu, üç değeri birleştirerek bir rengi RGB biçiminde temsil etmenin bir yoludur. Bu renk kodları, web tasarımı için HTML’nin ayrılmaz bir parçasıdır ve renk formatlarını dijital olarak temsil etmenin önemli bir yolu olmaya devam etmektedir.

Hex renk kodları pound işareti veya hashtag (#) ile başlar ve ardından altı harf veya rakam gelir. İlk iki harf / rakam kırmızıya, sonraki ikisi yeşile ve son ikisi maviye karşılık gelir. Renk değerleri, 00 ile FF arasındaki değerlerde tanımlanır.

Değer 1-9 olduğunda sayılar kullanılır. Değer 9’dan büyük olduğunda harfler kullanılır. Örneğin:

A = 10

B = 11

C = 12

D = 13

E = 14

F = 15

Yaygın Hex Renk Kodları ve RGB Eşdeğerleri

En yaygın hex renk kodlarından bazılarını ezberlemek, yalnızca tam olarak bu renkleri kullanmak istediğinizde değil, hex renk kodunu gördüğünüzde, diğer renklerin ne olacağını daha iyi tahmin etmenize yardımcı olmak için yararlı olabilir.

  • Kırmızı = #FF0000 = RGB (255, 0, 0)
  • Yeşil = #008000 = RGB (1, 128, 0)
  • Mavi = #0000FF = RGB (0, 0, 255)
  • Beyaz = #FFFFFF = RGB (255,255,255)
  • Fildişi = #FFFFF0 = RGB (255, 255, 240)
  • Siyah = #000000 = RGB (0, 0, 0)
  • Gri = #808080 = RGB (128, 128, 128)
  • Gümüş = #C0C0C0 = RGB (192, 192, 192)
  • Sarı = #FFFF00 = RGB (255, 255, 0)
  • Mor = #800080 = RGB (128, 0, 128)
  • Turuncu = #FFA500 = RGB (255, 165, 0)
  • Bordo = #800000 = RGB (128, 0, 0)
  • Fuşya = #FF00FF = RGB (255, 0, 255)
  • Lime = #00FF00 = RGB (0, 255, 0)
  • Aqua = #00FFFF = RGB (0, 255, 255)
  • Teal = #008080 = RGB (0, 128, 128)
  • Olive = #808000 = RGB (128, 128, 0)
  • Lacivert = #000080 = RGB (0, 0, 128)

Web Sitesi Renkleri Neden Önemlidir?

Renklerden etkilenmediğinizi düşünebilirsiniz, ancak yapılan bir araştırmaya göre, insanların %85’i renklerin satın aldıkları ürün üzerinde büyük bir etkisi olduğunu dile getiriyor. Ayrıca bazı şirketler buton renklerini değiştirdiğinde, dönüşümlerinde keskin bir artış veya düşüş fark ettiğini söylüyor.

Örneğin, projeksiyon ekranları üreten bir şirket olan Beamax, mavi olan bağlantılara kıyasla kırmızı olan bağlantılara yapılan tıklamalarda %53,1’lik devasa bir artış fark etmiştir.

Renkler sadece tıklama üzerinde değil, marka tanınırlığında da büyük etkiler yaratır. Renklerin zihinsel etkisi üzerine yapılan bir araştırma, renklerin marka tanınırlığını ortalama %80 artırdığını buldu. Örneğin, Coca-Cola’yı düşündüğünüzde, muhtemelen canlı kırmızı teneke kutularını hayal edeceksiniz.

Web Siteleri İçin Bir Renk Şeması Nasıl Seçilir?

Web sitenizde veya web uygulamanızda, hangi renkleri seçmeniz gerektiğine karar vermek için önce ne sattığınızı iyi anlamanız gerekir. Örneğin, daha kaliteli, üst düzey bir görüntü elde etmeye çalışıyorsanız, seçmeniz gereken renk mordur. Bununla birlikte, daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyorsanız mavi; sağlık veya finans gibi daha hassas konular için çok uygun olan güven verici ve yumuşak bir renktir.

Yukarıdaki örnekler, yapılan birçok çalışma ile kanıtlanmıştır. Fakat sizin web siteniz için seçeceğiniz renk, tasarımınızın karmaşıklığına ve renk kombinasyonlarının türlerine bağlıdır. Örneğin, tek renkli bir web tasarım paleti kullanıyorsanız, ekranda yeterli çeşitliliği yakalamak için o rengin yedi veya daha fazla tonuna ihtiyacınız olabilir. Metin, arka planlar, bağlantılar, bağlantı üzerine gelme renkleri, CTA düğmeleri ve başlıklar gibi sitenizin belirli bölümleri için renkler belirlemeniz gerekir.

Şimdi “Web siteleri ve web uygulamarı için bir renk şeması nasıl seçilir?” adım adım bunu inceleyelim:

1. Ana Renklerinizi Seçin

Bir ana renge karar vermenin en iyi yolu, ürününüzün veya hizmetinizin havasına uyan renkleri incelemektir.

Aşağıda sizin için bazı örnekler listeledik:

  • Kırmızı: Heyecan veya mutluluk anlamına gelir. (Coca-Cola, Nintendo)
  • Turuncu: Dostça, eğlenceli bir zamanı ifade eder. (Nickelodeon, Fanta)
  • Sarı: İyimserlik ve mutluluk anlamına gelir. (Nikon, McDonalds)
  • Yeşil: Tazelik ve doğa anlamına gelir. (Gıda)
  • Mavi: Güvenilirlik ve güvence anlamına gelir. (Walmart, American Express)
  • Mor: Kalite geçmişine sahip seçkin bir markayı ifade eder. (Hallmark, Cadbury)
  • Kahverengi: Herkes tarafından kullanılabilecek güvenilir bir ürün anlamına gelir. (Nespresso, UPS)
  • Siyah: Lüks veya zarafet anlamına gelir. (Chanel, Adidas)
  • Beyaz: Şık, kullanıcı dostu ürünleri ifade eder. (Apple, Nike)

2. Ek Renklerinizi Seçin

Ana renginizi tamamlayan bir veya iki ek renk seçin. Bunlar ideal olarak ana renginizi “çarpıcı” yapan renkler olmalıdır.

3. Bir Arka Plan Rengi Seçin

Birincil renginizden daha az “agresif” olacak bir arka planı rengi seçin.

4. Bir Yazı Tipi Rengi Seçin

Web sitenizde yer alacak metin için bir renk seçin. Düz siyah bir yazı tipinin nadir olduğunu ve önerilmediğini unutmayın.

Tasarımcılar İçin En İyi Renk Şeması Oluşturucu Web Uygulamaları

Renk seçimi uzun bir süreçtir ve genellikle doğru renkleri bulmak için çok fazla ince ayar gerekir. İşte tam da bu noktada, ilgili renk şemalarını sıfırdan oluşturan web uygulamalarını %100 ücretsiz kullanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz.

1. Paletton

Paletton, tüm web tasarımcılarının bilmesi gereken bir web uygulamasıdır. Sadece bir tohum rengi girerseniz, uygulama gerisini sizin için halleder. Paletton güvenilir bir seçimdir ve tasarım hakkında hiçbir şey bilmeyenler ve yeni başlayanlar için harika bir web uygulamasıdır.

2. Color Safe

WCAG tasarım sürecinizde herhangi bir endişe kaynağıysa, Color Safe kullanılacak en iyi araçtır. Bu web uygulamasıyla, mükemmel şekilde harmanlanan ve WCAG kurallarına göre zengin bir kontrast sunan renk şemaları oluşturabilirsiniz.

Color Safe web uygulamasını kullanarak sitenizin WCAG yönergelerine uygun olmasını ve sitenizin herkes tarafından tamamen erişilebilir olmasını sağlarsınız.

3. Adobe Color CC

Herkese açık kullanım için oluşturulmuş ücretsiz Adobe araçlarından biridir. Herkesin sıfırdan renk şemaları oluşturabileceği ayrıntılı bir web uygulamasıdır. İhtiyaçlarınıza en uygun birçok farklı renk modeli arasından seçim yapmanıza izin verir. Arayüz ilk başta biraz karışık gelebilir, fakat alıştığınızda güzel renk seçenekleri seçmekte hiç sorun yaşamazsınız.

4. Ambiance

Ücretsiz bir web uygulaması olan Ambiance, web’deki diğer renk sitelerinden alınan önceden hazırlanmış renk paletleri sunar. Renkleri kendi profilinize kaydedebileceğiniz ve sıfırdan kendi şemalarınızı oluşturabileceğiniz geleneksel bir web uygulaması gibi çalışır. Tüm bu renk paletleri Colorlovers‘tan gelir. Ambiance arayüzü, göz atmayı kolaylaştırır ve UI tasarımı için renk etkileşimine daha fazla odaklanır.

5. 0to255

0to255 tam olarak renkli bir şema oluşturucu değildir, ancak mevcut renk şemalarında ince ayarlar yapmanıza yardımcı olabilir. Web uygulaması size tüm farklı renk tonlarını gösterir, böylece anında renkleri karıştırıp eşleştirebilirsiniz.

Kullanılabilir bir renk şeması oluşturmakta zorlanıyorsanız, yukarıdaki uygulamalardan bazılarını gözden geçirebilirsiniz.

Etkileşiminizi Artıracak Web Sitesi Renk Paletleri

Aşağıdaki siteler, harika bir etki yaratmak için çeşitli web sitesi renk paletleri kullanır. Uyandırdıkları duygular ve ilettikleri duygular için özenle seçilirler.

1. Odopod

Odopod, monoton bir renk paletiyle tasarlanmıştır, ancak ana sayfasındaki bir gradyanla sıkıcı görünmekten kaçınmayı amaçlamıştır.

Büyük tipografi mükemmel bir kontrast sunar. Ziyaretçilerin nerede tıklamalarını istedikleri açıktır.

2. Tori’s Eye

Tori’s Eye, tek renkli renk şemasının harika bir örneğidir. Burada, yeşilin tonları etrafında ortalanmış basit ama güçlü bir renk paletinin etkileri görülür.

Bir rengin bir tonu neredeyse her zaman aynı rengin başka bir tonuyla çalışacağından, bu renk şemasını çıkarmak genellikle kolaydır.

3. Cheese Survival Kit

Kırmızı, bir web sitesi renk paleti için son derece popüler bir renktir. Zengin bir duygu karışımını iletebilir, bu da onu çok yönlü kılar. Cheese Survival Kit web sitesinde gördüğünüz gibi, özellikle küçük dozlarda kullanıldığında güçlüdür.

Kırmızı, daha nötr renklerle yumuşatılır ve mavi, CTA’lar ve işletmenin ziyaretçinin dikkatini çekmek istediği diğer alanlara yardımcı olur.

4. Ahrefs

Ahrefs, renk paletini özgürce kullanan bir web sitesi örneğidir.

Koyu mavi, baskın renk görevi görür, ancak sitenin her yerinde varyasyonları mevcuttur. Aynı şey turuncu, pembe ve turkuaz renkler için de geçerlidir.

Web Uygulaması Tasarımında Markalar Hangi Renkleri Kullanıyor?

BrandColors, önde gelen markaların işlerini farklılaştırmak, marka hikayelerini anlatmak ve müşterilerinin neyi temsil ettiklerini bilmelerini sağlamak için renkleri nasıl kullandıklarını gösterir. Şirketler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve yeni başlayanlar listesinde alfabetik olarak gezinebilir veya marka adına göre arama yapabilirsiniz.

Web Uygulaması Tasarımında En Çok Kullanılan Renkler İle İlgili Sık Sorulan Sorular

1. Bir web sitesi için en iyi renk nedir?

Mavi, %35 ile en çok sevilen renk olduğu için kesinlikle en güvenli seçimdir. Bununla birlikte, rakiplerinizin hepsi mavi kullanıyorsa, teklifinizi ve markanızı “farklılaştırmak” mantıklı olabilir. Fakat ziyaretçileri bunaltmadığınızdan emin olmanız gerekir.

2. Bir web sitesinde kaç renk olmalıdır?

Markaların %51’inin tek renkli logoları olduğunu,%39’unun iki renk kullandığını ve şirketlerin yalnızca %19’unun tam renkli logoları tercih ettiğini düşünün. Buradan yola çıkarak 1, 2 ve 3 renkli web sitelerinin, gökkuşağı renklerine sahip bir web sitesi oluşturmaya çalışmaktan daha mantıklı olduğunu görebilirsiniz. Bununla birlikte, Microsoft ve Google gibi markalar, tasarımlarında en az 4 düz renk kullandıklarından daha fazla renkle çalışmanın avantajına inanıyorlar.

3. Göz alıcı renkleri nerede kullanmalıyım?

Göz alıcı renkler az kullanılmalıdır, aksi takdirde etkisini kaybeder. Bu etkinin, “Şimdi Satın Al” düğmeleri gibi dönüşüm noktalarında olması gerekir.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments