Dijital Pazarlama

Performance Max Nedir? Performance Max Reklamları Nasıl Verilir?

Hosting Fiyatları

Eylül 2022’de Google, çoğu Akıllı Alışveriş ve Yerel kampanyanın yerini alan yeni bir reklam kampanyası türü olan Performance Max’i kullanıma sundu.

Bu değişiklikten önce Akıllı Alışveriş veya Yerel kampanyalar yürütüyorsanız, bunlar otomatik olarak değiştirilecek. Güncellenen bu kampanyaları nasıl optimize edeceğinizi bilmiyorsanız veya bu konuda tamamen yeniyseniz ve Performance Max’i kullanmaya nasıl başlayacağınızı öğrenmek istiyorsanız, bu yazımızda Performance Max ile ilgili tüm detayları anlatacağız.

Performance Max Nedir? 

Performance Max veya pMax, hedeflerinize göre en iyi reklamları yayınlamak için yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanan bir Alışveriş Reklamları kampanyası türüdür. Reklam vermek istediğiniz her farklı platform için (ör. YouTube, Arama Ağı ve Görüntülü Reklam) yeni bir kampanya oluşturma ihtiyacını ortadan kaldırarak reklamcılığınızı basitleştirmeyi amaçlar.

Google’a resim, video ve metin gibi bir dizi varlık sağlarsınız, Google, daha sonra bunlardan yararlanarak reklamlar oluşturur. Varlıklar, platforma ve aramaya bağlı olarak karıştırılır ve eşleştirilir.

Performance Max’in Avantajları

Her tür kampanyada olduğu gibi Performance Max’in de avantajları ve dezavantajları vardır. Dikkat edilmesi gereken başlıca avantajlar aşağıdaki şekildedir:

1. Daha az zaman alıcı

Performance Max kampanyalarının kurulumu ve yönetimi daha az zaman alır. Çalışmaların ve optimizasyonun çoğu Google tarafından otomatik olarak yapılır ve birden fazla konumda reklam vermek için yalnızca tek bir kampanya oluşturmanız gerekir. Önceden her konum için yeni bir kampanya oluşturmanız gerekirdi.

2. Sürekli optimizasyon

Kullanılan yapay zeka teknolojisi sayesinde pMax kampanyaları sürekli olarak optimize edilir. Yani ne kadar çok görüntüleme, tıklama ve dönüşüm alırsanız, reklamlarınız o kadar iyi performans gösterir.

3. Geliştirilmiş hedefleme

Diğer kampanya türlerinde olduğu kadar kontrol sahibi olmasanız da, Google’ın kitle davranışları hakkındaki bilgisinden yararlanabilirsiniz. Bu o kadar geniştir ki, hiçbir şirket kendi verileriyle buna yaklaşmaz. Dolayısıyla kampanyalarınız, kendi sınırlı bilgilerinize göre değil, Google’ın geniş kapsamlı verilerine göre hedeflenebilir.

Performance Max’in Dezavantajları

Performance Max’in dezavantajları aşağıdaki şekildedir:

1. Potansiyel düşük performans

Eski kampanyalarınızın herhangi bir değişiklik yapmadan otomatik olarak pMax’e geçmesine izin verdiyseniz, sonuçların kötüleştiğini görme olasılığınız yüksektir. Henüz izin vermediyseniz, güncellemeler için biraz zaman harcamanız gerekeceğini bilmeniz gerekir.

2. Daha az kontrol

pMax reklamlarını manuel olarak değiştirmek için daha az fırsat vardır; bu da neyin en iyi sonucu verdiğini bulmak için denemeler yapamayacağınız veya stratejinize ve kitlenize daha uygun değişiklikler yapamayacağınız anlamına gelir. Teorik olarak Google tüm bunları sizin için yapsa da bu mükemmel bir sistem değildir ve Google’ın otomasyonunun zaman zaman zayıf olduğu bilinmektedir.

3. Otomasyon her zaman en iyisi değildir

Her reklamda olduğu gibi pMax’de de kampanyaları etkili bir şekilde kurmaz ve yürütmezseniz çok fazla para harcayabilirsiniz. En iyi sonuçları görmeye devam ettiğinizden emin olmak için tüm Performans Maks kampanyalarını takip etmeniz gerekir.

Performance Max Reklamları Nasıl Verilir?

Performance Max reklamları vermek istiyorsanız, aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

1. Akıllı Alışveriş ve Yerel kampanyalardan Performance Max’i ayarlama

Performance Max, artık kullanılmayan Akıllı Alışveriş ve Yerel kampanyaların yerini alarak Eylül 2022’de kullanıma sunulmayı tamamladı. Bu tür kampanyalar yürütüyorsanız ve bunları kendiniz değiştirmediyseniz, Eylül ayına kadar otomatik olarak güncellenmiş olacaklar.

Değişiklikten bu yana bu kampanyalarla herhangi bir işlem yapmadıysanız, yükseltilen reklamların optimize edildiğinden emin olmak için yapmanız gerekenlere göz attığınızdan emin olun.

Performance Max kampanyalarınızı bulun

Google Ads hesabınızı açın ve Kampanyalar’ı seçin. Üzerinde küçük bir yıldız bulunan zig-zag’a benzeyen bir sembol içeren bir kampanya arayın:

pMax kampanyasını seçin ve sağ taraftaki menüden Varlıklar’ı seçin.

Daha fazla öğe ekleyin

Eski yükseltilmiş kampanyanızın birçok öğesi otomatik olarak Akıllı Alışveriş kampanyasına aktarılacaktır. Buna performans, bütçe, varlıklar ve dönüşüm hedefleri hakkında toplanan geçmiş bilgiler de dahildir.

Ancak yeni kampanyanıza daha fazla öğe (resim, video ve metin) eklemeniz gerekecektir.

Performance Max kampanyasındaki reklamlar birden fazla platformda gösterilir. Bu platformların her birinin farklı varlık gereksinimleri vardır. Örneğin, YouTube’daki bir reklam için video gerekir ve Arama Ağı Reklamı görselinin boyutları Görüntülü Reklam Ağı’ndakilerden farklı olabilir.

Özellikle kampanyanızda muhtemelen herhangi bir video öğeniz olmayacaktır. Bunu yapmadığınız takdirde Google bunları sizin için otomatik olarak oluştursa da videoları pek etkileyici değildir.

Bunun yerine hem video hem de görsel için ücretsiz ve kullanımı kolay bir araç olan Canva’da kendi varlıklarınızı oluşturabilirsiniz.

Google, minimum aşağıdakiler olmak üzere mümkün olduğunca çok sayıda farklı öğe eklemenizi önerir:

  • 4 başlık
  • 5 açıklama
  • Farklı boyutlarda 5 resim (1200 x 1200’de bir tane dahil)

Yukarıda da belirtildiği gibi, en az bir video eklemeyi de ciddi olarak düşünmeniz gerekir.

Sorunları tanımlayın

Google Ads’in sağladığı bilgiler, bir şeyler doğru ayarlanmadığında sizi doğru yöne yönlendirecektir. Bunlara dikkat edin ve sonuçlarınızı iyileştirmek için gereken ayarlamaları yapın.

Eski kampanyalara ne oldu?

Kampanyanız Performance Max’e yükseltildikten sonra orijinali düzenleme veya yeniden etkinleştirme olanağınızı kaybetmiş olacaksınız. Ancak karşılaştırmalar ve analizler için yararlı olan geçmiş verilere hâlâ erişebileceksiniz.

2. Performance Max kampanyalarını sıfırdan oluşturun

Google Ads’te tamamen yeniyseniz veya henüz herhangi bir Performance Max reklamınız yayınlanmıyorsa kampanyaları sıfırdan oluşturabilirsiniz.

Bir hesap oluşturun

Henüz yapmadıysanız Google Ads’te bir hesap oluşturun. Reklam yayınlamaya başlayana kadar sizden herhangi bir ücret alınmayacaktır.

Yeni bir Performance Max kampanyası oluşturun

Kontrol panelinden ”Oluştur”u seçin (veya mavi ”+” sembolünü seçin).

Ardından Hedef kılavuzu olmadan bir kampanya oluşturun.

Sonraki seçeneklerden Maksimum Performans’ı seçin.

Hedefleri seçin

Google bazı hedefleri otomatik olarak seçecektir, ancak yalnızca kampanyanız için hayati öneme sahip olanları sakladığınızdan emin olmalısınız. Hedeflerin yanındaki üç düğmeyi seçip silerek hedefleri kaldırabilirsiniz.

Listenize daha fazlasını eklemek istiyorsanız Hedef Ekle’yi seçin. Seçeneği görmüyorsanız ek hedefler oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için kampanya oluşturma aşamasından uzaklaşmanız gerekir. Şu ana kadar yaptığınız çalışmalar taslak olarak kaydedilecek.

Kampanya hedeflerinizi seçerken, bu spesifik kampanya için amacınızın ne olduğunu düşünmeyi unutmayın. Performance Max, kullanıcının gerçekten satın alma işlemi gerçekleştirdiği dönüşüm hedefleri için en iyi sonucu verir.

Hedeflerinizi tamamladıktan sonra Devam’ı seçin.

Kampanya hedeflerinizi seçerken, bu spesifik kampanya için amacınızın ne olduğunu düşünmeyi unutmayın. Google Max, kullanıcının gerçekten bir satın alma işlemi gerçekleştirdiği dönüşüm hedefleri için en iyi sonucu verir.

Hedeflerinizi tamamladıktan sonra Devam’ı seçin.

Merchant Center’ı bağlayın

Web sitenizde ürün reklamı yapmak istiyorsanız ve bir Merchant Center hesabınız varsa bunu kampanyanıza bağlayın. Daha sonra hesaptaki tüm ürünler kampanya içinde reklam vermeye hazır olacaktır. Tüm ürünlerin reklamını yapmak istemiyorsanız belirli yayınları seçebilirsiniz.

Kampanyanıza ad verin

Kampanyanıza bir ad verin ve Devam’ı seçin.

Bütçe ve teklif verme

Performance Max kampanyaları için günlük bütçe seçmeniz gerekir. Daha sonra bunun tüm ay boyunca ortalaması alınır, böylece bir gün daha fazla, diğer gün daha az harcayabilirsiniz. Ancak ay boyunca, günlük bütçenizi o aydaki gün sayısıyla çarparak harcarsınız.

Bu yüzden kampanyanıza ve dönüşüm değerinize uygun bir günlük bütçe seçin. Çok az olursa çok az dönüşüm alabilir veya hiç dönüşüm alamayabilirsiniz. Çok yüksekse kendinizi kazandığınızdan daha fazlasını harcarken bulabilirsiniz.

Bütçeyle denemeler yapmaya değer, ancak faydalı karşılaştırmalar yapabilmek için her seçeneğe birkaç hafta süre tanımalısınız.

Teklifinizi odaklamak için iki seçeneğiniz de vardır:

  • Dönüşümler, bütçeniz dahilinde mümkün olduğu kadar çok dönüşüm elde etmeyi hedefleyecektir.
  • Dönüşüm değeri, bütçeniz dahilinde daha yüksek değerli dönüşümler elde etmeyi hedefleyecektir.

Farklı dönüşüm değerlerine sahip birden fazla dönüşüm hedefiniz yoksa, Dönüşümler seçeneğini seçmelisiniz.

Müşteri kazanımı

Kampanyanın yeni müşteriler kazanmak için optimize edilip edilmeyeceğini seçebilirsiniz.

Kampanyayı mevcut müşteriler yerine yeni müşterileri hedeflemek için kullanmak istiyorsanız bu seçeneği seçin. Seçerseniz, yalnızca yeni müşterilere reklam verebilirsiniz veya mevcut müşterilere ulaşmaya devam ederken yeni müşteriler için daha yüksek bir teklif verebilirsiniz. Her iki durumda da en az 1000 mevcut müşteriden oluşan bir liste sağlamanız gerekecektir.

Bu seçeneği kullandığınızda dönüşüm sayısının muhtemelen daha düşük olacağını unutmayın. Satış hunisinin başlangıcında, bu nedenle gizlenme olasılıkları daha düşük olan soğuk potansiyel müşterilere ulaşacaksınız.

Kampanya ayarları

Belirli konum veya belirli dilleri konuşan kullanıcıları hedeflemek istiyorsanız seçimi burada yapabilirsiniz.

Erişiminizi genişletmek ve konum hariç tutma ve özel alana göre konum gibi ek seçeneklerden yararlanmak için varsayılan konumu tercih edin veya Başka bir konum girin’i seçin.

Dil seçimleri, seçtiğiniz konumlara bağlı olarak sunulacaktır.

Buradaki ayarlar aynı zamanda reklamlarınız için bir program eklemenize de olanak tanır. Müşterilerinizin ne zaman göz atacağını veya satın alacağını biliyorsanız ya da kampanyanızın yayınlanma süresini sınırlamak istiyorsanız bu kullanışlıdır.

Bittiğinde İleri’yi seçin.

Listeleme grubu oluşturun

Daha önce bir Merchant Center hesabı bağladıysanız artık bir listeleme grubu oluşturabilirsiniz. Hangi ürünlerin görüntüleneceğini seçmek için kalem sembolünü seçin.

Varlık grupları

Öğe grubunuz, reklamlarınızda kullanılacak tüm görselleri, metinleri ve videoları içerir. Temel olarak, tüm kanallarda en iyi optimizasyonu sağlamak için her kategoriden birkaç tane istersiniz.

Video eklemezseniz Google, YouTube’daki reklamlar gibi ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak video oluşturur. Video reklamlardan vazgeçemezsiniz, eğer imkanınız varsa en az bir videoyu kendiniz oluşturmanız faydalı olacaktır. Director Mix ve Canva gibi platformlar aracılığıyla basit videolar oluşturabilirsiniz.

Google, varsa diğer reklamlardaki öğeleri kopyalayarak bu bölümü doldurmayı kolaylaştırır.

Zaten bir Merchant Center hesabı bağladıysanız orada kullanılan görsellerin aynılarını yüklemeyin. Google bunları otomatik olarak reklamlarınıza çekecektir. Bunun yerine, giyilen veya kullanılan ürünlerinizin yaşam tarzı resimlerini eklemeyi düşünün.

Nihai URL, kullanıcınızın reklamı tıkladığında ulaşmasını istediğiniz yerdir; yani web sitenizdeki belirli bir sayfa.

Mevcut tüm öğeleri gözden geçirmeye ve mümkün olduğunca fazla bilgi eklemeye dikkat edin. Ne kadar çok öğe sağlarsanız, Google en başarılı kombinasyonları bulmak için o kadar iyi eşleştirme yapabilir.

Kitle sinyalleri

Kitle sinyali, Google’a ulaşmak istediğiniz kişi türünü bildirir. Kampanyanıza yüklediğiniz kitle segmentlerini, yeniden pazarlama kitlelerini, ilgi alanlarını ve demografik bilgileri içerir.

Bu isteğe bağlıdır, ancak elinizde veri varsa, Google’ın otomasyonunun doğru türdeki kullanıcıları daha hızlı hedeflemesine yardımcı olacaktır.

Hedef kitle sinyalinin yalnızca öneri olarak kullanıldığını unutmayın. Kampanyanız mutlaka bu listedeki kullanıcıları hedeflemeyecektir, ancak bilgiler Google’ın kitleniz hakkında bilgi edinmesine yardımcı olacaktır. Bu teorik olarak daha iyi sonuçların daha hızlı olması anlamına gelmelidir.

Google Ads’i zaten kullandıysanız Performance Max’in tanıdık olan bazı öğeleri olacaktır. Yeni kampanya türünün ana kaybı kontroldür, ancak yeni başlayanlar için bu iyi bir şey olabilir. Performance Max, hızlı ve kolay bir şekilde etkili reklamlar oluşturmanıza olanak tanır; ancak daha ayrıntılı bilgi, daha da iyi sonuçlar elde etmek için optimizasyon yapmanıza yardımcı olacaktır.

Domain Sorgulama