Multisearch (Çoklu Arama) Nedir, Nasıl Kullanılır? Google Lens ile Arama Dünyasını Yeniden Keşfedin

Multisearch (Çoklu Arama) Nedir, Nasıl Kullanılır? Google Lens ile Arama Dünyasını Yeniden Keşfedin
Hosting Fiyatları

Bir şeyi kameranızla yakalayarak daha fazlasını bulmanızı sağlayan, AI destekli bir görsel arama teknolojisi olan Google Lens‘i zaten duymuş olabilirsiniz. Ancak Google’ın hem görselleri hem de metinleri kullanarak arama yapmanızı sağlayan yeni bir özellik sunduğunu biliyor muydunuz? 

Eğer bilmiyorsanız, Google’ın yeni “çoklu arama” özelliğine ve bunun arama dünyası için ne anlama gelebileceğine aşağıda detaylı şekilde değineceğiz.

Google Multisearch (Çoklu Arama) Nedir?

Google multisearch yani Google çoklu arama, kullanıcıların metin ve görsellerle aynı anda arama yapmalarını sağlayan Google uygulamasının bir özelliğidir. Yapay zekadaki en son gelişmelerle desteklenen çoklu arama, kullanıcıların fotoğraflarını ve arama sorgularını birleştirerek kullanıcıların nesneler hakkında sorular sormasını sağlar.

Google Multisearch (Çoklu Arama) Nasıl Kullanılır?

Örneğin, önünüzde aramak istediğiniz bir nesne varsa ve istediğiniz şeye daha fazla açıklayıcı öğe eklemeniz gerekiyorsa, size yardımcı olması için çoklu aramayı kullanabilirsiniz.

  • Önünüzde bulunan şık bir turuncu elbisenin ekran görüntüsünü alın ve onu başka bir renkte bulmak için “yeşil” sorgusunu ekleyin.
  • Yemek takımınızın fotoğrafını çekin ve eşleşen bir masa bulmak için “sehpa” sorgusunu ekleyin.
  • Bitkinizin fotoğrafını çekin ve “bakım talimatları” sorgusunu ekleyin.

Bu örnekler, Google’ın insanları “arama kutusunun ötesine geçmeye” teşvik etmesinin başka bir yoludur ve arama şeklinin nasıl geliştiğini gösterir.

Şimdi gelelim çoklu aramanın nasıl çalıştığına…

Google uygulamasını Android veya iOS’ta açın, arama kutusunun sağ tarafındaki Google Lens kamera simgesine tıklayın. Ardından kamerayı yakındaki bir şeye doğrultun veya kameranızdaki bir fotoğrafı kullanın ya da ekranınızdaki bir şeyin resmini çekin. Ardından, sonuçları getirmek için yukarı kaydırın ve “+ Aramanıza ekleyin” düğmesine dokunun. Bu kutuda, fotoğraf sorgunuza metin ekleyebilirsiniz.

Google Çoklu Arama Kimler İçindir?

Yakın zamanda satın alma niyetinde olan tüketiciler, ne istediklerini zaten bildikleri için ürünleri daha hızlı bulmak için Google Çoklu Arama’yı kullanabilir. Tek yapmanız gereken, hem resim hem de metinle belirli bir arama yapmak ve ardından satın alma yapabileceğiniz bir e-ticaret sitesine tıklamaktır. Öte yandan Çoklu Arama, piyasada çok fazla çeşidi bulunan ürünlerde seçimleri daraltmak için de kullanabilir. Kullanıcılar, satın alma döngüsünün neresinde olduklarına bağlı olarak Çoklu Arama’dan büyük ölçüde yararlanabilir.

İnsanlar Gerçekten Çoklu Arama Kullanıyor Mu?

Sesli arama da bir zamanlar bir yenilikti, ancak giderek daha fazla insan bunu kullanmaya başladı ve dünya çapında kullanılan dijital sesli asistanların sayısının 2019’da 3,25 milyardan 2024’te 8,4 milyara çıkması bekleniyor.

Peki çoklu arama da bu kadar başarılı olacak mı?

Örneğin, çevrimiçi olarak bir giysinin görüntüsüne rastladınız ve belirli bir renkte veya belirli bir markaya ait benzer ürünleri aramak istiyorsunuz, Google çoklu arama farklı aramalar yapmak yerine sadece birkaç adımda bunu yapmanızı sağlar. 

Ancak, daha genel sorgular için çoklu aramanın ilk başta bu kadar alakalı olması pek olası değil. Gelecekte arama yapmanın tek yolunun bu olması da olası değil, ancak insanların istedikleri bir ürün hakkında başka bir renk veya tarzda ürün hakkında daha fazla bilgi bulmak veya ürünlere göz atmak için benzer örnekler bulabilir.

Çoklu arama; moda, sanat ve el sanatları, iç tasarım ve yemek gibi şeylerin yanı sıra çevrimiçi alışveriş için özellikle görsel ve yaratıcı alanlarda avantajlı olabilir. 

Google Çoklu Arama SEO’ya Nasıl Yardımcı Olur?

Yeni teknolojinin nasıl çalıştığı SEO açısından tam olarak bilinmese de, Google MUM AI modeli çoklu aramaya güç verir. MUM AI, ses, video, görüntü ve metin kullanarak karmaşık soruları yanıtlayabilen ve dilden bağımsız olarak bilgileri kullanarak yanıt verebilen güçlü bir otomatik teknolojidir.

Google, kullanıcıların birden fazla soru ve arama yapmadan tam olarak istediklerini bulabilmelerini istediği için gelecekte Google, bir son kullanıcının etkili bir şekilde aramasına izin vermek için ALT etiketlerinizin ve açıklamalarınızın mümkün olduğunca kapsamlı olmasını isteyecektir.

Bunu göz önünde bulundurarak, alakalı aramalarda çıkıp çıkmadığınızı kontrol etmek için Google Lens uygulamasını kullanmanızı öneririz. Her zaman olduğu gibi rakiplerinizin neyi ve nasıl sıraladığına bakmanız gerekir. Son olarak, web sayfalarınızın görselleri olduğundan ve Google’ın her şeyi doğru şekilde dizine eklediğinden emin olmak isteyebilirsiniz.

Ayrıca yakın tarihli bir tweet’te Google, yerel işletmelere büyük ölçüde yardımcı olacak bir “yakınımdaki” özelliğinin önümüzdeki aylarda ekleneceğini ifade etmişti. Bu, yerel sonuçları derinden etkileyecek bir gelişme olacağı için işlerini organik olarak büyütmeye çalışan yerel işletmeler için şüphesiz harika bir haberdir ve işletmelerin yerel SEO çabalarına yardımcı olabilir. Bu noktada kafe ve restoran gibi işletmeler için yerel aramayı büyük ölçüde artırabilir, insanlar bir yemek resmiyle arama yapabilir ve ardından restoranlara ve yakınımdakilere tıklayabilir. Bu noktada işletmelerin, kullanıcıların işletmelerini çoklu arama yoluyla bulmalarını sağlamak için sattıkları ürün ve hizmetlere ilişkin bol miktarda görsele sahip olduklarından emin olmaları gerekir.

Özetle diyebiliriz ki, Google çoklu arama, Google tarafından yapılan harika bir güncellemedir. Çevrenizdeki ortamın daha doğal ve sezgisel bir şekilde anlaşılmasını kolaylaştırır. İster sık online alışveriş yapan biri olun ister küçük işletme sahibi olun, bu özellik size birçok avantaj sağlayacaktır.

Artık sadece fotoğraf çekerek veya galeriden resimleri yükleyerek lokasyonları, yemek seçeneklerini ve ödevlerinizdeki soruları arayabilecek ve çeviri yapabileceksiniz.

İlgili İçerikler:

Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansı İyileştirir Mi?

Semantik Nedir? Semantik SEO Nasıl Yapılır?

Küçük İşletmeler İçin Trafik ve Satış Artıracak SEO Çalışmaları

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

WordPress SEO: WordPress SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

Yeni Bir Sitenin On Page SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

SEO Analizi Nasıl Yapılır? Yeni Başlayanlar İçin SEO Analiz Rehberi

Youtube SEO Nasıl Yapılır? Video İzlenmesini Artırmak İçin Yapılacak Optimizasyonlar

Go beyond the search box: Introducing multisearch

Google Multisearch: A New Way To Search With Text & Images

Google BARD: Google Yapay Zeka Güncellemeleri ve Search Ekosistemindeki Yeni AI Özellikleri

Domain Sorgulama