Ana sayfa » Dijital Pazarlama » MailChimp Nedir?
Dijital Pazarlama

MailChimp Nedir?

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating

Günümüzün pazarlama araçları düşünüldüğünde, en yaygın olarak kullanılan ve en etkili olanı e-posta pazarlama yöntemidir.

Şirketler ve hatta küçük işletmeler, e-posta pazarlama yöntemini kullanarak daha geniş ve küresel kitlelere ulaşarak gelirlerini arttırabilir ve hedeflerini gerçekleştirebilir.

Rocket Science Group’un bir ürünü olarak 2001 yılında faaliyetlere başlayan ve günümüzde 20 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan MailChimp, kendi e-posta tasarımlarınızı oluşturabileceğiniz ve belirlediğiniz hedef kitleye gönderebileceğiniz bir e-mail pazarlama servisidir.

Kuruluşundan 2009 yılına kadar sadece ücretli olarak hizmet veren MailChimp, 2009 yılında aldığı karardan sonra ücretli paketinin yanına temel özelliklerin sunulduğu ücretsiz bir paket eklemiştir. Bu karardan sonra kullanıcı sayısı 1 yıl içerisinde 5 kat artarak dünyada en çok kullanılan e-posta servislerinden biri haline gelmiştir.

E-posta pazarlama stratejisi doğru oluşturularak hayata geçirildiğinde büyük avantajlar sağlayarak, büyümek isteyen şirketler için bir kırılma noktası olabildiği gibi yanlış şekilde yapılması, şirketin itibarına aynı ölçüde zarar verebilir.

Bu yazımızda size günümüzde büyük rağbet gören e-posta pazarlama yazılımlarından biri olan MailChimp’in ne olduğunu, nasıl kullandığını ve kimlerin kullanması gerektiği gibi sık sorulan tüm soruların cevabını vereceğiz.

Bir blog ya da e-ticaret sitesi sahibiyseniz yazımızı okuyarak MailChimp üzerinden e-mail pazarlama konusunda bilgi sahibi olabilir ve kendi mail pazarlama sürecinizi yönetebilirsiniz.

e-posta pazarlaması nedir

E-mail Marketing Nedir?

Firmanıza ya da size ait, yasalara uygun bir şekilde e-mail adreslerine toplu şekilde, tanıtım amaçlı e-posta gönderilmesine mailing denir.

Ancak gönderilen bazı kampanyalar gelen kutusu yerine spam ya da gereksiz kutusuna düşebilir. Bu durumda potansiyel müşterilerimiz ile olan ilişkilerimizi geliştirmek için kullanılan e-posta yöntemine e-mail pazarlama denir.

E-mail pazarlama ile sahip olduğunuz kitleye güncellemeler hakkında bilgi verebilir, yeni ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını gerçekleştirerek tavsiye ya da özel teklifler sunabilirsiniz.

MailChimp’in Özellikleri Nelerdir?

Kullanıcı dostu arayüze sahip MailChimp, daha önce herhangi bir e-posta pazarlama aracı kullanmamış olan kişiler için de basit ve pratik bir kullanım vadediyor. MailChimp ile çalışmaya başlamak çok kolay. Yapmanız gereken tek şey şablon seçimi yapmak. Önceden oluşturulan şablonlar arasından seçim yapabileceğiniz gibi kendi şablonunuzu da oluşturabilirsiniz.

MailChimp yazılımını kullanarak e-posta listeleri, e-posta bültenleri oluşturabilir, listeleri içe aktarabilirsiniz. MailChimp sayesinde tek seferde 1.000 kişiye mail gönderebileceğiniz gibi detaylı raporlar sayesinde e-postaların okunup okunmadığını, spam şikayeti yapılıp yapılmadığını, kimlerin hangi bağlantılara tıkladığını da kontrol edebilirsiniz.

Tüm bu özellikler dışında MailChimp kullanırken kullanıcılarınızı çeşitli kriterlere göre sınıflandırabileceğiniz gibi, otomatik ve zamanlanmış e-postalar da göndermeniz mümkün.

MailChimp’i Kimler Kullanmalıdır?

Tüm web sitesi yöneticileri site içeriklerinin tanıtımını yaparak bu sayede daha çok internet kullanıcısına düşük maliyet ve en iyi imkanı sunan servisleri kullanarak ulaşmak ister. Bu açıdan bakıldığında en az maliyet ile maksimum fayda sağlayan bir program olan MailChimp, blog sahipleri, web sitesi yöneticileri, dijital pazarlama konusunda uzman olanlar, benzer dijital sektör alanında çalışma yapan her kullanıcı tarafından kullanılabilir.

MailChimp’e Nasıl Üye Olunur?

İlk adım olarak, ücretsiz bir MailChimp hesabı açmalısınız. Bunun için MailChimp’in internet sitesine girdiğinizde sağ üst köşede bulunan ‘Sign Up Free’ yani ‘Ücretsiz Kaydol’ butonuna tıklamanız yeterlidir.

mailchimp üyelik oluşturma ekranı

Karşınıza çıkan sayfada hesap oluşturmanız için gerekli olan bir e-posta adresi, kullanıcı adı ve şifre istenir. İstenen bilgileri girdikten sonra ‘Get Started!’ butonuna tıklayın.

mailchimp üyelik bilgileri giriş ekranı

Kayıt işleminiz gerçekleştikten sonra MailChimp, gerçek kişi olup olmadığınızı anlayabilmek için bir onay e-postası gönderecektir. Onay e-postanızdaki bağlantıya tıkladıktan sonra kişisel bazı bilgilerinizi girmeniz gerekecek. Bu bilgileri sağladığınızda genel bir bakış sağlayabileceğiniz Kampanyalar, Listeler ve Raporlar’dan oluşan MailChimp ana sayfası önünüze gelecek. Bu sayfada en son kampanyanızın istatistiklerinden, her gün e-posta listenize kaç kişinin abone olduğunu gösteren tabloları görebilirsiniz.

MailChimp Üyelik Paketleri

E-mail pazarlama, toplu mail gönderme gibi pratik kullanım özelliklerine sahip MailChimp kullanıcılarına ücretli ve ücretsiz olmak üzere 4 farklı paket sunuyor. 2.000 kullanıcı kaydı ve aylık 12.000 e-mail gönderim imkanı sunan ücretsiz paketi seçebileceğiniz gibi aylık fiyatı 10$ ile 300$ arasında değişen ücretli servis paketlerinden de ihtiyacınıza uygun olanı seçebilirsiniz.

mailchimp paket seçenekleri

Artıları ve Eksileri ile MailChimp

E-posta pazarlama aracı olarak kullanabileceğiniz MailChimp kullanıcılarına sayısız avantaj sağlarken, bazı problemlerin oluşmasına da neden olabilir.

MailChimp’in Avantajları

  • Yeni kurulan bir e-posta pazarlama servisi kullanmak her zaman risklidir.  Sektörel olarak deneyimli olan MailChimp,  yılların verdiği deneyim ve ürettiği başarılı çözümler ile size fayda sağlar.
  • Özelleştirilmiş ve basit bir arayüze sahip MailChimp ile daha önce hiç e-posta pazarlama platformu kullanmamış olsanız bile, öğrenme ve kullanma konusunda sorun yaşamazsınız. E-posta oluşturma, resim ekleme gibi özellikleri kolaylaştıran sürükle bırak özelliği, bu e-posta aracını çok daha kullanışlı hale getirir.
  • Dijital pazarlama çalışmalarınızın başarısında önemli bir rolü olan bir diğer konu ise e-posta pazarlama metriklerini izlemektir. MailChimp sayesinde detaylı analiz yapabilir, e-postalarınızı kaç abonenin açtığı, en çok hangi bağlantılara tıklandı gibi sorularınız için ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.
  • E-posta pazarlamaya yeni başlıyorsanız ya da fazla e-posta aboneniz yoksa yüksek abonelik ücretleri ödemeniz saçma olacağından, ücretli paketler dışında ücretsiz sürümü de bulunan MailChimp sayesinde aracı deneyimleme fırsatınız olur.
  • Kampanyalarınızı Facebook, Twitter gibi sosyal platformlardan paylaşma seçeneği sunar.
  • MailChimp’in e-posta düzenleyicisi masaüstü ve mobil dahil olmak üzere tüm cihazlarla uyumlu şablonlar ve tasarımlar sunar.

MailChimp’in Avantajları

  • E-posta pazarlama yöntemiyle çok geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz. Bunlardan bazıları geri dönüş yaparken bazıları ise bu mailleri spam olarak şikayet etmektedir. MailChimp, önceden bildirimde bulunmaksızın hesabınızı askıya alma veya iptal etme hakkını saklı tutmaktadır. Bu nedenle hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemeli ve oluşabilecek tüm riskleri minimum seviyeye indirmelisiniz.
  • MailChimp, 2.000 abone ve 12.000 e-postaya kadar ücretsizdir ancak servisi kullanırken mail gönderim sınırını aşarsanız, hizmet için belirli bir ücret ödemeniz gerekmektedir.

MailChimp Mobil

Google Play ve App Store’dan MailChimp uygulamasını ücretsiz bir şekilde indirerek Android veya IOS işletim sistemine sahip telefon ve tablet gibi akıllı cihazlarınızdan e-posta kampanyalarınızı yönetebilirsiniz.

Şunu da belirtmekte fayda var ki, MailChimp’in mobil versiyonunu kullanabilmek için Android işletim sistemine sahip cihazlar en az Android 4.4 sürümüne sahip olmalıdır. Aynı şekilde IOS işletim sistemine sahip cihazlar ise IOS 10.0 sürümünü bulundurmadığı sürece MailChimp uygulaması ne yazık ki kullanılamıyor.

4 Adımda E-posta Pazarlaması

MailChimp kullanabilmeniz için ilk olarak bir hesap açmanız gerekmektedir. Bu konudan yazımızın başında bahsetmiştik. Unutmayın ki, oluşturduğunuz hesapta istenilen verileri ne kadar doldurursanız sizin için o kadar faydalı olacaktır.

Elektronik liste oluşturma aşaması 2.aşama olarak ifade edilebilir. Hesabınızı oluşturduktan sonra e-posta adreslerini ekleyeceğiniz bir e-posta listesi oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz listeye en fazla 2.000 kişi ekleyebileceğinizi unutmamalısınız.

Listenizi oluşturduktan sonra tema seçmelisiniz. MailChimp içerisinde yer alan ve ücretsiz olan hazır tema şablonlarından bir tanesini seçebileceğiniz gibi üzerinde değişiklikler de yapabilirsiniz.

Son olarak belirlediğiniz temayı ve gönderilen mail listesini seçerek bir e-posta kampanyası oluşturuyorsunuz. Bu şekilde gönderimi gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

Bu yazımızda MailChimp nedir, artıları-eksileri nelerdir, kimler kullanmalıdır, hangi alanlarda kullanılmalıdır gibi sorularınızın yanıtlarını vermeye çalıştık.

Bir e-mail pazarlama servisinde olması gereken kullanım kolaylığı, ayrıntılı rapor ve analiz gibi birçok özelliğe sahip MailChimp oldukça başarılı pazarlama kampanyaları oluşturmanızı sağlayabilir.

Pazarını büyütmek isteyen küçük işletmeler için uygun bir tercih olan MailChimp ile ilgili unutulmaması gereken bir diğer husus ise e posta listenizi oluşturmak için en iyi zamanın işletmenizin/sitenizin kurulduğu zaman olmasıdır.

Domain Sorgulama