Looker Studio Nedir? Dinamik Raporlar ile Veri Görselleştirme Platformu

Looker Studio Nedir? Dinamik Raporlar ile Veri Görselleştirme Platformu
Hosting Fiyatları

11 Ekim’de Google Next 2022 Virtual User Conference sırasında Google BI Ürün Yönetimi Kıdemli Direktörü Kate Wright, tüm Google Cloud BI ürünlerinin artık Looker olarak yeniden markalandığını duyurdu. Bu değişiklikle birlikte Google Data Studio, Looker Studio oldu. 

Peki Looker Studio tam olarak ne anlama geliyor?

Looker Studio Nedir?

Daha önce Google Data Studio olarak adlandırılan Looker Studio, işletmeler ve pazarlama ajansları için bir veri görselleştirme platformudur. Looker Studio’yu verilerinizi birden fazla kaynakta birleştirmek, raporlar ve gösterge panoları oluşturmak ve daha iyi karar vermek için hızlı içgörülere erişmek için kullanabilirsiniz. 

Data Studio BI çözümleri ile, geçici raporlar oluşturmanıza ve görselleştirmeler aracılığıyla iş verilerinizi hızlı bir şekilde analiz etmenize yardımcı olmak için 500’den fazla veri setine erişebilirsiniz. Böylece, kuruluşunuz için veri açısından zengin içgörüler elde edebilirsiniz.

Looker Studio Tarafından Sunulan Özellikler

Aşağıdaki listede Looker Studio tarafından sunulan bazı önemli özellikleri bulabilirsiniz:

1. Sürükle ve Bırak Özellikleri

Looker Studio’nun kullanımını kolaylaştırmak için Google, rapor düzenleyicisinde nesneleri sürükleyip bırakabilmenizi sağlar. Ayrıca, tuval ile çizimler oluşturma özelliğine sahiptir ve özellik panellerini özelleştirmenize izin verir.

2. Rapor Şablonları

Looker Studio çok sayıda rapor şablonuna sahiptir. Ayrıca, verilerinizi istediğiniz şekilde sunmak için şablon tasarımını her zaman özelleştirebilirsiniz.

3. Rapor Gömme

Raporunuzu HTML kullanarak gömme yoluyla herhangi bir web sayfasına veya intranete dahil edebilirsiniz.

4. Looker Studio API

Looker Studio API’sini kullanarak kolayca bir uygulama kurabilirsiniz. API ile Cloud Identity kuruluşları ve Google Workspace, Looker Studio varlıklarının geçişini otomatikleştirebilir.

5. Veri Bağlayıcıları

Looker Studio, raporları verilere bağlayan ”connectors (bağlayıcılar)” sahiptir. Bu bağlayıcılar ile verilere kolayca erişebilir ve bunları kullanabilirsiniz.

6. İşbirliğine Dayalı Düzenleme ve Paylaşım

Diğer Google araçları gibi Looker Studio da gerçek zamanlı işbirliğine dayalı düzenlemeyi destekleyerek birden fazla ekip üyesinin raporlar üzerinde aynı anda çalışmasını kolaylaştırır. Raporunuz tamamlandığında, güvenli ve paylaşılabilir bir bağlantı aracılığıyla paydaşlarınızla paylaşabilir veya doğrudan web sitenize yerleştirme yapabilirsiniz.

Google Looker Studio Avantajları 

Aşağıdaki listede Google Looker Studio’nun bazı önemli avantajlarını bulabilirsiniz:

1. Tutarlılık

Rapor tutarlılığı, her BI deneyiminin mükemmel olması için çok önemlidir. Looker’ın semantik modelleme hizmeti sayesinde, bilinçli kararlar almak için kullanabileceğiniz doğru veriler sağlayan güvenilir metriklere erişebilirsiniz.

Ayrıca, Looker Studio’daki değişiklikleriniz, verilerinizin merkezi olarak tek bir Git, sürüm kontrollü modelde tanımlandığı Looker modeline geri yayılmaz. Böylece, tüm iş zekası ihtiyaçlarınız için veri tazeliğini ve güvenilirliğini garanti eder.

2. Akıllı operasyonel iş akışları

Looker Studio, entegre içgörülerle iş akışlarınızı basitleştirerek raporlarınızı ihtiyaç duyulan her yerde ve her zaman erişilebilir hale getirir. Kullanıcılar artık uygulama değiştirmeden verileri üzerinde işlem yapabilir. Üstelik Looker’ın Google Data Studio’ya entegrasyonu Amazon Redshift, Snowflake ve Microsoft SQL Server gibi tüm bulut veri yönetim sistemlerini desteklemeye devam etmektedir.

3. Daha iyi kullanıcı deneyimi

İş zekası ve veri analizi araçlarını tek bir platform altında birleştirmek, muhtemelen daha da iyi kullanıcı deneyimleri için kolaylık sağlayan en güzel özelliklerden biridir. 

4. Artan kurumsal yetenekler

Looker’ın yeteneklerini platforma taşıyan Looker Studio, kurumların iş zekası ve analitik taleplerini benzersiz bir şekilde karşılayan gelişmiş yeteneklere erişmelerini sağlar. Yönetilen ve kendi kendine sunulan verileri bir araya getirdiğinizde, işletmeler verileri üzerindeki kontrollerini korur.

5. Geliştirilmiş iletişim ve işbirliği

Google Chat ve boşluklarla entegrasyon, veri içgörülerini başkalarına iletmeyi kolaylaştırır. Bu entegrasyon, ekipler içinde bilinçli kararlar alınmasını sağlamak için veri odaklı işbirliği ve iletişimi teşvik eder.

Google Looker Studio Dezavantajları 

Aşağıdaki listede Google Looker Studio’nun bazı dezavantajlarını bulabilirsiniz:

1. Şeffaf Fiyatlandırma Eksikliği

Temel sürümü ücretsizdir. Bununla birlikte, ücretli bir sürümü de vardır: Looker Studio Pro.

Looker Studio Pro, kurumsal düzeyde özellikler arayanlara yöneliktir. Daha büyük ekipler ve kuruluşların yanı sıra kapsamlı işbirliği ve raporlama ihtiyaçları olanlar için iyi bir seçim olabilir.

Google şu anda profesyonel sürüm için herhangi bir fiyat bilgisi sunmuyor, bu nedenle önce bir satış temsilcisiyle iletişime geçmeden ne kadar ödemeyi bekleyebileceğinizi bilmek zordur.

2. Looker Eklenti Entegrasyonları Ayrı Ayrı Fiyatlandırılır

Bazı ücretsiz entegrasyonlar sunsalar da, bazılarını yalnızca ödeme yaparsanız kullanabilirsiniz. Eklenti entegrasyon fiyatları sağlayıcıya bağlı olarak önemli ölçüde değişir.

Sadece bir veya iki tanesine ihtiyacınız varsa, fiyat muhtemelen uygun gelecektir. Ancak, birden fazla entegrasyon eklentisine ihtiyacınız varsa, size hiçbir maliyeti olmaması gereken bir araç için ayda birkaç yüz dolar harcayabilirsiniz.

3. Limitli Müşteri Desteği

Ücretsiz bir Looker Studio kullanıcısıysanız, destek kaynaklarınız oldukça sınırlıdır (tavsiye sunabilecek çok sayıda çevrimiçi kılavuz ve topluluk olmasına rağmen).

Looker Studio Pro kullanıcıları Google Cloud Müşteri Hizmetleri destek hizmetlerine erişebilir, bu da ihtiyaç duydukları yardımı almalarını kolaylaştırır. Ancak bazı kullanıcılar, zamana duyarlı projeler üzerinde çalışırken sorun yaratabilecek uzun bekleme sürelerinden şikayetçidir.

4. Daha Büyük Kuruluşlar İçin Zorlayıcı Olabilir

Büyük kuruluşlar Looker Studio’nun ücretsiz sürümüyle idare etmekte zorlanabilir. Ücretli sürüme yükseltmek gerekebilir ve bu yükseltmenin maliyeti tüm işletmeler için uygun olmayabilir.

5. Gecikme Sorunları

Bazı kullanıcılar Looker Studio’nun özellikle büyük projeler üzerinde çalışırken zaman zaman gecikme yaşadığını belirtmektedir.

Google Looker Studio İle Neler Yapılabilir?

Looker Studio büyük miktarda veriyi işleyebilir ve ilgi çekici grafikler üretebilir, ancak iyi hazırlanmış bir grafik hem doğru veri hem de uygun bir grafik türü gerektirir. Doğru olmayan veriler, nasıl gösterirseniz gösterin gerçeği gösteren bir grafik oluşturmaz ve iyi veriler kötü seçilmiş bir grafik türüne yerleştirildiğinde insanların kafasını karıştırabilir.

Çoğu insan için bir görsel, ham verilerin ifade edemediği bir şekilde anlam ifade eder. Örneğin bir işletmede satışları, maliyetleri veya anket verilerini analiz etmek için kullanabilirsiniz. Bir web sitesi yöneticisi Looker Studio’yu site ziyaretçilerinin davranışlarını, satın alma modellerini veya reklam performansını anlamaya yardımcı olması için kullanabilir. Bir sosyal medya yöneticisi Looker Studio’yu erişim, etkileşim veya dönüşümleri göstermek için kullanabilir.

Anlamlı bir grafikte görüntülenen güvenilir verilerle Looker Studio işleri daha da ileri götürür ve etkileşimli kontrollerin yanı sıra birkaç farklı paylaşım yöntemi sunar. Kontroller, insanların çeşitli grafik içeriklerini değiştirmesine olanak tanır; böylece bir görüntüleyici belirli alanları filtreleyebilir veya seçilen bir tarih aralığındaki verileri görüntülemek için grafiği daraltabilir. Looker Studio raporları üzerinde tıpkı bir Google Sheet’te olduğu gibi işbirliği yapabilmenin yanı sıra raporları düzenli olarak kişilere e-posta ile gönderilecek şekilde de planlayabilirsiniz.

Google Looker Studio Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Bir hesap oluşturmak için https://lookerstudio.google.com/ adresine gidin ve “Use it for free – Ücretsiz kullan” seçeneğine tıklayın. Data Studio oturum açmak için Google Hesabınızı kullanacaktır.

Kaydolduktan veya giriş yaptıktan sonra, aşağıdaki ekranla karşılaşırsınız.

Şimdilik, sol üstteki “Oluştur” butonuna veya ortadaki şablonlar listesinden “Boş Rapor “a tıklayarak boş bir raporla başlayabilirsiniz.

Looker Studio’da Analytics Verilerini Görselleştirme

1.  lookerstudio.google.com adresine gidin.

2. “Blank Report (Boş Rapor)”u seçin.

3. Connect the Data Source (Veri Kaynağını Bağlayın)

  • Google Analytics’i seçin.
  • Google Analytics hesabınızı ve özelliğinizi (GA4) seçin ve “Add (Ekle)”ye tıklayın.

4. Raporunuza öğeler eklemek için “Add (Ekle)”ye tıklayın.

Bu sekmede, raporunuza dahil edebileceğiniz tablolar, grafikler, puan kartları, şekiller, metinler, resimler ve daha fazlası gibi tüm öğeleri bulabilirsiniz.

5. Öğelerinizi özelleştirin.

SEO Raporlarını Looker Studio ile Oluşturun

Looker Studio size 23 farklı “Bağlayıcıya” (Google tarafından oluşturulmuş ve desteklenen) erişim sağlar. Bunlar arasında Google Analytics, Google Search Console, Google Sheets ve Google Ads yer alır.

Ayrıca Google’ın önde gelen web yöneticisi aracı olan Google Search Console, SEO kampanyanızın teknik yönünü yönetmek için tüm verilerinizi çekmenize olanak tanır.

Google Analytics, kampanyanızın büyümesini ölçmek ve hemen çıkma oranı ve bekleme süresi gibi önemli ölçümleri almak için Google araç paketinde sahip olunması gereken bir diğer araçtır.

Google ayrıca gerçek zamanlı SEO raporlamasından yararlanmak için 833 “İş Ortağı Bağlayıcısı” sunar. Örneğin, web sitenizin SEO sağlığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için Ahrefs site denetim aracını ekleyebilirsiniz ya da kampanyanıza arama terimleri eklemek için bir anahtar kelime araştırma aracı olan Semrush’a bir veri kaynağı oluşturabilirsiniz. Semrush’ı rekabet ortamınızı ölçmek ve SERP’lerde rakiplerinizi geçmenin yollarını bulmak için de kullanabilirsiniz.

Bu veri kaynaklarını birbirine bağlamak, SEO ekibiniz için tek bir doğruluk kaynağı oluşturmak üzere tüm önemli verilerinizi tek bir yerde toplar.

SEO Raporlarını Looker Studio ile Oluşturun

Dijital Pazarlama Raporlarını Looker Studio ile Oluşturun

Google Looker Studio’yu nasıl kullanacağınıza dair genel bir bakış arıyorsanız, sıfırdan bir dijital pazarlama raporu oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Bir şablon seçin.
  • Veri kaynaklarınızı bağlayın.
  • Metriklerinizi seçin.
  • Renkler, filtreler, veri parametreleri ile raporu gerektiği gibi özelleştirin.
  • Ana noktaların özetini içeren bir kapak sayfası oluşturun.
  • Raporu ekleyerek, indirerek veya bir e-posta gönderimi planlayarak paylaşın.

Pazarlama için Google Looker Studio’yu kullanmak, bir sonraki önceliklerinizi şekillendirebileceğiniz profesyonel ve özel raporlar oluşturmayı kolaylaştırır. Her iki durumda da, bir pazarlama ekibinin kullanması gereken en önemli araçlardan biridir.

Looker Studio Ortamına Veri Kaynağı Eklemek

Google, verilerinizi çok çeşitli kaynaklardan doğrudan içe aktarmanıza olanak tanıyan çeşitli bağlayıcılar sunar. Google paketindeki verilere (Google Analytics veya Google Ads gibi) erişmenizi sağlayan Google bağlayıcılarının yanı sıra iş ortağı bağlayıcıları da Facebook, Microsoft ve Mailchimp gibi çeşitli popüler araçlardan veri aktarımına olanak tanır.

Looker Studio ve Google’ın kendi konektörlerinin kullanımı ücretsizken, birçok iş ortağı konektörünün kullanımı için aylık ödeme yapılması gerekir. Bazı bağlayıcılar aynı anda birden fazla veri kaynağına ulaşmanızı sağlar, bu nedenle ücretsiz olarak erişemediğiniz verileri sunmanız gerekiyorsa, bunu araştırmaya veya kendi bağlayıcılarınızı oluşturmayı düşünmeye değer olabilir.

Bağlayıcınızı seçtikten sonra Google sizden bağlantıyı yetkilendirmenizi isteyecektir. Bunu yaptıktan ve kullandığınız bağlayıcıya özgü ek talimatları izledikten sonra Looker Studio, verileri kontrol panelinizdeki grafiklerde kullanmak için erişime sahip olacaktır.

Looker Studio Ortamına Veri Kaynağı Eklemek

Boş bir rapor kullanıyorsanız otomatik olarak veri eklemeniz istenecektir. Bir şablon seçtiyseniz ”Use my own data (Kendi verilerimi kullan)” butonuna tıklayın. Bu, rapor sayfasına eklenen verileri getirecektir. Sayfada ”Connect to data (Verilere bağlan)” ve ”My data sources (Veri kaynaklarım)” olmak üzere iki sekme bulunur. Connect to data, yeni bir veri kaynağı oluşturmak içindir ve My data sources, mevcut bir veri kaynağını eklemenizi sağlar.

”Connect to data” sekmesinde 24 Google Bağlayıcısı vardır; bunlar Looker Studio tarafından oluşturulan ve desteklenen bağlayıcılardır, ayrıca raporlarınıza daha da fazla veri eklemeyi kolaylaştıran 685 ortak bağlayıcı vardır. Bunlara Instagram Insights, Twitter Insights, HubSpot, Mailchimp, Semrush vb. bağlayıcılar da dahildir. Ancak, bu üçüncü taraf bağlayıcıların ücretsiz olmadığını lütfen unutmayın.

Hazır Şablonlar veya Sıfırdan Şablon Oluşturmak

Looker Studio’da rapor oluşturmanın ikinci yolu, Şablon Galerisi’ni kullanmaktır.

Burada, rapor oluşturma sürecini hızlandırmak için önceden oluşturulmuş şablonlara erişebilirsiniz. Şablon galerisinde ihtiyaçlarınıza uygun raporlar bulabilirsiniz. Birini seçtikten sonra diğer işlemleri yapmak oldukça kolaydır.

Şablonların nasıl çalıştığını göstermek için Acme Marketing şablonunu seçtiğinizi varsayalım.

Bu gösterge panosunun amacı, GA4 hesabınızı kullanarak web sitenizin faaliyetlerine hızlı bir genel bakışa sahip olmanızdır. İhtiyacınız olan şey buysa, bu rapor yeterli olacaktır.

  • Gösterge tablosunu kendi verilerinizle görmek için Use my own data (Kendi verilerimi kullan) seçeneğine tıklayın. Buradan GA4 mülkünüzü seçin ve ardından (Add’e Ekle) tıklayın.
  • Herhangi bir gösterge tablosu şablonunu beğendiyseniz, ancak değiştirmek istiyorsanız Edit and share’a (Düzenle ve paylaş) tıklayın.
  • Tekrar, Add to Report’a (Rapora Ekle) tıklayın.
  • Birkaç saniye bekleyin. Şimdi, Acme pazarlama şablonu gösterge tablosunun bir kopyasına sahipsiniz. Burada grafikleri kaldırabilir, renkleri değiştirebilir veya herhangi bir değişiklik uygulayabilirsiniz.
  • Şablon listesine erişmek için lookerstudio.google.com/gallery adresine gidin.
  • Artık Looker Studio rapor galerisine erişimimiz var ve çok sayıda gösterge tablosunu ve raporu doğrudan kullanabilirsiniz.

Looker Studio topluluğundaki kişiler tarafından oluşturulan şablonlar için Community (Topluluk) bölümüne göz atabilirsiniz.

Domain Sorgulama