Blog » Hosting.com.tr » Linkedin Nedir, Etkili Linkedin Hesabı Nasıl Oluşturulmalı ve Optimize Edilmelidir?
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

Linkedin Nedir, Etkili Linkedin Hesabı Nasıl Oluşturulmalı ve Optimize Edilmelidir?

Hosting Fiyatları

LinkedIn, profesyonellerin bağlantı kurmasına, içerik paylaşmasına, birbirleri ile iletişime geçmesine ve en önemlisi de iş veren ve iş arayanların doğru işi ve çalışanı bulmasına yarayan profesyonel bir sosyal ağdır. Günümüzün en popüler sosyal ağlarından biri olmasına rağmen, hala pek çok kişi LinkedIn’i ne için kullanılması gerektiği veya bu platformdan nasıl yararlanabileceği hakkında hiçbir fikre sahip değil. 

İşte bu yüzden bugün, LinkedIn’in ne olduğuna, ne işe yaradığına, Linkedin hesabınızı nasıl oluşturmanız ve optimize etmeniz gerektiğine değineceğiz.

LinkedIn Nedir?

 LinkedIn, profesyonellerin bağlantı kurmasına, içerik paylaşmasına, birbirleri ile iletişime geçmesine ve en önemlisi de iş veren ve iş arayanların doğru işi ve çalışanı bulmasına yarayan profesyonel bir sosyal ağdır. 

İster büyük bir şirkette yönetici olun ister küçük bir yerel mağaza işleten bir işletme sahibi isterseniz yeni mezun olduktan sonra ilk işini arayan bir üniversite öğrencisi olun farketmez, LinkedIn profesyonel hayatına devam etmek isteyen herkes için en iyi sosyal medya ağıdır. Bu yüzden özellikle kariyerlerini büyütmek ve diğer profesyonellerle bağlantı kurmak için yeni fırsatlar arayanların asla es geçmemesi gereken bir platformdur.

LinkedIn’i, gittiğiniz bir etkinlikte, diğer profesyonellerle yüz yüze tanıştığınız, yaptığınız şey hakkında biraz konuştuğunuz ve kartvizit alışverişinde bulunduğunuz geleneksel bir network oluşturma ortamı gibi düşünebilirsiniz.

Facebook’a benzer şekilde LinkedIn’de de, diğer profesyonelleri ‘bağlantılar’ olarak ekleyerek onlarla bir bağlantı kurarsınız. Özel mesaj (veya mevcut iletişim bilgileri) yoluyla insanlarla sohbet edebilir ve tüm profesyonel deneyiminizi ve başarılarınızı, diğer kullanıcılara göstermek için profilinizi düzenleyebilirsiniz. LinkedIn, kullanımı ve geniş özellikleri açısından Facebook’a çok benzer.

LinkedIn’in Ana Özellikleri Nelerdir?

LinkedIn sunduğu temel özelliklerden bazılarına ve profesyoneller tarafından kullanılmak üzere nasıl tasarlandıklarına aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.

1. Ana Sayfa

LinkedIn’de oturum açtıktan sonra, ana sayfa akışında, takip ettiğiniz diğer profesyonelleri ve takip ettiğiniz şirket sayfalarıyla ilgili en son gönderileri görebilirsiniz.

2. Profil

Profiliniz; adınızı, fotoğrafınızı, konumunuzu, mesleğinizi ve daha fazlasını göstermenize yarar. Profil alanında; kısa bir özet, iş deneyimi, eğitim, geleneksel bir özgeçmiş oluşturma vb. özelleştirmeler yapabilirsiniz.

3. Ağım

Burada, şu anda LinkedIn’de bağlantılı olduğunuz tüm profesyonellerin bir listesini bulacaksınız. Farenizi üst menüdeki bu seçeneğin üzerine getirirseniz, kişi eklemenize, tanıyor olabileceğiniz kişileri bulmanıza ve mezun olduğunuz okuldan kişiler bulmanıza olanak tanıyan bir dizi başka seçeneği de görebilirsiniz.

4. İş İlanları

İşverenler tarafından her gün LinkedIn’de birçok iş ilanı yayınlanır ve LinkedIn, konumunuz ve size daha uygun iş ilanları görüntülemeniz için bilgilerinize dayalı olarak size belirli işler önerir.

5. İlgi Alanları

Profesyonellerle bağlantılarınıza ek olarak, LinkedIn’de de belirli ilgi alanlarını takip edebilirsiniz. Bunlar arasında şirket sayfaları, konuma veya ilgi alanına göre gruplar, SlideShare ve eğitim amaçlı LinkedIn Lynda platformu bulunur.

6. Arama çubuğu

LinkedIn, sonuçlarınızı birkaç farklı özelleştirilebilir alana göre filtrelemenize izin veren güçlü bir arama özelliğine sahiptir. Belirli uzmanları, şirketleri, işleri ve daha fazlasını bulmak için arama çubuğunun yanındaki “Gelişmiş” i bölümünü tıklamanız yeterlidir.

7. Mesajlar

Başka bir profesyonelle sohbet başlatmak istediğinizde, bunu LinkedIn aracılığıyla özel bir mesaj göndererek yapabilirsiniz. Ayrıca ekler ekleyebilir ve fotoğrafları da dahil edebilirsiniz.

8. Bildirimler

Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi, LinkedIn de birileri tarafından onaylandığınızı, bir şeye katılmaya davet edildiğinizi veya ilginizi çekebilecek bir gönderiye göz atmaktan hoşlandığınızı bilmenizi sağlayan bir bildirim özelliğine sahiptir.

9. Bekleyen Davetler

Diğer profesyoneller sizi LinkedIn’de bağlantı kurmaya davet ettiğinde, onaylamanız gereken bir davetiye alırsınız.

Bunlar, LinkedIn’e girip temel bir hesaba kaydolduğunuzda ilk fark edeceğiniz ana özelliklerdir, ancak platformu kendiniz keşfederek daha ayrıntılı özelliklerden bazılarına daha derinlemesine ulaşabilirsiniz.

Kullanıcıların iş ilanı vermesine, yetenek çözümlerinden yararlanmasına, platformda reklam vermesine ve LinkedIn’deki sosyal satışları içerecek şekilde satış stratejinizi genişletmesine olanak tanıyan LinkedIn Business Services’i ve Premium hesap yükseltmelerini de deneyebilirsiniz.

LinkedIn Bireysel Olarak Ne İçin Kullanılır?

Artık LinkedIn‘in ne olduğunu, size neler sunduğunu ve bu platformu ne tür insanların kullandığını biliyorsunuz. Fakat bu temel bilgiler muhtemelen size LinkedIn’i nasıl kullanmaya başlayacağınıza dair belirli bir fikir vermez. 

LinkedIn’i ile ilgili daha iyi fikir edinmeniz için işte size bazı ipuçları:

1. Eski meslektaşlarınızla tekrar iletişime geçin

Ağım bölümünü eski meslektaşlarınızı, öğretmenlerinizi, birlikte okula gittiğiniz kişileri ve profesyonel ağınızda bulunmaya değer olduğunu düşündüğünüz diğer kişileri bulmak için kullanabilirsiniz. Kişilerinizi LinkedIn ile senkronize etmek için e-posta’nızı girebilir ve kişilerinizi bu şekilde bulmayı deneyebilirsiniz.

2. Profilinizi özgeçmişiniz olarak kullanın

LinkedIn profiliniz temelde daha eksiksiz (ve etkileşimli) bir özgeçmişi temsil eder. İş başvurusunda bulunduğunuzda LinkedIn profilinizi, bir e-posta’ya veya ön yazınıza bir bağlantı olarak ekleyebilirsiniz. İş ilanlarına başvurmanıza izin veren bazı web siteleri, tüm bilgilerinizi içe aktarmak için LinkedIn profilinize bağlanmanıza izin verecektir.

3. Kendinize uygun iş ilanlarını bulun ve bunlara başvurun

LinkedIn çevrimiçi iş ilanları aramak için en iyi platformlardan biridir. LinkedIn’den her zaman ilginizi çekebilecek iş ilanları hakkında öneriler alırsınız, ancak belirli pozisyonları aramak için arama çubuğunu da kullanabilirsiniz.

4. Yeni profesyoneller bulun ve onlarla bağlantı kurun

Eski meslektaşlarınızla tekrar iletişime geçmek ve mevcut iş yerinizdeki, LinkedIn de bulunabilecek herkesle bağlantı kurmak harika bir fikirdir.  Ancak daha da önemlisi, yerel veya uluslararası olarak iletişime geçebileceğiniz yeni profesyonelleri keşfetme fırsatına sahip olmanızdır.

5. İlgili gruplara katılın

LinkedIn’de yeni profesyonellerle tanışmanın en iyi yolu, ilgi alanlarınıza veya mevcut mesleğinize göre gruplara katılmaktır. Bu sayede diğer grup üyeleri sizin paylaştığınız içerikleri beğenebilir ve sizinle bağlantı kurmak isteyebilir.

6. Uzmanlığınız hakkında blog yazın

LinkedIn’in kendi yayın platformu, kullanıcıların blog gönderileri yayınlamasına ve içeriklerinin binlerce kişi tarafından okunmasına olanak tanır. Yayınlanan gönderiler profilinizde de görünür ve bu da mesleki deneyiminizle ilgili alanlarda güvenilirliğinizi artırır.

Etkili Bir Linkedin Hesabı Nasıl Oluşturulur ve Optimize Edilir?

1. Profil Fotoğrafınızı Optimize Edin

Profil fotoğrafı, çoğu insanın sizden alacağı ilk izlenimdir. Bu yüzden profil alanında yüksek çözünürlüklü ve iyi aydınlatılmış fotoğraflar kullanmanız gerekir.

Boydan çekilmiş fotoğraflar, düşük kaliteli çekimler, loş ışık, negatif ifade ve birkaç yıldan daha eski fotoğraflar kesinlikle LinkedIn profilinizde bulunmamalıdır. 

Tüm bu kontrolleri yaptıysanız, bir sonraki adım, profil resminizin öne çıkmasını sağlamaktır. Profesyonel ve yaratıcı bir fotoğraf kullanarak bunu başarabilirsiniz.

2. Kapak Fotoğrafınızı Optimize Edin

LinkedIn’de belki de en az kullanılan araçlardan biri kapak fotoğrafıdır. Fakat kapak fotoğrafı seçimi sizin hakkınızda çok şey anlatır.

En iyi performans gösteren LinkedIn kapakları aşağıdakileri içerir:

  • Sahip olduğunuz ilgi alanlarınızı ve kişiliğinizi gösterme
  • Güvenilirliğinizi kanıtlama
  • İş kolunuzda veya endüstrinizde bir şey kullanma

LinkedIn kapak fotoğrafları 8MB’den büyük olamaz ve önerilen boyutlar 1584 (g) x 396 (y) pikseldir.

Canva gibi özel tasarım oluşturucular size arka plan resminizi tasarlama ve metin, animasyon, illüstrasyon ve daha fazlasını ekleme olanağı sağlar.

3. Başlığınız/Titleınız Her Şeydir

Etkileyici bir başlık yazmak biraz beceri ve çok fazla yaratıcılık gerektirir. Fakat profilinize ve içerdiği her şeye daha yakından bakmak isteyenleri çekmenin hızlı bir yoludur.

Bu, insanlara neden burada olduğunuzun ve neyi başarmayı planladığınızı göstermenin kısa bir özetidir.

Kendinizi anlatmak için maksimum 120 karakteriniz var, bu yüzden her harf ve boşluktan en iyi şekilde yararlanmanız gerekir.

4. Hakkında Bölümünüz Eyleme Çağrı (CTA) için Harika Bir Yerdir

Hakkında bölümü ilk bakışta harekete geçme çağrısı yapabileceğiniz bir yer gibi görünmeyebilir, ancak gerçekten düşündüğünüzde, bu, kitlenizi belirli bir yöne yönlendirmek için gönderileri veya tanıtılan içeriği kullanmaktan çok daha mantıklıdır.

Hakkında bölümünüz, başlığınızın öğelerine daha yakından bakılması için bir fırsattır. “Ben buyum, bu benim görevim ve sizin için başarabileceğim şey bu.” gibi bir hakkında yazısı yazmanız gerekir.

5. Deneyiminizi Ön Plana Çıkarın

Metinsel olarak kendinizi anlatmanız tabii ki işe yarar, ancak çoğu zaman başarılı bir sosyal satışın püf noktası, sektörünüzdeki deneyiminize bağlıdır.

Belirli bir şirkette tam olarak ne yaptığınız ve başarabileceğiniz konusunda net olduktan sonra, deneyimlerinizle bu düşünceleri desteklemeniz gerekir. Bunu örnek bir olay incelemesi, bir blog yazısı, resimler, sertifikalar veya benzer belgeler aracılığıyla yapabilirsiniz.

6. Başarılarınızı Sergileyin

Sertifikalar, ödüller, lisanslar… Tüm bu başarıları kesinlikle profilinizde göstermeniz ve optimizasyon sürecinin bir parçası olarak kabul etmeniz gerekir.

Bunları nasıl ekleyeceğinizden emin değilseniz, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • LinkedIn’de oturum açın.
  • Üst gezinme çubuğunun sağında bulunan profil simgenize tıklayın. “Profili Görüntüle” seçeneğine tıklayın.
  • Adınızı, fotoğrafınızı ve başlığınızı gösteren üst kısımdaki çubukta aşağıdaki “Profil bölümü ekle” yi tıklayın.
  • Bir açılır menü görünecektir. Buradan istediğiniz sertifikaları, başarıları vb. profilinize ekleyebilirsiniz.

7. Kişisel LinkedIn URL’nizi Optimize Edin

Bu, özellikle insanlar adınızı aradığında, arama motorlarının çevrimiçi olarak kişisel profilinizi bulmasını kolaylaştırmaya yarar. Bu yüzden adınız yerine bir takma ad veya işletme adı kullanmayın (Tabii ki sonuçlar beklentilerinize uygun olduğu sürece kişisel URL’inizi bu şekilde seçmeniz de sorun değildir).

Profilinize gidip sağ üst köşedeki “genel profil ve URL’yi düzenle” düğmesini tıklayarak LinkedIn URL’nizi kolayca düzenleyebilirsiniz.

Unutmayın: Profil URL’leri için minimum 3 karakter ve maksimum 100 karakter boşluk vardır. Ayrıca özel karakterler, semboller ve boşluklar yasaktır.

8. Paylaşmak Önemsemektir

İlgili sektör haberlerini ve makaleleri paylaşmak, hedef kitlenize az bilinen içgörü ve bilgileri sağlayabilir ve bu da sektörünüz söz konusu olduğunda sizin “uzman” olarak anılmanızı sağlayabilir.

Kendinizi belirli bir sektörde yükseltmek, profilinize katılım sağlamak için son derece etkili bir taktiktir. Ve çoğu zaman, tek yapmanız gereken yanıtlar vererek insanların sorunlarını çözmesine yardımcı olmaktır.

Ancak, sadece bir bağlantı sağlamak ve yolunuza devam etmek pek yeterli değildir. Optimum etkileşim için; yazarın işaret ettiği şey hakkında ne hissettiğinizi veya belirli endüstri haberlerinin işinizi ve diğerlerini nasıl etkileyeceğini paylaşmanız gerekir.

Kendi fikirlerinizi, içgörülerinizi ve bilgilerinizi paylaşmak, profilinize trafik çekebilir, platformdaki görünürlüğünüzü artırabilir, daha fazla katılım sağlayabilir, mesleğinizin ve pozisyonunuzun daha fazla ilgi çekmesini sağlayabilir.

9. Tüm Becerilerinizi Ekleyin

LinkedIn, beş veya daha fazla beceri listeleyen profillerin, listelemeyenlere göre 17 kat daha fazla görüntüleme aldığını açıkladı. Bu yüzden becerilerinizi en kısa sürede listelemeye başlayın.

Unutmayın, beş veya daha fazla beceriye sahip LinkedIn profilleri, 33 kat daha fazla mesaj alır.

10. Profilinize Medya Ekleyin

Amaç, profil sayfanızı ziyaretçiler için çekici hale getirmekse, bunu medya yardımıyla yapabilirsiniz.

Örnek olay incelemeleri, basın bültenleri ve müşteri incelemeleri gibi şeyler, insanlar profilinize geldikten sonra onları çekmeye ve etkileşim kurmanıza yardımcı olur. Ayrıca profilinizin kalabalıktan sıyrılmasına ve daha profesyonel, açık ve ilgi çekici görünmesine de katkı sağlar.

11. Anahtar Kelimeleri Dahil Edin, Ama Profilinizi Anahtar Kelimelerle Doldurmayın

Profilinize sektörle ilgili anahtar kelimeleri dahil etmek, alakalı aramalar sırasında LinkedIn’de ve arama motorlarında bulunabilmeniz için size destek sağlar. Ancak, aşırıya kaçmak, hesabınızın spam olarak işaretlenmesine veya göz ardı edilmesine neden olabilir.

Etkili ve iyi optimize edilmiş bir LinkedIn profili, bağlantı kabulünüzü, takipçileri ve profilinize katılımı önemli ölçüde artırır ve genel olarak sosyal satış hedeflerinize ulaşmanızı kolaylaştırır.

Evet, profilinizi optimize etmek, güncellemek ve maksimum fayda sağlamak için biraz zaman harcamanız gerekir, ancak faydalar bu harcadığınız efordan çok daha etkili olacaktır.

Domain Sorgulama