Blog » Dijital Pazarlama » Kişisel Markanız İçin İçerik Pazarlamanın Önemi
Dijital Pazarlama

Kişisel Markanız İçin İçerik Pazarlamanın Önemi

Hosting Fiyatları

Müşteriler şirketlerden değil, güvendikleri ve bağlandıkları insanlardan satın alma yapar. Bu yüzden tüm başarılı markaların, vizyonlarını gerçekleştirmek ve misyonlarını ilerletmek için güçlü ve etkili liderleri vardır.

Kişisel marka, müşteriler için değer yaratmanıza yardımcı olarak onların beklentilerini karşılamanıza olanak tanır. Marka vaadinizi tutarlı bir şekilde yerine getirdiğinizde, müşterilerin güvenini ve sadakatini kazanırsınız. PR ve Pazarlama şirketi Edelman’nın yaptığı bir araştırmaya göre, tüm alıcıların yaklaşık yarısı markaya olan güvenleri nedeniyle satın alma kararı veriyor. Tüketicilerin yüzde 77’si ise, güvendikleri birinden haber aldığında satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor.

Bu istatistiklerden yola çıkacak olursak, güçlü bir kişisel markaya sahip olmak sizi rekabetten ayırır ve çevrimiçi bir itibar oluşturmanızı sağlar. Bu nedenle, etkili bir kişisel markalaşma için insanlarla güçlü bağı olan bir sektör lideri olmak çok önemlidir.

Güçlü Bir Kişisel Marka Oluşturmada İçerik Pazarlamanın Rolü Nedir?

Güçlü Bir Kişisel Marka Oluşturmada İçerik Pazarlamanın Rolü Nedir?

Etkili bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak, kişisel markanız için çok önemlidir. Başarılı içerik, marka görünürlüğünü geliştirir, güveni artırır ve şirket değerlerinizi hem mevcut hem de potansiyel müşterilere gösterir.

Araştırmalar, müşterilerin %82’sinin özelleştirilmiş içerik aldıktan sonra bir marka hakkında daha iyimser hissettiğini gösteriyor. Ayrıca, benzersiz içerik sağlarsanız, alıcıların %61’inin sizden satın alma olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle, kişisel markanız için en önemli silahınız içerik pazarlama stratejiniz olmalıdır.

Unutmayın; web sitelerini, blogları, videoları, podcast’leri, sosyal medya gönderilerini, infografikleri ve internette bulunan diğer her şeyi oluşturan şey içeriktir. İçerik, kitlenizle konuşarak sizin ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar.

Basitçe söylemek gerekirse, sunduğunuz içerik, sektördeki uzmanlığınızın ve yetkinizin somut kanıtıdır. Ayrıca çevrimiçi görünürlüğünüzü artırır ve nişinizdeki diğer influencer’larla işbirliği için yollar açar. 

Yapılan bir araştırmaya göre, markayla ilgili eğitim içeriğini okuyan müşterilerin, o markadan satın alma olasılığı yüzde 131 daha yüksektir.

Bu nedenle, etkili bir içerik pazarlama stratejisi, sesinizi, itibarınızı ve çevrimiçi ağınızı oluşturmanıza yardımcı olabilir. 

İçerik pazarlamanın önemini anladığınıza göre, şimdi, güçlü bir kişisel marka oluşturmak için içerik pazarlamayı nasıl kullanabileceğinize geçelim.

Kişisel Markanız İçin İçerik Pazarlamayı Nasıl Kullanmalısınız?

Kişisel Markanız İçin İçerik Pazarlamayı Nasıl Kullanmalısınız?

İçerik pazarlama, markanızı güçlendirmenin en iyi yollarından biridir. Alakalı içerik, müşterilerinizin neyi temsil ettiğinizi bilmesini sağlayacak en önemli araçtır. Sadece markanızın adını bilmeleri yeterli değildir. Hedef kitlenizin, markanızın yeri doldurulamaz niteliklerini de anlaması gerekir.

Markanızı rakiplerinize karşı öne çıkaran, temel yetkinliklerinizi ve benzersiz niteliklerinizi vurgulayan içerikler oluşturmak, bu hedefe ulaşmanıza yardımcı olabilir. Sizi potansiyel müşterilerinizin gözünde daha çekici kılar. 

Tüketicilerin yaklaşık %60’ının içerik okunmanın kendilerini bir ürün aramaya motive ettiğini söylediği bir dünyada, içerik pazarlamayı kullanarak güçlü bir kişisel marka oluşturmak için neler yapmak gerekir?

1. Özgün olun

İçerik pazarlamanın arkasındaki strateji, güvenilirliktir. İşte tam da bu yüzden özgün olmanız gerekir. Çünkü insanlar, ne zaman numara yaptığınızı anlayabilir ve aksi bir durum oluştuğunda, bu, söylediğiniz her şeyi anında geçersiz kılar. Bu yüzden içeriklerinize insani bir dokunuş kazandırarak özgünlük katın.

2. Kişisel ve özel arasındaki farkı bilin

Kişisel bir marka oluşturmak için interneti kullanmak, hayatınızın her yönünü paylaşmak anlamına gelmez. Her şeyi paylaşmadan da dürüst ve “gerçek” olabilirsiniz.

Çocuklarınız, eşiniz, adresiniz, iş yeriniz veya başka bir şey… Hayatınızın hangi bölümlerinin paylaşıma kapalı olduğuna önceden karar vermeli ve gizliliğinizi korumak için net sınırlar belirlemelisiniz.

3. Pozitif olun

Olumsuz yorumlar yayınlamaktan, küfür etmekten, politik olarak yanlış dil veya çevrimiçi içerik kullanmaktan kaçının. Potansiyel müşterilerinizin, ortaklarınızın, işverenlerinizin veya bağlantılarınızın sizi bir ilham ve iyimserlik kaynağı olarak görmesini sağlayın.

4. Net hedefler belirleyin

Kişisel markanız için bir vizyon oluşturmak, içerik pazarlama taktiklerinizi en başında gelir. Bu yüzden kendinize, kişisel markanızla neyi başarmak istediğinizi sorun. Yeni bir iş bulmaya, yeni müşterilerle bağlantı kurmaya veya bir otorite mi oluşturmaya çalışıyorsunuz? Hedef kitleniz ne istiyor? Vizyonunuzu gerçekleştirmenize ne tür içerikler yardımcı olur?

Bu soruların cevapları, kişisel markanız için bir içerik stratejisi oluştururken nihai hedefinizi aklınızda tutmanıza yardımcı olacaktır.

5. Düzenli içerik yazacağınız bir blog oluşturun

Bir blog stratejik olarak kullanıldığında, iyi bir içerik pazarlama stratejisinin odak noktası olabilir. Blog size düzenli olarak yüksek kaliteli içerik yayınlamanız için bir platform sunar.

Business2Community’ye göre, blogları olan küçük işletmeler, blogları olmayan işletmelere göre %126 daha fazla potansiyel müşteri kazanıyor. Bu görmezden gelemeyeceğiniz bir rakam. Kim işletmesi için daha fazla potansiyel müşteri istemez?

6. Kaliteli içerik oluşturun

İçerik pazarlamanın geri tepmesinin başka bir nedeni de kötü yapılmasıdır. Kısa, alakasız gönderiler veya sıkıcı makaleler yazıyorsanız, insanlara sizden çok az şey beklemesini söylersiniz. Çünkü iyi bir içerik pazarlama değere odaklanır. Okuyucular için yararlılık ve alaka düzeyi sağlar.

7. İçeriğinizi paylaşın

Mevcut sosyal medya hesaplarınız, içeriğinizi paylaşmaya başlamak için en ideal yerdir. Bu platformlarda zaten gerçek bağlantılarınız bulunur (yani sizi tanıyan ve güvenen insanlar).

Araştırmalar, birinin markanızı ve neyi temsil ettiğini hatırlaması için beş ila yedi gösterim gerektiğini gösteriyor. Bu nedenle, değerli ve anlamlı içeriği gerçek hayattaki izleyicilerinizle sürekli olarak paylaştığınızdan emin olun.

8. Başkalarını paylaşmaya teşvik edin

İnsanların çevrimiçi içerik paylaşmak için çeşitli nedenleri vardır. Okuyucuların içeriği paylaşmaları için paylaşım gerektiren yarışmalar düzenleyerek, duygularına dokunarak ya da onları eğlendirerek içeriğinizi paylaşmaya teşvik edebilirsiniz.

9. İçerik yayınlamanızı kolaylaştırmak için bir uygulama kullanın

Düzenli içerik oluşturmak ve tanıtıma hakim olmak oldukça zor bir süreçtir. Bu yüzden bir uygulama kullanarak gönderilerinizi planlayabilirsiniz. Buffer veya Hootsuite gibi çevrimiçi araçlar, bu görevi etkili bir şekilde yönetmeyi kolaylaştırabilir.

10. Başkalarıyla bağlantı kurun

Sosyal ağlar, influencer’larla veya potansiyel müşterilerle etkileşim kurmayı kolay hale getirir. Blogunuzun görünürlüğünü iyileştirmek mi istiyorsunuz? Nişinizdeki diğer blog yazarlarıyla bağlantı kurun ve onları gönderdiğiniz içeriğe çekin.

Potansiyel müşteri mi arıyorsunuz? Gönderinizdeki yorumlarına yanıt vererek kaliteli içerik paylaşın ve hedef kitleyle iletişim halinde olun. Bağlantılar oluşturmak ve çevrimiçi itibarınızı güçlendirmek için içerik pazarlama kullanın.

Yukarıda belirtilen ipuçları, çok güçlü bir kişisel marka oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ancak, kişisel markala çabalarınızı geciktirebilecek yaygın içerik pazarlama hatalarının farkında olmak ve bunlardan kaçınmak da aynı derecede önemlidir.

Bu içerik pazarlama hataları kişisel markanıza zarar verebilir. Ne pahasına olursa olsun onlardan uzak durunmanız gerekir.

İçerik Pazarlama Yaparken Kaçınmanız Gereken Hatalar

İçerik Pazarlama Yaparken Kaçınmanız Gereken Hatalar

1. Kitlenizi Dikkate Almamak

Bu, pazarlamacıların yaptığı en büyük hatalardan biridir. İhtiyaçlarına ve sorunlarına odaklanmadan izleyici kitlelerine tanıtım yaparlar. Fakat siz, içerik stratejiniz üzerinde çalışmaya başlamadan önce hedef kitlenizi göz önünde bulundurmayı unutmayın.

2. Gerçek Olmamak

Kişisel markalaşma tamamen sizin gerçek benliğiniz olmakla ilgilidir. Örneğin Richard Branson’ı ele alalım. İkonik girişimci, sadece kendisi olarak ve etkili hikaye anlatımı yoluyla vizyonunu tutkuyla paylaşarak, Virgin Group’u kurdu.

Tüm içeriği özgünlüğü yansıtıyor ve bu nedenle insanlar onunla bağlantı kurabiliyor. Aslında, iş dünyasının kişisel markası Virgin markasından 100 kat daha güçlü.

3. Çok Fazla Paylaşım Yapmak

Birçok kişi ve işletme, kişisel marka oluştururken sosyal medyayı aşırı kullanma hatası yapıyor. Facebook veya Twitter’da bir saat içinde birçok kez gönderi paylaşmak, karşılaşılan her şeyi paylaşmak ve aynı içeriği defalarca yeniden yayınlamak, bu hataların en önemlilerinden. Bu aynı zamanda bloglarda da olur. Fakat müşteriler bunu görür ve muhtemelen markanızın çok fazla dağınık olduğunu düşünür.

Bunun yerine, hedef kitlenize değer katan ve vizyonunuzu gerçekleştirmenize yardımcı olacak yüksek kaliteli gönderiler ve sosyal medya güncellemeleri paylaşın.

4. Kişisel ve Ticari Markanızın Uyumlu Olmaması

Bir içerik stratejisi üzerinde çalışırken, hem kişisel hem de profesyonel markalarınızın vizyonunu, misyonunu ve değerlerini uyumlu hale getirmeniz çok önemlidir.

Bunu yapmanın yolu, şirkette ve kişisel sosyal medya hesaplarında değer odaklı içerik yayınlamaktır. Böylece insanlar sizi bir düşünce lideri olarak konumlandırabilir.

Müşteriler tutarlılığı görmek ister. Kişisel markanızın şirket markanızla yakından bağlantılı olduğunu gördüklerinde size daha çok güveneceklerdir. 

Yukarıda anlattığımız tüm ipuçları, umarız kişisel markanızı oluştururken size yardımcı olur.  İçerik pazarlama ile ilgili merak ettiğiniz farklı şeyler varsa, yorum bölümünde bize yazın. İçeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.

Domain Sorgulama