Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » Kendi İşimi Kurmak İstiyorum, Nereden Başlamalıyım?

Kendi İşimi Kurmak İstiyorum, Nereden Başlamalıyım?

Hosting Fiyatları

Kendi işinizi kurmaya başlama sürecine girdiyseniz, çok çalışmanız gerekir. Bu süreçte toplanması gereken bir sürü belge, yasal gereklilikler ve stratejik iş geliştirme, başlangıçta size çok bunaltıcı gelebilir. Ancak çaba sarf etmeden fikrinizi başarılı bir işe dönüştürmeniz mümkün değildir.

Kendi İşinizi Kurmak İçin Nereden Başlamalısınız?

İlk defa kendi işinizi kuruyorsanız, bu noktada nereden başlayacağınızı merak ediyor olabilirsiniz. 

İşletme adınız ve logonuz üzerinde mi çalışmalısınız yoksa işletme yapınızı mı ele almalısınız?

Kredi başvurusunda bulunmak mı ürün geliştirmeye odaklanmak mantıklı mı?

Atılacak doğru adımları bilmek başlangıçta zor olabilir. Fakat bilmeniz gerekiyor ki, kendi girişiminizi başlatmak tamamen deneme yanılma ile ilgilidir. Sizin için neyin işe yarayacağını ve potansiyel müşterilerde neyin yankı uyandırdığını bulmak için süreç boyunca çalışmanız gerekir.

Ancak tüm bu süreci kolaylaştırmak için işinizi geliştirmeye başlamak için atabileceğiniz bazı adımlar vardır. 

Şimdi bu adımların neler olduğunu derinlemesine işleyelim:

1. İstediğiniz şeyin girişimcilik olup olmadığına karar verin

Potansiyel işinizin ayrıntılarına girmeden önce, kendinizi ve durumunuzu gözden geçirin.

  • Neden bir iş kurmak istiyorsunuz? Bir sorunu çözmek için para mı lazım, birine bağlı çalışmak mı istemiyorsunuz yoksa başka bir nedeniniz var mı?
  • Yetenekleriniz neler?
  • Hangi endüstriler hakkında bilginiz var?
  • Bir hizmet veya ürün mü sağlamak istiyorsunuz?
  • Tam olarak ne yapmak istiyorsunuz?
  • Ne kadar sermayeyi riske atmak zorundasınız?
  • Tam zamanlı mı yoksa yarı zamanlı bir girişim mi kurmak istiyorsunuz?

Bu tür sorulara vereceğiniz cevaplar, odağınızı daraltmanıza yardımcı olacaktır.

Bu adımın sizi kendi işinizi kurmaktan caydırmaması gerekir, fakat başarılı bir işe başlamak için tek başına tutku yeterli değildir.

Değerlendirme yapın

Planlama yapmanız, hedefler belirlemeniz ve hepsinden önemlisi kendinizi tanımanız gerekir. Kuvvetli yönleriniz nelerdir? Zayıf yönleriniz neler? Bunlar günlük operasyonları nasıl etkileyecek? Tüm bu soruların cevapları için kendinize bir SWOT analizi yapabilirsiniz.

İlk başladığınızda, işiniz büyük olasılıkla tüm hayatınıza hükmedecek, bu nedenle yaptığınız şeyin teşvik edici ve zorlayıcı olduğundan emin olun, ancak uzmanlığınızın dışına da çıkmayın. Sadece işinizden ne istediğinizi değil, hayatınızın nasıl olmasını istediğinizi düşünmek için kendinize aşağıdaki soruları sorun:

  • Para sorun olmasaydı ne iş yapardınız?
  • Para gerçekten önemli mi? Eğer öyleyse, muhtemelen bir dizi seçeneği elemeniz gerekecek.
  • Sizin için gerçekten önemli olan nedir?
  • Ailenizden, özellikle yakın ailenizden destek alıyor musunuz? Başlangıçta fedakarlıklar yapmak zorunda kalabilirler, bu yüzden onların arkanızda olması önemlidir.
  • İş hayatında kimlere hayransın? Neden onlara hayransınız? Sevilen özellikleri neler? Onlardan ne öğrenebilirsiniz?

Kendiniz ve yetenekleriniz hakkında bu soruları yanıtlamak, mutlaka başarılı olmanızı sağlamaz, ancak hedeflerinizi ve sizi neyin motive edip ilham verdiğini düşünmenizi sağlar. 

2. Fikrinizi geliştirin

Neden bir iş kurmak istediğinizle ilgili sorulara cevap verdikten sonra, fikir bulma ve geliştirme zamanı. Büyük olasılıkla, değerlendirmenizi yaptıktan sonra aklınızda bir şeyler vardır. Fakat sadece iyi bir fikriniz olduğunu düşünmek ve bu fikir üzerine gitmek yeterli değildir. Öncelikle fikrinizle ilgili bir ihtiyaç olduğunu doğrulamanız gerekir. Ayrıca bu fikrin sürdürülebilir olup olmadığını ele almayı da unutmayın.

Bir Planla Başlayın

Plan, fikrinizi iyileştirmenize yardımcı olan basit, tek sayfalık bir belgedir. İşinizin daha teknik bölümleri için bir yapı sağlarken, misyonunuzu ve değer teklifinizi erkenden değerlendirmenizi sağlar. Aslında, bu adımların geri kalanını halletmek için size mükemmel bir şablon sunar.

3. Pazar araştırması yapın

Hedeflerinize ve yaşam tarzınıza uygun bir işe karar verdiğinizde, fikrinizi değerlendirebilirsiniz. Ürününüzü veya hizmetinizi kim satın alacak? Rakipleriniz kimler olacak? 

Aşağıdakiler bu araştırmayı yapmanıza yardımcı olacaktır:

  • Genel Google araması yapın.
  • Hedef sektörünüzde halihazırda çalışan insanlarla konuşun.
  • Sektörünüzdeki kişilerin kitaplarını okuyun.
  • Önemli kişileri araştırın.
  • İlgili haber sitelerini ve sektör dergilerini okuyun.
  • Bir veya iki eğitim alın (mümkünse).

Hedef kitlenizi değerlendirin

Sadece mevcut pazarınızı belirlemek yeterli değildir. Hangi kısmı talep edebileceğinizi ve bunun gerçekten mümkün olup olmadığını bilmeniz de gerekir. Potansiyel pazarınızın gerçekten ne kadar çekici olduğunu belirlemek için bir pazar analizi yapmanız önerilir.

Aşağıdaki soruların cevapları araştırmanıza rehberlik edecektir:

  • İnsanlar şu anda sattığınız veya sunduğunuz şeye ne kadar acil ihtiyaç duyuyor?
  • Pazar büyüklüğü nedir? Sizinkine benzer ürün veya hizmetler için ödeme yapan çok sayıda insan var mı? Hedef pazarınızın tam olarak kim olduğuna karar verdiniz mi? Spesifik olmak, pazarlama mesajınıza ve yatırımınıza odaklanmanıza yardımcı olacaktır.
  • Bir müşteri edinmek ne kadar kolay (ve size ne kadara mal olacak)? Kurumsal yazılım satıyorsanız, bu bir kahve dükkanından çok daha büyük bir yatırım gerektirebilir.
  • Sunmak istediğiniz değeri sunmak ne kadar para ve çabaya mal olacak?
  • Ürünün piyasaya çıkması ne kadar sürer? Bir ay? Bir yıl? Üç yıl?
  • Başlamadan önce ne kadar ön yatırıma ihtiyacınız olacak?
  • İşletmeniz zaman geçtikçe alakalı olmaya devam edecek mi? iPhone X ekranlarını tamir eden bir işletme, yalnızca iPhone X kullanımda kaldığı sürece alakalı kalacaktır. İşletmeniz yalnızca belirli bir süre için geçerliyse, gelecek planlarınızı da düşünmeniz gerekir.

Rekabeti araştırın

İsterseniz, işleri bir adım daha ileri götürebilir ve şu anda sektördeki işletmeler tarafından karşılanmayan tüketici ihtiyaçlarını göz önünde bulundurabilirsiniz. Sektörünüzde rakipler varsa, bu, rakiplerin varlığı çoğu zaman iyiye işarettir. Bu, ürününüz veya hizmetiniz için pazarın zaten var olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, ürününüz veya hizmetiniz için para harcamak isteyen potansiyel müşterileriniz olduğunu bilirsiniz.

Vaktiniz varken rakipleriniz, müşterilerine neler sağladıkları, nasıl dikkat çektikleri ve müşterilerinin mutlu olup olmadığı hakkında olabildiğince çok şey öğrenin. Neyin eksik olduğunu daha başlamadan çözebilirseniz, işler çok daha kolay olacaktır.

Fikrinizi doğrulayın

Son olarak, fikrinizi, hizmetlerinizi veya ürünlerinizi sahada test etmeniz gerekir. Bu yüzden araştırma yaparken, potansiyel müşterilerinizle gerçekten konuşmak için zaman ayırın. İlgiyi ölçmek için piyasaya sürmeyi düşündüğünüz konsepti onlara sunun. Yapabiliyorsanız, ne sağlayacağınızı sergilemeye yardımcı olmak için minimum uygulanabilir bir ürün geliştirin.

Bu işlemi bizzat yapmanıza bile gerek yoktur. Bunun yerine aşağıdakileri yapabilirsiniz:

  • Anket gönderin
  • Forumlara ve Facebook Gruplarına katılın
  • Reklamlar yayınlayın
  • Ön siparişle satış yapın

Önemli olan talebi belirlemektir. Hangi eşiğe ulaşmanız gerektiğini bilin ve beklediğiniz gibi gitmiyorsa fikrinizi veya hedef kitlenizi değiştirmeye istekli olun.

4. İş planınızı yazın

Dış finansman arayışındaysanız, iş planı bir zorunluluktur. Ancak, girişimi kendiniz finanse edecek olsanız bile, bir iş planı, başlamak için ne kadar paraya ihtiyacınız olacağını, işinizi karlı hale getirmek için ne gerektiğini, neyin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır. 

En basit ifadeyle, bir iş planı bir yol haritasıdır; ilerlemenizi planlamanıza yardımcı olur ve hedeflerinize ulaşmak için yapmanız gerekenleri özetler. Bu yüzden bir iş planını yalnızca bir kez kullanacağınız zorunlu bir belge olarak düşünmek yerine, işinizin nasıl büyüdüğünü ve hedeflerine nasıl ulaştığını yönetmek için bir araç olarak düşünebilirsiniz.

Planınızı birilerine sunmanız gerekmiyorsa, iş planınızın resmi bir belge olması gerekmez. Bunun yerine, planınız; başarmayı umduğunuz önemli kilometre taşlarını ana hatlarıyla belirleyeceğiniz bir taslak olabilir. 

Resmi bir iş planında olması gerekenler

Resmi bir iş planı yazmanız gerekiyorsa, aşağıdaki taslağı takip edebilirsiniz:

Standart bir iş planı dokuz bölümden oluşur:

  • Yönetici özeti
  • Hedef piyasa
  • Ürünler ve servisler
  • Pazarlama ve satış planı
  • Kilometre taşları ve metrikler
  • Şirket genel bakışı
  • Yönetim ekibi
  • Finansal plan
  • İhtiyaç duyduğunuz eklemeler

5. İşletmenizi yasal hale getirin

İşletmenizi bir şirkete dönüştürmek, onu gerçeğe dönüştürmenin ilk adımıdır. Ancak, kişisel değerlendirme adımında olduğu gibi, farklı ticari işletmelerin artılarını ve eksilerini tanımak için zaman ayırmanız gerekir.

İlgili İçerik: Şahıs Şirketi Nedir, Nasıl Kurulur? Bilmen Gereken Her Şey

Bu aşamaya geldiğinizde, mümkünse bir avukatla çalışmanız gerekir. Bu, yanlış yapmak isteyeceğiniz bir alan değildir. Çünkü uygun işletme lisanslarını ve izinlerini almanız gerekir. Ayrıca işinize bağlı olarak, şehir veya ilçe düzenlemeleri de olabilir. 

6. İşletmenizi finanse edin

Girişiminizin büyüklüğüne ve hedeflerine bağlı olarak, bir “melek” yatırımcıdan veya bir risk sermayesi şirketinden finansman aramanız gerekebilir. Ancak çoğu küçük işletme bir kredi, kredi kartlarından finansman, arkadaşlardan ve aileden yardım vb. ile başlar.

7. ​​İşletmenizin konumunu seçin

İşletmeniz çevrimiçiyse ve bir vitrine ihtiyacınız olmayacaksa, muhtemelen web sitenizi oluşturmayla işe başlayabilirsiniz. Bu tür bir iş modelinde, ofis alanı kiralamak veya satın almak yerine bir home ofiste veya ortak çalışma alanında çalışabilirsiniz. Ancak işletmenizin özel bir fiziksel alana ihtiyacı varsa, dikkate alınması gereken birçok nokta vardır.

  • Fiziksel bir ofis bulmak
  • Kira sözleşmesi
  • Envanter satın almak
  • Faturalar için başvuruda bulunmak 
  • Kırtasiye masrafları
  • Personeli işe almak

Bu adımların her birini dikkatlice düşünmeniz gerekir. İşletmenizin konumu; çekeceğiniz müşteri türünü, ne tür promosyonlar yapabileceğinizi ve büyümenizin ne kadar süreceğini belirleyecektir. Harika bir konum mutlaka başarınızı garanti etmese de, kötü bir konum başarısızlığa katkıda bulunabilir.

Peki fiziksel bir konumda ne aranmalı?

Ofisi nereye kurmak istediğinizi düşünürken aşağıdakileri göz önünde bulundurmanız gerekir:

  • Fiyat olarak olmak istediğiniz yerde olmayı karşılayabilir misiniz? 
  • Görünürlük: İnsanlar sizi kolayca bulabilecek mi? Promosyonlarınızı ve tekliflerinizi görecekler mi? Şehir merkezinde misiniz yoksa daha uzakta mı? Bu sizi nasıl etkileyecek?
  • Otoparka veya toplu taşımaya erişim: İnsanlar sizi mevcut park seçeneklerinden ve ulaşım yollarından kolayca bulabilir mi? 
  • Rakiplerin dağılımı: Size yakın çok sayıda rakip var mı? Eğer öyleyse, bu, çekmek istediğiniz müşteri için konumun birinci sınıf olduğunun bir işareti olabilir. Ayrıca hiçbir iş yapmadığınız anlamına da gelebilir. Bu tür bir duruma nasıl yaklaşmak istediğinizi dikkatlice düşünün.
  • Yerel, şehir ve ilçe kuralları ve düzenlemeleri: Bölgeler diğerlerinden daha katı olabileceğinden düzenlemelere bakmanız gerekir. Faaliyetlerinizi sınırlayacak veya mağazanızın önünde engel teşkil edecek herhangi bir kısıtlama olmadığından emin olmanızda fayda var.

Çevrimiçi işletmeler

İşletmelerin çevrimiçi faaliyete geçme olasılığı giderek artıyor. Çevrimiçi bir işletme, potansiyel olarak bazı riskleri ortadan kaldırır, ancak dikkate almanız gereken başka faktörler de vardır.

İlk olarak, web geliştirmeye ve çevrimiçi kullanıcı deneyiminize öncelik vermeniz gerekir. Fiziksel bir konumunuz veya canlı müşteri hizmetiniz yoksa, site deneyiminizin sorunsuz olduğundan emin olun. Bu, dikkatli bir şekilde bir e-ticaret platformu seçmek, UX tasarımınızı test etmek ve kullanıcı geri bildirimlerine dayalı olarak sürekli olarak ince ayarlar yapmak anlamına gelir.

İkinci olarak, uzaktan çalışmayı işletmenize entegre etmeniz gerekir. Başlamak için sadece siz olabilirsiniz, ancak büyüdükçe ve genişledikçe sanal bir işgücünü nasıl idare edeceğinizi bilmelisiniz. Tüm bu faktörleri önceden ele alarak, yolun devamında tökezleyen engellere dönüşmemesini sağlayabilirsiniz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments