Ana sayfa » Nedir, Nasıl Yapılır? » Kadın Girişimciler İçin Web Sitesi Açma Rehberi
Nedir, Nasıl Yapılır?

Kadın Girişimciler İçin Web Sitesi Açma Rehberi

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating
Kadın Girişimciler İçin Web Sitesi Açma Rehberi

Girişimlerden büyük ölçekli kuruluşlara kadar günümüz iş dünyası, artan sayıda kadın lider ve kadın girişimciden oluşuyor. İş hayatındaki artan kadın sayısından ilham alarak, siz de bir kadın girişimci olarak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, yapmanız gereken çok fazla iş var.

İlk etapta işinizin ne olacağına karar vermeniz gerekiyor. Bu temel bir gereklilik ancak karar vermek kesinlikle sandığınız kadar kolay olmayacak. Çünkü çok fazla iş fikri var.

Çalışacağınız sektörü ve işinizi seçmeden önce aşağıdaki birkaç soruyu düşünmeniz gerekecek.

  • Yeteneklerim neler?
  • Becerilerimi bir iş modeline nasıl dönüştürebilirim?
  • Pazarda uygun bir niş var mı?
  • Bir iş kurmaya gücüm yetecek mi?

Bu sorulara cevap verdiyseniz, gerekli araştırmaları yaptıysanız ve fikrinizi harekete geçirmek için hazırsanız, işinizi dikkatli bir şekilde planlayın.

Tüm bu süreçleri yerine getirdiyseniz, bugün size planınızdaki en önemli süreçlerden biri olan web sitesi açma ile ilgili bilgi vereceğiz. 

Kadın Girişimciler İçin Web Sitesi Nasıl Açılır?

Kadın Girişimciler İçin Web Sitesi Nasıl Açılır?

Eğer bir kadın girişimciyseniz, bir işletme web sitesi açmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1. Web sitenizin birincil amacını belirleyin

Bir işletme web sitesi, ziyaretçilerinize şirketiniz hakkında genel bilgiler sağlamak için hizmet eder. İster şirketiniz hakkında biraz bilgi veren basit bir web sitesi oluşturuyor olun ister daha karmaşık bir e-ticaret sitesi oluşturun, yapmanız gereken en önemli şey, ana sayfada şirketinizin ne ile ilgili olduğunu söylemektir.

Web sitenizin temel amacı veya odak noktası ne olursa olsun, kullanıcılar bunu kolayca anlayabilmelidir.

2. Alan adınıza karar verin

Alan adınız web sitenizin en önemli parçasıdır. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaşacağınız ve sosyal medyada tanıtacağınız URL’dir. Bu nedenle, açıklayıcı, kolay hatırlanabilir, kısa ve mümkünse kısaltma veya sayı içermeyen bir alan adı seçin.

Sonrasında üst düzey alan adınıza ( TLD) karar verin. TLD, .com, .net veya .biz gibi alan adınızın sonundaki sonektir. Son yıllarda geleneksel olmayan TLD’ler hızla büyüse de, .com hala en popüler alan adı uzantısıdır.

Alan adınızı seçtikten sonra, kullanılabilirliğini onaylamanız için hosting ve domain sektörünün önemli şirketlerinden biri olan hosting.com.tr gibi bir alan adı kayıt şirketi aracılığıyla bu alan adını satın almanız gerekir.

Web sitenizde başkalarının haklarını ihlal etmediğinizden emin olmak için telif haklarını da kontrol etmeyi unutmayın. Tercih ettiğiniz alan adı daha önceden satın alınmışsa ve siz gerçekten bu alan adına ihtiyaç duyuyorsanız, alan adının mevcut sahibinden belirli bir ücret karşılığı bu domaini satın almayı deneyebilirsiniz.

3. Bir web hosting sağlayıcısı seçin

Her web sitesine, herkesin her an erişebilmesi için tüm verilerin depolandığı bir sunucuya, yani bir “ana bilgisayara” ihtiyacı vardır. Eğer küçük bir işletmeyseniz, kendi web sitenizi barındırmak çok maliyetli olacağı için iyi bir web hosting sağlayıcısından hizmet almanız gerekir.

Bütçenize bağlı olarak iki farklı yol izleyebilirsiniz. En düşük bütçeli seçenek paylaşılan bir web hosting seçmektir. Paylaşılan web hosting, bir sunucuyu diğer sitelerle paylaşacağınız anlamına gelir. İkinci seçeceğiniz ise özel hosting’dir. Özel hostingin maliyeti paylaşılan hostinge göre daha yüksektir. Fakat özel bir hosting’e sahip olduğunuzda, kendi özel sunucunuza sahip olursunuz ve hızınızı düşürebilecek diğer sitelerle rekabet etmek zorunda kalmazsınız.

Güvenilir bir hosting hizmeti arıyorsanız, hosting ve domain sektörünün önemli şirketlerinden biri olan Hosting.com.tr, tercih edeceğiniz hosting türüne karar verdikten sonra kaliteli hizmet anlayışıyla her ihtiyaca uygun çözümler sunar.

4. Web site sayfalarınızı oluşturun

İyi bir web sitesi, statik bir ana sayfadan çok daha fazlasıdır. Ürün veya hizmetlerinizin ayrıntılı bir kataloğu veya şirket güncellemeleri için bir blog bölümü gibi, işletmenizin farklı yönlerine ayrılmış birden çok sayfayı içermelidir. Her sayfanın web sitesinin birincil hedefini desteklediğinden, açık bir amacı olduğundan ve bir harekete geçirme butonu içerdiğinden (örneğin, daha fazla bilgi edinin, kaydolun, bizimle iletişime geçin veya satın alın vb.) emin olun.

Müşterilerinizin sizinle doğrudan bağlantı kurabileceği bir iletişim sayfası, bir web sitesinin en önemli unsurlarından biridir. Bu nedenle, iletişim sayfanıza olabildiğince çok bilgi eklediğinizden emin olun (telefon numarası, e-posta adresi ve fiziksel konum). 

Ayrıca kurucu ekip veya personel hakkında bir “Hakkında” sayfası eklemenizde de fayda vardır.

İşletmenizin hali hazırda bir logosu yoksa, web sitenizde, kartvizitlerinizde ve sosyal medya profillerinizde kullanmak üzere bir logo oluşturun. Bu, müşterilerinizin şirketinizi web üzerinde hızlı ve kolay bir şekilde tanımasına yardımcı olacaktır.

Web siteniz için verimli, içerik açısından zengin sayfalar oluşturmadan önce aşağıdakileri listedekileri uyguladığınızdan emin olun:

  • İşletmenizin ne yaptığı konusunda net olun 

Ziyaretçiler, ana sayfanıza geldikten birkaç saniye sonra ne yaptığınızı anlayabilsin. İyi yazılmış birkaç sayfa içerik, düzinelerce kötü yazılmış içerikten daha etkilidir.

  • Stratejik CTA (eyleme çağrı) butonları ekleyin

Eyleme geçirici mesaj düğmeleri, sayfadaki bilgilerle eşleştiğinde iyi performans göstermenize yardımcı olur. Örneğin, “Şimdi Satın Al” düğmesi bir ürün sayfasına oldukça faydalıyken, ekibinizi tanıttığınız bir sayfada anlamsızdır. Bunun yerine “Daha fazla bilgi edinmek için bizimle iletişime geçin” ekip sayfası için daha uygun olabilir.

  • Hız iyileştirmelerini otomatikleştirin

Mümkün olduğu kadar çok sayıda otomatik hız iyileştirmesi ayarlayın. Bir içerik yönetim sistemi (CMS) kullanıyorsanız, doğru eklentileri yüklemek sitenizin bazı bölümlerini önbelleğe alır, böylece ziyaretçilerin birden fazla şey indirmesi gerekmez. WordPress kullanıcıları için dosyaları sıkıştıran ve ziyaretçilerin sitenize daha hızlı göz atmasını sağlayan WP Super Cache ya da W3 Total Cache kullanabilirsiniz.

  • Stok fotoğraflardan kaçının

Stok fotoğraflar, harika bir siteyi vasat bir siteye dönüştürmenin en hızlı yollarından biridir. Sayfanızda kullanmak üzere fotoğraflar arıyorsanız, gerçek ekibinizin veya ofisinizin bir resmini kullanmak en iyisidir.

5. Varsa ödeme sisteminizi kurun

Bu adım tüm işletme web siteleri için geçerli olmasa da, çevrimiçi ödeme seçeneği sunmak isteyen şirketlerin elektronik ödeme sistemlerini web sitelerine entegre etmeleri gerekir. Bunu yapmanın en kolay yolu, e-ticaret yazılımı veya üçüncü taraf ödeme işlemcileridir.

Birçok web sunucusu, şirket içi bir alışveriş sepeti veya e-ticaret programları ile entegrasyon sunar. Çalışması kolay, şimdi ve gelecekte ihtiyaçlarınızı karşılayacak kadar esnek bir çözüm elde ettiğinizden emin olmak için biraz araştırma yapın.

6. Web sitenizi test edin ve yayınlayın

Sitenizin web’de yayında olduğunu duyurmadan önce, Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox, Safari ve Chrome gibi tüm büyük tarayıcılarda çalıştığından emin olun. Resimlerin gösterildiğinden, bağlantıların doğru çalıştığından ve formatın düzgün göründüğünden emin olmak için her tarayıcıda her bir sayfayı ve özelliği tıklayın. Bu biraz zaman alabilir, fakat gösterdiğiniz çaba, ziyaretçilerin gelecekteki şikayetlerinden sizi kurtaracaktır.

7. Web sitenizi sosyal medyada ve arama motorlarında pazarlayın

Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve Pinterest, sosyal medyada hedef kitle erişimini artırmanın ve müşterilerinize şirketinizi tanıtmanın en iyi yoludur. Bunun için web sitenize sosyal medya bağlantılarınızı eklemeyi unutmayın.

Web sitenizi büyük arama motorlarına görünür olmasını sağlamak için sitenizde güçlü bir arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejisi uygulayın.

Web sitenize içeriğinize alakalı anahtar kelimeler eklemek ve web sitesinin yayına alındığı tarihten itibaren SEO’ya güçlü bir şekilde odaklanmak, erkenden trafik oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

8. Sitenizi güncel tutun

Ziyaretçilerin siteye geri gelmesini sağlamak için web sitenizi güncel sektör etkinlikleri, yeni ürünler, teklifler ve şirket haberleriyle ilgili blog gönderileriyle sık sık güncelleyin.

Yazılımınızın ve tüm eklentilerin güncel olduğundan emin olmak için en az ayda bir kontrol edin.

İşletmeniz için bir web sitesi açmak, hem güvenilirlik oluşturmanıza hem de geleneksel pazarlama teknikleriyle elde edebileceğinizden daha geniş bir müşteri tabanına ulaşmanıza yardımcı olacak düşük maliyetli bir yatırımdır. Web sitenizi taze, güncel içerikle güncel tutarsanız ve teknik sorunları hızlıca çözerseniz, şimdiki ve gelecekteki müşterileriniz için endişelenmenize gerek kalmaz.

Kadın girişimciler girişimlerinin web sitesini açarken çeşitli zorluklarla karşılaşabilir, ancak bu engeller hiçbir şekilde aşılamaz değil. Doğru adımlar ve destekle her şey mümkün…

Domain Sorgulama