Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Nedir, Nasıl Yapılır? Startup/KOBİ

İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Hosting Fiyatları

İnternetten satış yapmak yani e-ticaret, özellikle pandemi döneminde çok fazla ilgi gördü ve etrafta kendi çevrimiçi mağazasını açıp internetten satış yapmak isteyen binlerce kişi var.

Evet, siz de bu istekli grubun içinde olabilirsiniz, ancak bu rekabete girmeden önce bilmeniz gereken bir şey var. Başarılı bir online mağaza için satılacak doğru ürünleri bulmanız gerekir. 

Oturup beyin fırtınası yaparak iyi bir fikir bulmayı umut edebilirsiniz. Şanslıysanız bu şekilde doğru ürünü bulabilirsiniz. Fakat durum tam aksi şekilde gelişirse, boşa zaman ve para harcamış olursunuz. Tüm bunlara maruz kalmamak için sadece biraz zamana, çabaya ve iyi bir stratejiye ihtiyacınız var.

Neden İnternetten Satış Yapmalıyım?

Geleneksel fiziksel mağazalar, dijital e-ticaret mağazalarının yükselişiyle istikrarlı bir düşüş gördü ve büyük e-ticaret platformları aracılığıyla çevrimiçi bir iş kurmak oldukça kolaylaştı.

Forbes, bu yılın sonunda küresel e-ticaret satışlarının 4,2 trilyon dolara ulaşabileceğini öngörüyor ve bu dalgalanmanın büyük olasılıkla daha da büyüyeceğine inanıyor. 

İnternette Ürünlerimi Nerede Satabilirim?

İnternette satış yapmak için birçok e-ticaret kanalı mevcuttur. Ancak ilk ve en önemli kanal kendi e-ticaret web sitenizdir.

Neden mi? 

Çünkü web siteniz çevrimiçi işinizin temeli olarak çalışır. Siparişleriniz nereden gelirse gelsin, web siteniz ürününüz hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen ilgilenen müşteriler için bir referans noktası olacaktır.

Evet, çevrimiçi mağazanızı oluşturduktan sonra çevrimiçi satış yapmaya hemen başlayabilirsiniz. Fakat web siteniz aracılığıyla çevrimiçi satış yapmak, üçüncü taraf çevrimiçi pazar yerlerinden daha daha fazla kâr sunar.

İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

Kendi web siteniz üzerinden satış yapmak e-ticaret için en önemli kanal demiştik. Her ne kadar kurulumu pazar yerlerine göre daha zor olsa da, size daha fazla özgürlük ve daha az rekabet ortamı sunar. Ayrıca kimseye komisyon ödemeniz gerektirmez.

Bir çevrimiçi mağaza oluşturmak sandığınızdan daha kolaydır. Çünkü bir web sitesi oluştururken artık kodlama bilmenize gerek yoktur.

Hostingcomtr – Hazır Site Tasarım Aracı, Shopify veya Squarespace gibi, baştan sona mümkün olduğunca az zahmetle bir çevrimiçi mağaza oluşturmanıza olanak tanıyan popüler e-ticaret platformları vardır.

Örnek: Hazır Site Tasarım Aracı ile Web Sitesi ve Mağaza Oluşturma

Hosting.com.tr “Hazır Site Tasarım Aracı” kodlama olmadan bir web sitesini en kısa sürede kurmanın ve çalıştırmanın en kolay yoludur. Tek yapmanız gereken size uygun olduğunu düşündüğünüz temayı seçmek ve istediğiniz bölümleri değiştirerek uygun alanlara içeriklerinizi yüklemektir.

En yakın rakiplerinin aksine tüm planlarında “Ücretsiz Site Adı ve Web Alanı” bulunduran hosting.com.tr ücretlendirme açısından da rakiplerine göre oldukça ucuzdur. 

Planlar ayda 9,56 dolarından başlar. Medium paketi 11,73 dolar, Large paketi ise 17.96 dolardır. 

İnternetten Satış Nasıl Yapılır? Popüler Çevrimiçi Pazar Yerleri

Bir web sitesine sahip olmak internetten satış yapmanın ilk kısımdır. Çevrimiçi ürün satmanın bir sonraki adımı, müşterilerinizin bulunabileceği doğru pazarı bulmaktır. Çünkü çoğunlukla, satışlarınızın büyük kısmı buradan gelecektir.

Peki nedir bu pazar yeri (marketplace)?

Çevrimiçi pazar yeri, ticaretle uğraşanların profil oluşturmasına ve ürünlerini yayınlamasına olanak tanıyan bir e-ticaret sitesidir.

Çevrimiçi alışveriş yaptıysanız, bu pazar yerlerinden birkaçına denk gelmişsinizdir. Amazon, Trendyol, Hepsiburada veya Aliexpress, çevrimiçi pazar yerlerini düşündüğünüzde muhtemelen aklınıza gelen ilk isimlerdir.

Yine de mevcut tek seçenek bunlar değildir. Piyasada hepsi biraz farklı özelliklere ve avantajlara sahip, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda çevrimiçi pazar yeri vardır. Fakat seçeceğiniz e-ticaret platformlarının aşağıdaki özellikleri ve avantajları sunduğundan emin olmanız gerekir.

  • Binlerce hatta milyonlarca çevrimiçi müşteri
  • Envanter yönetimi, nakliye, iade vb. yerine getirme hizmetleri
  • Hemen hemen her ürünü herhangi bir müşteriye satabileceğiniz bir pazar yeri

Erişiminizi ve katılımınızı en üst düzeye çıkarmak için bu satış kanallarından mümkün olduğunca çoğunu dahil etmek genellikle harika ve karlı bir çevrimiçi iş stratejisidir.

Neden Bir Pazar Yerinde Satış Yapmalıyım?

İnternetten satış yapanlar, 3 ana nedenden dolayı pazar yerlerinde olmak ister:

1. Geniş bir müşteri tabanına erişmek

Bu genellikle bir markanın pazar yerlerinde çevrimiçi olmasının ilk nedenidir. Amazon, Trendyol, Hepsiburada gibi platformlar her ay milyonlarca aktif ziyaretçi alır. Böylece satmayı planladığınız ürünler, kendi web sitenizden daha fazla müşteriye ulaşır. 

2. Hızlı ayarlamalar yapmak

Online platformlarda satışa başlama süreci oldukça kolay ve kısa sürer. Önce seçtiğiniz platformda üçüncü taraf bir satıcı olarak onaylanmanız gerekir. Ardından ürünlerinizi yükleyip ve hemen online satışa başlayabilirsiniz.

3. Yerleşik araçlardan yararlanmak

Bu yerleşik araçların desteğiyle bir satıcı, ürünlerini doğru zamanda doğru alıcılara ulaştırma fırsatını en üst düzeye çıkarabilir. Örneğin, pazar yerlerinin kendi içlerinde sunduğu reklamlar daha üst sıralara çıkmanızı ve daha çok kişinin sizi görmesine olanak tanır. 

Ürünlerimi Ücretsiz Olarak Nasıl Pazarlayabilirim?

Ürünlerimi Ücretsiz Olarak Nasıl Pazarlayabilirim?

Çevrimiçi satış yapmaya başladığınızda, büyük perakende markaları gibi büyük bir pazarlama bütçeniz olmayabilir. Hatta, pazarlama için kenara ayırdığınız bir paranız bile olmayabilir. Neyse ki, ürünlerinizi çevrimiçi olarak ücretsizşekilde pazarlamanın birçok yolu vardır.

1. Sosyal medya pazarlama yapın

Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter; hepsi işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için harika platformlardır ve bir kuruş bile harcamadan ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olurlar. Ürününüz veya nişinizle ilgili ilginç ve ilgi çekici fotoğraf ve içerikler paylaşarak bu platformlarda bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

2. Bir blog başlatın

Blog yazmak hala en popüler içerik pazarlama yöntemlerinden biridir. Örneğin, açık yürüyüş ekipmanı satıyorsanız, neden web sitenizde hedef kitlenizin keyif alacağı bir blog başlatmıyorsunuz? Bu özellikle SEO için harika olabilir ve muhtemelen müşterileri zaman içinde dönüştürmenize yardımcı olur.

3. Bir Youtube kanalı açın

Ürünlerinizi internette tanıtmanın bir başka yolu da vlogging’tir. Kamera önünde iyiyseniz ve söyleyecek ilginç bir şeyiniz varsa, neden bir Youtube kanalı kurup izleyicilerinizle ve müşterilerinizle bu şekilde konuşmaya başlamıyorsunuz?

4. Haber değeri olan bir şey yapın

Evet, biraz yaratıcı olmanız gerekecek, ama işiniz için medyanın ilgisini çekecek bir şey yapabilirseniz, alabileceğiniz en iyi ücretsiz pazarlamadan yararlanabilirsiniz. Sadece itibarınıza zarar verebilecek ucuz bir “reklam” yapmadığınızdan emin olun yeter.

5. Yarışmalar düzenleyin

Kullandığınız sosyal medya veya web sitesi kanallarında düzenleyebileceğiniz yarışmalar aracılığıyla ürünlerinizden bazılarını dağıtmayı deneyin. %100 ücretsiz olmayabilir, ancak işinize ve ürünlerinize dikkat çekmenin harika bir yoludur. 

Çevrimiçi Mağazanız için Ücretli Pazarlama Stratejileri

Ücretli reklamlara harcayacak biraz paranız varsa, bu, kesinlikle değerli bir yatırım olabilir. Ücretli reklamcılık, ürünlerinizle belirli kitleleri hedeflemenize, listelemelerinize ve anında trafik oluşturmanıza olanak tanır. 

Yapabiliyorsanız, çevrimiçi mağazanızın başarı şansını yükseltmek için ücretsiz ve ücretli pazarlamanın bir karışımını kullanın.

1. Facebook Reklamları

Facebook, 2,4 milyar kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal medya platformudur. Ayrıca insanları konumlarına, yaşlarına, cinsiyetlerine, ilgi alanlarına ve çevrimiçi davranışlarına göre hedeflemenize olanak tanıyan en gelişmiş reklam platformlarından birine sahiptir.

Ne kadar çok reklam verirseniz, Facebook hedef kitleniz hakkında o kadar çok veri toplar. Bu, hedeflemeye ve yeniden hedeflemeye yardımcı olur, ayrıca Facebook’un reklamlarınızı ürünlerinizi satın alma olasılığı en yüksek kişilerle buluşturmasına olanak tnaır. 

2. Instagram Reklamları

Facebook, Instagram’ın sahibidir, bu nedenle Facebook’ta oluşturduğunuz reklamlar Instagram’da da yayınlanabilir. Instagram’da gönderi veya hikaye olarak reklam yayınlamayı seçebilir ve insanları Facebook’ta olduğu gibi hedefleyebilirsiniz. 

3. Google Ads

Google Ads, arama sonuçlarına reklam yerleştirmenize olanak tanır. Arama sonuçlarının en üstünde gördüğünüz önerilen bağlantılar ücretli reklamlardır. 

Google ayrıca ürününüzle veya nişinizle alakalı belirli anahtar kelimeleri hedeflemenize de olanak tanır. Google ayrıca, reklam vermeyi düşünmek için başka bir platform olan Youtube’a da sahiptir.

Hemen hemen her çevrimiçi pazarın, ürünlerinizi tanıtmak için kendi ücretli reklam platformu vardır. Müşterilerinizin en çok ilgilendiği platformlara odaklanarak başlayabilirsiniz. 

Özetle, e-ticaret, çevrimiçi olarak ekstra para kazanmanın ve potansiyel olarak tam zamanlı bir gelir elde etmenin harika (ve eğlenceli) bir yoludur. Ayrıca, gerçekten sevdiğiniz bir şeyi yaparken size kendi patronunuz olma özgürlüğü verir.

Paylaştığımız ipuçlarını ve püf noktalarını takip ederseniz, siz de kısa sürede bir e-ticaret dehası olarak kendi işinizin patronu olabilirsiniz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments