Blog » Dijital Pazarlama » İnternette En Çok Satılan Ürünler Nelerdir?
Dijital Pazarlama Fırsat Köşesi Startup/KOBİ

İnternette En Çok Satılan Ürünler Nelerdir?

Hosting Fiyatları

Pandemi ile birlikte alışveriş alışkanlıkları da hızla değişti ve e-ticaret satışları ani şekilde yükseldi. Özellikle pandeminin ilk zamanlarında insanlar, el dezenfektanına ve maskeye koşarken, şimdi bu satın alma çılgınlığı sona erdi. Şu an tüketici eğilimi, yeni normale döndüğümüzü gösteriyor.

Bakalım bu ürünler nelermiş?

2021’de çevrimiçi olarak satılacak en iyi ürünlere bir göz atalım.

1. Evcil Hayvan Ürünleri

Yapılan bir araştırmaya göre, küresel evcil hayvan ürünleri pazarının 2025 yılına kadar 270 milyar doları aşması bekleniyor.

Rakam devasa değil mi?

Peki evcil hayvan ürünlerine neden bu kadar ilgi var?

Ünlü köpek ve kediler Instagram’ın yıldızları olduğu için, bu kedi ve köpeklerin kullandığı ürünler anında trend oluyor ve diğer evcil hayvan sahipleri de bu ürünleri kendi evcil hayvanı için satın almak istiyor.

Eskiden neden bu kadar satış olmuyordu, diyebilirsiniz.

Çünkü evcil hayvan sahipleri, evcil hayvanlarını sadece bir hayvan olarak değil, aynı zamanda evlerinin merkezi bir parçası olarak görüyor ve bu yüzden satın alma zihniyetleri de değişiyor. Zihniyet değiştiği için de en yeni evcil hayvan ürünlerine ekstra para harcamak bir lüks değil, bir zorunluluk haline geliyor.

Peki neden bunu bir zorunluluk olarak görüyorlar:

  • Evcil hayvanlarının sağlığını korumak.
  • Evcil hayvanlarıyla boş zamanlarının tadını çıkarması.
  • Evcil hayvanlarının evde rahat olduklarından emin olmak. 

Peki evcil hayvanlar için hangi ürünlerin satışı çok diye sorarsanız, aşağıdaki listede cevabını bulabilirsiniz:

  • Kaseler
  • Evcil hayvan bakım eldivenleri
  • Evcil hayvan selfie araçları
  • Elektronik kedi oyuncakları
  • Evcil hayvan yatakları

2. Sağlık ve Güzellik Ürünleri

Sağlık ve güzellik sektörü, e-ticaret siteleri için test edilmiş güvenilir bir alandır. Fakat bu alan pandeminin etkisiyle daha da önemli hale gelmiştir.

Neden mi?

Özellikle dünyanın dört bir yanında, ülkelerde artan stres seviyeleri, Zoom konferans görüşmeleri ve evde kalma sürelerinin uzamasıyla birlikte insanlar iç sağlıklarına ve fiziksel görünümlerine daha da odaklanır hale geldi.

Ek olarak, sürdürülebilir ve hayvan deneyleri içermeyen ürünlere olan ilgi, e-ticaret pazarına vegan veya vejetaryen dostu ürünleri de soktuğu için sağlık ve güzellik sektörü oldukça farklı ürünlerinde rekabetine sahne olmaya başladı.

Peki nedir bu ürünler?

  • Sakal yağı (Her ne kadar sağlık ve güzellik ürünleri için hedef pazarın çoğunluğunu kadınlar oluştursa da, giderek artan sayıda erkek de çevrimiçi bakım ürünleri satın almaya başladı)
  • Vegan makyaj
  • Kurutma losyonu
  • Tamamen doğal cilt bakımı
  • Hayvan deneyi yapılmayan oje

3. Akıllı Cihazlar ve Bluetooth Ürünleri

Aşağıda listelediğimiz akıllı cihazlar, günümüz teknoloji pazarının temel dayanağıdır. Bu nedenle mağazanızı bu kablosuz avantajları içeren ürünlerle doldurmak, müşterileriniz için fark yaratabilir.

Peki nedir bu ürünler?

  • Kablosuz/Bluetooth kafa üstü kulaklıklar
  • Kablosuz/Bluetooth kulak üstü kulaklıklar
  • Taşınabilir kablosuz/Bluetooth hoparlörler
  • Akıllı anahtarlıklar
  • Akıllı ampuller

4. Spor/Aktivite Giyim

Dünya çapında değişen yaşam tarzları, fitness ve ilgili aksesuarlara yapılan tüketici yatırımını artırdı. 

Peki nedir bu ürünler?

  • Uzun askılı sütyenler
  • Ultra yüksek belli tayt
  • Kişiye özel spor giyim
  • Kapüşonlular
  • Daha yüksek moda spor giyim

Yukarıdaki listede görebileceğiniz gibi erkekler için çok sayıda aktif giyim ürünü olsa da, kadın spor giyimi genel olarak pazarda daha yüksek bir eğilim gösterme eğilimindedir.

5. Yoga Matları

Coronavirüs kaynaklı pandemi nedeniyle ev antrenmanlarındaki artışla birlikte, yoga matları, artan sağlık ve yaşam tarzı hareketleri nedeniyle tüketiciler tarafından fazlasıyla satın alınmaya başladı.

6. Mobil Cihaz Aksesuarları

Pandemi sırasında küresel mobil cihaz sahipleri telefonlarını %70 daha sık kullandıklarını bildirdi. Şaşırtıcı bir şekilde, katılımcılar dizüstü bilgisayarlarını yalnızca %40 daha fazla kullandılar. İstatistiklerden anlayacağınız gibi cihaz kullanımında yeni bir çağa girdik. Bu da mobil cihaz aksesuarlarına olan ilgiyi artırdı.

Peki bu ilgi ürünlere nasıl yansıdı? En çok satılan mobil cihaz aksesuarları neler?

  • Telefon kılıfları
  • Dizüstü bilgisayar kılıfları
  • Dizüstü bilgisayar derileri
  • Akıllı saat bantları
  • PopSockets

7. Bulmacalar ve Oyunlar

İnsanlar hem okul hem de iş için ekranda çok fazla zaman geçirdiği için giderek daha fazla insan ekran başında geçirdiği zamanı azaltmanın yollarını aramaya başladı.

Peki bir alternatifiniz var mı, derseniz; bulmaca ve oyunlar diyebiliriz.

Bulmacalar ve masa oyunları, hem aileyi hem de arkadaşları bir araya getirmenin kolay bir yoludur. Jackbox Games gibi çevrimiçi etkileşimli bir öğeye sahip masa oyunları bile vardır. Böylece dünyanın her yerinde veya şehirinde farklı arkadaşlarınızla oynayabilirsiniz.

Bir Ürünü İnternet İçin İyi Yapan Şeyler Nelerdir?

Bir Ürünü İnternet İçin İyi Yapan Şeyler Nelerdir?

E-ticaret işletmeleri, müşterilerini dinlemediklerinde başarısız olurlar. Dijital satışlarınızı bir sohbet olarak hayal edin. Müşterilerinize pazarlama yapmadan önce onları anlamaya çalışmalısınız.

Müşterilerinizden hiçbiri kedi dostu selfie çubukları istemiyorsa, onlara yatırım yapmadan önce iki kez düşünün. Başlamak için Amazon veya Alibaba gibi e-ticaret devlerinin hangi ürünleri sattığını inceleyin.

Ancak, bu siteler için kâr sağlayan trend öğelerin her zaman daha küçük bir e-ticaret sitesinde çalışmayabileceğini unutmayın. Satışlarınızı en üst düzeye çıkarmak için e-ticaret ürünlerinizin aşağıdaki özelliklere sahip olması gerektiğini unutmayın:

1. Özel bir çevrimiçi satış stratejisiniz olsun

Öncelikle satış hacminiz ne olursa olsun, bir e-ticaret web siteniz olmalıdır. Çünkü bu sizin sanal vitrininizdir. Tüketiciler fiziksel mağazanızı (varsa) ziyaret edemediğinde, onlar için ulaşılabilir olmanın tek yolu çevrimiçi bir mağazaya sahip olmaktır.

Peki sadece web sitesi yeterli mi?

Tabii ki hayır!

Örneğin, bir sağlık ve güzellik satıcısıysanız, web sitenizin hedef kitlenizin ilgi alanlarını yansıttığından emin olun. Sağlam bir sosyal medya stratejiniz olsun ve satın alma döngüsünün her adımında potansiyel müşterilerle etkileşim kurabildiğinizden emin olun.

2. Benzersiz ve heyecan verici ürünler bulun

Müşterilerinizi heyecanlandıran ürünleri bulamazsanız, bundan sonraki e-ticaret pazarlama stratejileriniz boşuna olacaktır. Bu yüzden çevrimiçi olan her şeyde olduğu gibi, üstünlük kazanmak için araştırmanızı yapın. Ürünlerini inceleyerek rekabeti araştırın ve özellikle niş bir pazara satış yapıyorsanız, kendinizi farklı kılmak için yeterli çeşitlilik sunun.

3. Ürününüz bozulmaz, kırılgan olmasın, depolanması ve nakliyesi kolay olsun

Zorlu depolama gereksinimleri ve pahalı nakliye maliyetleri ile karşı karşıya kaldığınızda, e-ticaret bütçeniz zarar görebilir. Bu yüzden alışveriş çılgınlığı sona ermeden önce tüm ürünlerinizi satamazsanız, artan depolama masraflarına katlanmak zorunda olabilirsiniz.

Ayrıca kırılgan ürünlerden uzak durmaya özen gösterin. Çünkü kötü bir nakliye deneyimi, müşteri sadakatinize zarar verebilir.

Tutarlı müşteri satın alma davranışı ve güvenilir gelir peşindeyseniz, her zaman garanti olan, az depolama kaynağı gerektiren ve nakliyesi kolay ürünleri seçin.

E-ticaret’te Trend Ürünleri Satmak Ne Kadar Mantıklı?

Trend olan ürünleri satmadan önce kendinize aşağıdaki soruları sorun: 

  • E-ticaret mağazamdaki hangi ürünler en iyi performansı gösteriyor? Müşteri tabanımın büyük bir yüzdesi çevrimiçi mağazamın belirli bir kategorisinden mi satın alıyor? 
  • 2021’in trend olan ürünler sitemin alıcı davranışını nasıl tamamlar?

Çevrimiçi trendleri takip etmek cazip gelse de, sürekli satış yapan, her zaman satan ürünlerin tedariğini tutarlı bir şekilde sağlamak önemlidir.

Fakat kararlıysanız, tedarikçilerin web sitelerindeki trendleri izleyebilir ve tüketici bloglarını inceleyebilirsiniz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments