Instagram’da Takipçi Arttırmak İçin 12 Yöntem

Instagram’da Takipçi Arttırmak İçin 12 Yöntem
Hosting Fiyatları

Instagram, günümüzde en çok kullandığımız sosyal medya platformlarının başında geliyor. En son istatistiklere göre ise dünyada yaklaşık 2 milyar kişi Instagram’ı aktif bir biçimde kullanıyor. Instagram çoğu kişi için popüler olma yolunda önemli bir yer de alıyor. Birçok kişi bu sosyal medya platformu sayesinde ünlü olma yolunda hızla ilerliyor. Takipçi sayısı da bu konuda önem taşıyor. Durum böyle olunca en çok merak edilen sorulardan biri de Instagram’da takipçi arttırma yöntemleri oluyor. Biz de bu yazımızda sizler için bu yöntemleri araştırdık.

Instagram’da Takipçi Arttırmak İçin 12 Yöntem

  1. Profiliniz İçin Bir Amaç Belirleyin
  2. İçeriklerinizi Bir Strateji Belirleyerek Oluşturun
  3. Profilinizi Aktif Bir Biçimde Kullanın
  4. Görselleriniz Etkileyici Olsun
  5. Yazılarınız Dikkat Çekici Olsun
  6. Hashtag’lere Özen Gösterin
  7. Kullanıcıları Takip Edin
  8. Kullanıcılar ile Etkileşim Halinde Olun
  9. Çekilişler Yapın
  10. Reklamınızı Yapın
  11. Raporlama ve Analiz Yapın
  12. Özel Bir Paylaşım Planı Hazırlayın

Profiliniz İçin Bir Amaç Belirleyin

Takipçi sayısının artması için ilk olarak profilinizi düzenlemeniz gerekiyor. Profilinizin esas amacını belirleyin ve buna göre hareket edin. Kullanıcılara yalnızca içerik sunmayın. Eğer bir markayı temsil ediyorsanız bu markanın hikayesini kullanıcılarınız ile paylaşın. Ürünleriniz ile ilgili paylaşımlar yapın. Kitle etkileşimine özen gösterin.

İçeriklerinizi Bir Strateji Belirleyerek Oluşturun

Öncelikle hedef kitlenizi iyi belirlemeniz gerekiyor. Hangi yaşa, eğitim durumuna, cinsiyete ve bölgeye hitap etmek istiyorsanız onu belirleyin. Instagram’da oluşturduğunuz içerikleri de bu hedef kitleye göre hazırlayın. Hiçbir içerik tek başına değerlendirilmez. İçeriklerin tümü bir bağlamı oluşturun. Bu bağlam çerçevesinde paylaşımlar yapmayı da ihmal etmeyin.Yapılan araştırmalara göre insan yüzü fotoğrafları yüzde 38 daha fazla etkileşim alıyor. Bunun yanı sıra uzun yazılar kişiler tarafından okunmuyor ve etkileşim almıyor.

Profilinizi Aktif Bir Biçimde Kullanın

Profilinizi ne kadar aktif kullandığınız da çok önemlidir. Uzun süre ara vermek, paylaşım yapmamak takipçi sayınızı düşürecektir. Çünkü kişiler uzunca süre paylaşım yapmayan kişilerle etkileşim halinde olmaz. Bu sebeple sizi takipten çıkma olasılıkları da yüksek olacaktır. Hemen her gün aktif olduğunuzu belli edecek şekilde paylaşımlar yapmaya özen göstermenizi öneririz.

Görselleriniz Etkileyici Olsun

Görsellik her zaman çok önemlidir. Instagram da bir fotoğraf paylaşma sitesi olduğu için kaliteli görseller her zaman daha çok ilgi görür. Tekrar eden paylaşımlardan uzak durun. Kendinize özgü görseller her zaman dikkat çekici olacaktır. Kendinize özel, imza niteliği taşıyacak bir pozunuz olması da akılda kalıcı, dikkat çekici olmanızı sağlayacaktır. Profilinizin görsellik açısından ilgi çekici olması için bu detaylara özen gösterin.

Yazılarınız Dikkat Çekici Olsun

Yazılar, Instagram’da dikkat çekici başka bir unsurdur. Fotoğraflarınızın altına 2200 kelimelik bir yazı yazabilirsiniz. Fakat bu yazıyı muhtemelen kimse okumayacaktır. Dikkat çekici ve en önemli cümleyi başlarda kullanın. Emojileriniz de kişilerin ilgisini çekecek şekilde olmalıdır. Fazla emoji de kullanıcılar tarafından beğenilmez. Yazılarınız kısa fakat hedef oluşturucu bir biçimde olmalıdır. Kendinizi en kısa cümlelerde ifade etmeye çalışın.

Hashtag’lere Özen Gösterin

Hashtagler de tıpkı görseller ve yazı gibi önemli bir unsurdur. Hashtagler milyarca paylaşım arasından keşfedilmenizi sağlayacaktır. Hashtag kullanırken 5 taneden az 30 taneden fazla olmamasına da dikkat edin. Konum, marka, yaşam tarzı, şehir, kampanya, etkinlik hashtag konularınızı oluşturabilir.

Kullanıcıları Takip Edin

Hangi alan ile ilgileniyorsanız o alanda popüler olan kullanıcıları takip ederek işe başlamanız da faydalı olacaktır. Bu kişileri takip ettikten sonra takipçilerine de bir göz atın. Sizin hesabınızı beğeneceğini düşündüğünüz kişilere takip isteği atabilirsiniz. Takibe takip çok sıradan fakat yıllardır kullanılan ve işe yarayan yöntemlerden yalnızca biridir.

Kullanıcılar ile Etkileşim Halinde Olun

Spam hesaplar haricinde sizi takip eden hesapları takip edin. Paylaşıma yorum yapan kişilere muhakkak cevap verin. İçeriklerinize yapılan yorumları beğenin ve sizin hesabınızla yakından ilgilenen kişilere özel mesajlar atmaya özen gösterin. Instagram bir sosyalleşme alanıdır bu sebeple kullanıcılar sosyal olmanızı isteyecektir. Yukarıda bahsettiğimiz noktalara dikkat ederek kullanıcılarınız ile etkileşim halinde olabilirsiniz.

Çekilişler Yapın

Çekilişler, hemen herkes için ilgi çekicidir. Siz de kendinizi farklı kitlelere tanıtmak istiyorsanız çekilişler size yardımcı olacaktır. Kullanıcılarınızın çekilişe katılması için takipçiniz olması, paylaşımı beğenmesi, yorumlarda arkadaşlarından bahsetmesi sizi daha geniş kitlelere duyuracaktır. Bu çekilişler için bazı sponsorlar ile anlaşmalar yapabilirsiniz. Çekilişleriniz için hashtagler oluşturun, çekiliş içeriğinizi de reklam olarak verin.

Reklamınızı Yapın

Reklamlar her zaman için en çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Instagram’da da reklamlar takipçi sayısını arttırmak için sıkça kullanılır. Reklam için ilk olarak bir bürçe belirleyin. Daha sonra bir hedef kitlesi seçin ve reklam süresi ile birlikte reklam alanını belirleyin. Reklam hikayede ya da gönderi kısmında görüntülenebilir. Buna bütçenize göre karar vermelisiniz. En son olarak ise reklam içeriğini ve geri dönüş hedeflerini oluşturun. Yüksek bir bütçeniz yoksa düşük bütçeler ile de reklam çalışmalarına katılabilirsiniz.

Özel Bir Paylaşım Planı Hazırlayın

Paylaşım planları kullanıcıların size ve paylaşımlarınıza adapte olmasını sağlayacaktır. Aranızda bir güven ilişkisi de oluşturacaktır. Günde 1 ya da 2 gönderi paylaşmaya özen gösterin. Günde en az 5 en fazla 30 hikaye paylaşın. Kısa dahi olsa her gün bir kez canlı yayın açın. Özel bir plan ile kullanıcılarınız sizin bu rutininize alışacaktır.

Raporlama ve Analiz Yapın

Analizler her zaman elde ettiğiniz ya da edemediğiniz başarıları gösterir ve aslında yol gösterici bir niteliği vardır. Analizlerinize bakarak eksiklerinizi ya da başarılı olduğunuz alanları iyi bir şekilde tespit edebilir, gerekliyse çeşitli iyileştirmeler yapabilirsiniz. Tıklama oranı, site trafiği, takipçi sayısı, takipten çıkan sayısı, etkileşim oranı, hashtag yayılımı sizin başarılarınızı gösterecek en iyi istatistiklerdir. Bu sonuçları iyi analiz ederek başarıya ulaşabilirsiniz. 


İlgili İçerikler:

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Instagram Reels Etkileşimlerinizi Nasıl Artırabilirsiniz?

Instagram Reklam Verme Stratejisi ve Kampanya Kurgusu Nasıl Yapılır?

Mavi Tik Nedir? Instagram ve Twitter’da Mavi Tik Nasıl Alınır?

Instagram’da Satış Yapmak İçin Bilmen Gerekenler

10 Adımda Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

İşletmeler İçin Sosyal Medya Pazarlamasının Önemi

Instagram Etkileşim Saatleri, Ne Zaman Instagram’da Paylaşım Yapılmalı?

Domain Sorgulama