Blog » Dijital Pazarlama » Instagram Reklam Verme Stratejisi ve Kampanya Kurgusu Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır? Startup/KOBİ

Instagram Reklam Verme Stratejisi ve Kampanya Kurgusu Nasıl Yapılır?

Hosting Fiyatları

Instagram reklamları, normal Instagram gönderilerini ve Hikayeleri ücretli olarak dönüştürmek anlamına gelen belirli bir Instagram pazarlama türüdür. Bu gönderiler reklamlar sayesinde, daha yüksek erişim ve etkileşime sahip olur, marka bilinirliğinizi ve görünürlüğünüzü artırmak için çalışır.

Neden Instagram’da Reklam Vermeliyim?

Marka farkındalığını artırmak istiyorsanız, Instagram reklamları işletmeniz için faydalı olacaktır. 

Neden mi?

Çünkü bu sosyal ağ, her ay 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip ve bu kullanıcıların %90’ı en az bir işletme hesabını takip ediyor.

Marka farkındalığı dışında, Instagram reklamlarından yararlanmanın bir başka nedeni de müşterilerinizle yakın ilişkiler kurma fırsatıdır. Instagram kullanıcıları çevrimiçi olarak markalarla aktif olarak etkileşime girer. Bu sosyal ağdaki ortalama etkileşim oranı gönderi başına %1,6’dır. Facebook ve Twitter’da bu oranlar %0,09 ve %0,048’dir.

Tüm bunlara ek olarak, Instagram reklamları satışı da teşvik eder. Yapılan bir araştırmaya göre, tüketicilerin %65’i Instagram’da gördükten sonra bir markadan satın alma yapıyor.

Bu verilere göre Instagram’da ücretli tanıtım, hedefiniz marka bilinirliğini ve etkileşim oranınızı artırmaksa yatırım yapmaya değer. Markanızın satışları ve yatırım getirisi de Instagram varlığınızdan yararlanabilir.

Instagram Reklamları Nasıl Çalışır?

Instagram Reklamları Nasıl Çalışır?

Instagram reklamları, yeni potansiyel takipçilere ulaşmanız için size daha birçok yol sunar.

Diğer sosyal kanallara benzer şekilde, hedefinizi seçerek reklamlara başlayabilirsiniz. Fakat öncelikle marka farkındalığını artırmak, Instagram kullanıcılarının ürününüz hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olmak veya dönüşümleri artırmak isteyip istemediğinize karar verin.

Ardından, konum veya ilgi alanları dahil olmak üzere bir dizi demografi ve özellik arasından seçim yaparak Instagram kitlenizi seçin. Son olarak, reklam biçiminizi seçin.

Diğer seçeneğiniz, feed’inizde iyi performans gösteren bir gönderi bulmak ve bunu Instagram etkileşimini artırmak için tanıtmaktır.

Instagram Pazarlama Stratejisi Oluşturmak İçin Yapmanız Gerekenler

Instagram Pazarlama Stratejisi Oluşturmak İçin Yapmanız Gerekenler

Instagram’da başarılı olmak istiyorsanız, hedef kitlenizi anlamak, onlara hitap etmek ve onları çekmek için tasarlanmış hedefli bir yaklaşım stratejisi kurgulamanız gerekir. Bir Instagram pazarlama stratejisi, tutarlı bir amaca yönelik eylemler gerçekleştirmenize olanak tanıyan net hedefler sunmalıdır.

Aşağıdaki adımları takip ederek hedef pazarınıza ulaşmak için bir plan tasarlayabilirsiniz.

1. Instagram’daki hedef kitlenizin kim olduğunu öğrenin

Her Instagram gönderisini hedef kitlenizi göz önünde bulundurarak oluşturun. Bunu, hedef kitlenizin çevrimiçi olduğu saatleri, kullandıkları cihazları, demografik özelliklerini ve markanızdan ne beklediklerini öğrenerek yapın.

2. Rakiplerinizin ne yaptığını inceleyin

Rekabetçi araştırma, Instagram stratejinizin ayrılmaz bir parçası olsun. Rakiplerinizin ne yaptığını ve takipçilerinin nasıl tepki verdiğini analiz ederek, planlarındaki boşlukları tespit edin. İşletmenizi onlarınkinden farklılaştırmanın yollarını bulduğunuzda, Instagram kanalınıza trafik çekmek için bu pazarlama boşluklarından yararlanabilirsiniz.

3. Aylık bir editoryal takvim oluşturun

Süreklilik Instagram için anahtardır. Sadece takipçilerinizi memnun etmek için değil, bu aslında Instagram algoritmasıyla da ilgilidir. Ancak, içerik takvimi kullanmazsanız, bu, neredeyse imkansızdır. İyi bir sosyal medya yönetim aracı ile, optimum etkileşim için yayınınızı önceden görsel olarak planlayabilirsiniz.

4. Hedef kitlenizle etkileşim kurun

Instagram sosyal bir platformdur. Bu yüzden takipçilerinizi ve hayran kitlenizi gerçekten büyütmenin tek yolu kitlenizle etkileşim kurmaktır. Hedef kitlenizle etkileşim kurmak, yorumlara ve özel mesajlara yanıt vermeyi içerir. Ancak, takipçilerinizin yayınlarını beğenip ve onlara yorum yaparsanız, bir adım öne geçebilirsiniz.

Sayfanızı Instagram’da Nasıl Tanıtabilirsiniz: Fikirler, Örnekler ve İpuçları

Instagram reklamları, sosyal medya pazarlamanızı bir sonraki seviyeye taşıyabilecek basit ama güçlü bir araçtır. Ancak bütçe ayırmak, sponsorlu içerikle hedeflerinize ulaşmak için yeterli değildir. Öne çıkmak için akıllı taktikler kullanmanız gerekir. Bu yüzden sizin için önemli olabileceğini düşündüğümüz birkaç ipucu ve fikir belirledik.

Haydi, adım adım bu fikirleri ve ipuçlarını inceleyelim.

1. Ücretli tanıtımı ücretsiz taktiklerle birleştirin

Sürdürülebilir sonuçlar elde etmek için reklamlar yeterli değildir. Bu yüzden karmaşık bir yaklaşım benimseyin ve ücretli ve organik taktikleri birleştirin. 

İşe ilk önce bir Instagram tanıtım planı oluşturarak başlayın.

Reklamların dışında influencer pazarlamadan yararlanın. Bu; erişiminizi, etkileşiminizi ve YG’nizi artırır. Ortalama olarak, markalar influencer pazarlamaya harcanan her 1 $ için 5,20 $ kazanır.

Dikkate alınması gereken bir diğer nokta ise, tanıtılan gönderilerinize konum eklemek ve diğer hesapları etiketlemektir. 

Adweek’e göre, gönderilerinizdeki kullanıcıları etiketlemek, katılımı %56 oranında artırabilir. Konum eklemek ise, %79’luk bir artış sağlayabilir.

2. En iyi performans gösteren içeriğinizi tanıtın

Benimsenmesi gereken bir numaralı kural, en iyi performans gösteren içeriğinizi kullanmaktır. Tamamen yeni bir tanıtım kampanyası ortaya çıkarmak ve bunun için taze içerik oluşturmak isteyebilirsiniz. Ancak, mevcut içerik parçalarınızı yeniden kullanmak size zaman ve emek tasarrufu sağlayabilir.

Instagram reklamını optimize etmek için sayfanızdaki organik gönderileri gözden geçirin ve en ilgi çekici olanları bulun. Ücretli reklam, bu yayınlara yeni bir hareketlilik katabilir ve daha geniş bir izleyici kitlesinden harika yanıtlar almanızı sağlayabilir.

3. Hikayeleri kullanın

Hikayeler hızla büyüyen bir içerik türüdür (feed tabanlı paylaşıma göre 15 kat daha hızlı). İnsanların %62’si Hikayelerde gördükten sonra markalara veya ürünlere daha fazla ilgi duymaya başladığını söylediği için de işletmeler için önemlidir.

4. İçeriği dikkatlice seçin

Instagram kullanıcıları tükettikleri içerik konusunda titizdir. Bu yüzden aşağıdaki ipuçlarından yararlanabilirsiniz:

  • Takipçilerin %78’i, çok fazla tanıtım içeriği yayınlarlarsa markaları takip etmeyi bırakıyor. Bu yüzden tanıtımını yaptığınız gönderiler, bir izleyicinin haber akışındaki diğer içerikle mükemmel bir uyum içinde olmalıdır.
  • Georgia Tech’e göre, fotoğraf veya videolarda bir insan yüzü varsa, Instagram gönderileri %38 daha fazla beğeni ve %32 daha fazla yorum alıyor. Bu yüzden stok görseller yerine bir model veya marka temsilcisi ile çalışın.
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, Instagram pazarlaması için harikalar yaratabilir. %4,5 daha yüksek dönüşüm oranı sağlar, etkileşimi artırır ve tıklama başı maliyet ölçümlerini iyileştirir.

5. İçeriğinizin mobil uyumlu olduğundan emin olun

Kitleleri tanıtım gönderilerinden web sitenize çekiyorsanız, bu ipucu tam size göre. Kullanıcıların %91’i sosyal ağlara mobil cihazlardan eriştiği için açılış sayfalarınızı optimize etmeniz gerekir.

Neden mi?

Reklamınızın ve açılış sayfanızın aynı tasarıma sahip olduğundan, aynı hedef kitleye hitap ettiğinden, aynı harekete geçirme ifadesini ve metin stilini kullandığından emin olun. Uyumlu açılış sayfası ve reklam, dönüşümde %39’luk bir artış sağlar.

Instagram hakkında öğrenilecek çok şey olsa da, akılda tutulması gereken en önemli şey tutarlılık, etkileşim ve stratejinin harekete geçme şekliniz olmasıdır. Güzel içerik yayınlamak, estetik açıdan sayfanıza hoş görünüm kazandırırken, reklamlar yeni insanlara ulaşmanıza yardımcı olur. Düzenli bir gönderi temposu geliştirdiğinizde ve takipçilerinizi memnun ettiğinizde ise, içeriğinizin daha fazla paylaşır hale gelir.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments