Instagram Etkileşim Paylaşım Saatleri, Ne Zaman Instagram’da Paylaşım Yapılmalı?

Instagram Etkileşim Saatleri, Ne Zaman Instagram'da Paylaşım Yapılmalı?
Hosting Fiyatları

Instagram’da paylaşım yaptığınız günün saati ve gün, birçok insan için o kadar önemli görünmeyebilir. Ancak, özellikle içeriklerinizin analitiğini kontrol ettiğinizde, bazı gün ve zamanların diğerlerinden daha iyi performans göstermesi daha olasıdır. Fakat bunun sebebi tam olarak nedir? İnsanlar Instagram’ı belirli gün ve saatlerde diğerlerinden daha mı fazla kullanıyor?

Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin En Kötü Zaman

Genel olarak Instagram, PC’den çok daha fazla akıllı telefon ve tabletlerden erişilen bir platformdur. Bu nedenle, günün en kötü zamanı, en azından hafta içi, hedef kitlenizin bu tür cihazlara erişiminin en düşük olduğu zamandır. Bu yüzden istisnalar olsa da, sabahın erken saatlerinde veya gece geç saatlerde içerik yayınlamamanız gerekir.

Çoğu insan uykuda olacağı için uyandıklarında, yaptığını paylaşım Instagram akışından çoktan gitmiş olur. 

Instagram’ı ne için kullanıyor olursanız olun, diğerlerinden daha iyi olan günün belirli saatleri ve haftanın belirli günleri vardır.

Hafta sonu paylaşım yapmak, içeriğinizi yayınlamak için en kötü zamanlardan biri olma eğilimindedir, çünkü insanlar hafta sonu tatil yaparken, Instagram’da zaman geçirmekle pek ilgilenmez. Bununla birlikte, Instagram Hikayeleri ve Instagram Reels söz konusu olduğunda bir istisna vardır.

Bu içerik türlerinin her ikisini de Instagram kullanıcılarının tüketmesi nispeten daha kolaydır. Bu yüzden hafta sonları sadece birkaç kısa Hikaye ve Reels yayınlayabilirsiniz. Ancak, normal içerik paylaşmak için mümkün olduğunca hafta içi günlere bağlı kalın.

En Kötü Günler En Kötü Zaman
Pazartesi14.00
Salı13.00
Çarşamba10.00
Perşembe23:00
Cuma09:00
Cumartesi20:00
Pazar16:00

Pazar, Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin İyi Bir Gün mü?

Pazar, Instagram’da paylaşım yapmak için en kötü gün olma eğilimindedir ve bunun nedeni oldukça basittir: insanlar pazar günleri akıllı telefonlarını diğer günlerdeki kadar sık kullanmaz.

Tabii bu, Pazar günü herhangi bir etkileşim alamayacağınız anlamına gelmez. Ancak genel olarak Pazar günü yayınlayabileceğiniz çoğu şey, Pazartesi günü de yayınlanabilir.

Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanlar

Genel olarak, tüm saat dilimleri içinde Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman, gönderilerinizi 11:00 – 15:00 arasında paylaşmaktır. Bu yüzden yüksek etkileşim için sabahın erken saatlerinde veya öğleden sonra geç saatlerde paylaşım yapmaktan kaçınmanız gerekir.

Bu saat dilimlerinin bu kadar iyi olmasının nedeni, insanların genellikle iş veya okul sırasında mola verdiği zamanlar olması ve ortak aktivitelerinden birinin, yemek yerken veya arkadaşlarla sohbet ederken Instagram’da gezinmek olmasıdır.

Hafta sonu gönderi paylaşmak için bu saatler günün en kötü zamanı olmasa da, bu günlerde daha geç uyananlar için süreyi biraz daha geçe almak isteyebilirsiniz.

Fakat 11:00 – 15:00 arası Instagram’da paylaşım yapmak için genellikle günün tek iyi zamanı değildir. Aynı zamanda 19:00 – 21:00’da Instagram içeriği yayınlamak için en uygun zamanlardan biridir. Bu zaman dilimi, insanların çalıştıktan sonra dinlenmeye başladıkları zamandır.

Cuma günü paylaşım yapmak için en iyi zaman da 07:00-14:00 arası olarak gösterilmektedir. 

Sprout Social’a göre Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman:

En İyi Günler En İyi Zaman
Salı11:00 – 14:00 CDT
Hafta içi 11:00 – 14:00 CDT

Instagram’da Paylaşım Yapmadan Önce Spesifik Hedef Kitlenizi Hesaba Katın

Markanızın sahip olduğu Instagram kitlesine bağlı olarak, Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi gün ve saatler de değişiklik gösterir. Çünkü Instagram gönderileri ve Instagram reklamları için en iyi zamanlama diye kesin bir şey yoktur.

Örneğin, Instagram pazarlama yoluyla ulaşmaya çalıştığınız demografik grup geceleri uyumama eğilimindeyse, diğer insanlar için günün en iyi paylaşım saatlerinde gönderi paylaşmak, sizin için iyi sonuçlar sağlamayacaktır.

Çoğu paylaşım, belirli günlerde veya günün belirli saatlerinde daha iyi performans gösterme eğiliminde olsa da, bu hiçbir şekilde her markanın ve sektörün aynı kurallarla çalışması gerektiği anlamına gelmez.

Deneyimlerinize göre, markanız Instagram’da gönderi paylaşmanın en yoğun olduğu zamanlarda iyi performans göstermiyorsa veya kötü gönderi paylaşma zamanları sizin için daha iyiyse, o zaman paylaşım yapacağınız saati kendiniz belirlemeniz gerekir.

Sektöre Göre Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

En iyi paylaşım zamanı Instagram hesabına göre değişir, ancak belirli sektörler, hedef kitle davranışlarına göre Instagram’da farklı zamanda paylaşım yapabilir. 

Sprout Social’a göre teknoloji, yiyecek ve içecek, eğlence, eğitim, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, sağlık ve daha pek çok sektör için Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman ve günler aşağıdaki şekildedir:

SektörEn İyi GünEn İyi Saat
Teknoloji Pazartesi – Cuma10.00 – 11.00, 14.00 – 17.00, 20.00 / 10:00 – 13:00
Yiyecek – İçecekPazartesi09:00-Öğlen
PerakendeÇarşamba – Cuma15:00 / 11.00 – 12.00
Eğitim KurumlarıPerşembe – Cuma14:00 / 04:00 – 05:00
EğlenceSalı – Çarşamba – Perşembe 13:00 – 17:00 / 11:00 / 08:00 – 09:00
SağlıkSalı – Pazar08:00-Öğlen, 17:00 – 20:00 / 08:00 – 09:00
Kâr Amacı Gütmeyen KuruluşlarÇarşamba10:00 – 18:00
Seyahat ve Turizm AcenteleriPazartesi – Perşembe11:00 – 15:00 / 11.00 – 15.00

Konuma Göre Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman

Instagram’da en iyi zamanda paylaşım yapmanın bir başka yönü de konumdur. Çünkü farklı konumlar, saat dilimi değişkenlerinden etkilenen farklı kitle davranışlarına sahiptir.

Farklı saat dilimlerine göre Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi yerel saatler aşağıdaki şekildedir:

KonumEn İyi Zaman
Doğu Asya ve Güneydoğu Asya23:00 – 04:00
Güney Asya ve Orta Doğu03:00
Afrika06:00
Batı Avrupa18:00 – 20:00
Birleşik Krallık04:00 – 06:00
Güney Amerika04:00
Doğu ABD ve Kanada04:00 – 09:00
Orta ABD ve Kanada06:00 – 08:00
Batı ABD ve Kanada12:00 – 06:00
Avustralya23:00 – 02:00

Markanızın Instagram’da Paylaşım Yapmak İçin İdeal Zamanını Nasıl Bulursunuz?

Instagram’ı iş için kullanmanın sınırsız avantajlarından biri de hedef kitlenizin yoğun olduğu zamanlar hakkında fikir edinmektir. Piyasadaki birçok Instagram aracı, gönderi zamanlamalarınızı uyumlu hale getirmenize yardımcı olmak için hedef kitlenizin daha yüksek ve daha düşük katılım sürelerini gösterir.

Hedef kitlenizin online olduğu bir zamanda gönderi paylaşmak, erişiminizi ve katılımınızı artırır, bu da daha fazla Instagram takipçisine yol açar.

1. Instagram’ın Yerleşik Analitiği

Instagram, hedef kitlenizin konumunu ve en aktif zamanlarını gösteren analizleri aracılığıyla yerel içgörülere erişmenizi sağlar. Bu sayede Instagram’da paylaşım yapmak için en uygun zamanı ve günü belirleyebilirsiniz. Ancak, bu içgörülere erişmek için bir Instagram işletme hesabı ve bir Instagram işletme profili oluşturmanız gerekir.

2. Manuel Olarak En İyi Zamanlarınızı İzleyin

Paylaşım yapmak için hafta boyunca farklı zamanlarda deneme yapın. Belirli bir tarih ve saatte bu gönderilere gelen beğenileri ve yorumları izleyin.

Doğru bilgiye ulaşmak bir veya iki ay sürecek olsa da, verileri aldıktan sonra gönderi sürenizi optimize etmek için kullanabilirsiniz.

3. Instagram Araçlarından Yararlanın

Tahmin yapmamak ve doğru verilere hızlı bir şekilde erişmek istiyorsanız, iyi bir sosyal medya analiz aracı, tüm zor işleri sizin yerinize yapabilir.

Örneğin Hootsuite Analytics, geçmiş etkileşim, erişim ve tıklama oranı gibi geçmiş verileri elde etmek için belirli zaman dilimlerinde ölçümler sunar. Bu veriler, hedef kitlenizin tercihlerine göre Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zamanı ortaya çıkarmanıza yardımcı olur.

Kaynak: clickmatix

Instagram Kitlenizi Büyütmek İçin En Etkili 9 İpucu

Son birkaç yılda, sosyal medya platformlarının muazzam büyümesine tanık olduk. Her yaş grubundan giderek daha fazla müşteri bu platformlar üzerinden ticari markalarla etkileşime geçmeye başladı. İşletmeler için Instagram da, 2023’te markalar için önemli bir pazarlama platformu haline geldi. Bu yüzden iş farkındalığınızı artırmak ve daha fazla erişim elde etmek için aşağıdaki ipuçlarından yararlanabilirsiniz:

1. Amacınızı bilin

Sosyal medya pazarlama kanallarını kullanırken, pazarlama yolculuğunuz boyunca amacınızdan sapmamak için hedeflerinizi önceden belirlediğinizden emin olun. Hedef belirlemek, marka bilinirliğinizi artırmanıza, bir topluluk oluşturmanıza ve ürün ve hizmetlerinizi çevrimiçi olarak piyasaya sürmek ve satmak için doğru zamanı belirlemenize yardımcı olur. 

2. Profilinizi optimize edin

Instagram profiliniz, Instagram’da takipçi sayınızın artmasında ve azalmasında büyük rol oynar. Bu nedenle, potansiyel müşterilerinizin zihninde olumlu bir izlenim bırakmak için mümkün olan her şeyi yaptığınızdan emin olmanız gerekir. Bu noktada birçok özelliğe erişmek için profilinizi işletme profiline çevirdiğinizden emin olun.

3. Tanınabilir bir profil resmi kullanın

Profil resminiz, müşterinizin profilinizi anında tanımasına yardımcı olmada hayati bir rol oynar. Bu sayede insanlar profilinizi kısa sürede tanıyabilir ve internetteki birçok yanıltıcı ve dolandırıcı profille etkileşim kurmaktan kaçınabilir.

4. Çekici görseller kullanın

Estetik ve çekici görseller her zaman daha geniş bir kitlenin dikkatini çekmenize yardımcı olur. Instagram tamamen görseller ve çekici içeriklerle ilgilidir. Fakat başkaları için işe yarayan görseller, sizin işletmeniz için işe yaramayabilir. Bu nedenle, çevrimiçi rekabette öne çıkmak için kendi görsel kimliğinizi oluşturmanız şarttır.

5. Tutarlı bir şekilde paylaşım yapın

Birçok marka, içerik eksikliğinden dolayı takipçilerini kaybetme eğilimindedir. Düzenli olarak gönderi paylaşmak, yalnızca takipçi çekmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda internetteki her türden kullanıcıya erişiminizi genişletir. Bu nedenle kaliteli içerik, küçük işletmeniz için harikalar yaratabilir.

6. Uygun hashtag’leri kullanın

Instagram hashtag’leri sayesinde içeriklerinizi internet üzerinden kategorilere ayırabilirsiniz. Instagram, kullanıcıların hashtag’leri takip etmesine ve internet üzerinden içerik keşfetmesine olanak tanır. Bu yüzden internette kullanıcılar tarafından kolayca bulunabilmesi ve kullanılması için basit hashtag’ler kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Karmaşık hashtag’ler, kullanıcıların bunları hatırlamasını ve internette kullanmasını zorlaştırabilir.

7. Kitleniz ve takipçilerinizle etkileşim kurun

Instagram, takipçilerinizle etkileşime geçmenin ve kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürmenin en iyi yollarından biridir. Sorularına ve endişelerine anında yanıt vermek, müşterilerinizi etkilemenize ve zihinlerinde olumlu izlenimler bırakmanıza yardımcı olabilir. 

8. Farklı içerik türleri ile denemeler yapın

Instagram, yararlanabileceğiniz çeşitli özellik ve algoritmalar sunar. Farklı içerik türlerini deneyerek, hedef kitlenizin erişimini artırabilir ve markanızın popülaritesini artırabilirsiniz.

9. Sonuçlarınızı analiz edin

Instagram gönderi başına sosyal medya erişiminizi kontrol edebileceğiniz özellikler sunar. Gönderi erişiminiz ve sonuçlarınızla güncel kalmak, daha fazla dikkat ve iyileştirme gerektiren alanları anlamanıza yardımcı olacaktır. İşletmenizin büyümesini belirlemek için geçmiş ölçümlerinizi mevcut ölçümlerle de karşılaştırabilirsiniz.


İlgili İçerikler:

Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları

Instagram Reels Etkileşimlerinizi Nasıl Artırabilirsiniz?

Instagram’da Takipçi Arttırmak İçin 12 Yöntem

Instagram Reklam Verme Stratejisi ve Kampanya Kurgusu Nasıl Yapılır?

Mavi Tik Nedir? Instagram ve Twitter’da Mavi Tik Nasıl Alınır?

Instagram’da Satış Yapmak İçin Bilmen Gerekenler

10 Adımda Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

İşletmeler İçin Sosyal Medya Pazarlamasının Önemi

Domain Sorgulama