Blog » Dijital Pazarlama » Influencer Ne Demek? Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama

Influencer Ne Demek? Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?

Hosting Fiyatları
Influencer Ne Demek? Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?

Kabul edelim, dijital pazarlama çok zor bir pazarlama alanı. Bazen deneyimli dijital pazarlamacıların bile işin içinden çıkamayacağı durumlar oluyor. YG’ler, etkili markalaşma, hedef pazarları bulmak ve müşterilerin dilini konuşmak, hepsi zorlu süreçler. Bir kitleyle etkileşim kurma konusunda sürekli yeni fikirleri denemek gerekiyor.

İşte bugün bu farklı alternatiflerden biri olan, influencer marketing‘den bahsedeceğiz. Fakat öncesinde “Influencer ne demek?” sorusunun cevabı ile başlayalım.

Influencer Nedir?

Influencer, yeni dijital fikir liderlerini tanımlama ihtiyacının bir sonucu olarak ortaya çıkmış bir terimdir. Bu yüzden influencer’ı; izleyicinin ilgisini çeken ve davranışını etkileme gücüne sahip, çevrimiçi fikir lideri olarak tanımlayabiliriz.

Peki influencer olmak için kaç takipçiye ihtiyacınız vardır? 

Bu biraz aldatıcı bir soru, bu yüzden doğru bir yanıt vermek zor. Çünkü influencer pazarlamadan fayda sağlarken, erişim veya takipçi sayısına değil, influencer’ın takipçileri ile sahip olduğu gerçek etkiye ve ilişkiye bakılır. Bununla birlikte, para kazanmak ve sosyal medya üzerinden bir iş kurmaya başlamak istiyorsanız, bunu bugün en az birkaç bin ilgili takipçiniz olmadan yapmak zor.

Takipçi sayısına ek olarak, gerçek erişim, bağlılık, marka değeri, dönüşüm ve hedef kitlelerinin hangi ülkelerde bulunduğuna da bakılabilir. Örneğin, ticari bir ortaklığın ne kadara mal olacağını bulmaya çalışırken, bu yönler analiz edilir ve dikkate alınır.

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer pazarlama, işletmelerin popüler sosyal medya kullanıcıları veya blog yazarları ile ortaklık kurarak ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için kullandıkları bir stratejidir. Influencer’lar genellikle markaların güvenilirlik oluşturmak ve satışları artırmak için yararlanabilecekleri geniş ve ilgili bir kitleye sahiptir.

Influencer’larla ortaklık, birçok marka için bir numaralı pazarlama stratejisidir. 

Influencer pazarlama neden işe yarıyor diye sorarsanız…

  • Daha büyük bir kitleye ulaşmanızı sağlar.
  • Markanız için güven oluşturur.
  • Sosyal medya takipçi sayılarınızı artırır.
  • Site trafiğini artırır.
  • Daha fazla potansiyel müşteri edinmenizi sağlar.
  • Satışları arttır.

Influencer Pazarlamadan Nasıl Yararlanılır?

Influencer pazarlamadan yararlanmanın en kolay yolu, gönderiler için influencer’lara doğrudan ödeme yapmaktır.

Influencer pazarlamanın işe yaraması için büyük bir şirket olmanıza gerek yoktur. Diyelim ki e-ticaret yapıyorsunuz ve ürünlerinizi satmak istiyorsunuz. Christian Ronaldo düzeyinde etkili kişilere ihtiyacınız yok. Daha az takipçisi olan ama takipçileri ile etkileşimi yüksek influencer’lardan yararlanabilirsiniz. Tabii influencer’a ayıracağınız bütçe satışlarınıza artı bir değer katıyorsa…

Hangi Influencer’larla Çalışmalıyım?

Hangi Influencer'larla Çalışmalıyım?

Instagram’da bir milyon takipçisi olan insanlara baktığınızda, fotoğraf başına yalnızca bin beğeni alıyorlarsa, bu size ne anlatıyor? 

Cevap oldukça açık!

Bu kişilerin takipçileri sadık değil. Bir influencer’ın sadık bir kitlesi yoksa ve “Bu ürünü satın alın. Bu hizmeti kullanın.” derse sizce ne olur? 

Büyük ihtimalle dediklerini kimse umursamaz.

Öte yandan, sadık bir takipçi kitlesi varsa, gönderi başına daha fazla beğeni, daha fazla yorum ve daha fazla etkileşim alır.

Dolayısıyla, hangi influencer’la işbirliği yapılacağını bulmaya çalışırken, sadece en çok takipçiye sahip olanları seçmeyin veya ne kadar ücret aldıklarına göre karar vermeyin. Tamamen etkileşimlerine odaklanın.

Influencer Pazarlama ile İşletmemi Nasıl Büyütürüm?

Herhangi bir şey alacağınız zaman, arkadaşlarınızdan biri size harika bir öneride bulunuyorsa, yüksek ihtimalle arkadaşınızın önerdiği ürünü satın alırsınız. Influencer pazarlama da aynen böyledir ve bunu geniş ölçekte yapar. Influencer’lar hayranlarına ve takipçilerine ürününüzün ne kadar harika olduğunu söylediğinde, takipçileri üzerinden dönüşüm sağlama şansı çok daha yüksektir.

Ayrıca kampanyanın ne kadar etkili olduğunu izlemek için influencer’ın takipçilerine özel bir indirim kodu vererek, ortaya çıkan faydayı da ölçebilirsiniz.

Influencer Pazarlama Gerçekten İşe Yarıyor Mu?

Influencer Pazarlama Gerçekten İşe Yarıyor Mu?

Influencer marketing oldukça işe yarayan bir pazarlama stratejisi.

Nereden mi biliyoruz?

Çünkü yapılan birçok araştırma bunu destekler nitelikte. 

Influencer Marketing Study tarafından 2018’de yapılan bir araştırmaya göre, pazarlamacıların %62’si bu yıl influencer pazarlama kampanyası bütçelerini artırdığını bildiriyor.

Seçtiğiniz influencer güvenilir bir figürse, influencer marketing gerçekten işe yarıyor. Çünkü potansiyel ve mevcut müşteriler, her yerde mevcut olan bir reklam yerine gerçek ve somut kişilere daha çok güvenir. İyi bir influencer’ın da hangi alanda olursa olsun, kendilerine bir arkadaş gibi güvenen ve fikirlerini önemseyen sadık takipçileri vardır.

Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?

Başarılı Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Yapılır?

Influencer marketing kampanyalarında mümkün olan en yüksek yatırım getirisini elde etmek için neler yapmanız gerekiyor adım adım inceleyelim:

1. Hedeflerinizi tanımlayın

Bir influencer’ı markanızı desteklemesi için davet etmeden önce, onların desteğiyle hangi hedefe ulaşmak istediğinizi dikkatlice düşünmeniz gerekir. Bu aşamada günün sonunda almak istediğiniz istenilen sonucu düşünmelisiniz.

Peki sizin için en önemli, en olumlu sonuç ne olabilir?

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Marka imajını iyileştirmek / güçlendirmek
  • Belirli bir ürünü / hizmeti tanıtmak
  • Markanızla ilgili değişiklikler, haberler hakkında bilgi vermek
  • Belirli bir ürün alanında eğitim
  • Satışları artırmak

Hedefler belirlemek, bir sonraki adımı planlamanıza, geliştirmenize, faaliyetlerinizin etkinliğini ölçmenize ve değerlendirmemize izin verdiği için kesinlikle çok önemlidir.

2. Hedef grubunuzu belirleyin

Pazarlama faaliyetlerinizin yönlendirileceği hedef kitleniz zaten var mı? Eğer varsa bu mükemmel bir haber, fakat bununla birlikte, belirli bir kampanyada ulaşmak istediğiniz alıcı grubunun, genel pazarlama çabalarınızı yönlendirdiğiniz alıcı grubuyla çakışmaması gerektiğini göz önünde bulundurun.

Yukarıdaki alternatifin dışında, tamamen yeni bir izleyici kitlesine ulaşmayı da hedefliyor olabilirsiniz. Bu durumda, aşağıdakileri dikkate alarak hedef grubunuzun bir profilini oluşturmalısınız.

Bu insanlar neden ürününüzle ilgileniyor olabilir ve onlar için ürünün değeri nedir?

İletişim kurma yolları nelerdir ve zamanlarının çoğunu çevrimiçi ortamda nerede geçirirler?

Şirketinizin organik vücut ürünleri ürettiğini ve sattığını hayal edin. Şimdiye kadar müşterileriniz çoğunlukla 16-35 yaş arası kadınlardı. Neden 50 yaşın üstündeki kişilere ulaşmaya değer? Bu grubun sağlık kategorisindeki ürünleri satın alma konusunda ne kadar aktif olduğuna bakarsanız, kendi markanız için harika bir fırsat görebilirsiniz.

Öte yandan, araba aksesuarları ile ilgili ürünler satıyorsanız ve pazarlama faaliyetlerinizin çoğunu erkeklere odakladıysanız, hayatlarındaki erkekler için mükemmel bir hediye arayan tüm kadınları düşünmek isteyebilirsiniz. En önemli şey, belirli bir hedef grup içindeki gerçek potansiyeli değerlendirmektir. Ancak aynı zamanda geniş düşünmeyi ve yaratıcılığınızı harekete geçirmeyi de unutmayın.

3. Doğru influencer’ı belirleyin

Kampanya için doğru kişileri seçmek, önceki adımların ne kadar iyi hazırlandığına ve araştırmanın ne kadar hassas olduğuna bağlıdır. Belirli bir kişinin tercih ettiğiniz iletişim modeline tam olarak uyduğundan emin olmak için, işbirliği yapmak istediğiniz influencer’ların bir listesini yapın.

Ve aşağıdakileri doğrulamayı unutmayın:

  • Influencer’ın etkileşim aralığı

Sayılar her şey değildir, ancak yine de önemli bir unsurdur. Bu yüzden  influencer’ın kaç kişiye ulaştığını kontrol edin. 5 mi yoksa 50.000 mi? Bu, mesajınızın kaç takipçiye ulaşabileceği konusunda size bir fikir verebilir. Bununla birlikte, sayıların tüm farklı endüstriler arasında eşit olarak alınmaması gerektiğini ve mikro etkileyicilerin de kendi özel alanlarında bir güce sahip olduğunu bilmek önemlidir.

  • Kişinin katılımı

Burada içeriğin kaç tane yorum, abonelik ve paylaşım ürettiğine; kaliteye, ne tür yorumlar olduğuna ve bunları kimin bıraktığına vb. bakılır.

4. Infleuncer’larla tanıtım ile ilgili anlaşma yapın

Influencer, hedef kitlesi ile nasıl iletişim kuracağını bilir. Doğal olarak, formatlarında doğal kalmaları için onlara biraz boş alan bırakmanız gerekir. Bununla birlikte, her iki tarafın da yapması gerekenler vardır:

  • İçeriğin ne zaman, kaç kez, haftanın hangi saati ve günü (kampanya için önemliyse) görünmesi gerektiğini belirleyin. Dahası, ürününüzün iyi bir bağlamda olumlu bir şekilde gösterildiğinden emin olun.
  • Influencer’larla bir anlaşma yapın. Influencer, kampanyanın lansmanından ne önce ne de sonra, ürününüzden zararlı bir şekilde bahsetmemeli veya rekabeti teşvik etmemelidir (bazen çok kısa bir süre içinde aynı kişi iki rakip marka ile işbirliği yapar).
  • İçerik oluşturmaya yardımcı olup olamayacağınızı öğrenin ve destek sağlayın. Fotoğraf, bilgi, ürün gönderme vb. en başından, etkinliğinizi ve yatırım getirinizi hesaplamak için hangi raporları ve kampanya verilerinin size sunulacağını sorun.

5. Hızlı tepki verin

Büyük olasılıkla, kampanya sırasında markanızın etrafında artan bir aktivite göreceksiniz. Bu çok iyi bir işaret olsa da, önce markanızın ne zaman, nerede ve hangi bağlamda bahsedildiğinin farkında olmalısınız. İkinci olarak bu aktivitelere hızlı bir şekilde yanıt vermelisiniz.

Nasıl mı?

Soruları yanıtlayın, şüpheleri açıklayın, bilgi verin ve potansiyel müşterilerin satın alma kararlarını gerçekçi bir şekilde etkileyebilecek olumsuz yorumlara yanıt verin. Her nefret dolu yorumu açıklamak zorunda değilsiniz, ancak birisi ürünlerinizden yanlış bir şekilde bahsediyorsa, onu düzeltmelisiniz. 

Her zaman sorunları çözdüğünüzden, yanlışlıkları açıkladığınızdan ve insanlara durduğunuzdan emin olun.

6. Faaliyetleri izleyin

Son adım, ilk adımla yakından bağlantılıdır. Hedefinizin marka bilinirliğinizi artırmak mı yoksa satışları artırmaya odaklanmak mı olduğuna bağlı olarak, faaliyetlerinizin ne ölçüde başarılı olduğu hakkında en doğru bilgileri almak için seçilen araçları kullanın.

Aşağıdaki liste kampanyanızı ölçmeyi biraz daha kolaylaştırabilir:

  • Facebook Insights,
  • YouTube Statistics,
  • Instagram Analytics,
  • Google Analytics,
  • Sprout Sosyal,
  • Buzzsumo,
  • Brand24

Yukarıda sizinle influencer marketing ile ilgili her şeyi adım adım paylaştık. Influencer marketing ile ilgili merak ettiğiniz farklı şeyler varsa, yorum bölümünde bize yazın. İçeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.

Domain Sorgulama