Ana sayfa » Teknoloji » Google, Yayıncılara Neden ve Nasıl Yatırım Yapıyor?
Teknoloji

Google, Yayıncılara Neden ve Nasıl Yatırım Yapıyor?

Google, Yayıncılara Neden ve Nasıl Yatırım Yapıyor?
Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)

Google’da her arama yaptığınızda, yararlı bilgiler içeren binlerce, bazen milyonlarca web sayfası karşınıza çıkar. Bu sayfalar geleneksel bir haber yayıncısından, yeni bir dijital oluşumdan, yerel bir haber sitesinden, sağlık, spor, yiyecek veya moda konusunda uzmanlaşmış küçük bir yayıncıdan geliyor olabilir. Google`ın işiyse tüm bu sayfaları sıralamak ve sizin en alakalı bilgilere ulaşmanızı sağlamaktır. Peki Google, yayıncılara neden ve nasıl yatırım yapıyor?

Google`un Aramalara Karşı Olan Yaklaşımı

İnsanlar, çeşitli kaynaklardan faydalı ve yetkili bilgiler bulmalarına yardımcı olmak için Google’a güvenir. Bu güveni devam ettirmek için, arama sonuçlarının ticari ortaklıklar tarafından değil, alaka düzeyine göre belirlenmesi gerekir.

Bu nedenle Google, arama sonuçlarına dahil olmak üzere kimseden ödeme kabul etmez. Google, arama sonucu değil, reklam satar ve bu reklamlar açıkça işaretlenir. Böylece şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; Google, kullanıcılar arama sonuçlarındaki bağlantılara tıkladığında yayıncılara ödeme yapmaz. Zira böyle bir durum Google`a karşı olan güvenin kaybıyla sonuçlanacaktır.

Aynı zamanda Google, dünyadaki yayıncılara ve gazetecilere değer sağlamak için haber endüstrisi ile yakın çalışmaktadır. Bunu, birçok şekilde insanlara haber içeriği bulmalarına ve erişmelerine yardımcı olan ve yayıncılara büyük miktarda trafik göndermemizi sağlayan Google Arama ve Google Haberler aracılığıyla yapıyorlar.

Değişen ve Gelişen Haber Endüstrisi

1980’lerde ve 90`larda, yerel gazeteler tam anlamıyla topluluğun bir internetiydi. İnsanlar, tüm olayları bu gazetelerden öğreniyor, ilk arabasını buradan alıyor, ilk işini buradan buluyor, akşam yemeği tarifini buradan okuyor ve  malzemeler için indirim kuponları topluyordu. Bugün internet, tüm bu alışkanlıkları değiştirdi ve geliştirdi. Artık tüm bu şeylere saniyeler içinde ulaşabiliyoruz.

Bu değişiklik, yayıncıların geleneksel olarak güvendiği gelir akışlarını etkiledi. Okuyucular artık işlerin, dairelerin ya da kullanılmış arabaların sınıflandırılmış listeleri için gazetelere gitmiyor. Bunun yerine, ister apartman listeleri isterse en yeni yiyecek ve moda önerileri, film incelemeleri ve tarifler için yeni bir seçenek dünyasına erişmek için çevrimiçi olurlar. Reklamverenler, binlerce çevrimiçi yayıncının ve hizmet sağlayıcısının web sitelerinde harcamayı artırarak durumu izlediler; şimdi insanlara çevrimiçi olarak nasıl ulaşacakları konusunda büyük bir seçeneğe sahipler.

Google, Yayıncılara Nasıl Değer Sağlar?

Reklamcılık, yayıncılar için önemli bir gelir akışı olmaya devam ediyor. Yayıncılar kullanıcılar tarafından bulunmayı ister, böylece reklamlar yoluyla veya okuyucuları sadık abonelere dönüştürerek gelir elde edebilirler. İşte tamda bu noktada Google, kullanıcıların haber içeriği bulmalarına ve haber sitelerine gitmelerine yardımcı olur.Matbaa dünyasında, yayıncılar gazete ve dergilerini satmak için gazete bayilerine para öderler ve böylece okuyucular tarafından keşfedilebilirler. Google bu avantajı yayıncılara ücretsiz olarak sağlamaktadır. Deloitte tarafından yapılan bir araştırma, Avrupa’da  insanların Google üzerinden ayda 8 milyardan fazla kez bir haber içerine tıkladığını ve yayıncıların 3.000 tıklamada ortalama 4-6 euro kazanç sağladığını ortaya çıkarıyor. Google, yayıncılara gönderdiği trafiğin ötesinde, 2018`de dünya çapındaki yayıncılara 14 milyar dolardan fazla para gönderdi.

Domain Sorgulama