Blog » Dijital Pazarlama » Google Trends Nedir, Ne İşe Yarar? Dijital Pazarlamada Kullanıcı Eğilimlerini Anlama
Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

Google Trends Nedir, Ne İşe Yarar? Dijital Pazarlamada Kullanıcı Eğilimlerini Anlama

Hosting Fiyatları

Çevrimiçi bir işletmeyi yönetiyorsanız, nişinizde yeni ortaya çıkan bazı eğilimleri sürekli olarak araştırmanız gerekir. Bu şekilde, rekabette bir adım önde olursunuz ve ortaya çıkan her türlü fırsat veya zorluğa kendinizi yeterince hazırlayabilirsiniz.

Bu fırsat veya zorlukların üstesinden gelebilmek için kullanabileceğiniz çok sayıda çevrimiçi araç vardır. Google Trends de bu araçlardan biridir.

Google Trends Nedir?

Google Trends; ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve sektörünüzü çevreleyen popüler eğilimleri aramak için kullanabileceğiniz güçlü bir SEO aracıdır. Bu aracı kullanarak, belirli bir süre boyunca bir anahtar kelimenin arama trendlerini analiz ederek arama teriminin veya kelime öbeğinin Google’deki popülerliğini belirleyebilirsiniz.

Google Trendler, belirli bir anahtar kelimenin ne kadar ilgi uyandırdığını kontrol etmenin yanı sıra, bir eğilimin yükselişte mi yoksa düşüşte mi olduğunu belirlemenize de yardımcı olabilir. Dahası, araç size hedef kitlenizin demografik yönleri hakkında daha fazla bilgi sunar, belirli arama teriminizle ilgili popüler konu ve sorguları görmenizi sağlar.

Tüm bu bilgiler, dijital pazarlama kampanyalarınız için çok önemlidir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) pazarlamacılığıyla ilgileniyorsanız, Google Trends’deki her bir veriyi zaman ayırmaya değer bulabilirsiniz.

İşletmenizi Büyütmek için Google Trends Nasıl Kullanılır?

Google Trends’i kullanmak ne kadar fayda sağlasa da, araç genellikle çoğu kişi tarafından kullanılmıyor. Hatta pek çok profesyonel SEO ajansı bile Trends’lerin önemini diğer SEO araçları kadar vurgulamıyor. Ancak Google Trends doğru kullanılırsa, SEO pazarlama çabalarınızı artırma açısından birçok fark yaratabilir.

Aşağıda, SEO pazarlama kampanyalarınızda maksimum etki sağlamak için Google Trends’i nasıl kullanacağınıza dair ipuçlarını bulabilirsiniz.

1. Google Trends’in Önemini Anlayın

İstatistiklere göre veriye dayalı araştırmaya güvenen şirketlerin güvenmeyenlere kıyasla kârlı olma olasılığı altı kat daha fazladır. Google Trends de veri odaklı bir SEO aracı olduğu için bu aracı verimli şekilde kullanmanız gerekir. Google Trends’i verimli bir şekilde kullanmak için bu güçlü SEO aracının önemini anlayarak işe başlamalısınız.

Google Trendler’i geçmiş eğilimleri analiz etmek veya gelecekteki eğilimleri tahmin etmek için kullanıyor olsanız da, aracın sunduğu herhangi bir öneriyi asla göz ardı etmemelisiniz. Google Trends, diğer birçok SEO aracından farklı olarak AI algoritmaları tarafından otomatik olarak oluşturulan verilerin aksine gerçek trendlerden bilgi toplar.

2. Kârlı Nişler Bulmak için Google Trends Kullanın

Uygun bir niş bulmak, tüm dünyada milyonlarca kişinin karşılaştığı bir zorluktur. Bu yüzden birçok yatırım uzmanı da, bu zorlukları hafifletmeniz için tutku duyduğunuz bir nişi seçmenizi tavsiye eder. Bununla birlikte, tutkular tek başına herhangi bir nişte başarıyı garanti etmez. Niş aynı zamanda yeterince kazançlı olmalıdır.

Google Trends’i kullanarak, belirli bir nişin belirli bir süre boyunca nasıl performans gösterdiğini tahmin edebilir ve nişe yatırım yapmanın sağlam bir karar olup olmadığını belirleyebilirsiniz.

Öncelikle, nişin performansını değerlendirmeyi düşündüğünüz zaman aralığını belirlemeniz gerekir. Bu nişin son bir yıl içindeki performansını değerlendirmek istiyorsanız, “Son 12 Ay” gibi bir aralıkla başlayabilirsiniz.

3. Coğrafyaya Özgü Niş Konuları Bulmak için Google Trends Kullanın

İster bir işletme kurmayı ister SEO kampanyalarınızı başarıya ulaştırmayı düşünüyor olun, Google Trends, ürünlerinizin hedef bölgenizde genel olarak nasıl performans göstereceği konusunda size ipucu verebilir.

Nişinizin belirli bir bölgede ne kadar popüler olduğunu bulmak için Trends’i kullanırken, çok daha küçük bir alana odaklanabilirsiniz.

Normalde ürünlerinizin bir ülkenin tamamı gibi oldukça büyük bir coğrafi bölgede ne kadar ilgi uyandırdığını değerlendirerek işe başlayabilirsiniz. Daha sonra, aramanızı iliniz gibi daha küçük bölgelere daraltabilirsiniz.

Bundan sonra, aralığınızı “2010 – Şu Anda” şeklinde seçebilirsiniz. Bu, size trendin makul bir süre boyunca nasıl performans gösterdiğine dair daha iyi bir genel bakış sağlayacaktır.

Tabii bazen istisnalar olabilir. Örneğin, son bir yılda belirli kırtasiye malzemeleri için arama hacimlerinde sabit bir düşüş gözlemleyebilirsiniz. Bu, bu tür ürünlere olan talebin azaldığı anlamına gelmez. Öğrenciler ve çalışanlar evde olduğu için talebin geçici olarak COVID-19 salgınından etkilendiği anlamına gelebilir. Aynı anahtar kelimeyi beş yıldan fazla bir süredir aradıysanız, ürüne olan ilgide önemli bir fark olduğunu fark edersiniz.

4. Sezonluk Ürünleri Bulmak İçin Google Trends Kullanın

Google Trendler yalnızca sezonluk ürünleri bulmanıza yardımcı olamaz. Ayrıca, bu tür ürünler için en popüler dönemlerin belirlenmesinde de etkilidir.

Örneğin, Noel ağacı, yılbaşında en popüler mevsimlik ürünlerden biridir. Son bir yıl içinde Trendler’de “Noel ağacı” ifadesini aradığınızda, aşağıdaki gibi bir eğri görebilirsiniz.

Eğriden, Noel ağaçlarına olan talebin Ocak ve Ekim ayları arasında neredeyse SIFIR olduğu görülüyor. Daha sonra talep, Kasım ortasından Aralık başına kadar zirveye ulaşıyor.

Noel ağaçları satan bir işletmeyseniz, Google Trendler’den alacağınız ilk bilgi, ürünlerinizin oldukça sezonluk olduğu yönündedir. En önemlisi, Trendler, Noel ağaçlarının talep gördüğü gerçek dönemi ortaya çıkaracaktır.

5. Uygun Anahtar Kelimeleri Bulmak İçin Google Trends Kullanın

Google Trends yalnızca kazançlı bir niş bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda içerik pazarlama ihtiyaçlarınız için kullanılacak doğru anahtar kelimeleri seçmede de size yardımcı olabilir.

Örneğin, “en iyi elektronik sigara tedarikçisi” ile ilgili bir arama yaparken, Google Trendler “kalite”, “buharlaştırıcı” ve “e-meyve suyu” kelimelerini içeren alakalı arama terimleri önerebilir.

Google Trendler’de belirli bir anahtar kelimeyi arayarak başlamanız ve bu belirli anahtar kelimeye olan ilgide genel bir artış görmek istemeniz mantıklıdır. Ancak trend olan bir anahtar kelime, o anahtar kelimeyle ilgili ürünlere olan talep açısından daha yüksek kar marjlarını garanti etmez.

6. Alakalı Ürün Kategorilerini Bulmak İçin Google Trends Kullanın

Google Trends’in kullanıcılarını alakalı anahtar kelime varyasyonlarına yönlendirmede ne kadar yararlı olduğuna az önce anlattık. Trends, ek anahtar kelime önerileri sunarak, ürünleriniz için uygun ürün kategorileri bulmanıza da yardımcı olabilir.

7. İçeriğinizi Planlamak için Google Trends Kullanın

Muhtemelen “içerik kraldır” sözünü biliyorsunuzdur. Evet içerik kraldır, fakat herhangi bir içeriğin hedef kitleyle alakalı olması için orijinal, yaratıcı, bilgilendirici ve ihtiyaç duyulduğu zamanda ortaya çıkması gerekir.

Google Trends, tüm bu önemli gereksinimleri karşılamanıza yardımcı olabilir, içeriğinizi her zaman güncel tutmanız için kullanışlıdır.

Trends’e göre, Türkiye’de kamp malzemelerine olan talep Nisan’dan Ekim’e kadar zirve yapma eğilimindedir. Bu da çoğu kişinin bu zamanlarda kamp yapmaya gittiği anlamına geliyor.

Peki şimdi ne yapacaksınız?

Satışları optimize etmek için, kamp malzemelerine olan talebin en yüksek olduğu aylarda “kaliteli kamp malzemeleri nasıl alınır” hakkında içerik oluşturmayı düşünebilirsiniz. Ardından, kamp sezonu sona erdikten hemen sonra, “kamp malzemelerinizi nasıl düzgün bir şekilde saklayacağınız” veya “bozuk kamp malzemelerinizi nasıl tamir edeceğiniz” gibi konular etrafında içerik oluşturmaya odaklanabilirsiniz. Bu şekilde, kamp ürünlerinizi satsanız da satmasanız da web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Yukarıda sizinle Google Trends’i nasıl kullanmanız gerektiğini detaylıca anlattık. Unutmayın, Google Trends tamamen ücretsizdir, bu da onu muhtemelen en uygun fiyatlı bir SEO aracı yapar.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments