Ana sayfa » Dijital Pazarlama » Google Ads (Adwords) Nedir? Google’a Reklam Nasıl Verilir?
Dijital Pazarlama Startup/KOBİ

Google Ads (Adwords) Nedir? Google’a Reklam Nasıl Verilir?

Hosting Fiyatları
Sending
Puan
5 (2 oy)

Bu yazıyı okumaya başladıysanız, işletmeniz için vereceğiniz en kârlı pazarlama kararlarından birine sadece bir yazı kadar uzaktasınızdır demek. Çok iddialı bir cümle oldu farkındayız, fakat herhangi bir abartı olmadığını yazıyı okudukça anlayacaksınız.

Neden Google Ads?

İstatistiklere göre Google, arama motoru pazar payının yaklaşık %75’ini domine ediyor ve Google’da günde 3,5 milyar arama yapılıyor. Bu da web trafiğini, potansiyel müşterileri, dönüşümleri ve satışları artırmak için işletmenize birçok fırsat sunuyor.

Bu kadar fırsattan bahsetmişken, yeni başlayanlar için hemen Google Ads’in ne olduğuna, nasıl çalıştığına ve işletmeniz için nasıl başarılı bir Google Ads kampanyası oluşturabileceğinize bir göz atalım.

Google Ads (Adwords) Nedir?

Google Ads, Google tarafından sunulan ücretli bir çevrimiçi reklamcılık platformudur. Reklamlarınızın Google sorgularında, iş ortağı web sitelerinde ya da Youtube’da gösterilmesini sağlar. Google başlangıçta Google Adwords ismini verdiği reklam platformunu, 2018’de Google Ads olarak yeniden adlandırmıştır.

Google Ads Nasıl Çalışır?

Google Ads’in çalışma şekli oldukça basittir. Kullanıcılar aradıkları anahtar kelime sorgularında, sonuçları Google’da listelenmiş bir şekilde görür. Bu listelenmiş sonuçlar, aratılan anahtar kelimeyi hedefleyen ücretli bir reklam içerebilir.

Örneğin, aşağıda görebileceğiniz gibi Google’a “hosting” yazdığımızda, “hosting” terimi için çıkan sonuçlarda, karşımıza önce ücretli reklam içerikleri çıkıyor.

adwords reklam gösterimi

Yukarıdaki görselde ücretli reklamların aramalarda en üstte çıktığını görebilirsiniz. İstenilen anahtar kelimede en üstte çıkmak, reklam verenler açısından muhteşem bir şey. Çünkü Google’da arama yapan çoğu insan, önlerine ilk çıkan web sitesini tıklıyor ve ilk sırada çıkan web siteleri trafiğin büyük çoğunluğunu çekiyor.

Google Ads (Adwords) Kampanya Türleri

Google, reklamınızı oluşturmak için seçebileceğiniz çeşitli kampanya türleri sunar ve tüm kampanya türlerini iki bölüme ayırır:

  • Arama Ağı (Search Network)
  • Görüntülü Reklam Ağı (Display Network)

Arama Ağı (Search Network)

Arama Ağı’ndaki reklamlar, aradığınız anahtar kelime sonuçlarının listelendiği sayfada, bir metin reklamı olarak görünür.

Örneğin, “hosting” anahtar kelimesi için Arama Ağı reklamları aşağıdaki şekildedir:

adwords arama ağı gösterimi

Arama sonucu sayfasında (SERP), üzerinde “Reklam” sembolü görünen yukarıdaki örnek, muhtemelen her zaman karşılaştığınız ve en tanıdığınız Google Ads türü. Ancak, metin tabanlı reklamlar, Arama Ağı’ndaki tek reklam türü değil. Arama Ağı reklamları ile reklamlarınızın Google Alışveriş’te görsel olarak gösterilmesini de sağlayabilirsiniz. Bu reklamlar, arama sonuçları sayfasında görsel olarak görüntülenebilir.

Metin veya görsel… Arama Ağı reklamlarında her ikisini de kullanmanın faydaları var. Ancak fiziksel bir ürününüz varsa, Google Alışveriş Reklamları, ürününüzü doğrudan müşterilere göstererek potansiyel müşteriler çekebilir.

Görüntülü Reklam Ağı (Display Network)

Görüntülü Reklam Ağı, reklamınızı farklı web sitelerinde göstermek için Google’ın web sitesi iş ortaklarından yararlanır.

Google, iki milyondan fazla web sitesine sahip olduğu için tüm internet kullanıcılarının %90’ından fazlasına ulaşır. Bu da Görüntülü Reklam Ağı’nı (GIF, metin, video veya resim) kullanarak erişimi artırabileceğiniz anlamına gelir.

Görüntülü Reklam Ağı’nın farklı türleri vardır. İlk olarak, reklamınız aşağıdaki gibi üçüncü taraf (3rd party) web sitelerinde görüntülenebilir.

Ayrıca, ürün veya hizmetinizi tanıtan bir videonun, YouTube videolarından önce gösterilen bir reklam olmasını sağlayabilir ya da reklamınızı e-posta platformu Gmail’de gösterebilirsiniz.

Son olarak, reklamınızı uygulama yüklemeyi veya uygulama etkileşimini artıracak uygulama reklamlarında da kullanmanız mümkün.

Google’a Reklam Nasıl Verilir?

Google Ads’in ne işe yaradığını anladığımıza göre, şimdi adım adım Google’a nasıl reklam vereceğinizi inceleyelim.

Google’a reklam vermek için öncelikle işletmenizin bir Google Ads hesabı olması gerekiyor. Reklam hesabınız yoksa, oluşturmak için ads.google.com’a girip, sağ üstte ya da sol altta bulunan ‘Hemen başlayın’ butonuna tıklayın.

Şimdi, reklam vermeden önce yapacaklarınızı adım adım inceleyebiliriz.

1. Adım: Reklam Verme Hedeflerinizi ve Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Kaydınızı yaptıktan sonra, Google Ads sizi birincil reklam hedefinizi seçeceğiniz bir sayfaya yönlendirir. Ürün ya da hizmetiniz için hangi hedef size uygunsa, bu adımda bunu belirlemeniz gerekiyor.

Hedefinizi seçtikten sonra, işletme adınızı ve web site adresinizi girmeniz gereken bir sonraki sayfaya geçebilirsiniz.

İşletme adınızı ve web sitenizi girdikten sonra, aşağıdaki sayfaya yönlendirileceksiniz.

Bu adımda, reklamınızın lokasyon olarak nerelerde görüntülenmesini istiyorsanız, yarıçapınızı ona göre belirleyebilirsiniz.

Reklam vermeye yeni başlayanlar, yarıçap ne kadar büyük olursa, o kadar fazla dönüşüm elde edeceğini düşünebilir, ancak gerçekte durum böyle değil. Hedefinizi ne kadar net ve doğru tanımlarsanız, daha fazla potansiyel müşteri ve dönüşüm elde edersiniz.

Hedef lokasyonunuzu belirledikten sonra ürün veya hizmetinizi tanımlamaya devam edebilirsiniz.

Şimdi işletme kategorinizi belirlemeniz ve reklam oluşturmak istediğiniz ürün ve hizmetleri seçmeniz gerekiyor.

Bu adımda girdiğiniz anahtar kelimeler, hedeflediğiniz anahtar kelimeler olarak işlev görür. Bu yüzden işletmeniz için en uygun kelimeleri seçtiğinize emin olun. Uygun olmayan anahtar kelimeler seçerseniz, farklı hedef kitlelere ulaşır, sektörünüzle ilgili terimleri arayan kullanıcılara yardımcı olmazsınız.

2. Adım: Etkileyici Bir Google Reklamı Oluşturun

Şimdi en çok eğlenceniz kısıma geldik: Reklamınızı oluşturma zamanı!

Yukarıda göreceğiniz gibi bu adımda reklam başlığınızı ve açıklamalarınızı oluşturabilir, sağ tarafta bulunan reklam önizleme kutusuyla reklamınızın nasıl görüneceğini inceleyebilirsiniz.

Unutmayın, iyi bir reklam metni yazmak için hedef kitlenizi çok iyi tanımanız gerekir.

3. Adım: Reklam Bütçenizi Belirleyin

Ürün veya hizmetiniz için doğru anahtar kelimeleri belirlediniz, potansiyel alıcılarınızı hedeflediniz ve reklamınızın nasıl görünmesi istediğini seçtiniz. Şimdi sırada reklamınız için ne kadar harcama yapmak istediğinizi seçme zamanı.

Bütçelendirme ile ilgili birkaç açıklama yapalım. Bütçem hemen biter mi diye düşünüyorsanız, kullanıcılar reklamınıza tıkladığında ödeme yaparsınız ve bu tıklamaların her birinin maliyeti değişiklik gösterir. Ancak, hiçbir zaman aylık bütçenizden fazlasını ödemezsiniz ve bu tıklamaların her biri sizin için potansiyel bir dönüşüm anlamına gelir.

Bütçenizi belirledikten bir sonraki aşamada, daha önce girdiğiniz her şeyi tek bir sayfada inceleme fırsatınız olacak. Burada gözünüze çarpan sorunları düzeltebilir ve son adıma geçebilirsiniz.

4. Adım: Faturalandırma Ayarlarınızı Yapın

En basit adıma geldik. Bu adımda tüm fatura bilgilerinizi ve indirim için sahip olduğunuz promosyon kodlarını girebilirsiniz.

Tebrikler! İlk Google Reklamınızı oluşturdunuz!

Google Ads ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Google’da reklam vermeye yeni başlayacaklar, umarız ”Google’a Reklam Nasıl Verilir?” sorusunun yanıtını aldınız. Şimdi, Google Ads ile ilgili sık sorulan sorulara geçelim.

  • Neden Google Ads Kullanmalıyım?
    Google Ads’in organik pazarlamaya göre avantajı, kısa sürede getirdiği ziyaretçi sayısıdır. Bir işletmenin ürün ya da hizmetlerini hızlı bir şekilde tanıtması gerekiyorsa, Google Ads dönüşümü artırmak için en iyi pazarlama platformu olabilir. Doğru müşterileri doğru zamanda hedeflemenize yardımcı olur.

    Yukarıdaki nedenlerin yanı sıra, Google Ads ölçülebilir, ölçeklenebilir ve dönüşümde diğer pazarlama kanallarına yardımcı olabilir.
  • Google Reklam Sıralaması Nedir?
    Reklam Sıralaması, bir reklamın Google sayfasındaki konumudur. Teklif, reklam kalitesi, reklam sıralaması eşikleri, rekabet, kullanıcının arama bağlamı ve uzantılarınızın ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi ile belirlenir.

    İyi bir reklam sıralaması, reklamın diğer reklamlardan daha fazla görünürlük elde etmesini sağlar.
  • Google Kalite Puanı nedir?
    Google Kalite Puanı, kullanılan anahtar kelimelerin alaka düzeyi, tıklama oranı, açılış sayfası kalitesi ve alaka düzeyi, reklam metni alaka düzeyi ve reklam hesabı performansının geçmiş performansı gibi birçok faktöre dayalı olarak verilen bir derecelendirmedir. Temel olarak, reklamınızın kullanıcının amacı ile ne kadar alakalı olduğunun bir ölçüsüdür. Kalite puanı ne kadar iyi olursa, reklam sıralaması daha fazla harcama yapmadan geliştirilir.

    1-10 arasında değişen puanlama yardımıyla Google, reklam verenlere anahtar kelimelerini ne kadar iyi seçtiklerini, ne kadar iyi reklam metni yazdıklarını ve ne kadar iyi bir landing sayfasına sahip olduklarını söyler.
google ads nasıl çalışır
  • PPC Pazarlama Nedir?
    PPC, reklamınız her tıklandığında ödeme yaptığınız ‘Tıklama Başına Ödeme’ anlamına gelen popüler bir modeldir.
    • CPM, CPC ve CPV Arasındaki Fark Nedir?
      CPM: 1000 gösterim başına ödediğiniz tutardır.
      CPC: Tıklama başına maliyet, her bir tıklama için ödediğiniz tutardır.
      CPV: Video izlenme maliyetidir. Daha çok YouTube kampanyaları gibi video pazarlamada kullanılır.
    • Tıklama ve Gösterim Arasındaki Fark Nedir?
      Gösterim, ister banner, ister metin bağlantısı isterse bir CTA butonu olsun, hedeflenen kullanıcıların Google Ads reklamınızı görüntüleme sayısıdır.
      Tıklama, hedeflenen kullanıcıların reklamınızı tıklama ve web sitenize yönlendirilme sayısıdır.
  • Google Ads’de Sıklık Sınırı Nedir?
    Sıklık sınırı, reklam verenin bir reklamın bir kullanıcı için kaç kez görüntülenebileceğini sınırlamasına olanak tanır.
  • Arama Terimleri Raporu Nedir?
    Arama terimleri raporu, web sitenize ziyaretçi çeken sorguların listesini gösterir. Arama terimi raporlarının yardımıyla, yeni negatif anahtar kelimeler bulabilir ve hangi anahtar kelimelerin diğerlerinden daha etkili olduğunu görebilirsiniz. Bu rapor ayrıca reklam verenlerin kampanyalar için potansiyel anahtar kelimeler bulmalarına da yardımcı olur.
  • Google Ads’de Anahtar Kelimeler Nasıl Belirlenir?
    Anahtar kelimeler, reklam verenlerin web sitelerine Google Ads’de teklif vererek ziyaret çekmek için kullandıkları kelime öbekleridir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı yardımıyla, kampanyalarınız için alakalı ve yüksek kaliteli anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Anahtar kelimeler Google Ads kampanyalarının temelini oluşturur. Doğru anahtar kelimeleri seçmezseniz, tüm çabalarınız boşa gidebilir.
  • Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Kullanılır?
    Negatif anahtar kelimeler yardımıyla belirli kelime veya kelime öbeklerinde göstermekten kaçınabilirsiniz. Örneğin, negatif anahtar kelimelere “ücretsiz” gibi kelimeler ekleyerek, Google’a reklamlarınızın ücretsiz kelimesini içeren aramalarda görünür olmaması gerektiğini bildiriyorsunuz. Kampanyalarınız için yeni negatif anahtar kelimeler bulmak için arama terimleri raporunu kullanabiliriz.
  • Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?
    Yeniden pazarlama (remarketing), reklam verenlerin reklamlarını web sitelerini ziyaret eden, ancak dönüşüm gerçekleştirmeyen kullanıcılara gösterebilecekleri bir hedef yöntemdir. Kullanıcı satın alma döngüsünün herhangi bir aşamasında olabilir. Google Ads’de, yeniden pazarlama kampanyaları hem arama hem de görüntülü reklam için kullanılabilir. Yeniden pazarlama için tıklama oranı nispeten yüksektir, kullanıcılarla diğer hedefleme yöntemi reklamlarından daha fazla bağlantı kurar.

Domain Sorgulama