Ana sayfa » Dijital Pazarlama » Google Data Studio Nedir? Yeni Başlayanlar İçin GDS Rehberi
Dijital Pazarlama Teknoloji

Google Data Studio Nedir? Yeni Başlayanlar İçin GDS Rehberi

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating
Google Data Studio Nedir? Yeni Başlayanlar İçin GDS Rehberi

Küçük işletmeler için raporlama yapmak zaman alıcı ve zor olabilir. Fakat kampanyaların nasıl performans gösterdiğini ve SEO çabalarınızın nasıl çalıştığını görmek için metriklere göz atmanız önemlidir. Farklı kaynaklardan veri çekmek ve bunların çekici ve anlaşılması kolay görünmesini sağlamak her zaman kolay olmasa da, Google Data Studio size bu noktada yardımcı olabilir.

Google Data Studio Nedir?

Google Data Studio, verilerinizi; bilgilendirici, okunması kolay, paylaşması kolay ve tamamen özelleştirilebilir gösterge tablolarına ve raporlara dönüştürmenizi sağlayan bir Google aracıdır. Kullanımı çok kolaydır ve basit bir arayüze sahiptir. Sürükle ve bırak rapor düzenleyicisi aşağıdaki işlemleri yapmanıza olanak tanır: 

  • Verilerinizi; çizgi, çubuk ve pasta grafikler, pivot tablolar, coğrafi haritalar ve daha fazlasını içeren grafiklerle anlatmanızı sağlar.
  • Görüntüleyici filtreleri ve tarih aralığı kontrolleriyle raporlarınızı etkileşimli hale getirir. Veri kontrolü, herhangi bir raporu, herkesin kendi verilerini görmek için kullanabileceği esnek bir şablon rapora dönüştürür.
  • Ürün katalogları, video kitaplıklar ve diğer hiper bağlantılı içerikler için bağlantılar ve tıklanabilir resimler eklemenizi sağlar.
  • Raporlarınıza metin ve resimlerle açıklama eklemenize olanak tanır.
  • Verilerinizi görselleştirmenizi sağlayan stiller ve renk temaları uygular.

Data Studio ile müşteriler, çalışanlar, yöneticiler ve hatta kendiniz için güzel pazarlama raporları oluşturabilirsiniz. Ayrıca farklı popüler veri kaynaklarından web ve iş verilerini içe aktarabilirsiniz.

Google Data Studio’yu Neden Kullanmalısınız?

Google Data Studio'yu Neden Kullanmalısınız?

Google Data Studio sizi bir yığın gereksiz detaydan ve elektronik tablolardaki binlerce veriyi analiz etmekten kurtarır.

Peki Google Data Studio‘yu bunların dışında tam olarak neden kullanmanız gerekir?

1. Çeşitli veri kaynakları ile sorunsuz bir şekilde bütünleşir

Google Data Studio ile farklı popüler kaynaklardan gelen verileri birbiri ile entegre edebilir ve bu verileri Data Studio’nun içinde analiz ve raporlama amacıyla kullanabilirsiniz.

Google Data Studio, tüm bu araçlarla kolayca entegre olur ve gerçekten ihtiyacımız olan anlamlı bilgileri ayıklamanıza yardım eder.

2. Ücretsizdir

Google Data Studio‘nun beta sürümü tamamen ücretsizdir. Bu, insanların Power BI veya Tableau gibi alternatifler yerine Google Data Studio seçmelerinin ana nedenlerinden biridir.

3. İçgörülerle harika gösterge tabloları oluşturur

Google Data Studio‘yu kullanarak verileri kolayca ayıklayabilir ve anlamlı bir biçimde görselleştirebilirsiniz. Panolar tam olarak burada devreye girer. Bu panolar sayesinde verilerinizin anlattığı hikayeyi görselleştirmenize yardımcı olacak gösterge tabloları oluşturabilirsiniz.

4. Kullanıcı dostu ve sezgiseldir

Herkes kullanıcı dostu ve basit bir araç kullanmayı sever. Google Data Studio da tam olarak bu kriterlere uyan bir araçtır. Sezgiseldir, bu yüzden aracı kullanmanız için fazla öğrenme eğrisine ihtiyacınız olmayacaktır. Sadece çok kısa bir zamanda gösterge tabloları oluşturabilecek ve temel bilgileri birkaç dakika içinde öğrenebileceksiniz.

5. Ekip arasında kolayca paylaşılabilir

Tıpkı Google Drive dosyaları gibi; grafiklerinizi, raporlarınızı ve şirketinizin marka gösterge tablolarını ekibinizle paylaşabilirsiniz. Bu, işbirliğini her zamankinden daha kolay hale getirir.

6. Google ürünüdür

Son olarak, zaten bildiğiniz gibi Google Data Studio bir Google ürünüdür. Bu yüzden güvenilirliği tartışılmazdır.

Google Data Studio Pazarlama Raporlarıyla İlgili Bilmeniz Gerekenler

Google Data Studio, verilerinizi yenilemeyi hatırlamanıza gerek kalmadan veri kaynaklarınıza bağlanır ve verilerinizi otomatik olarak çeker, hemen hemen her tarih aralığından veri almanızı sağlar. Tüm bunları gerçek zamanlı olarak da yapabilirsiniz. Bu şekilde mümkün olan en güncel verileri alırsınız.

Pazarlama raporlarınız ayarlandıktan sonra verileri manuel olarak güncelleme konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Çünkü verileriniz sürekli olarak yenilenir. Tek yapmanız gereken tarih aralığını değiştirmek ve yeni rapor almaktır.

Data Studio raporlarını kolayca paylaşılabilirsiniz. Kullanıcılara izinler atayarak raporlarınızı Google Dokümanlar, E-Tablolar ve Slaytlar için yaptığınız gibi görüntülemelerine veya düzenlemelerine izin verebilirsiniz. 

Google Data Studio Connectors (Bağlayıcılar)

Google Data Studio, farklı platformlarıdan veri almak için bağlayıcılar (connector) kullanılır. Bu bağlayıcılara (connector) Data Studio’daki Connect to Data sekmesi aracılığıyla erişebilirsiniz.

Data Studio varsayılan olarak 17 Google Bağlayıcısı ve ~ 177 İş Ortağı Bağlayıcısı içerir.

Bu kaynaklardan verileri almak ve birleştirmek için aşağıdaki entegrasyonlardan herhangi birini ekleyebilirsiniz:

  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Google Sheets
  • BigQuery
  • File Upload
  • Campaign Manager
  • Cloud Spanner
  • Cloud SQL
  • Display & Video 360
  • Extract Data
  • Google Ads manager 360
  • Google Cloud Storage
  • MySQL
  • PostgreSQL
  • SearchAds 350
  • Search Console
  • YouTube Analytics

Popüler iş ortağı veri bağlayıcılarından bazıları işe aşağıdaki şekildedir:

  • Adroll
  • Adobe Analytics
  • Adstage
  • Amazon Ads
  • Amazon Seller
  • Asana
  • Bing Ads
  • CallRail
  • Constant Contact
  • Criteo
  • Salesforce
  • eBay Seller Central
  • Facebook Ads
  • Mailchimp
  • PayPal
  • QuickBooks

Google Data Studio’yu Kullanma

Başlamak için, mevcut Google hesabınızı kullanarak Data Studio‘ya giriş yapmanız gerekir. Gmail veya Google Analytics kullanıyorsanız, zaten bir hesabınız olacaktır.

Bu aşamada, kabul etmeniz gereken bazı şartlar ve koşullar var. “Oluştur”a ilk tıkladığınızda, aşağıdaki gibi bir sayfa ile karşılaşırsınız. “Başla” dedikten sonra, veri kullanımı ile ilgili çıkacak alanı işaretlemeniz gerekiyor.

Bu adımı geçtikten sonra, gördüğünüz ekran Google Drive kullanıyorsanız tanıdık gelecektir.

Bu ekrandan raporlarınızı ve veri kaynaklarınızı düzenleyebilirsiniz. Örneğin, “Oluştur” u tıklayarak bir rapor veya yeni veri kaynağı ekleyebilirsiniz.

Mevcut veri kaynakları arasında; Google Analytics, Ads, Display vb. bulunur. Google Data Studio‘ya dosya ve e-tablo da yükleyebilirsiniz. 

“Oluştur”a tıkladıktan sonra daha aşağıda iş ortağı kaynaklarını göreceksiniz. Bunlar, Data Studio ortakları tarafından oluşturulur ve Bing Ads veya Facebook verileri gibi üçüncü taraf veri kaynaklarına bağlanmanıza olanak tanır.

Yeni bir rapora başlamak için, ana ekrandaki + (Oluştur), sonra “Rapor” düğmesini tıklayın (öğretici ve örnek raporları da yararlı bulabilirsiniz). Daha sonra aşağıdaki gibi bir ekran göreceksiniz.

Kullandığınız Google hesabınıza bağlı Analytics ve diğer veri kaynaklarınız, varsa, ekranın sağ tarafında gösterilecektir.

Google, Data Studio ile deneme yapmanıza ve nasıl çalıştığını anlamanıza yardımcı olacak bazı yararlı örnekleri de veri kaynaklarına eklemiştir. Bu, bazı rapor ve gösterge tabloları oluşturmayı denemek için yararlı bir başlangıç noktasıdır.

Örneğin, Google Analytics verilerini kullanarak aşağıdakine benzer basit bir tablo oluşturabilirsiniz:

Veri kaynakları boyutlara ve metriklere ayrılmıştır. Boyutlar; trafik kaynağı, yaş, tarayıcı veya kullanılan cihaz, konum ve cinsiyet dahil olmak üzere kullanıcı özelliklerine atıfta bulunur.

Daha fazla bilgi edinmek için metrikler kullanılır. Dolayısıyla, kaynak olarak hemen çıkma oranı, oturum sayısı, sayfada geçirilen süre ve dönüşüm oranları gibi ölçümleri kullanabilirsiniz.

Sağdaki seçenekleri kullanarak grafiğe eklediğiniz verileri değiştirebilirsiniz. Burada grafikle oynayabilir, farklı boyutlar ve birkaç metrik seçebilirsiniz. Örneğin, hangi kanalların en etkili olduğunu görmek için boyut olarak edinme kanallarını ve metrik olarak dönüşümleri gösterebilirsiniz.

Ayrıca tablolar’ı; grafikler, pasta grafikleri, çizgi grafikleri ve daha fazlasını seçerek sunum stillerini de değiştirebilirsiniz.

Örneğin, zaman içindeki veri eğilimlerini göstermek için sağdaki seçeneklerden bir zaman serisi ekleyebilirsiniz. Bu da yukarıdaki tablonun aşağıdaki gibi görünmesini sağlar:

Bu gibi grafiklerin nasıl oluşturulacağını öğrendikten sonra, isterseniz daha karmaşık grafikler oluşturabilirsiniz. Örneğin, bir tarih aralığını diğeriyle karşılaştırabilir veya kullanıcıların verileri çeşitli öğelere göre görüntüleyebilmesi için filtreler ekleyebilirsiniz.

Zaten Google Analytics raporlama ve özel raporlar oluşturma konusunda bir fikriniz varsa, bu adımı çok kolay bulabilirsiniz. Mevcut veri miktarı, Data Studio ile neyin işe yaradığı konusunda size daha iyi bir fikir vereceğinden, Google’nin veri kaynaklarını kullanmak harika bir fikirdir.

Google Data Studio ile özel rapor oluşturmak, tamamen göstermek istediğiniz çeşitli metrikleri seçmekle ilgilidir.

Örneğin, web sitesi trafiğinin nereden geldiğini göstermek için oturum verilerini, en iyi açılış sayfalarını, trafik kaynağına göre dönüşümleri ve bazı coğrafi verileri bir araya toplayabilirsiniz.

Bir rapor oluşturduktan sonra, çabalarınızın sonuçlarını görmek için sayfanın sağ üst kısmındaki “Göster” düğmesine tıklayın. Bu sayede etkileşimli bir öğenin düzgün çalışıp çalışmadığını görebilir ve raporu, istediğiniz kişilerle paylaşabilirsiniz.

Google Data Studio‘da rapor oluşturmanın temeli bu adımları içeriyor.

Data Studio’nun güzelliği, başlangıç düzeyinde becerilerle, anlaşılması kolay ve yararlı raporlar sağlayabilmesidir. Gördüğünüz gibi, ne yaptığınızı ve nasıl yapacağınızı bildiğinizde Google Data Studio‘yu kullanmak gerçekten çok kolaydır. 

Domain Sorgulama